The Wave permits

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
avusa
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door avusa »

Vito,

Afgelopen zomer kregen we na vele weken pas onze Wave permits twee keer !! toegezonden en onze CBS permits niet. Er werd inderdaad niet gereageerd op het genoemde email adres. Je kan direct het visitor center proberen te mailen op utknmail@blm.gov. Uiteindelijk zijn we zelf maar bij bij het visitor center ( Address: 745 E. Highway 89 Kanab, UT, 84741 ) langs gegaan en kregen daar onze permits alsnog. Zij moesten inderdaad toegeven dat het administratieve syteem niet "perfect" functioneerde. Als laatste mogelijkheid kan een telefoontje nog wel eens helpen. +1 435-644-1300/1301



Grtz AVUSA
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: The Wave permits

Bericht door Vito »

Dank voor je reactie, avusa. Ik zal eerst het visitorcenter mailen alvorens te bellen. :thumbup:
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: The Wave permits

Bericht door Vito »

En beiden is niet meer nodig.
Vandaag ontvingen wij de permits per post, printed on 6 March. Wist niet dat post uit de USA er zo lang over doet om ons huis te bereiken :wink:
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Christian »

kalaman schreef: Wij weten overigens wél van één of andere 'pipo' die er rondliep zonder permit. Boete: 1.500$, wat ik nog veel te weinig vind voor onverlaten die geen enkel respect tonen voor beschermde gebieden...
Waar zie jij staan dat ik geen permit had???????


Ik heb netjes betaald, en twee keer een permit gewonnen bij de bingo ter plaatsen.

Ik zeg alleen dat er (te) weinig controle is en dat we andere tegen kwamen die ons vertelde geen permit te hebben. Ik heb zeer veel respect voor alle parken en betaal overal netjes de fee voor alle parken zelfs als er geen ranger is en er alleen maar enveloppen liggen. Dus graag niet al te snel reageren. Ik som alleen de feiten op. The wave is een van de mooiste gebieden die ik in al die 11 trips naar usa heb gemaakt.
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door kalaman »

Ik schreef ook niet dat jij dat gedaan hebt, maar wel dat we nu afgelopen januari in de Coyote Buttes South opnieuw hoorden van hikers die er betrapt waren zonder permit.
Door dit te schrijven
Dus al zou je niet eens een ticket hebben......
laat je echter wel uitschijnen dat jij het ook zou doen en geef je ook de voorzet naar anderen om het te doen...

The Wave, en bij uitbreiding de Coyote Buttes North, is inderdaad een prachtig gebied alhoewel ik na ons bezoek aan de Coyote Buttes South moet zeggen dat dit gebied nóg mooier en vooral gevarieerder is.
Bijkomend pluspunt hier is dat de permits veel makkelijker te krijgen zijn. Negatief is dan wel weer dat je beroep moet doen op iemand met een 4x4 high clearance, want met een gewone rental kom je er echt niet.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Stan.Gobien »

Ik denk dat er verwarring is omdat jij "Pipo Chris" noemt en wij in Vlaanderen een uitdrukking hebben "één of andere pipo". :lol:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door kalaman »

:lol: Je hebt volkomen gelijk, Stan. Ik stond er even niet bij stil dat "pipo Chris" van NL is en dus wellicht deze typisch Vlaamse uitdrukking niet kent :wink: .
Gebruikersavatar
Christian
Amerikakenner
Berichten: 848
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Christian »

Deze uitdrukking wordt in Nederland ook gebruikt.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6812
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Stan.Gobien »

Dan hoef je dus niet aangesproken te voelen :lol:
Gebruikersavatar
Elisa
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 15 aug 2010, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Elisa »

Joepie!!!!!! We hebben zonet gewonnen voor the wave :):) ik ben zo blij!!!

Mijn nicht heeft voor ons gewonnen (hebben 2x meegedaan, wijzelf 1 keer en mijn nicht).

Als ik de permits wil bevestigen, hoe moet ik dit dan exact doen? Ik krijg onderstaand invulkader te zien. Onder 'the permit holder last name', vul ik de achternaam van mijn nicht in he?!
En wat vul ik in bij 'one of either OrderID or permit number'? Is dat het nummer dat in de link staat voor de permits te bevestigen? Dus naast LotteryAppID?

En wat gebeurt er dan? Haha, ik durf nog niet verder drukken ;)! Kom je dan op de betaalsite en moet je dan de 2 namen opgeven en je adres (want dat zijn natuurlijk dan 2 andere namen)?

Mocht iemand me kunnen helpen, heel graag :)!

Elisa
Bijlagen
Wave.JPG
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door gondelier »

Gefeliciteerd. Je moet de naam invullen die straks de Wave gaan lopen.
Gebruikersavatar
Elisa
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 15 aug 2010, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Elisa »

@Gondelier: Ik las dat jullie ook gewonnen hadden door je zus :)! Dus je geeft eerst de naam op van diegene die gewonnen heeft (= mijn nicht) en nadien bij de betaling je eigen namen? Of direct in bovenstaand invulkader mijn achternaam? Moet ik dan verder nog deze van mijn man ook ingeven (die samen met mij meegaat),

En het permit number is dan de nummer uit de link?
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door gondelier »

Pff dat is al zolang geleden, dat weet ik niet meer. heb nog even in mijn oude mail gekeken maar daar zie ik het niet terug. De permits stonden uiteindelijk op onze eigen naam en we hebben ze ook zelf betaald. Succes
Gebruikersavatar
Elisa
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 15 aug 2010, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Elisa »

@Gondelier: toch bedankt ;)!

Mocht iemand met zekerheid kunnen antwoorden op m'n vragen zou dat heel fijn zijn ;)! Ik durf nog niet de permits bevestigen tot ik eigenlijk zeker weet welke naam ik nu moet invullen....misschien een beetje raar, maar ik ben zo blij dat we er hebben dat ik schrik heb om ze te verliezen door een stommiteit :)!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Martin & Marianne »

Gaat je nicht mee? Dan vul je toch alles op haar naam in? Je hoeft maar 1 naam in t vullen voor zover ik het me herinner. En het aantal personen. Je zult ook je adres in moeten vullen want de permit wordt opgestuurd.
Bij de bevestiging van de loting heb je een bevestigingsnummer gekregen, dat is je OrderID. Dit nummer staat in het mailtje dat je (in dit geval je nicht) de vorige maand hebt gekregen ter bevestiging van je deelname aan de lottery en de betaling.

Marianne
Gebruikersavatar
Elisa
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 15 aug 2010, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Elisa »

Neen, mijn nicht gaat niet mee...vandaar mijn vraag of ik haar naam eerst invul of niet...zij heeft gewonnen in mijn plaats eigenlijk want mijn mastercard was geblokkeerd en het was niet op tijd in orde...
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door kalaman »

Het maakt helemaal niet uit welke naam je invult, enkel het adres én het juiste nummer (zoals Marianne vermeldt) is van belang.
Dan krijg je de permits toegestuurd waarvan er 1 deel aan jouw rugzak moet blijven hangen en het andere deel op het dashboard van de auto moet liggen.
Er zal nooit of te nooit iemand jullie naam controleren, alleen of je wel degelijk een permit hebt, en ook dit is uitermate zeldzaam.
Maakt ook niet uit wie betaalt, enkel betalen met de juiste referentie is van tel.
Gebruikersavatar
Elisa
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 15 aug 2010, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Elisa »

Dankjewel Kalaman voor de 100% bevestiging!

We hadden zaterdag geprobeerd om de permits te bevestigen, maar we kregen voortdurend een foutmelding. Hebben dan maar vlug even gebeld met de mensen van het BLM en zij bevestigden dat het niet aan ons lag, maar dat de site plat lag doordat er te druk verkeer was de laatste dagen... "those damn computers" was de boodschap ;). Ze vonden het precies ook heel tof dat we vanuit België belden en hadden zoiets van: amai, en jullie vlucht naar hier is ook al geregeld... (euh ja, al van vorig jaar ;)).
Vandaag moesten we het terug eens proberen zei hij... en ja, daarjuist alle gegevens netjes ingevuld en nu is het wachten op de papieren permits in de bus :thumbup: !
Zo blij, heel het weekend op 'wolkjes' gelopen, haha! Een 'reiziger' kan toch blij worden van zo'n dingen he :)!!

Is er trouwens nog iemand van op het forum die is uitgeloot voor de maand augustus?

Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Gebruikersavatar
Elisa
Amerikakenner
Berichten: 581
Lid geworden op: 15 aug 2010, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door Elisa »

Vandaag zaten onze permits in de brievenbus :) een goede 3 weken later na het online invullen van onze gegevens...

:D
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: The Wave permits

Bericht door kalaman »

Nu kan de vóórpret beginnen :wink: .
Ik weet niet of je al eens op onze blogs gekeken hebt?

Kalaman's Travelblog April 2013: 01 april - Kanab - The Wave - Page
Kalaman's Travelblog December 2013: 18-12-2013 The Wave

In deze laatste staat ook een link naar onze EveryTrail pagina. We hebben immers deze volledige dag getracked. Je kan gewoon de gpx-file downloaden en op jullie gps/smartphone zetten.
Op die manier vind je heel wat makkelijker alle andere "wonderen der natuur" die rond The Wave te zien zijn.
Alvast veel plezier en...vergeet zeker niet voldoende drank en zonbescherming mee te nemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer