Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route LA-Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
koendw
Amerika-newbie

route LA-Grand Canyon

Bericht door koendw »

Beste Amerika kenners,
Bij het plannen van onze reis door het zuidwesten in juli 2008 ,(2 volwassenen- 2 dochters 15-18j) ben ik op zoek naar een geschikte overnachtingsplaats tussen LA en Grand Canyon, om de etappes niet te lang te maken.We zouden ook een stukje Route 66 willen meepikken.
Suggesties zijn zeer welkom.
Alvast bedankt.
Koen
Jonas
Amerika-ontdekker

Re: route LA-Grand Canyon

Bericht door Jonas »

Overnachten in Las Vegas . Van daaruit kun je via de Hooverdam naar Kingman. In Kingman kan je een stuk Route 66 rijden tot voor Williams.
In Williams kan je via de 64 en de 180 naar Grand Canyon.
groetjes, Jonas
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Las vegas zal ook wel in de planning zitten neem ik aan, en als dit het geval is zou ik gaan slapen in Needles. Je bent dan een aardig eindje opweg naar Williams (vanaf daar is het ongeveer een uur naar de grand canyon). Ik neem aan dat needles de nodige motels enzo hebt, maar als je ff googelt kom je daar vanzelf achter!
can't wait to travel again.....
koendw
Amerika-newbie

Bericht door koendw »

Inderdaad, Las Vegas zit later in de planning. Na G C eerst Page, Moab en Bryce C.
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Plaats anders even de route die je nu in gedachte hebt, dan kunnen we wat beter advies geven.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
koendw
Amerika-newbie

Bericht door koendw »

Voorlopig ziet het er zo uit:

16/7 : Brussel - LA
17/7 : LA
18/7 : LA- ?
19/7 : ? - Grand Canyon
20/7 : GC - Page
21/7 : Page - Moab
22/7 : Moab
23/7 : Moab - Bryce Canyon
24/7 : BC
25/7 : BC - Las Vegas
26/7 : LV - Death Valley
27/7 : DV - Mammoth Lakes
28/7 : ML / Yosemite
29/7 : Yosemite - Monterey
30/7 : Monterey
31/7 : Monterey - San Francisco
1/8 : San Francisco
2/8 : San Francisco
3/8 : SF - Brussel

Aangezien we de laatste dag vroeg vertrekken ( vlucht om O8.OO), is het misschien best om de laatste dag dicht bij de luchthaven te boeken en de auto reeds in te leveren?
Als iemand hier reeds ervaring mee heeft, tips zijn altijd welkom.
Jonas
Amerika-ontdekker

Bericht door Jonas »

Ik zou Las Vegas toch gebruiken als tussenstop. Ik zou een dag minder Bryce doen en Zion er bij nemen.
Die liggen vlakbij elkaar.
Ook zou ik Monterey eruit laten en die tijd besteden aan Yosemite.
groetjes, Jonas
koendw
Amerika-newbie

Bericht door koendw »

De bedoeling is vanuit Monterey een stuk Hway 1 te volgen (ev tot Hearst Castle?)

Las Vegas wil ik wel passeren als we toch in de buurt zijn, maar om een (kostbare) dag te blijven..?

Groetjes,

Koen
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Je zou inderdaad vanaf LA naar GC Needles kunnen gebruiken als tussenstop voor de overnachting. Eventueel kun je het Joshua Tree NP ook nog onderweg meepakken.

Een mooi stukje route 66 is die van Needles door de bergen naar Kingman via Oatman. Deze plaats is echt leuk voor route 66 liefhebbers en de tocht over de Oatman Road via de Sitgreaves Pass is erg mooi. Je kunt dit traject ook doen ipv Joshua Tree en dan in Kingman gaan overnachten. Een ander leuk stukje Route 66 is bij Seligman tussen Kingman en Williams.

Wat Bryce betreft ben ik het met Jonas eens. Op 24/7 in de middag rijden naar Zion (is maar goed anderhalf uur rijden). Op de 25e kun je 's morgens nog een mooie hike doen in Zion en dan doorrijden naar Vegas. Je "verdient" op dit traject een uur omdat je in Nevada in een andere tijdzone komt.

Voor twee nachten in Monterey zou ik ook niet kiezen, maar liever een dag langer in (de buurt van) Yosemite. Ook van het eerder inleveren van de auto ben ik geen voorstander. Moet je persé een hotel met shuttleservise uitzoeken of een taxi nemen de volgende dag en dat kost ook geld. Op dag van vertrek rustig naar het verhuurstation rijden, de wagen inleveren (zo gepiept) en met de shuttle naar de luchthaven gaan. Deze manier kost je het minste tijd en gedoe vind ik persoonlijk.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hallo,

Wij vezrtrokken om 6u 's morgens terug naar huis en hebben onze huurauto de avond ervoor ingeleverd. Een busje van National bracht ons gratis naar het hotel en 's nachts bracht een busje vanuit het hotel gratis naar de luchthaven.µ
Op deze manier vonden wij het relaxter om te vertrekken, dan om 3u 'snachts nog via het verhuurbedrijf te gaan.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

sachasenne schreef:Hallo,

Wij vezrtrokken om 6u 's morgens terug naar huis en hebben onze huurauto de avond ervoor ingeleverd. Een busje van National bracht ons gratis naar het hotel en 's nachts bracht een busje vanuit het hotel gratis naar de luchthaven.µ
Op deze manier vonden wij het relaxter om te vertrekken, dan om 3u 'snachts nog via het verhuurbedrijf te gaan.

Groetjes,

Carine
Een en ander heeft inderdaad ook te maken met het tijdstip van vertrek en de ligging van het hotel en het verhuurstation.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Koen,
Wat een vraag over een enkele overnachting al niet teweeg brengt! :wink: Maar ik ben het met de opmerkingen hierboven eens: neem de tijd voor Zion en doe ook nog een (of twee) nachten extra in Yosemite.
Hoewel de omgeving van Moab prachtig is en de route van Moab naar Bryce ook, zou je misschien toch kunnen overwegen om Moab te laten vallen zodat je elders wat meer tijd hebt. Je zou dan van de GC eerst nog naar Monument Valley kunnen gaan en dan via Page naar Bryce.
Het hangt er natuurlijk ook van af wat jullie allemaal willen doen. Ik zou me voor kunenn stellen dat je ook nog wat meer tijd in LA zou willen doorbrengen. Wij vonden de studiotour bij WB erg leuk en een dag Universal Studio's is ook geweldig om te doen. Ook een dag Las Vegas is toch wel leuk. Maar als extra tussenstop ook geen gek idee, dan heb je daar nog een avond om van de lichtjes en de hotels te genieten.

Kijk ook eens in onze reisverslagen voor ideeen.

Marianne
mirdj
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door mirdj »

koendw schreef:Las Vegas wil ik wel passeren als we toch in de buurt zijn, maar om een (kostbare) dag te blijven..?
Dat ligt eraan wat je kostbaar vindt en wat je daar wilt doen. Een overnachting in Vegas hoeft niet duur te zijn, maar dat ligt eraan wat voor eisen je aan het hotel stelt. Je kan vanaf ongeveer $55 per kamer per nacht op de strip zitten. Verder hoeft het verblijf ook niet kostbaar te zijn, tenzij je tijdens het gokken fors verliest. Wij hebben in 2005 10 dagen in Vegas doorgebracht en het heeft ons bijna niets extra gekost. Wij zijn dan ook geen gokkers, maar we hebben ons vermaakt met het bezoeken van alle thema hotels, af en toe een bij een goktafel kijken en een uitstapje naar de GC en Hoover dam. Een show in Vegas is ook leuk om mee te maken en afhankelijk van de show hoeft ook dit niet duur te zijn. Vorig jaar zijn we er nogmaals een nacht geweest en hebben we ons vermaakt door een paar keer de strip op en neer te rijden (in 2005 hadden we geen auto) en door lekker over de strip te lopen. Nou kan het in de periode dat jij gaat heel erg warm zijn en is wandelen misschien geen optie.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer