Twee jaar geleden ben ik al eens naar The Wave geweest. Had toen permits kunnen bemachtigen via de site. Nu blijkt het systeem veranderd te zijn. Iemand hier ervaring mee? Blijkbaar moet je nu drie dagen opgeven en wordt je geloot?
Ik zou graag nog eens terug gaan dit jaar en ben een paar dagen in de buurt. Het zou dus leuk zijn nog eens te kunnen gaan
Twee jaar geleden ben ik al eens naar The Wave geweest. Had toen permits kunnen bemachtigen via de site. Nu blijkt het systeem veranderd te zijn. Iemand hier ervaring mee? Blijkbaar moet je nu drie dagen opgeven en wordt je geloot?
Ik zou graag nog eens terug gaan dit jaar en ben een paar dagen in de buurt. Het zou dus leuk zijn nog eens te kunnen gaan
Klopt, er is het e.e.a veranderd in het verkrijgen van permits via internet. Via deze BLM-site kun je veel info vinden. Overigens is op dit forum al heel veel geschreven over de Wave en het verkrijgen van permits. Gebruik de zoekfunctie eens, dan zul je heel wat info tegenkomen.
Wij zijn inmiddels al twee keer naar de Wave geweest en hebben beide keren de permits verkregen door mee te doen aan de lottery die dagelijks plaatsvindt in het Paria Station aan de US 89 tussen Page en Kanab. Er worden dagelijks 10 mensen uitgeloot om de volgende dag naar de Wave te kunnen gaan. Misschien is dit ook een optie voor jou.
Nog even een vraagje over de loterij op het internet. Wanneer je kaartjes 'wint', zijn deze dan persoonsgebonden? Oftewel: staan ze op naam? Ik wil mijn zus vragen om zich ook aan te melden, dan hebben we een extra kans. Maar dat lukt natuurlijk niet als ze op haar naam staan. Gaat het om het numnmer van de creditcard, of kun je ook bv op 2 verschillende pc's je aanmelden? Ik kan hier op het forum veel terugvinden over the Wave, maar niet zoveel over het nieuwe systeem van de loterij via internet (begrijp tenminste dat dit systeem nog niet zolang in werking is?). Dus als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben hoor ik het graag.
gondelier schreef:Nog even een vraagje over de loterij op het internet. Wanneer je kaartjes 'wint', zijn deze dan persoonsgebonden? Oftewel: staan ze op naam? Ik wil mijn zus vragen om zich ook aan te melden, dan hebben we een extra kans. Maar dat lukt natuurlijk niet als ze op haar naam staan. Gaat het om het numnmer van de creditcard, of kun je ook bv op 2 verschillende pc's je aanmelden? Ik kan hier op het forum veel terugvinden over the Wave, maar niet zoveel over het nieuwe systeem van de loterij via internet (begrijp tenminste dat dit systeem nog niet zolang in werking is?). Dus als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben hoor ik het graag.
Wij hebben met hetzelfde dilemma gezeten, maar uiteindelijk toch niet gedaan. Ik vermoed namelijk wel dat dat op naam gaat staan (maar weet het niet zeker). Eind deze maand weten we of we het mogen bezoeken, spannend...
gondelier schreef:Nog even een vraagje over de loterij op het internet. Wanneer je kaartjes 'wint', zijn deze dan persoonsgebonden? Oftewel: staan ze op naam? Ik wil mijn zus vragen om zich ook aan te melden, dan hebben we een extra kans. Maar dat lukt natuurlijk niet als ze op haar naam staan. Gaat het om het numnmer van de creditcard, of kun je ook bv op 2 verschillende pc's je aanmelden? Ik kan hier op het forum veel terugvinden over the Wave, maar niet zoveel over het nieuwe systeem van de loterij via internet (begrijp tenminste dat dit systeem nog niet zolang in werking is?). Dus als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben hoor ik het graag.
Toen het nog met het oude systeem was, waren de tickets op naam en werden via de post opgestuurd naar het opgegeven adres. Maar terplaatse werd ik nooit gecontroleerd, ik hoefde mij enkel in te schrijven in een boekje aan de start van de wandeling.
Ik vermoed dat wanneer je nu meedoet met de lotterij men controleert op e-mail adres en credit card. Je kan volgens mij altijd proberen om met twee of meerdere mee te doen, maar dan wel met verschillende e-mail adressen en credit kaarten.
denk dat ik de gok wel neem, als we ons beide op onze meisjesnaam inschrijven komt het allemaal wel goed.
Wij moeten nog even wachten tot 1 April, ben zo benieuwed.....
gondelier schreef:Niemand ervaring met de nieuwe loterij op internet? Jammer, ik had er graag wat meer over gelezen.
Als je via internet mee wilt doen aan de lotery, dan kun je 3 data opgeven (1e, 2e en 3e keuze). Om in te schrijven betaal je $5. Ben je ingeloot, dan ontvang je per mail bericht met een link waar je je deelname binnen 2 weken moet bevestigen. Doe je dit niet op tijd, dan worden de permits weer vrijgegeven.
Bij het bevestigen van deelname betaal je nog eens $10. Na een tijdje krijg je de permits met alle informatie thuis gestuurd.
Indien je niet wordt ingeloot, dan heb je nog de mogelijkheid om ter plaatse aan de lotery mee te doen.
gondelier schreef:Niemand ervaring met de nieuwe loterij op internet? Jammer, ik had er graag wat meer over gelezen.
Als je via internet mee wilt doen aan de lotery, dan kun je 3 data opgeven (1e, 2e en 3e keuze). Om in te schrijven betaal je $5. Ben je ingeloot, dan ontvang je per mail bericht met een link waar je je deelname binnen 2 weken moet bevestigen. Doe je dit niet op tijd, dan worden de permits weer vrijgegeven.
Bij het bevestigen van deelname betaal je nog eens $10. Na een tijdje krijg je de permits met alle informatie thuis gestuurd.
Indien je niet wordt ingeloot, dan heb je nog de mogelijkheid om ter plaatse aan de lotery mee te doen.
Je kan ook altijd op de site als er annulaties komen een permit bemachtigen.
Als ik me niet vergis hebben de mensen die een permit krijgen op de 1ste van de maand tot de 12 of 15e om te bevestigen. Dus in het eerste deel van de maand moet je de site regelmatig in het oog houden. Stel dat er dan vier plaatsen ineens beschikbaar zijn dan als de bliksem deze vastleggen en je hebt niet de stress van de loterij.
ZEKER als je met twee personen gaat kan je voor beide de loterij invullen. Ik heb dat echter niet gedaan.
Hou wel rekening dat het niet zeker is dat de eerste voorkeurdatum het haalt! Zorg dat je in je route nog wat flexibiliteit hebt. Zelf heb ik, doordat mijn 3e keuze goedgekeurd werd, alles een beetje moeten omgooien.
Ook wij willen graag naar The Wave en wel begin augustus.
We gaan het eerst via de online loterij proberen en als dat niet lukt, hebben we nog 1 kans ter plaatse.
We hebben het er best voor over om 2x aan de loterij mee te doen, dwz 1x op mijn naam, 1x op mijn vriends naam.
Enige probleem is: wij hebben samen 1 creditcard. Nu kan mijn vriend dus gewoon inschrijven op zijn naam met zijn creditcard.
Ik zal dan een creditcard gebruiken van bv mijn vader of mijn zus, alleen vraag ik me het volgende af:
Op het moment dat ik wordt ingeloot en mijn vriend wordt uitgeloot, betaal ik dus de overige fee met de creditcard die ik leen van iemand anders. Moet ik daar ter plekke die creditcard ook nog laten zien???
We nemen namelijk de geleende creditcard niet mee op vakantie, maar slechts die van onszelf.
Ze doen daar helemaal niet moeilijk over, en je hoeft geen creditcard te laten zien. Wij hebben 3 keer mee gedaan, 1x ikzelf (meisjesnaam), 1x mijn man, en 1x mijn zus. 3 verschillende creditcards. Mijn zus won echter de kaartjes, en bij het bevestigen van de kaartjes hebben we gewoon onze eigen gegevens ingevuld, eigen creditcard gebruikt, en de tickets naar ons eigen huis laten sturen. Ook beter, want zo hebben ze wel de juiste namen van mensen die de wandeling maken. Succes!
Bedankt gondelier, het is duidelijk!
Ik heb ons zojuist tweemaal ingeschreven, 1x op mijn vriends naam met zijn CC, 1x op mijn naam met mijn vaders CC.
En nu maar duimen dat 1 van ons de kaartjes wint op 1 mei! :whistling:
Wij hebben laatst permits gewonnen via de loterij op internet.
Ik heb ons in het begin van de maand op mijn man zijn naam ingeschreven.
En halverwege de maand nog een keer onder mijn meisjesnaam.
We hebben de permits betaald met mijn man zijn creditcard en we hebben ze al thuis!!
We hebben nog niets gehoord...........
Ben benieuwd of we eventueel morgen iets horen, de inschrijvingen moeten volgens de site binnen zijn op de 1e van de maand (in dit geval de maand mei) om 12 P.M. Betekent dus daar 12 uur 's middags en dan is het hier 21 uur 's avonds.
Ze zouden dus nu een uur de tijd hebben gehad om de gelukkigen eruit te halen maar ik heb geen idee hoe snel dat ze dit doen.
Ik vind dit wel heel spannend!
Nog steeds niets gehoord dus ik ga er van uit dat het niets geworden is.
Heel erg balen!
Misschien gaan we het ter plekke nog wel proberen, maar we kunnen dan nog maar op 1 dag (aangezien we dan permits zouden krijgen voor de dag erop)
en dat is 4 augustus...
Je krijgt idd altijd bericht.
Ik had me 2 keer ingeschreven, 1 x met mijn man zijn mailadres en 1 x met mijn eigen mailadres.
We hebben 2 mails gekregen, 1 met helaas en 1 met gefeliciteerd!
Je krijgt altijd bericht, dus ik zou ze zeker nog even mailen. Het was bij ons vorig jaar ook bijna mis gegaan, doordat mijn zus net over was naar een andere provider, en e-mail. Na een week toch een mailtje eraan gewaagd, en toen bleken we ingeloot te zijn. Toen snel betaald, anders hadden we ernaast gezeten.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.