Twee weken Texas...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Twee weken Texas...

Bericht door Thierry73 »

Wij gaan komende zomer twee weken naar Texas.
Onze basis waarvanuit we opereren zal Midland worden waar mijn vader woont.
Het is voor mij de eerste keer dat ik in die regio zal vertoeven.
Iemand nog tips voor dingen die je daar echt moet zien?
chuck
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 06 feb 2008, 22:20

Re: Twee weken Texas...

Bericht door chuck »

De riverwalk in San Antonio moet heel mooi zijn, zo vertelde toch een ex inwoner van SA mij .
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Twee weken Texas...

Bericht door Yeehaw »

Midland is natuurlijk de hometown van George W Bush. En de stad heet zo omdat hij halverwege Ft. Worth en El Paso ligt.
Helaas zijn de mooiste bezoekpunten wat ver rijden.
Big Bend NP is ongeveer 4.5 uur. Het verdient aanbeveling hier minstens 2 nachten te verblijven. Een prachtpark! Onderweg kom je langs Marathon met het mooie Gage hotel. Het enige hotel in BB is Chisos Mountains lodge midden in het park (reserveren!) Vlak daarbuiten acc. in Study Butte, Terlingua en Lajitas. De rit langs Rio Grande naar Presidio is heel mooi met een verlaten movieset vlak voorbij Lajitas. Dan terug naar Midland via Marfa, Paisano Hotel en Presidio County Courthouse. Vlak bij Marfa zijn de Marfa Lights waarvan niemand weet waar ze vandaan komen. Alleen in het donker natuurlijk. Vam Marfa naar Davis Mountains met het Indian Lodge SP, en Lodge en Mc Donald Observatory. Noord van Ft. Davis is het Balmorhae SP met een natural pool maar wel geschikt gemaakt om te zwemmen., beetje kunstmatig maar toch fun.Er is ook een alleraardigst motel en een fraaie campground. Ten NW van Marfa is een botanical garden aan 118.
Andere fraaie locaties zijn Guadalupe Mountains NP. Een wandelpark want je kan er niet met de auto in. Fraaie bergen hier. En dan uiteraard Carslbad Caverns NM, een pronkjuweel en zeker een bezoek waard. Ten Nw van het plaatsje Carlsbad ligt Living Desert SP, ook leuk. CC is wel zo'n 3 uur rijden van Midland. Tussen Pecos en Midland zijn nog de Monahans Sanddunes SP maar daar ben ik niet geweest. Naar het oosten is nog San Angelo met Fort Concho maar dat is alweer een eind rijden en bij de zusterstad van Midland, Odessa is nog Meteor Crater.
Yeehaw
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Twee weken Texas...

Bericht door Thierry73 »

Dank je wel voor deze tips alvast :):)
Ik zal eens het internet en de boeken induiken.
Gebruikersavatar
Thierry73
Amerikakenner
Berichten: 1246
Lid geworden op: 07 feb 2008, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Haulerwijk

Re: Twee weken Texas...

Bericht door Thierry73 »

Hmm
nog een maand en een beetje
Huurauto is gereserveerd.. Het begint aardig te kriebelen.

Zijn er nog mensen met nieuwe tips??

Ook een vraagje.
Zijn er in Texas nog 'speciale' verkeersregels?

Ik heb alleen in NY gereden en daar mag je bijvoorbeeld rechtsaf door rood (behalve in NYC) en ben je verplicht je ligt aan te hebben als je je ruitenwissers aan hebt.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Twee weken Texas...

Bericht door Dento »

Kijk voor tips ook eens in het andere "Texas" topic in dit forum... moet vlakbij staan :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Sarahken
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 21 mar 2007, 18:39
Locatie: Dendermonde (België)

Re: Twee weken Texas...

Bericht door Sarahken »

Hello Thierry,

Wij zijn net terug van een tripje Texas (Houston en omgeving).

San Antonio is zeer gezellig, ook qua bezienswaardigheden. Vanuit Houston wel zo'n 3 uur rijden (enkele rit).

Ivm de riverwalk : het boottripje (30 min) is leuk als afwisseling, ook toffe verfrissing tijdens een warme dag :D De mall op zichzelf vond ik maar een afknapper ; ik bedoel : ik had er méér van verwacht dan dat het is. Wel leuke winkels waar je tegen goeie prijzen dingen kan kopen.

Misschien dat Sea World in San Antonio een tip(je) is ? Vertrek tijdig, want de files voor een parkeerplaats beginnen al vrij vroeg :?

En misschien dat Space Center je wel iets zegt ?

Wat we ook tof vonden waren de Militaire Begraafplaatsen. Voor ons was het een 1ste keer dat we zoiets zagen en was dus vrij indrukwekkend.

We hebben allerhande malls afgedweild :lol: Ideaal vonden we de Katy Mills waar je toch gemakkelijk een dag kan spenderen.

Wij zaten in het Westin Hotel, vlakbij de Galleria (winkelcentrum). Goed hotel, prachtige uitvalsbasis.

Wij hadden ook een huurauto (met Garmin GPS). Aangezien de autosnelwegen vrij regelmatig veranderen kon de GPS soms de rijweg niet volgen, maar niettemin nooit echt problemen gekend. Gewoon je gedachten erbij houden... Rechtsaf bij het rode licht (zolang je het verkeer niet hindert) is toegelaten. Ivm de ruitenwissers : we hebben deze moeten gebruiken, maar aangezien wij dat standaard doen (de lichten aanzetten) hebben we er niet op gelet wat de andere weggebruikers doen.

We vonden het een aangename kennismaking met deze regio... kijken al uit naar een volgende ontdekking van de US :wink:
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Twee weken Texas...

Bericht door Dento »

Sarahken schreef:Ivm de riverwalk : het boottripje (30 min) is leuk als afwisseling, ook toffe verfrissing tijdens een warme dag :D De mall op zichzelf vond ik maar een afknapper ; ik bedoel : ik had er méér van verwacht dan dat het is. Wel leuke winkels waar je tegen goeie prijzen dingen kan kopen.
Een boottochtje is altijd wel leuk, inderdaad. Wat de mall betreft: de River Center Mall is ten opzichte van andere malls inderdaad niets bijzonders - al hebben ze op zondag wel vaker live optredens van een mariachi band - maar ja, als je er naar toe gaat voor te winkelen, dan is het geen slechte mall. Zoals je zegt zitten er echt leuke winkeltjes tussen.

North Star Mall in San Antonio is wat dat betreft mooier (de mall met de bekende laarzen):
Afbeelding

Ook een leuke mall is Quarry Market Mall:
Afbeelding
Deze mall is gebouwd in een oude steengroeve; de schoorstenen zijn behouden als een 'landmark'.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Koen70
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 26 mar 2008, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Vlaams Brabant (België)

Re: Twee weken Texas...

Bericht door Koen70 »

Een leuke tour als je vanuit Midland vertrekt lijkt mij: Midland - Carlsbad Caverns NP - White Sands NP - Guadeloupe Mountains - Marfa - Presidio - Big Bend NP - Midland. Dan ben je toch al gauw een dag of 5-6 onderweg.
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Twee weken Texas...

Bericht door Henriëtte »

Heel veel tips kan ik je niet geven, want we zijn niet meer dan een paar uurtjes in Texas geweest. Daar hebben we Guadalupe Mountains National Park bezocht, waar we de Devils Hall Trail (7 kilometer) hebben gelopen. Als je van hiken houdt, en je komt in deze omgeving, dan is dit echt een aanrader. We vonden het een geweldig mooie trail. Ook Carlsbad Caverns (in New Mexico) is de moeite zeker waard.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Eugeni
Amerikafan
Berichten: 331
Lid geworden op: 20 dec 2004, 21:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Twee weken Texas...

Bericht door Eugeni »

Wij zijn in mei o.a. in Carlsbad Caverns geweest. Wij hadden eerst iets van weer een grot, we hebben er al zo veel gezien in Europa, maar deze is echt groot en indrukwekkend. We zijn blij dat we toch gegaan zijn. Als je het kunt ga dan lopend naar beneden.
En Big Bend NP vonden wij echt mooi. Het is jammer dat het in zo'n uithoek ligt, want daar zouden we nog wel eens heen willen.
Wij houden niet zo van grote steden en gaan meer voor de natuur. Misschien daardoor en doordat iedereen zo enthousiast was over San Antonio, is het ons toch wat tegengevallen.
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Re: Twee weken Texas...

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Galveston aan de kust is ook leuk. Je kunt er dolfijnen kijken, winkelen en aan het strand liggen. Als het niet te heet is, is een stadstour ook leuk om te doen. Er zijn veel historische gebouwen/huizen. In en om het schip "de Elissa" is van alles terug te vinden over de history van Galveston.

Speciale verkeersregels zou ik niet zo weten. T.o.v Nederland zijn er natuurlijk veel andere dingen in het verkeer, zoals stoplichten over de kruising, middenbaan voor afslaand verkeer, rechtsaf door rood op eigen risico is toegestaan als je eerst een volledige stop hebt gemaakt, bij knipperende lichten is het eerst komt eerst gaat principe van kracht, even highway nummers lopen oost-west, oneven highway nummers lopen noord-zuid. Dus ja, als je dit soort dingen bedoelt dan is het wel anders dan in Nederland. En altijd uitkijken voor overstekend wild.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Koen70
Amerikafan
Berichten: 392
Lid geworden op: 26 mar 2008, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Vlaams Brabant (België)

Re: Twee weken Texas...

Bericht door Koen70 »

Wat verkeersregels betreft: je hebt ook de 3-way of 4-way stops: aan zo'n kruispunt moet iedereen uit alle richtingen stoppen en wie eerst gestopt is, mag dan ook weer eerst vertrekken. Da's effe een reflex aanleren van op te letten wie er voor jou op het kruispunt is en wanneer jij mag vertrekken.

Een aangename verrassing is dat je in het dunbevolkte westen van Texas op de Interstate 80 mph (= 130 km/u) mag rijden en op gewone highways vaak 70 of 75 mph (110 of 120 km/u).
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Re: Twee weken Texas...

Bericht door Yeehaw »

Het enige stuk waar je 80 mph mag rijden is kort voor Junction tot kort voor El Paso op de I10. Vooral bij Junction staat de politie op je te wachten als je harder rijdt. Het merkwaardige is ook dat je op I 20 maar 70 mph mag rijden net zoals op vele farmroads. Wie daarvoor een verklaring heeft mag het zeggen...
henk.s
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2008, 15:20

Re: Twee weken Texas...

Bericht door henk.s »

In Midland is het Petroleum museum. In dit museum staan ook de beroemde racewagens van Jim Hall, de Texaan die in het einde van de jaren '60 en begin '70 Europa en Amerika deed sidderen met hun onverslaanbare racewagens. Jim Hall is de uitvinder van de spoiler. De wagens hadden een automatische versnellingsbak. Google het maar eens. In San Antone moet je een halve dag uittrekken voor een bezoek aan de Alamo, een missiepost uit de 19e eeuw, een bedevaartplaats voor Texanen en Amerikanen, belangrijker dat Mekka voor een islamiet. Google daarvoor ook Davy Crockett. Ga in SA eten bij Dick's (iedereen weet waar dat is) een restaurant waar personeel en gasten een aan waanzin grenzende houding aannemen. Niet aanbevolen voor watjes en kinderen.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Twee weken Texas...

Bericht door Dento »

henk.s schreef:Ga in SA eten bij Dick's (iedereen weet waar dat is) een restaurant waar personeel en gasten een aan waanzin grenzende houding aannemen. Niet aanbevolen voor watjes en kinderen.
Yep, Dick's Last Resort (ook aan de Riverwalk) is best wel leuk. Al zou ik er zelf niet gaan eten, hooguit voor iets te gaan drinken - ook dan kun je de Dick's ervaring krijgen. Er zijn immers heel wat betere restaurantjes aan de Riverwalk om te gaan eten (denk bijv. aan RioRio - erg lekker).

Overigens hebben we ook al wat keren gehad dat we ronduit vriendelijke :shock: bediening hadden bij Dick's... dan krijg je toch niet de echte Dick's ervaring! :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
henk.s
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2008, 15:20

Re: Twee weken Texas...

Bericht door henk.s »

Ja, als je vriendelijk bent bediend ben je niet bij Dick's geweest.
Over de racewagens nog een linkje:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chaparral_Cars
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer