Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
georganiseerde rondreis zuidwest amerika
georganiseerde rondreis zuidwest amerika
Ik wil in oktober 2005 een georganiseerde rondreis maken naar zuidwest amerika. Ik wil deze reis boeken bij de Oad, nu is mijn vraag heeft iemand hier al ervaring mee? Heb jij dezelfde reis gemaakt en is dat goed bevallen of heb je een beter idee??? Voordeel van de Oad is dat je de gehele reis een nederlands sprekende gids bij je hebt, ik ga namelijk niet alleen en de ander spreekt niet zo goed engels.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik zelf heb geen ervaring met georganiseerde reizen.
Maar een vriendin is een aantal jaren geleden met Suntrek of Trek America 2x naar Amerika geweest. Zij was hier erg over te spreken.
Verder valt mij altijd op als ik naar die reisschema's kijk dat ze zo kort op een mooie plek blijven. Bijv. in de middag aankomen bij de Grand Canyon en de volgende ochtend alweer verder; of maar 1 volledige dag in Yellowstone. Pluis de schema's dus goed uit en kijk of je wel "aan je trekken komt". Krijg je de verschillende parken wel goed te zien en ga je langs de plekken die je graag wilt zien?
Succes!
Maar een vriendin is een aantal jaren geleden met Suntrek of Trek America 2x naar Amerika geweest. Zij was hier erg over te spreken.
Verder valt mij altijd op als ik naar die reisschema's kijk dat ze zo kort op een mooie plek blijven. Bijv. in de middag aankomen bij de Grand Canyon en de volgende ochtend alweer verder; of maar 1 volledige dag in Yellowstone. Pluis de schema's dus goed uit en kijk of je wel "aan je trekken komt". Krijg je de verschillende parken wel goed te zien en ga je langs de plekken die je graag wilt zien?
Succes!
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Hallo Sabine,
Ik heb in eerste instantie ook eerst de reisgidsen op het reisbureau gehaald maar we hebben besloten toch zelf alles te gaan regelen (wij gaan 25 juni tot 19 juli). Omdat je eigen baas bent, als je onderweg wat leuks ziet kun je stoppen. Zo'n programma met een reisorganisatie staat definitief vast, terwijl er ook veel andere dingen te zien zijn. En ik moet zeggen dat de voorbereiding ook al de helft van het plezier is. Wij zijn onze hele reis via internet aan het regelen (dit forum is natuurlijk ook ideaal). We hebben eerst ook gedacht, we zien het daar wel om onderdak te vinden, maar omdat we niet zo heel veel tijd hebben en veel willen zien boeken we het onderdak van te voren, dat scheelt weer veel tijd. En ik heb gehoord dat het goedkoper om het van te voren te regelen.
Succes
Groet, Edith
Ik heb in eerste instantie ook eerst de reisgidsen op het reisbureau gehaald maar we hebben besloten toch zelf alles te gaan regelen (wij gaan 25 juni tot 19 juli). Omdat je eigen baas bent, als je onderweg wat leuks ziet kun je stoppen. Zo'n programma met een reisorganisatie staat definitief vast, terwijl er ook veel andere dingen te zien zijn. En ik moet zeggen dat de voorbereiding ook al de helft van het plezier is. Wij zijn onze hele reis via internet aan het regelen (dit forum is natuurlijk ook ideaal). We hebben eerst ook gedacht, we zien het daar wel om onderdak te vinden, maar omdat we niet zo heel veel tijd hebben en veel willen zien boeken we het onderdak van te voren, dat scheelt weer veel tijd. En ik heb gehoord dat het goedkoper om het van te voren te regelen.
Succes
Groet, Edith
-
chandler_saturn
- Amerika-ontdekker
Elk diertje zijn pleziertje natuurlijk, maar persoonlijk begrijp ik de mensen niet zo goed die een georganiseerde reis door de VS boeken. Zowat elk schema dat ik al gezien heb bij de reisbureau's staat simpelweg veel te vol gepropt! Naar mijn mening zou je jezelf toch minstens twee volledige dagen moeten geven voor elk park om er toch al een beetje een deftige indruk van te krijgen! Zo heb ik bijvoorbeeld schema's gezien waarin ze 's morgens aankomen in Yellowstone en dezelfde avond terug vertrekken! Of dat je in Zion enkel een voormiddagje tijd hebt!??? Dat is simpelweg triest!
Ik kan enkel aanraden aan mensen om alles zelf te regelen zodat ze rustig de tijd kunnen nemen en tenminste van elk park kunnen genieten! En als je bijvoorbeeld maar drie weken de tijd hebt, is het nog steeds beter naar mijn mening om dan maar een paar parken van je lijstje te schrappen zodat je de andere tenminste deftig hebt bezocht! Ik zeg het nogmaals : dit is enkel mijn persoonlijke mening natuurlijk... d
Ik kan enkel aanraden aan mensen om alles zelf te regelen zodat ze rustig de tijd kunnen nemen en tenminste van elk park kunnen genieten! En als je bijvoorbeeld maar drie weken de tijd hebt, is het nog steeds beter naar mijn mening om dan maar een paar parken van je lijstje te schrappen zodat je de andere tenminste deftig hebt bezocht! Ik zeg het nogmaals : dit is enkel mijn persoonlijke mening natuurlijk... d
-
jta
- Amerika-expert
vandaag woensdag
over georganiseerd gesproken. we stonden in de late namiddag aan de grand canyon toen een bus fransen toekwam. de gids was duidelijk : ,, dit is de grand canyon, de bus vertrekt binnen anderhalf uur".
zoiets van ,,vandaag is het woensdag, dit moet arizona zijn".
tenzij je niet een heel klein beetje engels kunt is de vs door zijn infrastructuur (o.m.hopen motels) ,,het" land om zelf alles te regelen.
jacques
zoiets van ,,vandaag is het woensdag, dit moet arizona zijn".
tenzij je niet een heel klein beetje engels kunt is de vs door zijn infrastructuur (o.m.hopen motels) ,,het" land om zelf alles te regelen.
jacques
Ik sluit me aan bij de vorige prikkers, Sabine. Het is zonde om met een georganiseerde reis te gaan. Zelfs al spreekt je medepassagier niet zo goed Engels. Je kunt het beter zelf naar je eigen ideeën en inzichten regelen. Je zult dan meer zien en je bent flexibeler.
Je hoeft het onderdak niet persé van te voren te regelen, naar mijn mening is het ook niet goedkoper om het van te voren te regelen.
Wel denk ik dat het goedkoper is om zelf te gaan dan met zo'n georganiseerde reis. Je zit dan ook aan restaurants e.d. vast die zij voor je beslissen en kunt niet zelf eens rondkijken.
Je hoeft het onderdak niet persé van te voren te regelen, naar mijn mening is het ook niet goedkoper om het van te voren te regelen.
Wel denk ik dat het goedkoper is om zelf te gaan dan met zo'n georganiseerde reis. Je zit dan ook aan restaurants e.d. vast die zij voor je beslissen en kunt niet zelf eens rondkijken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1188 Weergaves
-
Laatste bericht door dejong89
-
- 14 Reacties