hoteltip phoenix en tentkampeerrondreis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
carin
Amerika-newbie

hoteltip phoenix en tentkampeerrondreis

Bericht door carin » 30 jan 2005, 10:28

Goedemorgen forumbezoekers,

We hebben hier al veel informatie gevonden. Hopelijk kunnen jullie ons met het volgende ook helpen. Wij, een gezin van 5, kinderen in de leeftijd van 10,13 en 15 jaar gaan van de zomer reizen door het zuid-westen. Wij willen een auto huren en gaan kamperen met onze tent (buiten de grote steden). In de grote steden LA, Las Vegas en San Francisco willen we in een hotel verblijven. Doordat vliegen op Phoenix beduidend goedkoper was, hebben we Phoenix in onze reis opgenomen. Zal nu begin en eindpunt zijn. We komen aan op 3 juli 2005. Wie heeft er voor ons een hoteltip in Phoenix (met zwembad)? In reisgidsen lees ik dat het geen bijzondere stad is. Aangezien we op 3 juli arriveren lijkt het ons verstandig om ook op 4 juli daar te blijven, te acclimatiseren want ik begrijp dat het er bloedheet kan zijn. Bovendien is het dan the fourth of july. Wat moeten we ons daarbij voorstellen? Is alles dan gesloten? Wat zouden we daar die dag kunnen ondernemen?
Vervolgens hebben we 4 weken voor het volgende "rondje": flagstaff-grand canyon-zion-bryce-las vegas-sequoia/kings canyon-yosemite-san francisco-via kust naar-LA-joshua tree-phoenix.
Nu hebben we inmiddels de woodall's 2005 far west campground guide gekocht. De ondertitel van dit boek bleek te zijn the compleet active RVer's guide to RV parks. M.a.w. geschreven voor mensen die met een camper rondrijden. Weet iemand nog van een andere goede gids die bedoeld is voor tentkampeerders? En misschien wel het belangrijkste heeft iemand een campingtip? Een camping waar iemand is geweest waar je erg enthousiast over bent? Alle tips zijn welkom.

Carin

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 30 jan 2005, 12:42

Carin,

zelf begin en eindig ik mijn reis dit jaar ook in Phoenix. Voor de eerste nacht heb ik een kamer genomen bij Days Inn at Scottsdale Fashion Square Mall. Scottsdale ligt tegen Phoenix aan en op ongeveer 10 mile afstand van Sky Harbor Airport in Phoenix.

Een prima motel, met zwembad, waar ik in 2002 ook al eens geslapen heb. Ze bieden een gratis ontbijt aan. De kamerprijzen zijn laag in deze (warme) periode. Ik betaal $ 43,68 (excl. TAX) voor een kamer. Met meerdere personen zal het wat meer zijn. Ik weet ook niet of jullie 1 of 2 kamers nemen, maar dan nog is het niet duur.

Tegen dit motel aan ligt een grote mall. Misschien wel leuk voor de kinderen (en jullie zelf natuurlijk :wink: ) om daar zo'n eerste dag wat rond te struinen. Wat er allemaal te doen is op 4 juli in en rondom Phoenix weet ik niet, misschien zou je eens moeten zoeken op internet naar events in Phoenix op 4 juli. Of kijk eens op de internet site van Arizona.

Succes met de planning.

Roland 8)
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob » 30 jan 2005, 13:49

Hoi Carin,

Bij mijn weten is er geen speciaal tentcampersboek.
het Woodall's campground boek ken ik niet, volgens mij gebruikt Marjan (Hekkie) dit maar die is een weekendje weg dus zal ze hopelijk van de week reageren.
Zelf gebruik ik de Trailer Live campgrounds and RV Parks Directory, is ook voor campers maar er staat wel per campground in aangegeven of en hoeveel tentsite er zijn.
In onze reisverslagen vind je per dag de campgruond waar we gestaan hebben wel met een camper maar 99 van de 100 campgruonds hebben ook een soms beperkt aantal tentsites.
Happy camping 8)
Gr.
Rob

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie » 30 jan 2005, 21:52

Hoi Carin,

Zoals Rob al aangaf hebben wij dit jaar ook Woodall's Campground directory gebruikt tijdens onze 6-weekse rondreis met de tent. Bij mijn weten staan alle campings er in, zowel de grotere als de wat primitievere en ook de campgrounds in de Stateparks. Bovendien staat er bij of en meestal hoeveel tentsites er op de betreffende camping zijn. Ook de KOA-campgrounds staan er in vermeld, hoewel die ook een eigen guide en website hebben. Andere jaren hebben we ook van deze gids en anderen wel gebruik van gemaakt.
http://www.koa.com/where/usa.htm
Deze campings zijn over het algemeen iets duurder maar wel heel geschikt voor een gezin met kinderen omdat er goede faciliteiten zijn en altijd een zwembad. De prijs varieert van 20 tot 30 dollar. Je kan een KOA-valuecard kopen voor $ 14, dan krijg je bij elke campground van KOA 10% korting, wat je er zo uit hebt dus.
In de Nat. Parken en in de State Parken zijn de campgrounds veel goedkoper, maar ook met minder faciliteiten. In ieder geval heb je op elke camping op elke plek een picknicktable en een vuurplaats c.q. barbeque. Dat is standard in Amerika.
Heb je nog meer vragen, stel ze gerust.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer