Rondreis Californië zomer 2004

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana » 08 apr 2004, 11:35

Sanny Rocks schreef:hee Vana

dat was snel!! :)

Nee idd, dan heeft het niet zoveel nut.

Weet je al wat je nu gaat doen? Ga je naar Anaheim of niet?

nogmaals succes

Groetjes sanny

Sanny, we hebben nu eindelijk besloten toch alleen in Anaheim te overnachten. Ik heb gekeken op tripadvisor en daar kwam Howard Johnson Inn heel goed uit. Die hebben we dus nu geboekt voor 3 nachten.
Het motel is niet te duur en ligt op loopafstand van Disney.

Groetjes Marjon

Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks » 08 apr 2004, 15:04

Hoi Marjon,

Fijn om te zien dat jullie eruit zijn. Wij zijn ook 3 nachten in Anaheim. Wij hebben Hotel Ramada Inn Disneyland geboekt, eigenlijk alleen maar omdat ie heel goedkoop is en vlakbij disney. Onze eerste 2 nachten slapen we in Radisson Wilshire Plaza, dat is in de omgeving van Hollywood, Downtown LA en Beverly Hills.

Zijn jullie al helemaal klaar met de voorbereidingen? Wij zijn zo goed als klaar. En nu is het alleen nog maar aftellen. Ik heb zo'n super zin :D Ik kan niet meer wachten. Maar helaas is 30 juli nog ver weg :(

Groetjes Sandra

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana » 08 apr 2004, 19:02

Hoi Sanny,

Mooi hoor dat hotel in Hollywood. Ziet er sjiek uit!

Wij hebben ook het Howard Johnson gekozen omdat het zo dichtbij Disney ligt. Verder breng je volgens mij toch niet zo veel tijd in het motel door.

Wij zijn ook al aardig klaar met de voorbereidingen. De route die we gaan volgen ligt in grote lijnen wel vast. Alleen wat we precies gaan doen en bezoeken als we in die plaatsen zijn, dat besluiten we daar wel.
Hebben jullie alle hotels al vastgelegd of boeken jullie de rest in Amerika?

We zijn nu een beetje aan het bedenken wat we allemaal mee moeten nemen en wat nog moeten aanschaffen.

De digitale camera hebben we vorige week gekocht ( Wendy, de foto's volgen nog, maar ik moet eerst de gebruiksaanwijzing lezen en dat duurt bij mij nog wel even :) )

En verder is het aftellen tot 15 juli. Nog 98 dagen !!!

Groetjes Marjon

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 08 apr 2004, 21:01

Hoi Marjon,

Gefeliciteerd met de aankoop. Nog tijd genoeg dus om te oefenen. Wij tellen ook af. Eigenlijk val ik momenteel een beetje in een gat. Alles is zo een beetje voorbereid.
Nu nog inpakken, maar dat is wel rijkelijke vroeg ook al hoeven wij in vergelijking met jullie natuurlijk veeeeeeeeeeeeeeel minder lang te wachten :wink:
Namelijk nog "maar" 95 dagen :D

Zucht, zucht
Wendy

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana » 08 apr 2004, 21:46

Hoi Wendy,

dat heb ik nu ook, dat ik even in een gat val. Ik kan natuurlijk alle reisverhalen op internet nog een keer gaan lezen maar dat schiet ook niet op.

We hebben dus maar een lang weekend rond Koninginnedag geboekt op de Veluwe.Hebben we op korte termijn alvast een uitje!!

Maar ja, dat hoeft voor jullie niet omdat jullie natuurlijk zóóóveel eerder gaan :D :D :D

We zijn er trouwens nog steeds niet uit hoe we precies van San Diego naar Flagstaff gaan. Hoe gaan jullie dat doen?
Als ik me goed herinner gaan jullie van Williams naar Los Angeles, welke route volg je dan en waar ga je overnachten?

We twijfelen er ook nog aan of we een hotel moeten reserveren tussen San Fransisco en Los Angeles . We willen ongeveer bij San Luis Obispo of Pismo Beach overnachten, maar we zijn daar op vrijdag. Nu zijn we bang dat dan net alle Amerikanen een weekendje weg gaan en alles al vroeg vol zit.
Aan de andere kant willen we liever niets vastleggen maar gewoon ergens overnachten waar het er leuk en gezellig uitziet.
Twijfels, twijfels....
Wat dat betreft is het makkelijker als je een georganiseerde reis neemt, dan hoef je niet zo veel beslissingen te nemen.
Maar je mist dan natuurlijk wel wat avontuur.

Groetjes Marjon

anice van den Boer
Amerikafan

wat een voorpret allemaal!!!!

Bericht door anice van den Boer » 09 apr 2004, 08:12

hoi luitjes,

wat ontzettend leuk die voorpret bij het uitstippelen van de reis. Ook wij, dat is dus mijn man, zoon van 16 en dochtertje van 6 zijn druk bezig. Onze oudste dochter van 18 gaat niet mee, die geeft niets om bezichtigen, natuur en auto rijden, dus die wordt al gek bij het zien van onze voorbereidingen, geef haar een zwembad of zee en ze is blij, iedereen is niet hetzelfde. Wij zijn begonnen met allerlei reisgidsen te halen (nu wisten wij al wel dat wij terug wilden naar het zuidwesten) en vandaaruit hebben wij de vlucht en huurauto geboekt, dus het begin en het einde stonden vast namelijk aankomst in Los Angeles en terug :cry: (weet nu al;jammer) in San Francisco. Toen met de kinderen de reisgidsen bekeken en wij hebben zelf veel boeken, en gezegd als je iets mooi lijkt dan zeggen.Ook hebben wij heel veel informatie en tips van deze site gekregen. Voor Elena de jongste was het leuk dat er op tv juist de avonturen van Bassie en Adriaan in Amerika op tv te zijn waren dus werd het voor haar allemaal een stukje duidelijker. De route is nu zo vastgesteld:16 augustus aankomst Los Angeles,Hollywood,Beverly Hills,Walk of Fame,Disneyland,Christal Catherdral,Palm Springs,Flagstaff,Grand Canyon,Tuba City,Kayenta,Monument Valley,Bryce Canyon,Kanab,Las Vegas,Hooverdam,Death Valley,Yosemit,Lake Tahou,Old Sacramento en tot slot San Francisco waar wij 3 september terug vliegen. Ik heb alle plaatjes uit de reisgidsen geknipt en met informatie van de bezienswaardigheden en reismap gemaakt zodat het voor Elena ook duidelijk wordt waar we allemaal naar toe gaan. Frank is nu nog bezig om bij elk stukje de route kaart erbij te printen en het geheel wordt echt een kunstwerk. Alleen duurt het nog zo lang...........
Jullie allemaal nog veel plezier bij het uitzoeken en regelen

Groetjes, Frank,Anice,Rico en Elena (wij nog 130 dagen)

Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks » 09 apr 2004, 17:05

Hoi Marjon, Wendy, Anice en alle anderen,

Wij hebben alleen de hotels in LA geboekt. De rest doen we daar. We gaan voornamelijk in goedkope motels slapen en in de nationale parken op campings. Alleen als we in Las Vegas zijn gaan we een luxe hotel nemen. (betaalbaar luxe bedoel ik dan :) )

Wendy, ik begrijp ook wat je bedoelt met dat gat. In het begin ben je fanatiek bezig met je route en wat je wilt bezichtigen maar als je dat allemaal al hebt gedaan en je hebt al 10tallen reisverslagen gelezen, ja dan houdt het toch op. Daarom bezoek ik nog waar deze website om een beetje in de spirit te blijven. Ik wil echt niet zeuren hoor maar juli is en blijft ver weg :( En voor arme Anice is het helemaal nog ver.

Marjon, ik hoop dat je er snel uitkomt met wat je gaat doen met San Diego Flagstaff. Het stadje waar je eigenlijk eerst heen wilde ziet er opzich wel leuk uit. (een beetje London, tenminste de brug dan)

Groetjes Sanny

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana » 10 apr 2004, 14:55

Hoi Anice,

Wat leuk zoals jullie met de voorbereidingen bezig zijn. Vooral die reismap die je voor je dochtertje gemaakt hebt vind ik een leuk idee. Is je zoon er ook zo erg mee bezig?
Wij hebben ook een zoon van (bijna) 16 maar die is eigenlijk nog niet zo mee bezig. Ook mijn dochter( 12) bemoeit zich niet met de voorbereidingen. Mijn man en ik hebben samen de route uitgestippeld en zij vinden het allemaal wel prima. Natuurlijk hebben we wel rekening gehouden met hun interesse ( dus pretparken en niet al teveel cultuur en natuur :D )
Maar echt ermee bezig zijn ze nog niet. Ze hebben er natuurlijk wel zin in, maar ze zien het daar allemaal wel.
Nu zijn ze ook van ons gewend dat we altijd het hele jaar door met reisgidsen en reisplannen bezig zijn, en vooral bij deze reis zijn we natuurlijk al maanden bezig, dus ze hebben inmiddels een houding van "jullie zoeken het maar uit, we horen het nog wel". :roll:

Als ik het goed begrijp zijn jullie al eerder in Amerika geweest, klopt dat?
Waar zijn jullie toen precies geweest?

Sanny,
heb je al een boekje van motel 6 en motel 8? Kun je gewoon via hun site aanvragen en daar staan al hun motels in, erg handig!

Wij gaan denk ik in Las Vegas in een hotel (bijv.Best Western) nét achter de Strip zitten, want wij zijn er precies op vrijdag en zaterdag en dan betaal je bij de meeste hotels 129 en sommige zelfs 159 euro per nacht! dat is me toch echt te gortig.
Trouwens we hoeven niet per se in zo'n enorm hotel te zitten, we kunnen ze evengoed wel bezichtigen en als we een klein motel/hotel nemen hoeven we ook niet s'morgens een half uur in de rij te staan bij het ontbijt of einden te lopen naar het zwembad :wink: .

Groetjes Marjon

anice van den Boer
Amerikafan

vaker in de us geweest?!

Bericht door anice van den Boer » 10 apr 2004, 18:24

Hoi Marjon,
Wij zijn inderdaad vaker in Amerika geweest. De steden of parken die we inmiddels hebben gezien zijn onder andere; Lake Tahoe, Reno, Fort Bragg, San Francisco, Las Vegas, Hooverdam en (old) Sacramento. Alles wat we gezien hebben is tot nu toe de moeite waard geweest en zeker ook voor herhaling vatbaar. In de buurt van Sacramento hebben wij hele goede vrienden wonen waar we ook een gedeelte van onze tijd doorbrengen.
Groetjes,
Anice en Frank

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 10 apr 2004, 19:57

Hoi Marjon, Anice en Sanny,

Bij ons zijn de kids ook niet zo bezig met het hele gebeuren. Fabienne (10 jaar, wordt 11 2 dagen voor we weggaan) leest wel kinderboeken over Amerika uit de bieb. Ze heeft een geweldig boek (geen stripverhaal) over Kuifje die Amerika ontdekt en ze onthoudt alles!!!!
Yannick (9 jaar, en een half moet ik van hem zeggen hoor, als we weggaan) is vooral bezig met bang zijn voor de beren die we niet gaan tegenkomen in Yosemite. Hij ziet heel erg uit naar de vliegreis, dat lijkt hem toch wel heel 'vet cool'.
Verder heeft hij al een verlanglijstje met de dure Puma's die hier niet gekocht mogen worden en heel misschien daar wel afhankelijk van wat ze daar kosten.

Ze kijken wel vaak mee met mij op internet. Alle cabins, motels etc. die we al hebben geboekt, hebben ze al gezien. Ook de bekende foto's van San Francisco etc. Straks wordt het toch wel heel herkenbaar voor ze. We gaan op hun verzoek zeker naar Universal studio's. Disney doen we niet, daar zijn ze in Parijs al een paar keer geweest.
Verder houden wij ze tevreden door in Vegas een dagje Wet 'n Wild te gaan doen.
En verder zijn ze gek op wandelen in de bergen, als het maar een beetje spectaculair is. Ze willen wel smalle hoge paadjes, waar moeders met angstzweet de kinderen in de gaten houdt. Dit zullen ze zeker ook wel gaan krijgen.

Ik weet zeker dat ze het naar hun zin gaan krijgen. Voorbereid, misschien niet heel grondig, maar ze zijn eigenlijk net als Cor; als je ze wat laat zien vinden ze het enig, maar mama zoekt het allemaal wel uit.

Groeten
Wendy

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS » 11 apr 2004, 01:28

Volgens mij vinden kinderen alles leuk, mits je hun tempo en interesse volgt.

Ik kijk nu weer terug op een week in Texas met de 3 kinderen (14, bijna 12 en 8 ). We hebben geen pretparken bezocht (tenzij het wildlife park daartoe gereken kan worden), 3 natuurparken waar ze in de rivier konden spelen, maar ook lekker wandelen. En verder toch wel geschiedenis dingen, zoals de Stockyards in Fort Worth en de missies in San Antonio en de Lyndon B. Johnson ranch. Maar ze vonden alles even interessant.
Ook op onze reis door het Zuidwesten hebben we alleen een paar dagen Las Vegas gehad, verder parken. Het is allemaal zo gevarieerd en kinderen (de onze dan) vinden in de natuur zijn heerlijk, vooral als je er onbekende dieren ziet.

Jullie kinderen zullen het vast net zo leuk vinden. Gewoon hun uithoudingsvermogen in de gaten houden en zo af en toe een zwembad"break" en je hebt happy kids.

In die laatste zin van jou kan ik me trouwens helemaal vinden, Wendy. Ik ben absoluut de reisgids van de familie, misschien wel logisch, maar soms lijkt het me heerlijk als iemand anders alles regelt!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith

boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie » 11 apr 2004, 09:25

Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in een luxe hotel in Las Vegas voor onder de $ 100,+: kijk eens op http://www.treasureisland.com/pages/index_flash.asp (Treasure Island) . Als je op reservations, check room rates klikt kom je in een scherm waar je de datum kunt aanklikken. Klik vervolgens op Internet Promotions "The Expectation"; tarieven v.a. $ 75,=.

Monique

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 11 apr 2004, 10:20

Petra schreef
In die laatste zin van jou kan ik me trouwens helemaal vinden, Wendy. Ik ben absoluut de reisgids van de familie, misschien wel logisch, maar soms lijkt het me heerlijk als iemand anders alles regelt!
Ach Petra, dat denk ik ook wel eens, maar uiteindelijk als Cor dan net doet alsof hij iets regelt, neem ik het vanzelf weer over. Je vindt het leuk of je vindt het niet leuk. Het zal vast ook iets in 'de vrouw' zijn. Kijk maar eens op het forum. Van de meeste stellen die naar Amerika gaan, zijn het toch de vrouwen die hier allerlei vragen stellen etc.
Hè Anita, Marjon, Sanny, Anice enz. enz.
De uitzondering is Harm, en Coyote (maar die reist volgens mij alleen)

Groeten
Wendy

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana » 11 apr 2004, 10:57

Hé Petra,

Welkom terug. Ik heb je reisverslag gelezen op je site. Jullie hebben het vast heel leuk gehad in Dallas.
Ben best wel jaloers op al die leuke tripjes die je maakt in Amerika.

Wat je zei over de kinderen klopt wel. Ik ben altijd bang dat ze zich gaan vervelen maar dat is eigenlijk nog nooit gebeurd. Het zijn geen kinderen die zomers naar een drukke camping met disco willen, ook in een klein dorpje in Oostenrijk hebben ze het prima naar hun zin. Wel willen ze natuurlijk Disney en Universal zien, Joyce was 3 dat we in Eurodisney waren en weet daar helemaal niets meer van.

Maar ik ben er van overtuigd dat ze ook diep onder de indruk zullen zijn van de parken en de mooie natuur in Amerika en dat ze de vakantie van hun leven zullen hebben.
Bovendien hebben ze allebei nog nooit gevlogen dus dat alleen is al een avontuur voor ze.

Wendy,
je hebt gelijk het was me nog niet opgevallen, maar inderdaad het zijn hier hoofdzakelijk de vrouwen die vragen stellen.
Hoe zou dat komen?

Monique,
Ik heb even gechecked maar helaas. Op de datum dat wij er zijn ( 30 en 31 Juli) zijn er geen aanbiedingen.Sterker nog het goedkoopste tarief voor 2 nachten was $ 368,- !!!!

Groetjes Marjon

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob » 11 apr 2004, 12:34

Hallo dames,

Waarom willen jullie de vakantie door de partner uit laten zoeken, ik vind dat gedeelte van een reis al een vakantie op zich zelf en kan daar dan ook heel lang mee doende zijn.
Ik ben nu al bezig voor een trip in april/mei 2005 4 weken met een camper van LA naar Dallas, daar ben ik gelijk na de vorige trip in oktober 2003 al mee begonnen, leuke plekjes zoeken die in de route passen en zo.
Heb nu al 3/4 van de route klaar zit alleen nog met een dag of 5 in week 3 als we in het zuiden van New Mexico zitten maar daar vind ik waarschijnlijk nog wel een paar State Parks die de moeite waard zijn en anders kom ik met een vraag op het forum om dit gat op te vullen.
Zou het niet graag door een ander laten doen, wat moet je dan op die lange winteravonden.

Gr.
Rob

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana » 11 apr 2004, 13:55

Hoi Rob,

Ik zou echt niet willen dat mijn man alle voorbereidingen voor de reis deed. Ik vind het zelf veel te leuk. Het viel ons alleen op dat het voornamelijk vrouwen zijn die het doen.
Misschien omdat onze mannen wel doorhebben dat we het toch niet uit handen willen geven :D
Het één na leukste van een reis maken vind ik de voorpret. Ook als we naar een camping in Frankrijk gaan ben ik al heel vroeg bezig met allerlei reisgidsen doorkijken en folders aanvragen. Mijn familie wordt helemaal gek van me ze noemen me al het wandelende reisbureau. Dus nee, ik zou de voorbereidingen voor geen goud uit handen willen geven.

Groetjes Marjon

Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks » 11 apr 2004, 14:58

WOMEN RULE!!!! (sorry, ik liet me ff gaan, :D )

Wat de andere dames ook al hebben gezegd, het is gewoon super leuk om alles voor te bereiden. Als je heel intensief bezig bent met de voorbereiding dat lijkt het alsof je al in Amerika zit. Ik ga samen met een vriendin en 2 vrienden van me. Ik heb ze nog wel de gelegenheid gegeven om eens te gaan kijken waar ze heen willen. Maar ze waren allemaal zo enthausiast over de route dat er weinig 'gegumd' moest worden.

En Petra, ik heb net als Marjon ook wel jaloers op je hoor :) Als ik kijk waar je allemaal heen bent geweest denk ik echt van damn!! Dat wil ik ook. Maar ik moet toegeven voor een student mag ik niet klagen hoor. In 2001 ben ik in januari naar Parijs geweest, in maart naar New York in Augustus een maand rondgereisd door Italie. Vorig jaar naar Antwerpen, rondreis Thailand en snowboarden in Slowakije. En dit jaar een maand door de westkust van de VS en eind september misschien naar Kreta om de Samaria kloof te lopen. Maar toch................Er gaat niets boven de USA :P

Marjon, nog bedankt voor je tip over de motels. :) You're a doll 8)

Wendy, heb je al een idee wat je gaat doen? San Diego - Flagstaff?

en dan nog een vraagje aan Petra, waar gaat je volgende reis heen?

Groetjes "one of the ruling women" Sandra

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 11 apr 2004, 15:59

Hé dames,
(sorry Rob)
Alles wat er al gezegd is kan ik alleen maar beamen, zoals ik al zei het is moeilijk om het uit handen te geven.
De voorbereiding geeft mij al zoveel pret !!!

En Sandra, je hebt niets te klagen hoor!!! Jij komt ook wel aan je trekken.
Ik moet zeggen dat dit jaar voor ons wel afzien is. Normaal gaan wij ook de herfstvakantie en de meivakantie weg. Ik heb in het ondewijs natuurlijk genoeg vakantiedagen en mijn man is ook gezegend met 38 dagen per jaar.
Vorig jaar mei zijn we 2 weken naar Parijs en de Ardeche geweest, zomervakantie naar Spanje en Frankrijk (wij trekken altijd rond, blijven 4 of 5 dagen op één plek en dan weer door). De herfstvakantie zijn we naar Schotland geweest (2002 dan wel, afgelopen jaar herfst dus niet weg).
Deze keer zouden we tussendoor niet weggaan, omdat we moeten sparen voor de 5 weken USA, maar zoals alles er nu voor staat, gaan we toch nog even weg, de week van de pinksteren. We vinden het echt al veel te lang thuis zitten sinds afgelopen zomervakantie.
We huren dus een kant en klare tent aan de Cote d'azur voor een weekje. Dat is niet zo duur en zijn we er toch nog even uit.
Heerlijk vooruitzicht en zo kan ik ook nog eens wat anders in die google bar typen :D :D

groeten
Wendy

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 11 apr 2004, 16:27

wendyjol schreef:Hé dames,
(sorry Rob)
Alles wat er al gezegd is kan ik alleen maar beamen, zoals ik al zei het is moeilijk om het uit handen te geven.
De voorbereiding geeft mij al zoveel pret !!!
Nou dames, dan is het maar goed dat ik niet met één van jullie getrouwd ben.... :wink: :D

Zelf vind ik het nl. ook ontzettend leuk de route uit te stippelen, uitzoeken wat ik allemaal wil gaan bezoeken...

Dat zou vast niet goed gaan met één van jullie erbij... :lol: :lol:

Groet,

Roland (die zijn route inmiddels helemaal klaar heeft...)
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie » 11 apr 2004, 18:52

Sterker nog het goedkoopste tarief voor 2 nachten was $ 368,- !!!!
Holy crapolie Marjon! Ja, da's inderdaad aan de dure kant! :shock:

Groeten
Monique

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer