Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

waar overnachten rond oakhurst

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
wginneke
Amerika-newbie

waar overnachten rond oakhurst

Bericht door wginneke »

we zijn bijna rond met onze reisplanning maar zoeken nog naar een plaats om te overnachten, ergens tussen oakhurst en yosemite. via websites lijkt de beschikbare informatie (prijzen & foto's) beperkter dan op de rest van onze tour . iemand enige suggesties?

alvast bedankt!

w.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt via http://www.yosemitepark.com rechtstreeks boeken voor accommodatie in het park.

Dicht bij de vallei, net buiten het park, heb je El Portal, waar je twee motels hebt, Cedar Lodge en Yosemite View Lodge.

Marianne
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Hier vind je hotels/motels in El Portal, Mariposa en Oakhurst:

http://www.yosemite-motels.com/
wginneke
Amerika-newbie

Bericht door wginneke »

ik had er misschien wel bij moeten zeggen dat we logies zoeken op 8 juni en dan zijn de accomodaties in het park blijkbaar allemaal (al langer) volzet.
daarom zochten we naar een hotel/motel in de buurt van yosemite. maar ook daar ondervonden we dat er (volgens de online reserveringen tenminste) nog maar zeer weinig mogelijkheden zijn binnen het door ons gestelde budget.
je vindt dan op het internet nog wel lijsten met namen en telefoonnrs van verschillende accomodaties, maar dan zonder enige verdere informatie. daarom mijn vraag of er misschien al iemand ervaring heeft met één van deze minder gekende accomodaties.

w.
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Als je eens kijkt op de site die ik doorgegeven heb, dan kan je bij de verschillende motels checken bij 'Rates & Availability' of er die dag nog kamers vrij zijn.
Ik kan je geen persoonlijke ervaringen geven want volgend jaar zal pas onze 1e keer USA zijn.

Wij hadden eerst 3 nachten geboekt in de Travelodge (Super 8 Motel) in Mariposa. Dit kwam incl taxen neer op 94$ per nacht. Maar we hebben kort erna beslist om die reservatie te cancellen en de Cedar Lodge (na verschillende tips) te boeken in El Portal omdat dit veel korter bij de ingang van Yosemite en dus ook dichter bij de vallei ligt. Vanuit Mariposa zou het nog meer dan een uur rijden zijn voordat je in de vallei bent. De Cedar Lodge kost ons dan wel 143$ incl taxen per nachten (2 nachten) maar dan sparen we wel weer tijd en benzine uit.

Hier is het topic dat ik gelanceerd had ivm de overnachtingen in of in de buurt van Yosemite: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... highlight=
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

wginneke schreef:ik had er misschien wel bij moeten zeggen dat we logies zoeken op 8 juni en dan zijn de accomodaties in het park blijkbaar allemaal (al langer) volzet.
w.
Er is op die datum echt nog wel wat vrij! Als je aangeeft wat het budget is en wat jullie wensen zijn dan wordt het wat makkelijker om met suggesties te komen. In en rond Yosemite is de prijs/kwaliteitverhouding minder gunstig dan buiten de toeristische gebieden. Ik zelf heb er wel meer geld voor over om op een betere locatie te zitten; je komt er misschien maar 1 keer en dan is het jammer om ver van het park te zitten.
Je kunt elders op je route wellicht wat compenseren door eens een motel6 te nemen of zo.

Zeker als het maar om 1 nacht gaat dan zou ik wel wat meer willen betalen. In de Yosemite Lodge is wel wat vrij, en moet het echt budget, dan neem je een cabin in Curry Village. Is ook nog vrij, maar je hebt dan geen eigen sanitair. Daar staat tegenover dat de locatie uitstekend is, en dat je ook 's avonds in het park nog kunt wandelen of een film- of diavoorstelling bijwonen. Zeer aan te raden.
Wellicht komt er ook nog wat vrij; veel mensen boeken tijdig en cancellen nog iets.
De eerste nacht bij een overnachting in het park moet je meteen betalen, dus je weet de koers, en je hebt dan je betalingen wat gespreid, kan ook prettig zijn.

Marianne
wginneke
Amerika-newbie

Bericht door wginneke »

we hebben toch nog wat kunnen vinden, nl. de oakhurst lodge in oakhurst zelf (aan 100$)
in yosemite zelf waren er ook nog wel wat tenten/cabines vrij, maar dat was (alhoewel misschien wel beter qua ligging midden in het park) toch moeilijker in te passen in de route (extra kilometers te rijden vooraleer we in yosemite valley zouden arriveren)

iedereeen toch bedankt voor de tips!

w.
corvette
Amerikafan

Bericht door corvette »

Wij hebben geslapen in de Shilo Inn in Oakhurst.
Ik vond het een prachtig hotel met een mooie omgeving. Het is wel een wat duurdere prijsklasse. Wij betaalde in september 2007 ongeveer 90 euro voor een nacht maar wel met een goed ontbijt erbij.
Het nadeel van Oakhurst is dat het nog wel een eindje rijden is voordat je in Yosemite Valley zit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer