Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
camper tips???
camper tips???
Hallo!!
wij gaan in mei met een camper rondtrekken, dit hebben we nog nooit eerder gedaan. dus het allemaal erg nieuw voor ons!!
hebben jullie misschien nog wat praktische tips voor ons! m.b.t. eten, BBQ, klaptafeltjes en stoeltjes huren of niet?? en nog wat handige tips??? dat zou ik erg op prijs stellen!!!
alvast hartelijk bedankt!!
groetjes Smitske
wij gaan in mei met een camper rondtrekken, dit hebben we nog nooit eerder gedaan. dus het allemaal erg nieuw voor ons!!
hebben jullie misschien nog wat praktische tips voor ons! m.b.t. eten, BBQ, klaptafeltjes en stoeltjes huren of niet?? en nog wat handige tips??? dat zou ik erg op prijs stellen!!!
groetjes Smitske
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: camper tips???
Hier staan al vast wat tips over het reizen met een camper.
Wij hebben vorig jaar een BBQ die op gas werkt gekocht bij de Wal*markt, ook kopen wij daar stoeltjes zijn goedkoper als huren en zitten een stuk beter.
Op de laatse camping laten we dat allemaal achter voor degene die het kan gebruiken.
Verder kook ik bijna iedere dag maar wel simpel, in de diepvries vind je genoeg maaltijden om een eens keer niet te hoeven koken.
Lees onze reisverslagen eens door, daar kan je ook het een en ander uithalen.
Wij hebben vorig jaar een BBQ die op gas werkt gekocht bij de Wal*markt, ook kopen wij daar stoeltjes zijn goedkoper als huren en zitten een stuk beter.
Op de laatse camping laten we dat allemaal achter voor degene die het kan gebruiken.
Verder kook ik bijna iedere dag maar wel simpel, in de diepvries vind je genoeg maaltijden om een eens keer niet te hoeven koken.
Lees onze reisverslagen eens door, daar kan je ook het een en ander uithalen.
super bedankt daar kan ik echt iets mee met die tips!!
is toch allemaal eventjes afwachten hoe het gaat bevallen enzovoorts!! maar komt vast goed heb er enorm veel zin in!!
is toch allemaal eventjes afwachten hoe het gaat bevallen enzovoorts!! maar komt vast goed heb er enorm veel zin in!!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Wij gaan dit jaar ook voor het eerst met een camper rondtrekken, wij vliegen 4 juni naar San Francisco en blijven 4 weken aan de andere kant van de plas.smitske schreef:Hallo!!
groetjes Smitske
Via Tioga Tours hebben wij bij Road Bear een 22ft. gehuurd.
Op de site van El Monte heb ik een instructie video gevonden, hierbij de link.
http://www.elmonterv.com/rv-rentals/ca-85.aspx
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas
2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco
onze website
Ook wij gaan dit jaar voor de eerste keer met een camper op stap. Hartelijk dank voor de link van de instructie-video. Kunnen we die eens een paar keer op ons gemak van te voren bekijken. Lijkt me een stuk relaxter dan als je de camper op komt halen.Peter & Paula schreef: Op de site van El Monte heb ik een instructie video gevonden, hierbij de link.
http://www.elmonterv.com/rv-rentals/ca-85.aspx
Wij hebben al 5 camperreizen achter de rug. De enige tip die ik kan geven is neem een extra slaapzak mee, want de beddengoed die je mee krijgt van de verhuurbedrijf zijn vaak onder de maat.smitske schreef:Hallo!!
groetjes Smitske
Klaptafels en stoeltjes hoef je niet te huren. Op de meeste campings staat op elke plek een picknick tafel. En stoeltjes kun je voor een paar dollar zelf kopen bij de Wallmart o.i.d.
Veel plezier!!!
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Toevallig troffen wij vorig jaar regelmatig campings zonder picknicktafels, heel vreemd. Dus toch maar een klein klaptafeltje gekocht bij Wal*Mart, handig dingetje. Slaapzakken kán je meenemen, maar je koopt ze ook voor een prikkie daar. Ik koop gewoon standaard een complete set beddengoed. Hoeslaken, gewoon laken, comforter (dekbed met vaste hoes), vier kussenslopen en zelfs zo'n rokgeval. Kost voor een Queenbed bij Wal*Mart zo'n 40 dollar. Die van vorig jaar ligt bij onze vrienden te wachten voor dit jaar. Het beddengoed van Road Bear is voor als het extra koud is, kan er zo onder of overheen. Wij kopen trouwens voor 8 dollar p.p. daar ook altijd heerlijke gelkussens.
Bij het reserveren van campings zie ik steeds staan: full hook up en water/electricity. Nu denk ik dat je bij full hook up het vieze water (grey water?) direct met een slang weg kan laten lopen? In Australië was er een algemene plaats op de campings waar je het vieze water kon dumpen. Is dat in Amerika niet? en betekent dat dan dat als je een plek met alleen water/elec. neemt je je vuile water dan niet kwijt kan?
Hoe doet iedereen het verder met electriciteit. Koop je daar een adapter of hier?
Edda.
Hoe doet iedereen het verder met electriciteit. Koop je daar een adapter of hier?
Edda.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij een full hookup heb je inderdaad een 'sewer', een gat waar de slang van je tanks in kan. Laat altijd eerst je black water (wc-water met uitwerpselen e.d. weglopen) en daarna je grey water. Dat laatste is douche- en afwaswater enzo, dat spoelt je slangen schoon. Het loopt dus niet direct weg, je moet je tanken even open draaien voor je wegrijdt (of als je aankomt als je erg vol zit). Bij water/electricityplaatsen heb je vaak wel de mogelijkheid om centraal op de camping de dumpplaats te gebruiken. Soms moet daarvoor betaald worden.
Je kan bij normaal gebruik, zelfs als je dagelijks doucht in de camper (2 personen) makkelijk een dag of drie vier met je tanks doen. Je hoeft dus niet op elke camping je sewer aan te sluiten of te dumpen. Wij doen het bewust niet, omdat met vollere tanks je toiletwater lekker schudt met de chemicaliën.
De meeste apparaten die wij meenemen werken op 110 volt ook, zoals laptop en camera-opladers. Het enige wat ik op 110 volt gekocht heb is een fohn en een strijkijzer. Een wereldstekkertje koop je hier al makkelijk, vaak heel goedkoop bij bijvoorbeeld Wibra of gewoon een electriciteitzaak. Ik heb er altijd een paar bij me. Een gebruik ik sowieso vast in de badkamer voor mijn fohn, in een zitten mijn laptops e.d. met een gewoon Nederlandse stekkerblok met vijf van die stopcontactjes. Dat laatste is erg handig, zo kan je meerdere dingen gelijk opladen.
Je kan bij normaal gebruik, zelfs als je dagelijks doucht in de camper (2 personen) makkelijk een dag of drie vier met je tanks doen. Je hoeft dus niet op elke camping je sewer aan te sluiten of te dumpen. Wij doen het bewust niet, omdat met vollere tanks je toiletwater lekker schudt met de chemicaliën.
De meeste apparaten die wij meenemen werken op 110 volt ook, zoals laptop en camera-opladers. Het enige wat ik op 110 volt gekocht heb is een fohn en een strijkijzer. Een wereldstekkertje koop je hier al makkelijk, vaak heel goedkoop bij bijvoorbeeld Wibra of gewoon een electriciteitzaak. Ik heb er altijd een paar bij me. Een gebruik ik sowieso vast in de badkamer voor mijn fohn, in een zitten mijn laptops e.d. met een gewoon Nederlandse stekkerblok met vijf van die stopcontactjes. Dat laatste is erg handig, zo kan je meerdere dingen gelijk opladen.
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je toch een stekkerblok meeneemt, koop dan meteen bij de Wal*markt een Amerikaanse stekker en zet die er aan, je hebt dan ook geen reisstekker nodig.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kan ook, maar ik heb inmiddels een aantal van die reisstekkertjes, bij Jan Doets kreeg je ze altijd al cadeau bij boeking en ik heb er ooit een paar op de kop getikt voor nog geen euro. Als je geen zin hebt in knutselen, kan het dus prima ook zo.Annie schreef:Als je toch een stekkerblok meeneemt, koop dan meteen bij de Wal*markt een Amerikaanse stekker en zet die er aan, je hebt dan ook geen reisstekker nodig.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Voor wat betreft beddengoed; wij namen eigen hoeslakens mee en dekbedovertrekken. De lakens die je van El Monte krijgt, schuiven bij ons alle kanten op.... dat ligt dus minder lekker... de dekens deden we ín de dekbedovertrekken... zodat bed opmaken een kwestie van even rechtrekken was.
Aan het einde van de vakantie mochten zowel hoeslakens als dekbedovertrek in de vuilnisbak... en zodoende hadden we voldoende
(nou ja, voldoende?
) ruimte in de koffer voor onze vakantie inkopen.
Op de site van Travelhome las ik dat je bij El Monte nu ook op diverse campings schoon beddengoed kunt krijgen... toch ook wel lekker als je langere tijd rondtrekt...( ofschoon er voldoende wasmachines en drogers op de campings zijn)
succes met de planning,
MAS
Aan het einde van de vakantie mochten zowel hoeslakens als dekbedovertrek in de vuilnisbak... en zodoende hadden we voldoende

Op de site van Travelhome las ik dat je bij El Monte nu ook op diverse campings schoon beddengoed kunt krijgen... toch ook wel lekker als je langere tijd rondtrekt...( ofschoon er voldoende wasmachines en drogers op de campings zijn)
succes met de planning,
MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag 2009
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij nemen altijd onze eigen slaapzakken mee,ik ben allergisch voor de produkten waarmee de dekens worden gewassen.
De lakens gebruiken we gewoon in de slaapzak.
Bij El-Monte krijg je voldoende handdoeken mee, zeker als je die regelmatig wast, wassen doen we sowieso een paar keer, vaak komt het grootste gedeelte gewassen mee terug.
Bij Road Bear krijg je minder handdoeken mee, heb ik begrepen, wij gaan dit jaar voor de eerste keer met Road Bear, daarom nemen we of extra handoeken van thuis mee of we kopen er.
De lakens gebruiken we gewoon in de slaapzak.
Bij El-Monte krijg je voldoende handdoeken mee, zeker als je die regelmatig wast, wassen doen we sowieso een paar keer, vaak komt het grootste gedeelte gewassen mee terug.
Bij Road Bear krijg je minder handdoeken mee, heb ik begrepen, wij gaan dit jaar voor de eerste keer met Road Bear, daarom nemen we of extra handoeken van thuis mee of we kopen er.
Weet iemand hoeveel handdoeken je krijgt bij El Monte?
We zijn met 4 personen, krijg je er dan meer, als met 2? (wat is genoeg zoals hiervoor staat)
Vraag me namelijk af of we zelf nog veel handdoeken mee moeten nemen.
In 2006 bij Cruise America kregen we er 2 per persoon.
We zijn met 4 personen, krijg je er dan meer, als met 2? (wat is genoeg zoals hiervoor staat)
Hallo allemaal!!
super bedankt voor de tips! vooral het idee van een slaapzak kopen/meenemen vind ik erg handig! aangezien ik nogal een koukleum ben! en de link naar die site met informatie over de camper ook erg interessant en handig!! want het is toch al snel mei en ik wil wel goed voorbereid gaan!!
groetjes Smitske
super bedankt voor de tips! vooral het idee van een slaapzak kopen/meenemen vind ik erg handig! aangezien ik nogal een koukleum ben! en de link naar die site met informatie over de camper ook erg interessant en handig!! want het is toch al snel mei en ik wil wel goed voorbereid gaan!!
groetjes Smitske
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je krijgt 2 badlakens, 2 kleinere handdoeken en ik dacht ook 2 waslapjes (washand) maar omdat we de laatste nooit gebruiken durf ik dat niet zeker zeggen.Marloes schreef:Weet iemand hoeveel handdoeken je krijgt bij El Monte?
Rob
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik heb bij alle camperreizen meerdere handdoeken, kussens en slaapzakken gevraagd dan geleverd werd bij de verschillende verhuurders en overal gewoon zonder discussie gekregen.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Bij El Monte ook nog ... 2 theedoeken.Gypsygirl1 schreef:Ik heb bij alle camperreizen meerdere handdoeken, kussens en slaapzakken gevraagd dan geleverd werd bij de verschillende verhuurders en overal gewoon zonder discussie gekregen.
Dat klopt... ook nog 2 waslapjes..Rob schreef:Je krijgt 2 badlakens, 2 kleinere handdoeken en ik dacht ook 2 waslapjes (washand) maar omdat we de laatste nooit gebruiken durf ik dat niet zeker zeggen.
El Monte, SFO, was in 2005 niet zo makkelijk om nog extra dekens mee te geven. Uiteindelijk kregen we voor ons 4'en twee extra dekens mee.
Persoonlijk vond ik dat een beetje weinig... in mei kan het nog behoorlijk koud zijn op een aantal plekken. We moesten dus 's nachts echt wel bijverwarmen.
Ehm... lekkere warme pyjama meenemen in het voorseizoen???

MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag 2009
reisverslag 2009
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelfs pyama's verkopen ze in Amerika! 

ow dan hoef ik die ook niet mee te nemen!! 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1198 Weergaves
-
Laatste bericht door TessaV84
-
- 6 Reacties