Rondreis Californië zomer 2004

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 06 mei 2004, 22:26

Ha Marjan,

Wat een geweldige tips heb je voor Ger en Lieneke opgeschreven, maar helaas ....... Dat stukje komt niet in mijn route voor.
Ik wacht dus net zo gespannen op de tips die nog gaan volgen voor het stuk wat wel in mijn route voorkomt.
Voor de zekerheid hierbij nog eens onze route. Mocht je voor mij ook nog van die waardevolle tips hebben .............. (als het niet te brutaal is :oops: )
Heel graag!!!

Wij reizen als volgt
Vertrek 12/7 San Francisco
13/7 SF
14/7 van SF naar Yosemite via het Columbia Historic State Park
15, 16 en 17 in Yosemite
18/7 Naar Kings/Sequoia
19 Kings/Sequoia
20 Naar Death Valley
21 Death Valley
22 Naar Las Vegas
23, 24 Las Vegas
25/7 Naar Zion
26 Zion
27 Van Zion, via Coyotte buttes (the Wave) naar Bryce
28 en 29 Bryce
30 Via Kodachrome en Cottonwood en Antelope Canyon naar de Grand Canyon
31 Grand Canyon
1/8 Grand Canyon (middag richting Williams, KOA geboekt)
2/8 Sedona Red Rock state park (nog een nacht op de KOA)
3/8 Richting LA ergens overnachten
4, 5, 6 LA
7/8 Naar Santa Maria
8 en 9/8 Naar Monterey
10 en 11 weer SF
12 vliegen we weer naar huis.......
waar we de 13de weer aankomen.

Groeten
Wendy

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie » 06 mei 2004, 23:58

Behalve van het internet hebben we ook veel informatie gehaald uit de reisgids van Capitool: USA-Zuidwest & Las Vegas, een hele goeie, met ook veel foto's met daarbij waar het precies is.
.

Deze heb ik ook en veel aangehad afgelopen jaar. Daarnaast heb ik nog een aantal boeken van Lannoos (ook van de Zuidwest) waar ik veel info uit haal en laden vol met wegenkaarten (da's een tik van mij).
foto's om jaloers op te worden staan op deze site:
http://www.terragalleria.com/america/ Ken je die al? Ik hoop dat die van mij ook zo worden.

Wat een geweldige foto's.... :D Ik heb ze zelden zo mooi gezien!. De site staat al bij m'n favorieten. Bedankt!
Dat is ook de reden waarom we een hele dag in the Great Sand Dunes wilden, voor s'morgens vroeg en sávonds, voor het licht. We gaan dan ook nog naar Zapata Falls. Eigenlijk ook de tip die je gaf voor White Sands, lijken mij ook als het donker is nog heel spectaculair.
Ik ben vorig jaar in beide parken geweest en vond White Sand Dunes "mooier", maar dat had ook alles te maken met het weer. Hier was een prachtig wolkenspel en schitterende zonsondergang de ene avond en de volgende avond was het veel minder. In Great Sand Dunes waren we een uur en toen werd het bar slecht weer met dikke onweersbuien en dan blijft er van het "licht" niets over. Eén grijze massa.
Waarmee ik maar wil zeggen: zo gauw een gelegenheid er is, pak hem. want in de Rocky's ben je toch erg "weerafhankelijk" In de bergen veranderd het maar zo.
Op 17 juli, op weg naar Santa Fe, is het de bedoeling om in Los Alamos nog het Brandbury Science Museum te bezoeken, vooral Michiel lijkt dat als natuurkunde freak leuk
.

In dit verband is het misschien voor hem ook interessant om naar de White Sands Missile Range (= museum) te gaan. Je komt er langs vanaf Les Cruses (22 mile aan de rechterkant) en 44 mile voor Alomogordo.
Alle informatie over de eerste tot ontploffing gebrachte atoombom in Trinity op White Sands. Ook hier is een replica van de bom op Hiroshima.
Ook over de landing van de "Columbia" (spaceshuttle) die hier plaatsvond op 30 maart 1982 en nog veel meer. Zie deze site:
http://www.wsmr-history.org/. Er is een ontzettende strenge controle. De hele auto wordt gecontroleerd met spiegels en al. maar men is wel erg vriendelijk. Heel apart om mee te maken.
Op 24 juli willen we als het enigzins kan de Mount Evans Byway rijden, de hoogste weg in de USA. Komt op ruim 4300 m uit, bijna zo hoog als de Matterhorn. Hebben jullie daar ervaring mee?
Dit vind ik nou leuk: wij gaan dat doen op 23 juni! Vorig jaar Pikes Peak gereden. Zit je ook boven de 4000 m. Fantastisch uitzicht. De laatste km's zijn ongeplaveid met haarspelbochten en heel spectaculair. Er gaat ook een trein helemaal naar de top. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje "raar" werd op zo'n grote hoogte. Maar dat kan me niets schelen. Ik ben gek op bergen en er is geen één hoog genoeg, vandaar dat we dit jaar de hoogste pakken: Mount Evans. Maar.....ook hier geldt, je moet geluk hebben met het weer. Als het zwaar bewolkt is of regen, dan heb je er niets aan. In 1996 bijv. zijn we maar halverwege gekomen op Pikes Peak. Daar stond politie en iedereen moest terug. Was veel te gevaarlijk boven i.v.m. de wind. Kun je je voorstellen op een bergweggetje (steenslag) van een paar meter breed met een enorme afgrond ernaast (sneeuw aan de kanten) moest iedereen keren!! Dood eng.... :oops:
We willen Durango Silverton met de auto doen en dan verder door rijden, eigenlijk de hele San Juan Skyway als dat in 1 dag te doen is. Maar we willen hoe dan ook vooral tijd nemen voor plaatsjes als Silverton en Telluride
.

Heel toevallig hebben wij vorig jaar precies dezelfde dagtocht gemaakt. Heel goed te doen in een dag vanaf Durango. In Silverton waren we al een keer eerder geweest, maar nog niet in Telluride. Deze plaats is meer voor de "rijke" lui zoals in Aspen. Leuke boetiekjes, maar je moet niets kopen daar...veel te duur! Allemaal skigebied. Leuke Victoriaanse huizen
Parkeren is heel lastig. Rij halverwege de Mainstreet links een zijstraat in en probeer hem kwijt te raken in de straat die paralel loopt achter de Mainstreet. Als je vanuit Durango eerst naar Silverton gaat, heb je vlak voor deze plaats in een haarspeldbocht een viewpoint, waar je een schitterend gezicht van boven hebt op dit stadje. Vergeet niet naar het vertrek of de aankomst van de stoomtrein te kijken. Je hoort hem wel!
Dit stadje moet je even op je gemak bekijken. Leuke (souveniers)winkeltjes ook.
27-jul Glenwood Springs- Moab
12 Mile van Glenwood Springs in Carbondale, heeft mijn broer gewoond. Grappig he. Als je naar Moab rijdt kun je bij Grand Junction nog het Colorado NP bezoeken. Wel een aardig park. Wat je beslist moet doen is vanaf Interstate 70 exit 212 nemen en via Cisco naar weg 128. Je rijdt dan op één van de mooiste scenic byways (langs de Coloradoriver tussen de rode rotsen) die ik ken, echt waar!. In Moab komen wij heel graag, omdat je van hieruit alle kanten op kunt om "mooie" dingen te doen.

Dit was het eerst even weer.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie » 07 mei 2004, 11:45

Mocht je voor mij ook nog van die waardevolle tips hebben .............. (als het niet te brutaal is :oops: )
Heel graag!!!
Wat moet een mens hier nou op zeggen...... :) !!!!

Ik heb al wel gezien Wendy dat je al maanden bezig bent met verzamelen van info en tips en dat je route al aardig "gevuld" is. Dus zoveel kan ik hier niet meer aan toevoegen. Liggen alle overnachtingen al vast trouwens?
Ik heb nog wel een paar opmerkingen
27 Van Zion, via Coyotte buttes (the Wave) naar Bryce
28 en 29 Bryce
30 Via Kodachrome en Cottonwood en Antelope Canyon naar de Grand Canyon
De route van Zion naar Bryce begrijp ik niet zo goed. Heb je al permits voor Coyotte buttes en the Wave? Dit is een hike van minimaal 4 tot 6 uur. Bovendien ligt dit helemaal niet op de route en 3 dagen later als je van de Cottonwood road afkomt rijd je bij het startpunt langs????
Neemt niet weg dat dit gebied (rondom Paria River) ademloos mooi is, dus dat heb je wel goed "geschoten".
1/8 Grand Canyon (middag richting Williams, KOA geboekt)
2/8 Sedona Red Rock state park (nog een nacht op de KOA)
3/8 Richting LA ergens overnachten
Begrijp ik goed dat je 2 nachten in Williams zit en dan een dagtochtje wil maken naar Red Rock State park ? Dit is leuk voor de kinderen: zwemmen in de rivier. Zeker doorrijden naar Sedona (prachtig gelegen stadje tussen de rode rotsformaties). Vlak voor Sedona (bij grote ijzeren brug) is ook gelegenheid om beneden in de rivier te zwemmen.

Dan van Williams naar LA is makkelijk in één keer via de I-40 te doen (5 uur rijden), maar ik begrijp dat je nog iets wil onderweg?

Succes met de planning

Groet van Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 07 mei 2004, 12:06

De route van Zion naar Bryce begrijp ik niet zo goed. Heb je al permits voor Coyotte buttes en the Wave? Dit is een hike van minimaal 4 tot 6 uur. Bovendien ligt dit helemaal niet op de route en 3 dagen later als je van de Cottonwood road afkomt rijd je bij het startpunt langs????
Neemt niet weg dat dit gebied (rondom Paria River) ademloos mooi is, dus dat heb je wel goed "geschoten".
We maken de omweg, omdat we in januari al geen keuze meer hadden in permits. Bijna alles was binnen een paar uur al vol en alleen de 27e konden we er nog 4 krijgen. Natuurlijk jammer van de omweg, maar ik sprong al een gat in de lucht dat het gelukt is om permits te krijgen.
Begrijp ik goed dat je 2 nachten in Williams zit en dan een dagtochtje wil maken naar Red Rock State park ? Dit is leuk voor de kinderen: zwemmen in de rivier. Zeker doorrijden naar Sedona (prachtig gelegen stadje tussen de rode rotsformaties). Vlak voor Sedona (bij grote ijzeren brug) is ook gelegenheid om beneden in de rivier te zwemmen.

Dan van Williams naar LA is makkelijk in één keer via de I-40 te doen (5 uur rijden), maar ik begrijp dat je nog iets wil onderweg?
Ja we slapen 2 nachten op de KOA. We hadden in principe ook wel naar Flagstaff gekund o.i.d. Maar de kids vinden het kampeergevoel zo af en toe toch ook wel leuk (wij ook hoor, een avondje Amerikaans BBQ-en bij de cabin....).

Is het van Williams naar LA echt in 1 keer te doen? Eigenlijk willen we namelijk vanaf Williams een oud stuk route 66 rijden (Seligman, Kingman, Oatman en Topock). Vandaar de extra overnachting.
Ik heb trouwens wel ergens gelezen dat het stuk Seligman - Kingman lang niet zo mooi is als het stuk tussen Kingman en Topock. Daar ligt voor ons dus nog een keuze te maken. Misschien als we het stuk Seligman - Kingman niet doen, kunnen we het redden in 1 keer naar LA.

Voor de overnachting zaten we te denken aan Indian Wells. Daar is een prachtig Hyatt hotel, wat op de site een aanbieding had voor een 4 persoons overnachting voor $94,--.
Lijkt me heerlijk om een nachtje luxe door te brengen....... :D :wink:

Groeten
Wendy

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie » 07 mei 2004, 13:14

Is het van Williams naar LA echt in 1 keer te doen? Eigenlijk willen we namelijk vanaf Williams een oud stuk route 66 rijden (Seligman, Kingman, Oatman en Topock). Vandaar de extra overnachting.
Ik heb trouwens wel ergens gelezen dat het stuk Seligman - Kingman lang niet zo mooi is als het stuk tussen Kingman en Topock. Daar ligt voor ons dus nog een keuze te maken. Misschien als we het stuk Seligman - Kingman niet doen, kunnen we het redden in 1 keer naar LA.
Hallo Wendy,

Seligman-Kingman heb ik gereden. Ik vind het dus 3x niks. (hopelijk schop ik nu niemand tegen de schenen).
Het andere stuk ken ik dus niet. Maar we hebben in de loop der jaren al verschillende stukjes van de Route 66 gereden en eigenlijk heeft het alleen nog de naam en is er niets tot weinig meer van over. De meeste "oude wegen" bestaan niet meer en hier en daar vind je soms nog een "verdwaald" huisje of een souvenierswikeltje. Het is meer het idee erachter, maar niet echt de moeite waard n.m.m.

Lekker luxe in Indian Wells (via Joshua Tree?), is jullie eigen keus.
Een andere optie zou Barstow kunnen zijn. Kan je 's bijv. middags Calico Ghost Town bezoeken. Ook leuk voor de kinderen met een Western showtje (schieten met revolvers) en met een treintje naar de oude mijn.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 07 mei 2004, 13:22

Een andere optie zou Barstow kunnen zijn. Kan je 's bijv. middags Calico Ghost Town bezoeken. Ook leuk voor de kinderen met een Western showtje (schieten met revolvers) en met een treintje naar de oude mijn.
Dat klinkt ook heel leuk, is die in Calico zelf?

Heb je ook overnachtingssuggesties in Barstow??

Bijv. dank
Wendy

PS Ik heb het eerste deel van onze reis aardig uitgewerkt. Staat op de weblog waarvan het adres hieronder staat.
Voor diegene die tijd hebben, lees het eens kritisch door en alle commentaar is welkom. Ik hoop dat de rest over een weekje of zo klaar is.
Alvast bedankt :wink:

Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien » 07 mei 2004, 23:18

Hoi Marjan,

Vanmiddag nog wat informatie uitgeprint van Chiricahua NM, ziet er leuk uit! We hebben zo ongeveer de informatie op datum uitgeprint en in een map gedaan die we mee nemen. Info over hikes, kaartjes etc. We hopen dat het ons lukt om dit park te bekijken als we van Tucson naar Las Cruces gaan. Eventueel hadden we tijdens die rit ook nog een grensoverschrijding (te voet) met Mexico staan, bij Nogales.

De White Sands Missile Range museum zit er zeker in, lijkt me ontzettend gaaf. Doen we dan s'morgens en s'middags en sávonds de White Sands.

Bij het plannen van de route moesten we elke keer keuzes maken die we eigenlijk niet wilden maken, we wilden overal wel langer blijven, maar ja.. Wat ik nu jammer vind is dat we niet een dag langer genomen hebben om Zion NP te doen, we nemen het park nu mee op 4 aug als we van Bryce naar Las Vegas gaan. Maar als ik de verhalen lees over de Zion Narrows zou ik de hike graag maken. Waarschijnlijk nu geen tijd voor.

Groetjes, Ger en Lieneke.
Be bear aware!

Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien » 07 mei 2004, 23:24

Hoi Wendy,

Ik heb gezien dat jullie 30 juli onder andere de Antelope Canyon willen doen. Willen wij ook op 30 juli doen, als we van Mexican Hat naar Page gaan. We twijfelen trouwens nog tussen Antelope en Water Hole Canyon, ook een slot canyon. Ken je deze site: http://www.americansouthwest.net/ Ik denk het wel maar je weet niet. Hier staat info van beide slot canyons (en meer) op.

groetjes, Ger en Lieneke.
Be bear aware!

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie » 08 mei 2004, 03:12

We twijfelen trouwens nog tussen Antelope en Water Hole Canyon, ook een slot canyon. Ken je deze site: http://www.americansouthwest.net/ Ik denk het wel maar je weet niet. Hier staat info van beide slot canyons (en meer) op.
Hallo Ger en Lieneke,

In september hebben we de Antelope canyon bezocht. Geweldig mooi, maar verschrikkelijk druk. Het was haast niet mogelijk om foto's te nemen zonder mensen er op. Ook stonden we in de rij om weer teruggebracht te worden (pendeldienst van de indianen). En dit was niet eens in het hoogseizoen.
Water Hole Canyon lijkt me dus een zeer geschikt alternatief.

Groetjes Marjan
Laatst gewijzigd door hekkie op 08 mei 2004, 03:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie » 08 mei 2004, 03:17

Bij het plannen van de route moesten we elke keer keuzes maken die we eigenlijk niet wilden maken, we wilden overal wel langer blijven, maar ja..
Hoi,

Ik ken dit gevoel, ik wil ook altijd alles!! Helaas moet je toch keuzes maken. Nog een reden om weer terug te komen.
Het is in ieder geval niet "slim" om te veel in één reis te willen proppen, daar krijg je spijt van. Geniet maar van alle mooie dingen die je wél te zien krijgt is mijn ervaring.

Heb je nog gekeken naar de scenic byway naar Moab?

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 08 mei 2004, 03:34

Wij zijn vorig jaar eind juni bij Antelope canyon geweest en hebben helemaal geen probleem met drukte gehad. Het heeft misschien ook met de dag van de week te maken. Ik zou het van harte aanraden en de foto's neem je toch omhoog, dus mensen maken niet echt uit. Ik heb letterlijk honderd foto's van het uurtje dat we in die canyon waren, zo bijzonder was het.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 08 mei 2004, 09:04

Hoi Ger, Lieneke, Marjan en Petra,

Dat van die keuzes maken, daar kan ik me helemaal in vinden. Tenslotte hebben wij ook met veel moeite een aantal dingen uit het programma moeten laten, zoals Monument Valley, San Diego. Deze twee dingen vind ik het meest jammer. Maar we hebben daarentegen nu overal ruimschoots de tijd.
Quote:
We twijfelen trouwens nog tussen Antelope en Water Hole Canyon, ook een slot canyon. Ken je deze site: http://www.americansouthwest.net/ Ik denk het wel maar je weet niet. Hier staat info van beide slot canyons (en meer) op.
Die site kende ik ook al, prachtige foto's en duidelijke beschrijvingen van alles. Antelope Canyon lijkt mij de mooiere van de twee, maar wat Marjan al aangeeft, natuurlijk beredruk in het hoogseizoen.
Ik heb gezien dat jullie 30 juli onder andere de Antelope Canyon willen doen. Willen wij ook op 30 juli doen, als we van Mexican Hat naar Page gaan.
Onze paden kruisen elkaar dus in ieder geval 2x. Wij hebben trouwens Alcatraz geboekt voor 13 juli. We komen elkaar dus 11 augustus niet tegen in de gevangenis, maar misschien wel op de Fisherman's Wharf??

Groeten
Wendy

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob » 08 mei 2004, 11:45

Heb je nog gekeken naar de scenic byway naar Moab?

Gr. Marjan
Zeker doen wij zijn er najaar 2003 geweest het is werkelijk een schitterende route.

Gr. Rob

Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien » 08 mei 2004, 12:32

Hoi Marjan, Wendy, Rob,

De scenic byway naar Moab gaan we zeker doen! Ik heb hem al op de kaart opgezocht. Er is trouwens een site met scenic byways: http://www.byways.org/

In een oude National Geographic (1992!) vond ik nog een leuke kaart van het Zuidwesten met oa hoe Cripple Creek aan de naam komt:
A cow stumbled in a creek, then a cowboy-both breaking their legs and a town was named: Cripple Creek. Leuk he?

Wij zijn trouwens ook gek op bergen, we hebben veel gelopen in de Italiaans/Zwitserse Alpen. We vonden daarom dat fotootje bij onze naam wel leuk: Al Capone, een beetje een verbinding tussen Italie en de VS en natuurlijk Alcatraz (het plaatje komt van de Alcatraz website).

Wij gaan 11 augustus s'middags naar Alcatraz, moet nog steeds wachten met kaartjes bestellen. Maar 10 en 11 augustus zijn wij in SF om wat sightseeing te doen, zeker ook op Fisherman's Warf!!.

Groeten, Ger en Lieneke
Be bear aware!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer