The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: The Wave permits

Bericht door Vito »

Ik denk dat het nog maar een kwestie van tijd is voor ze voor CBS ook gaan loten.
Heb jij nu wel of geen plekken voor CBS ? Wij zaten vorige maand met zijn tweeën klaar om 20.00 uur en hebben ze gelukkig wel, hoewel nog niet fysiek binnen.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: The Wave permits

Bericht door lsl »

Heb jij nu wel of geen plekken voor CBS ?
neen, van zodra de kalender om 20u getoond werd en het kon ben ik het formulier beginnen in te vullen maar toen ik op "doorsturen" klikte kreeg ik de melding "not available"
andere datum gekozen waar nog enkele plaatsen beschikbaar waren met hetzelfde resultaat
daarna was de 3e mogelijke datum ook al volzet
ik ga volgende keer door meerdere mensen op meerdere pc's op meerdere data gelijktijdig het formulier laten invullen ;-)

vorig jaar september had ik wel 2 permits maar omdat we maar een AWD hadden heb ik, na advies van zowel het paria ranger station + een lokale gids in Kanab, het niet aangedurfd om naar CBS te rijden
4WD is absoluut noodzakelijk daar
zul je zien dat we nu juni wel een 4WD gaan hebben....
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door kalaman »

lsl schreef:vorig jaar september had ik wel 2 permits maar omdat we maar een AWD hadden heb ik, na advies van zowel het paria ranger station + een lokale gids in Kanab, het niet aangedurfd om naar CBS te rijden
4WD is absoluut noodzakelijk daar
zul je zien dat we nu juni wel een 4WD gaan hebben....
Je moet inderdaad 4x4 hebben om door het diepe zand te rijden. Maar waarom heb je dan geen beroep gedaan op bvb Dreamland Tours (zoals wijzelf afgelopen januari) of Paria Outpost?
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: The Wave permits

Bericht door lsl »

We zijn geen fan van tours of begeleide uitstappen dus hebben we die dag de Nautilus voor de 1e x en Edmaier's Secret voor de 2e x bezocht, was weerom zeer mooi en omdat het er enkele dagen voorheen geregend had waren er vele pools bovenop de brainrocks.
Lekker afkoelen met prachtig zicht op de wijde omgeving : :wink:
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door kalaman »

lsl schreef:We zijn geen fan van tours of begeleide uitstappen
Dat is ook het laatste wat wij willen doen, maar nood breekt wet... :wink:
Gebruikersavatar
avusa
Amerikafan
Berichten: 159
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door avusa »

Nadat we afgelopen zomer eerst zelf The Wave hebben gedaan zijn we de andere dag met Dreamland Tours op pad geweest naar de CBS en white pocket. Ook wij zijn geen fan van begeleide uitstapjes maar wij moeten zeggen dat deze uitstap het dubbel en dwars waard was. We waren feitelijk privé op pad met onze gids en alle plekken die we gezien hebben zouden zelf nooit zo compleet hebben gevonden. We voelden ons iig absoluut geen "toeristen met een gids"

Kijk maar even op:

The Wave: https://pgusa2014.wordpress.com/week-5/ ... 2014-page/
Cayotte Buttes South & White Pocket: https://pgusa2014.wordpress.com/week-5/ ... 2014-page/

P.S. Onderaan iedere reisdag staat een link naar meer foto's

Grtz AVUSA
Gebruikersavatar
Elisa
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 15 aug 2010, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Elisa »

In april kunnen wij ook meedoen met de loterij voor the wave...voor de eerste keer :)!

We zouden 2x meedoen met een verschillende kredietkaart en ook met een verschillend mailadres. Dus voor de zekerheid: dat vormt geen probleem he?

Stel nu (kans is klein, maar toch ;)) dat je 2 keer een mailje krijgt dat je gewonnen hebt... wat doe je dan? Vul je dan 1 keer je adres in? En laat je de andere mail onbeantwoord? Of hoe werkt dit dat? Dat is me nog niet zo duidelijk...

En als iemand anders voor je meedoet, dan geeft die bij de betaling zijn/haar eigen thuisadres op. Hoe gaat dat dan achteraf? Wanneer geef je dan je eigen adres op om de permits te verzenden zodat je zeker bent dat jij gaat i.p.v. de persoon die voor jou ook 1x een aanvraag heeft gedaan?

Klopt deze info: je krijgt een mailtje als je gewonnen hebt, met een link waarmee je je bezoek moet bevestigen en dan kan je je adres opgeven + de namen van de mensen in je groep, waarna de kaartjes naar je thuis worden opgestuurd? Dus de naam van de aanvrager en het adres dat je opgeeft bij de betaling van de loterij (de 5 dollar), is niet definitief?
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Jerre
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 nov 2008, 00:01
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Jerre »

ik weet enkel dat beiden meedoen met verschillende adressen en credit cards geen probleem was. In februari mee gedaan en niet gewonnen. Men vriendin woont ook nog bij haar ouders net zoals ik en wij hebben gewoon beiden mee gedaan. Ik dacht dat als je je permit gewoon laat vallen als je hem onbeantwoord laat :)
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: The Wave permits

Bericht door Vito »

Eliza, wat jij wilt mag dus officieel niet. Ik heb wel gelezen dat veel mensen het doen, maar persoonlijk vind ik het niet netjes. Je verkleint ook de kansen van mensen die wel volgens de spelregels deelnemen. Je verklaart nl. ook dat je weet dat je maar 1 x mag meedoen en dat je anders het risico loopt dat je permit ongeldig wordt verklaard.
Gebruikersavatar
Elisa
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 15 aug 2010, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Elisa »

@Vito: ik weet dat het niet mag...maar als ik het lees, is het eerder standaard dan uitzondering dat je 2x meedoet, elk met eigen kaart.
Als bijna iedereen het doet, verklein je je eigen kansen ook als je het niet doet he...(ook al weet ik dat ik zo niet mag redeneren...)
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door kalaman »

Eliza schreef:Als bijna iedereen het doet, verklein je je eigen kansen ook als je het niet doet he...(ook al weet ik dat ik zo niet mag redeneren...)
Het leven is een soep en wie het meeste roert krijgt ook de meeste balletjes :wink: .
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door gondelier »

Pff altijd weer dezelfde discussies, alsof we allemaal roomser dan de paus zijn. Wij hebben het ook gedaan, 3 keer ingeschreven. En op de inschrijving van mijn zus gewonnen. Ik was er erg blij mee, en zou het zo weer doen. (En ben echt geen crimineel 8)) .
Ach je betaald ook 3x inschrijfgeld, dat is voor hen weer prettig.
Gebruikersavatar
Elisa
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 15 aug 2010, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Elisa »

@Kalaman: haha, die ga ik onthouden!

@gondelier: ja, inderdaad, idem mening hier!

Maar klopt mijn onderstaande redenering dan?
--> Dat als bv. je zus wint, je dan pas daarna moet bevestigen wie er gaat en je adres moet opgeven waarnaar ze de permits kunnen sturen?
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door gondelier »

We hebben ze zelf betaald, en op onze eigen naam gezet. Geen enkel probleem. Ik had wat heen en weer gemaild, en kreeg zelfs de reactie hoe leuk ze het vonden dat mijn zus voor ons permits had gewonnen. :thumbup:
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door lyan »

Wij deden mee op eigen namen, maar een van ons had een ander adres. Op dat andere adres wonnen we. We hebben de kaarten gewoon daar heen laten sturen. Ze controleren echt niet of je daar echt woont.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: The Wave permits

Bericht door Vito »

Even een vraagje: wij hebben op 1 februari permits voor Coyotes Buttes South verkregen en betaald. De bevestiging per mail ontvangen maar nog steeds niets per post. Hoe lang duurt dat ongeveer? Op de site staat 4 tot 6 weken en we zitten nu al aan 2 maanden.
Ik heb het mailadres wat in de bevestigingsmai staat ook al gemaild een week geleden maar geen enkele reactie :?:
Duurt het altijd zo lang?
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Christian »

Wij zijn daar zelfs Amerikanen tegen gekomen die er gewoon heen gelopen zijn zonder ticket. Dus ze doen zelf ook mee aan oneerlijke praktijken.
Wij zijn er twee keer geweest en inderdaad ook nooit gecontroleerd of ook maar 1 ranger gezien onderweg of ter plekke.

Dus al zou je niet eens een ticket hebben......
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door gondelier »

Daar sta ik dus echt niet achter. Het gaat om de natuur die beschermd wordt door het uitbrengen van een permit. We moeten ons dus wel aan die regels houden.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door kalaman »

Pipo Chris schreef:Dus al zou je niet eens een ticket hebben......
Dat vind ik wel een behoorlijk straffe, én verwerpelijke uitspraak :evil: .
Wat is de reden denk je dat er met permits gewerkt wordt? Precies zoals gondelier ook al schrijft: de natuur beschermen. De zachte Navajo Sandstone heeft nu al dermate te lijden onder de stalen punten van de wandelstokken die sommigen er zonder nadenken in de rotsen van oa The Wave planten. Overal zie je al van die afdrukken, laat staan als iedereen er zomaar zonder beperking zou toegelaten worden.
Wij weten overigens wél van één of andere 'pipo' die er rondliep zonder permit. Boete: 1.500$, wat ik nog veel te weinig vind voor onverlaten die geen enkel respect tonen voor beschermde gebieden...
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Stan.Gobien »

Dus ze doen zelf ook mee aan oneerlijke praktijken.
Dit is ook een rare uitspraak. Dus omdat jij een Amerikaan gezien hebt zonder permit mag iedereen zeuren, want ze zeuren zelf?! :? En ze zijn dan alle Amerikanen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer