Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zuidwestkust en N.P "clockwise" of "counter c.w.
Zuidwestkust en N.P "clockwise" of "counter c.w.
Beste leden,
Ik vroeg me bij het plannen van onze trip voor een vakantie zuidwestkust en nationale parken (bijvoobeeld L.A., San Francisco, Yushua Tree, Grand Canyon, Bryce, Zion, Las Vegas, D.V, Yosemite) het volgende af.
Over het algemeen kun je trips bedenken en ook vinden bij de verslagen welke de ene keer "clockwise", met de klok mee verlopen, en anderzijds tegengesteld; "Counterclockwise".
Wat is de mening van het forum betreffende de voor en nadelen voor een bepaald reisrichting?
Dank voor jullie bijdrage!
Burst
Ik vroeg me bij het plannen van onze trip voor een vakantie zuidwestkust en nationale parken (bijvoobeeld L.A., San Francisco, Yushua Tree, Grand Canyon, Bryce, Zion, Las Vegas, D.V, Yosemite) het volgende af.
Over het algemeen kun je trips bedenken en ook vinden bij de verslagen welke de ene keer "clockwise", met de klok mee verlopen, en anderzijds tegengesteld; "Counterclockwise".
Wat is de mening van het forum betreffende de voor en nadelen voor een bepaald reisrichting?
Dank voor jullie bijdrage!
Burst
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Zuidwestkust en N.P "clockwise" of "counter c.w.
Met de klok mee kan in het najaar gunstig zijn om niet te laat bij Tioga pas aan te komen omdat die mogelijk dicht gaat bij sneeuwval.
Tegen de klok in heeft het voordeel dat de kustweg van San Francisco naar LA gereden wordt en men dan aan de goede kan van de weg zit om het beste zicht op de pacific te hebben.
Rob
Tegen de klok in heeft het voordeel dat de kustweg van San Francisco naar LA gereden wordt en men dan aan de goede kan van de weg zit om het beste zicht op de pacific te hebben.
Rob
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben gekozen voor de route tegen de klok in omdat we begonnen en eindigden in LA. Dit betekende dat we tussen SF en LA aan de kustzijde van de weg reden. Een andere reden waarom we specifiek voor deze ronde hebben gekozen is, dat we door op deze manier te rijden zo min mogelijk in de weekenden in de grote nationale parken zaten.
Als je vroeg in het voorjaar gaat is het ook handig om te kiezen voor een route tegen de klok in, omdat Yosemite dan vaak aan het einde van de route zit. De kans dat je over de Tioga pas kunt is dan groter.
Als je vroeg in het voorjaar gaat is het ook handig om te kiezen voor een route tegen de klok in, omdat Yosemite dan vaak aan het einde van de route zit. De kans dat je over de Tioga pas kunt is dan groter.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je echter op een moment gaat dat de Tioga Pass al open is (juni/juli), is het juist handig om zo snel mogelijk naar Yosemite te gaan omdat dan de watervallen mooier zijn.jerbia schreef:Als je vroeg in het voorjaar gaat is het ook handig om te kiezen voor een route tegen de klok in, omdat Yosemite dan vaak aan het einde van de route zit. De kans dat je over de Tioga pas kunt is dan groter.
En zoals Rob zegt; hoe de weekenden vallen is ook iets om rekening mee te houden.
Marianne
Als Grand Canyon NP op je route ligt zou ik die zo snel mogelijk willen zien. Onze eerste blik op dit natuurwonder, tevens ons eerste NP vele jaren geleden (Joshua Tree was toen nog een National Monument) vergeten we nooit meer. Beyond words om het zo maar eens te zeggen.
Yeehaw.
Yeehaw.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou het anders doen. Ik zou beginnen in Phoenix, zeker als ik vroeg in het seizoen zou gaan. Daar is het al vroeg lekker warm. Dan richting de Grand Canyon, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite (wellicht is de Tioga Pass al open), San Francisco en langs de geweldige kustroute naar LA. Voordeel hiervan vind ik dat je in elk geval de kust rijdt en niet twee keer hetzelfde stuk hoeft te rijden.
In het najaar zou ik niet in Phoenix beginnen denk ik ...
In het najaar zou ik niet in Phoenix beginnen denk ik ...