Jetboat tours Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jmvdc
Amerikakenner
Berichten: 530
Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:39
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Merksem - België

Jetboat tours Moab

Bericht door jmvdc »

In Moab kan je blijkbaar jetboat tours doen. Heeft iemand dat al gedaan en zo ja, wat is jullie reactie?

Wij zouden van plan zijn om de avondtour te nemen

Note mod (Roland): Titel aangepast van Moab ==> Jetboat tours Moab.
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Moab

Bericht door Annie »

Wij hebben dat in 2003 gedaan, zie ons reisverslag.
Is heel leuk om te doen we zijn eerst met een jeep de canyon in gegaan en daarna met de jet boot terug.
Dit kan je doen bij Tag A Long.
Gebruikersavatar
jmvdc
Amerikakenner
Berichten: 530
Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:39
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Merksem - België

Re: Moab

Bericht door jmvdc »

Ben gaan zien bij jullie reisverslagen: knap uitgevoerd, heel leesbaar, mooie lay-out..

Wat wij willen doen is te boeken bij Moab Adventures en is een Jetboat avondtour, het lijkt me nog iets anders.
Jullie hebben een hele dag op stap geweest.

Het voorstel hier is een 1 1/2u op het water en daarna een etentje. Dat laatste interesseert ons minder, maar het lijkt ons wel leuk en mooi om te doen.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Moab

Bericht door nieuwenoord »

Moab Adventures staat ook goed aangeschreven, wij huren er af en toe een Jeep. De Dinnertour waar jij het over hebt staat ook al een tijd op onze verlanglijst!
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Moab

Bericht door Annie »

jmvdc schreef:Ben gaan zien bij jullie reisverslagen: knap uitgevoerd, heel leesbaar, mooie lay-out..

Wat wij willen doen is te boeken bij Moab Adventures en is een Jetboat avondtour, het lijkt me nog iets anders.
Jullie hebben een hele dag op stap geweest.

Het voorstel hier is een 1 1/2u op het water en daarna een etentje. Dat laatste interesseert ons minder, maar het lijkt ons wel leuk en mooi om te doen.
Wordt volgens mij ook een mooie tour, tegen zonsondergang op de Colorado.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jetboat tours Moab

Bericht door Harry »

Wij hebben in 2004 de Dinner & Light show tour gedaan, en wij vonden het een onvergetelijke ervaring.
Je gaat eerst een uur eten, gezamelijk met alle mensen die ook de tour maken, je zit dan aan lange tafels tussen de Amerikanen (voor ons altijd wat spannend, niet alle Amerikanen zijn ruimdenkend), er staan dan verschillende heerlijke gerechten die door de koks op je bord geschept worden, het lijkt wel een soort jeugdkamp, daadoor krijg je toch een hele ongedwongen en gezellige sfeer. Daarna ga je met z´n allen in de boot, toen wij er waren zelfs twee, en dan vaar je de Colorado river op langs SR 128 tot bijna bij de Red Cliffs Lodge (ons hotel toen), als het dan helemaal donker is vaar je weer terug waarbij een auto met schijnwerpers de rotsen langs de weg verlicht. Tijdens de tocht worden er verhalen vertelt over het ontstaan van het landschap en over de indianen en de geschiedenis van het gebied.
Wij vonden het erg leuk en ik kan het iedereen aanraden om eens te doen, hmmmm weer een nacht extra in Moab plannen, en er is al zoveel te doen. :lol:

Harry
Gebruikersavatar
jmvdc
Amerikakenner
Berichten: 530
Lid geworden op: 01 mei 2007, 10:39
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Merksem - België

Re: Jetboat tours Moab

Bericht door jmvdc »

Bedankt voor je reactie!

Wij zijn enkel nog aan het twijfelen tussen de langere Dinner&Light show, of de kortere versie.

Nog een vraagje, kledij? Is het een "wilde water tocht" of valt het wel mee?

In alle geval, het Jet Boat Tours staat op ons programa.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Jetboat tours Moab

Bericht door nieuwenoord »

Harry, dit klinkt geweldig! Wij hebben voor 2009 Moab weer in gedachten, met vrienden. Dit moet gewoon het jaar van de Jet Boat worden! Omdat ik natuurlijk de omgeving (SR128 en Red Cliff Lodge) al ken zie ik het helemaal voor me!
Gebruikersavatar
Jasmino
Amerika-expert
Berichten: 7090
Lid geworden op: 15 mar 2004, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Jetboat tours Moab

Bericht door Jasmino »

jmvdc schreef:Bedankt voor je reactie!

Wij zijn enkel nog aan het twijfelen tussen de langere Dinner&Light show, of de kortere versie.

Nog een vraagje, kledij? Is het een "wilde water tocht" of valt het wel mee?

In alle geval, het Jet Boat Tours staat op ons programa.
Op dat deel van de Colorado River vind je geen wild water!
Ik zie niet de toegevoegde waarde van die tocht over de rivier. Die boottocht is namelijk op het deel van de rivier dat langs de UT-128 loopt. Die route kan je heel goed rijden met de auto, kan ik je zelfs ten zeerste aanbevelen, en dan kun je op verschillende plekjes stoppen voor mooie foto's van de zonsondergang. De weg en de rivier lopen hier dicht langs elkaar, je ziet vanaf het water dus geen andere dingen dan vanaf de weg. Ik heb trouwens gehoord dat het eten op die boot erg tegenvalt (gehoord van Amerikanen in Moab). Als je die tocht wil doen, neem dan in elk geval de toch 's avonds laat, met de lichtshow, die schijnt dan weer wel heel erg mooi te zijn. Maar dan zie je van de omgeving minder, omdat het donker is.

Als je een jetboat tocht wil boeken voor mooie uitzichten, zou ik die dagtocht nemen van Tag-a-Long. Die tocht, combi met 4x4, gaat Canyonlands in en daar zie je natuur je niet kunt bekijken op eigen houtje, omdat je er met de auto niet kan komen. Die toch is spectaculair qua natuur en uitzichten!
Laatst gewijzigd door Jasmino op 27 jan 2008, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Jetboat tours Moab

Bericht door hekkie »

jmvdc schreef: Nog een vraagje, kledij? Is het een "wilde water tocht" of valt het wel mee?
Dit hangt helemaal af van het weer, maar vooral van de tijd van het jaar. In juni bijvoorbeeld is er veel meer stroming in de rivier dan bijvoorbeeld in september. Datzelfde geldt ook voor waterfalls.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jetboat tours Moab

Bericht door Harry »

Jasmino schreef:
jmvdc schreef:Bedankt voor je reactie!

Wij zijn enkel nog aan het twijfelen tussen de langere Dinner&Light show, of de kortere versie.

Nog een vraagje, kledij? Is het een "wilde water tocht" of valt het wel mee?

In alle geval, het Jet Boat Tours staat op ons programa.
Op dat deel van de Colorado River vind je geen wild water!
Ik zie niet de toegevoegde waarde van die tocht over de rivier. Die boottocht is namelijk op het deel van de rivier dat langs de UT-128 loopt. Die route kan je heel goed rijden met de auto, kan ik je zelfs ten zeerste aanbevelen, en dan kun je op verschillende plekjes stoppen voor mooie foto's van de zonsondergang. De weg en de rivier lopen hier dicht langs elkaar, je ziet vanaf het water dus geen andere dingen dan vanaf de weg. Ik heb trouwens gehoord dat het eten op die boot erg tegenvalt (gehoord van Amerikanen in Moab). Als je die tocht wil doen, neem dan in elk geval de toch 's avonds laat, met de lichtshow, die schijnt dan weer wel heel erg mooi te zijn. Maar dan zie je van de omgeving minder, omdat het donker is.

Als je een jetboat tocht wil boeken voor mooie uitzichten, zou ik die dagtocht nemen van Tag-a-Long. Die tocht, combi met 4x4, gaat Canyonlands in en daar zie je natuur je niet kunt bekijken op eigen houtje, omdat je er met de auto niet kan komen. Die toch is spectaculair qua natuur en uitzichten!
Ja Jasmino, ik ben het hier dus helemaal niet mee eens, wij reden de SR 128 dagelijks want ons hotel zat aan die weg, en vanaf de boot kijk je er toch heel anders tegenaan, het eten doe je ook niet op de boot, maar aan de wal voordat je de boot opgaat, en ja als je liever "gezond" eet met veel groente en weinig vlees zul je het eten niet lekker vinden, maar wij houden juist erg van lekker veel vlees en vonden het erg smakelijk en vooral gezellig, kletsen met allemaal mensen die overal uit de VS vandaan komen. Je vaart dus nog met licht de rivier op en gaat pas als het donker is geworden weer terug.
De rivier was erg rustig, en de term jetboot is misschien een beetje verwarrend, het is zeker geen speedboot of zo, je kunt gewoon rustig in de boot zitten en luisteren naar de verhalen en lekker kletsen met iedereen om je heen.

Harry
Gebruikersavatar
San & Ien
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 18 apr 2010, 14:46

Re: Jetboat tours Moab

Bericht door San & Ien »

Wie kan me helpen?

De tours (Sunset en Dinner&Light) van 'Canyonlands by Night and Day' en die van 'Moab Adventure Centre' lijken mij exact hetzelfde. Heb ik het nou goed als ik vermoed dat je door 'Moab Adventure Centre' met een busje naar de boot van 'Canyonlands by Night and Day' wordt gebracht?

Dat was vraag 1. En vraag 2 gaat over de zonsondergang.

Bij de beschrijving van de Sunset tour lees ik dat de daadwerkelijke zonsondergang pas bij het eten (dus na de boottrip) is.
Bij de beschrijving van de Dinner&Light tour lees ik dat je eerst eet, dan bij licht vertrekt en bij donker terugvaart.
Is het dan zo dat je bij beide tours de zonsondergang bij het eten te zien krijgt?

Heeft iemand de Sunset tour al gedaan?
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
Bootjus
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2009, 10:26

Re: Jetboat tours Moab

Bericht door Bootjus »

Het zou zomaar kunnen dat je met een busje naar Night en Day wordt gebracht.Night en Day ligt namelijk aan de rivier en het Adventure Centre in het midden van Moab zelf, dus niet aan de rivier.

Wij hebben vorige week de sunset tour gedaan en het viel ons erg tegen. Wat niet meehielp was dat het wat regende dus weinig zonsondergang, maar dan nog. Je kunt met de auto inderdaad het zelfde stuk doen, en het water is spiegelglad. Je gaat om 6 uur weg en bent 1,5 uur later weer terug. De zon zou normaal gesproken moeten gaan zakken aan het einde van de tour. Het eten daarna vonden wij niet smakelijk, maar samken verschillen en wij zijn erg van het lekkere eten. De kosten zijn 65 dollar p.p.

Kortom, ik vond het de prijs niet waard

groet
Lea
groet

Lea

1992 en 1998 Florida
2006 South West
2010 Mid West
Gebruikersavatar
San & Ien
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 18 apr 2010, 14:46

Re: Jetboat tours Moab

Bericht door San & Ien »

Hoi Lea,

Dankjewel voor je reactie. Zoals ik begrijp komt het 'sunset'-gedeelte dus inderdaad pas aan het eind van de tour aan bod. Ik denk dat de Nighttour dan toch geschikter zou zijn voor ons. Met of zonder eten, daar moeten we dan nog maar even over nadenken. Alhoewel het me wel heel leuk lijkt om in America een Dutch Dinner te hebben, hihi.
2010 - camper California-Nevada-Utah-Arizona - verslag *** 2012 - camper van Nevada-Utah-Colorado - verslag *** 2013 - auto en villa in Orlando, Florida - verslag *** 2014 - auto en trailer op Key Largo, Florida verslag ***
2015 - auto Washington-Oregon-California-Nevada verslag
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Jetboat tours Moab

Bericht door EvelienK. »

Hallo allemaal,

Ik zie dat dit onderwerp 'Jetboat tours Moab' zo'n 6 jaar geleden is besproken op het forum. Ik heb er een vraag over. Mijn vriend en ik gaan komende zomer naar Moab en doen graag wat op het water, aangezien het er in de zomer erg warm (lees heet) kan zijn. Wij zijn dan beide 28 jaar. In verband met een blessure aan de hand van mijn vriend, denken we dat we niet kunnen raften. Daarom heb ik verder gekeken en kwam ik uit bij de Jetboat Tours in Moab. Wie heeft er de laatste jaren ervaringen mee? Heeft iemand eventueel andere tips van activiteiten op het water in Moab?

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
toetjero
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 jan 2010, 19:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Jetboat tours Moab

Bericht door toetjero »

In welke maand ga je naar Moab?
Het raften stelt in juli/augustus meestal weinig voor.
Wij zijn begin augustus 2014 in Moab geweest. Het was een leuke tocht, maar we hebben ons nergens schrap hoeven zetten, een paar keer een klein stroompje waarop de rubberboot wat golfde. Onze zoon heeft ook geroeid, maar dat was op vrijwillige basis, en de andere genoten vooral van de omgeving en je kon evt. drijven in het water. Het was wel een hele leuke ervaring.
Over de jetboattours kan ik je niks vertellen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Jetboat tours Moab

Bericht door PSVwally »

Zelf geen ervaring, maar misschien geeft dit filmpje wat meer info?
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Jetboat tours Moab

Bericht door EvelienK. »

Hallo allemaal,

Ik heb eventueel iets anders gevonden, wat me net zo gaaf lijkt. Dit is Adventure Tours van Moab Jett. Dit is met een jet boat. Heeft iemand ervaring met Moab Jett? En met die adventure Tours?

Wij gaan overigens in juli. Het raften lijkt me ook super, maar geloof dat m'n vriend dat toch niet ziet zitten. Ik ga het nogmaals met hem bespreken. Ik ga het filmpjes ook even bekijken! Bedankt!!!!!!

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer