Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reserveren Yosemite
Reserveren Yosemite
Yes, het ik gelukt om op Lower Pines te reserveren op 6 juli a.s. Wat een gestress zeg, tot wel 5x toe was de gekozen plek sneller weg dan mijn computer reageerde, maar gelukkig we hebben plaats voor 1 nacht.
Ik wil voor 7 juli op Tuolumne Meadows reserveren, maar deze camping is nog niet beschikbaar. Heeft iemand een idee wanneer daar de inschrijving start?
Groetjes, Miza
Ik wil voor 7 juli op Tuolumne Meadows reserveren, maar deze camping is nog niet beschikbaar. Heeft iemand een idee wanneer daar de inschrijving start?
Groetjes, Miza
Laatst gewijzigd door Miza op 15 feb 2008, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reserveren Yosemite
Yes, het is mij ook gelukt.
1 nacht op North Pines en 1 nacht in Wawona. Ben helemaal blij.
Een tip voor iedereen: Ik had al eerder ingelogd en alvast een plek uitgekozen, zodat ik alleen nog maar op boeken hoefde te drukken om 16.00
Was dus om 16.05 met beide campings klaar.
1 nacht op North Pines en 1 nacht in Wawona. Ben helemaal blij.
Een tip voor iedereen: Ik had al eerder ingelogd en alvast een plek uitgekozen, zodat ik alleen nog maar op boeken hoefde te drukken om 16.00
Was dus om 16.05 met beide campings klaar.
Gefeliciteerd!
Op de boekingsite staat dat je pas vanaf 10.00 uur plaatselijke tijd kan boeken (Yosemite National Park On-Sale Begins Feb 15 (Fri 10:00am EST)) , terwijl bij de hoofdpagina staat vanaf 7.00 uur. Daar snap ik nou niks van. Ik zag dat inderdaad alles al volgeboekt is.
Nu ik nog over een maand. In ieder geval goed om te weten dat ik om 16.00 uur (of misschien is het volgende maand zomertijd daar?) moet reserveren. Hoe werkt het nu?
Staat er eerst "Not avalable"search for next available date " en ververs je dan precies om 16.00 uur de pagina?
Op de boekingsite staat dat je pas vanaf 10.00 uur plaatselijke tijd kan boeken (Yosemite National Park On-Sale Begins Feb 15 (Fri 10:00am EST)) , terwijl bij de hoofdpagina staat vanaf 7.00 uur. Daar snap ik nou niks van. Ik zag dat inderdaad alles al volgeboekt is.
Nu ik nog over een maand. In ieder geval goed om te weten dat ik om 16.00 uur (of misschien is het volgende maand zomertijd daar?) moet reserveren. Hoe werkt het nu?
Staat er eerst "Not avalable"search for next available date " en ververs je dan precies om 16.00 uur de pagina?
nee, je voert eerst links in, (na het inloggen) welke datum en waar je wilt en zo (evt met welk vervoersmiddel en de grootte van de plek)
dan kan je vervolgens dus uit de verschillende campings kiezen.
Als je dat gedaan hebt, staan de plekken op available (tenminste bij mij was dat zo). Dus je kiest er een uit. En klikt op die plek.
Dan klik je op "boek" en krijg je een melding, dat je het later nog eens moet proberen om 10am.
Maar goed als je dus om 16.00 nog een keer op "boek" drukt, wordt het meteen verwerkt, en ben je de eerste volgens mij.
(ik heb net zo lang gedrukt,vanaf 15.58 uur, totdat de melding niet meer kwam, en ik gegevens kon invoeren.)
dan kan je vervolgens dus uit de verschillende campings kiezen.
Als je dat gedaan hebt, staan de plekken op available (tenminste bij mij was dat zo). Dus je kiest er een uit. En klikt op die plek.
Dan klik je op "boek" en krijg je een melding, dat je het later nog eens moet proberen om 10am.
Maar goed als je dus om 16.00 nog een keer op "boek" drukt, wordt het meteen verwerkt, en ben je de eerste volgens mij.
(ik heb net zo lang gedrukt,vanaf 15.58 uur, totdat de melding niet meer kwam, en ik gegevens kon invoeren.)
OK, bedankt Marloes.
Bij mij (voor een maandje later) staat er non available maar kan je er wel op klikken en het dan zo doen zoals jij zegt. Ik ga mijn best doen. Heb je eerst North Pine gedaan en daarna Wawona, omdat de eerste meer gewild is?
Nog een algemene vraag over Yosemite:
Van Yosemite naar San Francisco: wat is de beste uitgang uit het park (snelst, minder bochten enz.) de 120, 140 of zelfs de 41? Ik hoop dan vanuit de Yosemite Village te komen.
Bij mij (voor een maandje later) staat er non available maar kan je er wel op klikken en het dan zo doen zoals jij zegt. Ik ga mijn best doen. Heb je eerst North Pine gedaan en daarna Wawona, omdat de eerste meer gewild is?
Nog een algemene vraag over Yosemite:
Van Yosemite naar San Francisco: wat is de beste uitgang uit het park (snelst, minder bochten enz.) de 120, 140 of zelfs de 41? Ik hoop dan vanuit de Yosemite Village te komen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De snelste route vanuit de vallei is via de 120. Het eerste stuk, langs Groveland, is mooi, maar het stuk naar Merced via de 140 langs de rivier is ook prachtig.usa2008 schreef: Nog een algemene vraag over Yosemite:
Marianne
Weet niemand hier het antwoord op?

Miza schreef: Ik wil voor 7 juli op Tuolumne Meadows reserveren, maar deze camping is nog niet beschikbaar. Heeft iemand een idee wanneer daar de inschrijving start?
Groetjes, Miza
via welke site boeken jullie de campings op yosemite?? ik moet namelijk ook nog boeken?? dan hoef ik niet meer zo veel te zoeken en zit ik direct op de goede site, zou heel handig zijn!
groetjes Smitske
groetjes Smitske
Miza,
Ik zou gewoon even bellen.
Succes,
Groetjes
Edda.
Succes,
Groetjes
Edda.
Is die camping dan al wel geopend? Op deze site http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campground.htm staat dat hij pas de 15e open is. Ik weet niet of deze informatie nog klopt maar het zou eventueel verklaren waarom hij niet te boeken is.Miza schreef:Ik wil voor 7 juli op Tuolumne Meadows reserveren, maar deze camping is nog niet beschikbaar. Heeft iemand een idee wanneer daar de inschrijving start?
Groetjes, Miza
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Een paar andere campgrounds zijn ook nog niet open, maar wel te boeken. Volgens mij gaat het reserveren centraal. Misschien is T. meadows wel heel snel volgeboekt vanmiddag.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
T. Meadows is de hoogst gelegen campground binnen Yosemite, dicht bij Tioga Pass en is de laatste campground om open te gaan.
Als er veel sneeuw gevallen is zijn ze waarschijnlijk voorzichtig om hem al vrij te geven, als ze namelijk nu al boekingen aannemen hebben ze een groot probleem als er nog sneeuw ligt en men de mensen ergens anders onder moet brengen.
Rob
Als er veel sneeuw gevallen is zijn ze waarschijnlijk voorzichtig om hem al vrij te geven, als ze namelijk nu al boekingen aannemen hebben ze een groot probleem als er nog sneeuw ligt en men de mensen ergens anders onder moet brengen.
Rob
Dit zou inderdaad de reden kunnen zijn. Ik had op deze link gelezen dat hij in juli open zou gaan. http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tmcamp.htm Ik ben er vanuit gegaan dat dat de 1ste juli zou zijn.Joycee schreef:Is die camping dan al wel geopend? Op deze site http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campground.htm staat dat hij pas de 15e open is. Ik weet niet of deze informatie nog klopt maar het zou eventueel verklaren waarom hij niet te boeken is.Miza schreef:Ik wil voor 7 juli op Tuolumne Meadows reserveren, maar deze camping is nog niet beschikbaar. Heeft iemand een idee wanneer daar de inschrijving start?
Groetjes, Miza
Snel volgeboekt vanmiddag kan bijna niet. Ik heb steeds geprobeerd rond 16.00 uur en de hele camping was steeds niet beschikbaar.usa2008 schreef:Een paar andere campgrounds zijn ook nog niet open, maar wel te boeken. Volgens mij gaat het reserveren centraal. Misschien is T. meadows wel heel snel volgeboekt vanmiddag.
Dat lijkt me inderdaad het beste. Laat nog weten wat het antwoord was.usa2008 schreef:Miza,
Succes,
Groetjes
Edda.
Dank je wel voor het meedenken allemaal.
Ik ben erachter dat EST 3 uur later is dan PST. Vandaar dat op de site 10.00 uur EST stond terwijl het reserveren al vanaf 7.00 uur PST (plaatselijke tijd dan ) kon. Dit even ter informatie voor diegenen die dit ook niet wisten.Yosemite National Park On-Sale Begins Feb 15 (Fri 10:00am EST))
Ik had voor het reserveren gisteren gewoon 2 windows geopend, 2x ingelogd, en beide campings dus zo staan, dat ik alleen op "boek" hoefde te klikken.
Heb wel eerst North Pines gedaan, en had daar dus mijn eerste keuze plek. Daarna Wawona aangeklikt, waar mijn plek al op "not available for this date" stond. Dus toen gauw een 2e keuze aangeklikt. Ging supersnel, maar dit keer wel met VISA gedaan, omdat ik eerder verschillende keren vastliep op de Mastercard.
Tuolome Meadows was in 2006, voor zover ik me kan herinneren niet open toen wij erlangs reden op 1 juli, er lag toen nog teveel sneeuw en modder.
Dus misschien kun je pas reserveren als bekend is wanneer het sneeuwvrij is?
Heb wel eerst North Pines gedaan, en had daar dus mijn eerste keuze plek. Daarna Wawona aangeklikt, waar mijn plek al op "not available for this date" stond. Dus toen gauw een 2e keuze aangeklikt. Ging supersnel, maar dit keer wel met VISA gedaan, omdat ik eerder verschillende keren vastliep op de Mastercard.
Tuolome Meadows was in 2006, voor zover ik me kan herinneren niet open toen wij erlangs reden op 1 juli, er lag toen nog teveel sneeuw en modder.
Dus misschien kun je pas reserveren als bekend is wanneer het sneeuwvrij is?
Ik heb afgelopen week een aantal maal geprobeerd te bellen, maar kwam niet verder dan het antwoordapparaat, kon ook niets inspreken. We wilden niet langer wachten en hebben daarom gisteren nog een overnachting kunnen boeken op Wawona Campground. Er waren nog 2 plaatsen beschikbaar voor 7 juli ....Miza schreef:usa2008 schreef: Dat lijkt me inderdaad het beste. Laat nog weten wat het antwoord was.
Dank je wel voor het meedenken allemaal.

Groetjes, Miza
-
- Amerikafan
- Contacteer:

(dus wie voor deze periode wilt boeken, be prepared

Even een vraagje om zeker te zijn: 7 am pacific time, dat is toch vanmiddag om 16u, niet?
Ik ga voor een campground in Yosemite Village, welke van de drie (Upper, Lower of North Pines) kies ik best?
Ik zie nu ook net op de site dat er alleen icoontjes staan voor campers op deze campgrounds, en niet voor tenten, maar ik veronderstel dat het niet enkel om een RV-camping gaat?
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maakt niet uit, zoek anders even op het forum, ik heb eens een keer aangegeven wat de verschillen zijn, maar die zijn vooral voor campers van belang. Op de NPS site kun je op het kaartje van de vallei de ligging bekijken.jokeboke schreef: Ik ga voor een campground in Yosemite Village, welke van de drie (Upper, Lower of North Pines) kies ik best?
Belangrijkste is dat je een van de drie krijgt (dus meerdere windows openen).
Ze hebben allemaal tentplaatsen.jokeboke schreef:
Ik zie nu ook net op de site dat er alleen icoontjes staan voor campers op deze campgrounds, en niet voor tenten, maar ik veronderstel dat het niet enkel om een RV-camping gaat?
Mocht het niet lukken, dan is Housekeeping Camp voor tentkampeerders (en anderen met slaapzakken) ook een leuk alternatief.
Marianne
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Yes, het is gelukt!!!! :dance:
Wel een stresserende bedoening moet ik zeggen! Maar bedankt voor de tips, ik had hier idd enkele vensters open staan, en dat heeft blijkbaar toch wel geholpen. Het is mijn derde poging/venster geworden: plaatsje 46 op Lower Pines. Toen ik na mijn boeking (2 minuten later dus) eens ging kijken hoeveel plaatsen er nog waren op onze data: niets!! Het gaat dus wel heel rap!
Wel een stresserende bedoening moet ik zeggen! Maar bedankt voor de tips, ik had hier idd enkele vensters open staan, en dat heeft blijkbaar toch wel geholpen. Het is mijn derde poging/venster geworden: plaatsje 46 op Lower Pines. Toen ik na mijn boeking (2 minuten later dus) eens ging kijken hoeveel plaatsen er nog waren op onze data: niets!! Het gaat dus wel heel rap!
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1182 Weergaves
-
Laatste bericht door covri
-
- 3 Reacties