Anaheim.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
J.S.
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 feb 2005, 18:27

Anaheim.

Bericht door J.S. »

Hello,

Ik ga voor het werk 5 dagen op congres in Anaheim, California. Ik heb totaal geen ervaring met Amerika en weet er ook niet veel over.

Is Anaheim een deel van LA, of een stad op zich, of...?

Ik zou buiten die 5 dagen congres nog 5 dagen extra daar blijven.

Welke luchthaven is het dichtste bij Anaheim (of heeft Anaheim er zelf 1?)? Heeft er iemand ervaring met logies in Anaheim? Aan te raden hotels? Welke bezienswaardigheden moet ik zeker gedaan hebben in de regio? Enzovoort...


Alvast bedankt!
Bart40
Amerikakenner
Berichten: 1111
Lid geworden op: 31 mar 2004, 19:48
Locatie: Bussum

Re: Anaheim.

Bericht door Bart40 »

Anaheim is een gedeelte van Los Angeles. Je zal een auto in Los Angeles nodig hebben aangezien het een autostad is.
De luchthaven is LAX oftewel Los Angeles International.
De bekendste attractie in Anaheim is Disneyland de allereerste waar het begon.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi J.S.,

Zoals Bart al aangeeft is LA een autostad. Dus ik hoop dat jij autorijdt en een auto wil huren.

Los Angeles informatie voor de toerist

Hierbij even een kaartje van een deel van Greater Los Angeles.
Dit kaartje geeft een deel ten zuiden van het centrum van Los Angeles te zien.
Los Angeles bestaat namelijk uit vele voorsteden.
Hierop zie je aan de rechter zijde Anaheim. Zoals al gemeld, in Anaheim bevindt zich Disneyland.
Iets westelijk daarvan ligt Garden Grove. Ik weet niet of je de wekelijkse uitzendingen op RTL 5 op zondagochtend kent van Hour of Power. Deze kerkdienst van dominee Robert Schuler komt uit de Crystal Cathedral in Garden Grove. Deze glazen kathedraal is een architectonisch hoogstandje. Bijzonder imposant om te zien. Als je er op zondagochtend bent kan je één van de diensten meemaken. Ook in de tuinen om de kerk is het fantastisch wandelen. Daar staan ook mooie bijbelse beeldhouwwerken.
Weer iets westelijk hiervan, aan de kust, ligt Long Beach. Hier ligt aan de kade het stoomschip de Queen Mary afgemeerd en is nu een hotel. Op het schip kan je dus overnachten, maar je kan het ook zonder er te overnachten bezoeken.
Voor dit schip ligt een onderzeeër, die ook te bezoeken is.

In het centrum van Los Angeles kan je Olvera Street bezoeken. Hier is LA begonnen.

Ten noorden van het centrum van Los Angeles kan je Hollywood bezoeken met de Walk of Fame, Mann's Chinese Theatre (hand- en voetafdrukken van beroemdheden in het cement), themapark Universal Studio's Hollywood, Rodeo Drive (luxe winkels).
Westelijk van Hollywood kan je via Beverly Hills en Bel Air naar Santa Monica rijden en daar aan het strand de pier bezoeken. Iets zuidelijk daarvan Venice met zijn strand en excentrieke figuren.

Je kan overwegen om:
- naar het zuidelijker gelegen San Diego te rijden. Kijk op het forum met de zoekfunctie en je vindt daar ook wel wat over. Is ook een mooie stad met diverse bezienswaardigheden.
- het Joshua Tree National Park te bezoeken. (Eventueel rondtour samen met San Diego)
- naar Las Vegas te rijden en dat bezoeken.
- van Los Angeles via de prachtige kustweg naar San Francisco te rijden, onderweg diverse bezienswaardigheden aandoen (gebruik zoekfunctie op forum), San Francisco bezoeken, de huurauto daar inleveren en vanaf hier terugvliegen naar Nederland.


Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
J.S.
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 feb 2005, 18:27

Bericht door J.S. »

Schitterend! Merci voor de moeite Markro en Bart!
J.S.
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 feb 2005, 18:27

Bericht door J.S. »

Wat zijn zo de prijzen van een huurauto (nie te groot, er moeten maar 2 personen in) in de States?
anice van den Boer
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 mar 2004, 11:52
Locatie: Tilburg

Bericht door anice van den Boer »

Hoi,


Inderdaad is de Chrystel Kathedraal de moeite waard, wij zijn daar afgelopen zomer geweest en vonden het schitterend. :D
Bijzonder was dat ze de kathedraal aan het schoonmaken waren.
Kun jij je voorstellen Marco die glazenwassers die torenhoog de ramen in de nok aan het schoonmaken waren??? :roll: :shock:

Veel plezier J.S.


groetjes Anice
Xerxes
Amerikafan
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 okt 2004, 23:34
Locatie: Los Angeles, CA

Re: Anaheim.

Bericht door Xerxes »

J.S. schreef:Hello,

Ik ga voor het werk 5 dagen op congres in Anaheim, California. Ik heb totaal geen ervaring met Amerika en weet er ook niet veel over.

Is Anaheim een deel van LA, of een stad op zich, of...?

Ik zou buiten die 5 dagen congres nog 5 dagen extra daar blijven.

Welke luchthaven is het dichtste bij Anaheim (of heeft Anaheim er zelf 1?)? Heeft er iemand ervaring met logies in Anaheim? Aan te raden hotels? Welke bezienswaardigheden moet ik zeker gedaan hebben in de regio? Enzovoort...


Alvast bedankt!
Anaheim is GEEN deel van L.A. (de stad), het is een stad opzichzelf in Orange County (L.A. is een stad in Los Angeles County), de meest dichtbije Internationale airport is LAX, zoals vele al hebben gezegd is het verkeer heel slecht, en je hebt zeker een auto nodig. Je kunt naar disneyland of disneyland california adventure(land) gaan (in california adventure is dit http://disneyland.disney.go.com/disneyl ... actionPage, mijn favoriete ride, de crystal cathedral is mooi, maar ga naar L.A., fantastische museums in downtown L.A., bv. de MOCA, de Japanese American National Museum, voor fantastische natuur ga naar Griffith Park of naar Runyon Canyon Park, voor fantastische natuur en great views of L.A.



Vanuit Anaheim is het heel makkelijk om naar Laguna Beach te rijden, heerlijke mooie strand.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

eerste autorit

Bericht door jta »

het is de eerste kennismaking met de states en dan onmiddellijk na de lange vlucht het donkere los angeles induiken: dat wordt een beetje (plezierig) spannend. gelukkiglijk is autorijden in la in tegenstelling met wat men zou kunnen denken over zo'n wereldstad geen probleem. zeker niet indien je met 2 bent (passagier met kaart ) en indien je weet waar je bent en welke richting (oosten, zuiden, .... )je uitmoet.
op het kaartje van één van de vorige antwoorden kun je zien dat je om van lax naar anaheim te rijden naar de 405 moet en richting zuiden (san diego ) nemen en vervolgens de 91 east. kom je zo in anaheim en rijdt je zelfs door compton , de hometown van tennissterren williams.
nog een pluspunt: er wordt veel rustiger gereden dan hier. nog veel plezier in misschien wel sea world (san diego, paar uurtjes rijden) of universal studios (helemaal aan andere kant van la maar na de spitsuren toch vlot te bereiken via het centrum van la).
jacques
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Bericht door markro »

Over het J. Paul Getty Museum heb ik diverse goede berichten gelezen en ook eens een documentaire op de TV gezien.
Het ligt in noord-west Los Angeles.
Om diverse redenen een bezoek waard, t.w. bijzondere architectuur, mooie ligging op een heuvel met grandioos uitzicht, mooie tuinen en binnen natuurlijk de kunstvoorwerpen.

Kijk hier en hier.

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer