Welke reisgids

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
eric molenaar
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2005, 21:32

Welke reisgids

Bericht door eric molenaar »

Welke reisgids raden jullie aan om mee te nemen naar het zuidwesten?

Alvast bedankt
Eric
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Eric

wij hadden de Capitool reisgidsen mee en die vond ik erg prettig en uitgebreid.
Wij hadden de gidsen :USA-Zuidwest & Las Vegas,
Californie
en San Francisco mee
Ze zijn te koop bij de meeste boekwinkels en ook te leen bij de bibliotheek.

Groetjes Marjon
Sanny Rocks
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 feb 2004, 21:00
Locatie: Zaandam

Bericht door Sanny Rocks »

Ja wat Marjon zegt:

Capitool reisgidsen zijn zeer lekker leesbare reisgidsen. En er staan ook mooie foto's in. Ik heb dezelfde als Marjon m.u.v. San Francisco. En ik heb ook nog New York.

Groetjes Sanny
Sanny Goes New York!!
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sanny Rocks schreef: En ik heb ook nog New York.

Groetjes Sanny
Waarom :?: :?: :rockon:
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik zou de reisgidsen van National Geographic aanraden, die vind ik erg goed in informatie en daarnaast ook met kaartjes e.d. Vooral de serie "guide to america's outdoors" vind ik erg goed, maar ook de andere boeken van NG. De gids over alle nationale parken is heel goed, en ook de gids met de scenic highways en byways.

Daarnaast vond ik ook de gids "photographing the southwest" van Laurent Martres een aanrader. Hierin vind je heel veel informatie over de bezienswaardigheden, met daarnaast nog tips over het fotograferen. Het gaat niet alleen maar over fotograferen, maar wel over wanneer je bepaalde dingen het best kunt bezoeken, en hoe je er kunt komen. De tips over fotografie hebben zeker niet de overhand, maar zijn wel vaak nuttig. Het bijzondere van deze gids is dat er heel veel bijzondere plekjes in staan, die je absoluut niet tegenkomt in Nederlandstalige reisgidsen.

Deze gidsen kun je allemaal bestellen bij Bol.com (engelse boeken).

De reisgidsen van Capitool zijn niet mijn favoriet; de kaartjes in deze gidsen vind ik van heel slechte kwaliteit, en de informatie niet echt behulpzaam gerangschikt.

Groetjes,
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Sanny Rocks
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 feb 2004, 21:00
Locatie: Zaandam

Bericht door Sanny Rocks »

Rob schreef:
Sanny Rocks schreef: En ik heb ook nog New York.

Groetjes Sanny
Waarom :?: :?: :rockon:
omdat ik daar heen ga 20 mei. Ik zei het eigenlijk om aan te geven dat ik meer Capitool reisgidsen had.

Groetjes
Sanny Goes New York!!
Antoinette
Amerikafan
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 apr 2004, 14:03

Bericht door Antoinette »

De trotter staat bij mij bovenaan, heel veel tekst maar
boordevol informatie. Antoinette
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Welke reisgids

Bericht door markro »

eric molenaar schreef:Welke reisgids raden jullie aan om mee te nemen naar het zuidwesten?
Hoi Erik,

wij maken graag gebruik van de blauwe reisgidsen van Uitgeverij Lannoo ( http://www.lannoo.com en zoek op het thema "Toerisme").
Deze hebben een aardige routebeschrijving langs de bezienswaardigheden, eventueel met een alternatief, routekaartjes, ideeën voor overnachtingen, website-adressen, e.d.
Voor het zuidwesten is er de "Reisgids Californië & Zuidwest USA".
Een ideale reisgids om je reisprogramma op maat samen te stellen, ISBN 90-209-4249-2.

Daarnaast, ook van Uitgeverij Lannoo, de Trotter "Zuidwest USA - Zuid-Californië en de Nationale Parken".
ISBN 90-209-4657-9.
Anders dan dat de subtitel aangeeft behandeld deze gids ook nog de bekende zaken in Arizona, Nevada, Utah, Colorado, Wyoming.
Geeft erg veel info over bezienswaardigheden, overnachtingsplaatsen, e.d.

Uitgeverij Lannoo heeft ook nog 2 kleinere boekjes op pocketformaat met routebeschrijvingen in de "Via Via"-serie, te weten: "Californië" en "Zuidwest-USA".

Ook goed zijn de Lonely Planet-gidsen om naast de bovenstaande te hebben.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1469
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Contacteer:

Bericht door Inge »

Antoinette schreef:De trotter staat bij mij bovenaan, heel veel tekst maar boordevol informatie.
Ook bij mij nummer 1!
Bij het voorbereiden vond ik de routegidsen van Lannoo (zie hierboven) ook erg handig.

De Lonely Planet heb ik ook regelmatig ingekeken, maar uiteindelijk toch gekozen voor de trotter; net als de lonely planet boordevol info, maar net iets leuker beschreven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer