Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

California voor stadsmensen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

California voor stadsmensen

Bericht door TomTomGirl »

Hallo iedereen.

Zoals ongetwijfeld veel mensen hier was het een jarenlange droom van me om naar de VS te reizen en hopelijk wordt 2008 het jaar voor mij! Er is nog wat twijfel of we nu California of NYC gaan bezoeken, maar wat mij betreft heb ik een voorkeur voor California.

Mijn eerste idee was te booken via Connections.be, maar ik vind hun reisplannen te druk en met té veel national parks en volgens mij is een "aangepaste route" ongelooflijk duur.

Dus..hoopte ik hier wat advies te krijgen van jullie!

Even voorstellen? Wij zijn een jong koppel uit België (24 en 26) en we zijn echte stadsmensen. Ik heb al heel wat van jullie routes bekeken maar eerlijk gezegd is het voor ons op dit moment even een overdosis aan national parks. Dat lijkt mij eerder iets voor later.

Onze plannen:

- een tweetal weken in de periode juni tem september 08
- totale budget uiteraard graag zo beperkt mogelijk
- vliegen vanuit BE of NL
- goedkope huurwagen (de TomTom hebben we uiteraard bij)
- Los Angeles
- San Francisco en omgeving (waar we waarschijnlijk familie bezoeken)
- Las Vegas, Nevada
- eventuele andere leuke steden
- een of twee national parks
- een dagje of zo relaxen aan de kust is een must

Wie heeft er tips wat betreft route, vlucht, car rental etc? Alle hulp is welkom, alvast heel erg bedankt hiervoor !!
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Welkom op dit forum!

Als jullie vooral steden willen bezoeken zou ik de route als volgt nemen:

San Francisco
via de kustweg naar het zuiden rijden, over deze weg is al heel veel geschreven (zie diverse topics en bekijk de diverse route kaartjes die gemaakt zijn)
Los Angeles (niet onze voorkeur maar als je er nooit geweest bent wel leuk om de bekende plekken te bezoeken)
San Diego
Las Vegas

Een "goedkope" huurwagen kun je o.a. boeken via http://www.usareisen.de.
De vluchten kun je via diverse sites boeken (o.a. http://www.vliegtickets.nl, wij boeken echter altijd rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij, b.v. http://www.unitedairlines.nl, http://www.delta.com etc.).
Wij vliegen in september van Brussel naar San Francisco via United met een tussenlanding in Washington.

Als je op San Francisco en/of Las Vegas vliegt is de kans groot dat je geen voordelige rechtstreekse vlucht kunt vinden.
Houdt er rekening mee dat je minimaal 1 1/2 uur tijd moet hebben voor je tussenlanding. Je moet n.l. eerst door immigrations, dan je koffer ophalen, koffer weer inchecken en door naar je nieuwe boarding gate en daar heb je op de meeste luchthavens écht minimaal 1 1/2 uur voor nodig.

Ik raad je aan diverse reisverslagen te lezen, daar haal je al veel informatie en tips uit. De routes kun je namelijk ook aanpassen en de nationale parken eruit laten (wel jammer :cry: )
Vergis je niet in de afstanden, die zijn enorm groot.

Veel plezier met voorbereiden.

Groetjes,
Reny
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wat je evt ook kan doen is :
* Los Angeles
* Las Vegas
- Evt Grand Canyon bezoeken
* Death Valley
* Yosemite
* San Francisco
* Via kustweg terug naar LA

Op die manier heb je al niet te veel natuur, maar toch iets om een voorsmaakje te krijgen van wat er allemaal te zien is.

De gc (north rim) is vanuit LV gemakkelijk te bezoeken, maar ik weet niet hoe lang je er over rijdt.

En op het einde kan je misschien nog een paar dagen strand in LA er aan plakken.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,

van los angeles naar las vegas vind ik niet de echt mooiste route, eventueel vertrekken van las vegas en dan de route van Ch Sin X volgen.

jacques
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Wij zijn ook echte stadsmensen. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Zie hiervoor onze Homepage en dan de Reisverslagen.

(zitten wel veel pretparken in, maar da's dan weer onze hobby :) )
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

"Wij zijn echte stadsmensen" Nou niet meer naar deze reis. Als je veel steden wilt bezoeken ga dan naar New York, liggen ze veel dichter bij elkaar.
Ik zou geen reis kunnen geven zonder bezoeken aan NP's. Ook voor jullie zullen die de hoogtepunten zijn, stadsmensen of niet. Je treft hier natuur aan die je nergens anders kan zien. Nooit overslaan: Death Valley NP, Grand Canyon NP, Yosemite NP.
Nog even voor Grand Canyon en voor Chi Sin. Van Las Vegas naar de north rim is tenminste net zo ver als naar de south rim. Ongeveer 5 uur rijden one way.
Yeehaw
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ik denk dat je wel een hele leuke route kunt maken.
"Doe" LA, kustweg, SF, Yosemite, evt. DV en LV en je hebt een prachtvakantie.
Cisca
Amerikakenner

Bericht door Cisca »

Kijk anders even bij ons reisverslag. Wij zijn ook niet echt van die nationale parken mensen. Misschien heb je daar wat aan.
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

Wat je beslist niet mag overslaan is San Diego. Voor mij een van de toppers aan de westkust!!

Vanuit SF kan je ook Muir Woods bezoeken. Een prachtig park met seqoia's. Maar ook andere dagtochten kan je maken uit diverse steden b.v. Red Rock Canyon vanuit Las Vegas,Op deze manier kan je alles een beetje combineren

Marja
Fan of the U.S.A.
ed97
Amerikafan

Bericht door ed97 »

Jullie schrijven:
- een dagje of zo relaxen aan de kust is een must.
Dan zou ik eindigen in San Diego en b.v. niet in SF want daar kan het ook in de zomer heel frisjes zijn.
Volgende route is denkbaar:
Las Vegas - Lee Vining - Yosemite NP - SF - LA - San Diego.
Als je in de 4 grote steden 2 à 3 nachten blijft + reistijden dan is er in 14 dagen geen tijd meer voor meer NP's. Hou die dan, zoals jullie terecht opmerken, voor later.
Eddy
ed97
Amerikafan

Bericht door ed97 »

PS: je kan bij Connections ook alleen vlucht en eventueel auto bestellen.
Hebben regelmatig interessante promoties.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben absoluut wel een natuurmens, maar vooral San Diego en San Francisco vond ik geweldige steden. Las Vegas vind ik té, maar voor stadliefhebbers ligt dat vast anders. Met LA heb ik niet zo veel. Neem in elk geval San Diego mee!!
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

hey iedereen, heel erg bedankt voor de vele reacties !

- Reny: jouw route van noord naar zuid lijkt mij inderdaad logisch, dit had ik al in gedachten
- Njit, ik heb jullie verslag al even snel doorgenomen en dit komt inderdaad ongeveer overeen met hoe ik het zag. alleen zou ik de dagen in pretparken eerder vervangen door enkele bezoeken aan national parks :-)
- Yeehaw, geen nood. Een of twee NP is een must voor ons , het zou zonde zijn om helemaal niets te zien eens je daar bent.
- Eventueel zou ik San Diego doen ipv Las Vegas. Ik dacht dat de trip naar LV wel impressionant zou zijn en ik "wil het eens gezien hebben", maar uiteindelijk is de stad op zich voor mij geen must. En zo kunnen we waarschijnlijk wel wat geld uitsparen..

De rest van de tips bekijk ik deze week verder, bedankt voor jullie hulp!
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

TomTomGirl schreef: - Eventueel zou ik San Diego doen ipv Las Vegas. Ik dacht dat de trip naar LV wel impressionant zou zijn en ik "wil het eens gezien hebben", maar uiteindelijk is de stad op zich voor mij geen must. En zo kunnen we waarschijnlijk wel wat geld uitsparen..
Je kan heel goedkoop logeren in Las Vegas. En in principe moet je hier toch in de buurt zijn om een aantal NP's mee te pikken. Persoonlijk zou ik eerder LA laten vallen dan LV.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Na vele bezoeken komen wij nog steeds in LA en niet meer in Las Vegas, maar op een eerste reis mag je Las Vegas nooit missen natuurlijk. Las Vegas is veel meer een Amerikaanse icoon dan San Diego. Ook mooi hoor maar ik kan nog veel meer mooie steden noemen. Las Vegas is volstrekt idioot en ik ken niemand die na een eerste bezoek niet onder de indruk was. Ook prefereer ik LA boven San Diego. Deze stad is me veel te clean met die rookvrije stranden en aangeharkte plantsoenen. San Diego's kan je in vele landen vinden. Niets typisch Amerikaans aan. Uiteraard geheel IMHO-lol-
Yeehaw.
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ik zou LV niet laten vallen hoor.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ik ook niet!!!
Ik zou veel eerder Los Angeles laten vallen maar Las Vegas absoluut laten staan. Zo zie je maar, zoveel mensen, zoveel wensen.

Reny
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

Reny schreef:. Zo zie je maar, zoveel mensen, zoveel wensen.
inderdaad, jullie zijn fantastisch met de hulp maar beslissen wordt er niet makkelijker op :D

Los Angeles wil ik gezien hebben al was het maar 1x en wij hebben kennissen daar, dus dat laat ik liever niet vallen.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Sorry hoor, maar ik kan het niet weerstaan om hier vanuit CA op te reageren...

Las Vegas niet doen?????

WAANZIN!!! hahaa :lol: En waarom denk je dat je er geld mee uitspaart? Plus, als je een echt 'stadsmens' bent zoals je zegt, moet je juist nr Vegas gaan. Dat is een stad over de top!! En ik kan zeggen dat ik erg blij ben dat ik er vanavond weer naar toe ga rijden, het zal mij nooit vervelen!

Enne, ik zou trouwens liever voor een strandafsluiting kiezen bij LA. Vanaf San Diego wat stranden afrijden: Laguna Beach, Venice, Santa Monica, Santa Barbara etc. Lijkt mij veel leuker en zie je tenminste ook nog wat van je omgeving.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Vegasgirl schreef:Sorry hoor, maar ik kan het niet weerstaan om hier vanuit CA op te reageren...

Las Vegas niet doen?????

WAANZIN!!! hahaa :lol: En waarom denk je dat je er geld mee uitspaart? Plus, als je een echt 'stadsmens' bent zoals je zegt, moet je juist nr Vegas gaan. Dat is een stad over de top!! En ik kan zeggen dat ik erg blij ben dat ik er vanavond weer naar toe ga rijden, het zal mij nooit vervelen!

Enne, ik zou trouwens liever voor een strandafsluiting kiezen bij LA. Vanaf San Diego wat stranden afrijden: Laguna Beach, Venice, Santa Monica, Santa Barbara etc. Lijkt mij veel leuker en zie je tenminste ook nog wat van je omgeving.
Helemaal mee eens, zou LV zeker aan doen, daar zou ik LA voor laten schieten vond het maar een prut stad (ben er inmiddels 2 keer geweest) wel zou ik opzeker naar SF gaan, echt fantastisch!
can't wait to travel again.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer