Rondreis Californië zomer 2004

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana » 17 feb 2004, 20:01

Hoi Sanny,

Wij gaan onze auto niet in Amerika regelen hoor, dat doen we hier.
We hebben het alleen nog niet gedaan omdat we nog twijfelen over de dag waarop we hem gaan inleveren. We eindigen nml de laatste paar dagen in San Francisco en daar heb je de auto niet meer nodig. Maar als ik nu een datum afspreek ben ik bang dat we misschien ergens langer willen blijven en dat dat niet kan omdat we de auto in moeten leveren.Maar waarschijnlijk hakken we deze week de knoop door en gaan we de autohuur regelen.

Wij hebben de route bepaald door heel veel reisverhalen en boeken te lezen. Daardoor hadden we een goed idee wat we wilden gaan doen, en rond die plekken hebben we de route bepaald.

Waar ik het meest naar uitkijk? Alles eigenlijk, het lijkt me een geweldige ervaring. San Francisco lijkt me heel leuk, maar ook San Diego en Las Vegas.
Maar ook de natuurparken lijken me geweldig. Juist die afwisseling is zo leuk.
Die afwisseling is trouwens ook wel nodig omdat we twee tieners hebben en als die alleen natuurparken zien gaat het ze waarschijnlijk op den duur vervelen.
Wat ik ook heel leuk vind is dat we dit weekend een cabin voor 2 nachten geboekt hebben in Bryce Canyon. Omdat we de meeste nachten in een motel zullen doorbrengen vind ik het heel apart om ook 2 nachten op een camping door te brengen tussen de Amerikanen. Lijkt me heel gezellig.
Waar heb jij het meest zin in?

Groetjes Vana

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 17 feb 2004, 21:17

Hoi Sanny (en Vana),

Wij hebben het ook op de manier van Vana gedaan. Ik heb eerst wat brochures gehaald bij het reisbureau en gekeken waar de organisatie langs gaan. Toen reisverhalen op internet gelezen en reisboeken. Toen de juiste afwisseling tussen natuur en steden (ook wij reizen met kids, dus je moet het voor hen ook leuk houden) bepaald en een route vastgelegd.
Juist omdat we met kids reizen hebben wij gezegd dat we overal minimaal 2 nachten blijven, zo heb je ook de tijd om af en toe wat rustig aan te doen 's morgens.
Net als Vana hebben wij de cabin in Bryce geboekt en ook nog cabins op 2 verschillende KOA campings. Normaal kamperen wij namelijk altijd en dat gevoel wilde ik niet helemaal missen deze vakantie.

Wat mij betreft mogen de komende maanden voorbij vliegen, was het maar vast juli!!!

Dat wij Vana tegen gaan komen in Bryce vind ik heel erg leuk, wie weet, komen we jou straks ook nog ergens tegen :D

Groeten
Wendy

Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks » 18 feb 2004, 10:24

Hey Vana en Wendy,

Ik had inderdaad gelezen dat jullie tergelijkertijd in Bryce Canyon zijn. Leuk. Ik ben pas op 14 augustus in Bryce. Ik denk dat jullie dan al lang al weer weg zijn.En wat betreft kids, wij zijn zelf nog een beetje kids. (wettelijk niet, maar qua gedrag wel,hihihi) Wij (2 meiden en 2 jongens, 25, 23, 22, 22) hebben ook voor afwisseling gekozen.

Dit is mijn route: Los Angeles - San Diego - Flagstaff - Grand Canyon - Page/Lake Powell - Bryce Canyon - Zion N.P. - Las Vegas - Death Valley - Yosemite N.P. - San Francisco. Totaal 30 dagen. En als we in Page zijn bezoeken we ook Monument Valley.

We moeten 2x een flink stuk rijden. Van San Diego naar Flagstaff en van Death Valley naar Yosemite. Maar we kunnen alle 4 rijden dus ik hoop dat het mee gaat vallen.

Waar ik het meeste zin in heb? Ja wat jij zelf ook al zei Vana, in alles. Voor mij is dit echt mijn droom vakantie. Las Vegas lijkt me echt cool. En de Grand Canyon moet je gewoon gezien hebben.

Wij waren van plan om in motels als Best Western te slapen. Maar ik zal motel6 en motel8 zeker onthouden.

Is het voor jullie de eerste keer in Amerika? En wendy waar heb jij het meeste zin in?

Groetjes Sanny

Made in Holland
Amerikafan

route Las Vegas - Yosemite N.P.

Bericht door Made in Holland » 18 feb 2004, 12:19

Sanny,

Ik zie dat in je lijstje Seqouia en Kings Canyon N.P. (reuzebomen)ontbreken.
We (verschillende forumgangers) hebben hier de afgelopen week nog een discussie over gehad.
Hier volgt de link:

http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=172

Maar uiteindelijk is het zo dat je niets alles gezien kunt hebben.

Groeten,

Leon

Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks » 18 feb 2004, 12:38

Hoi Leon,

Ik weet wat je bedoelt. Maar het probleem is dat we in tijdnood zitten. We zouden er alleen heen kunnen als we wat anders ervoor laten vallen. Wat ook wel zonde is.

Maar ik dacht ook van als je het nu niet ziet heb je altijd een reden om terug te gaan. :)

Maar ieder geval thanks for the tip.

Groetjes Sanny

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 18 feb 2004, 15:19

Hoi Sandra en Leon,

Waar ik het meest naar uitzie weet ik eigenlijk niet. Alles lijkt mij geweldig. Waar ik denk ik het meest van zal genieten is van mijn kinderen. Hoe zij dit meemaken en beleven. Kinderen zien dingen toch weer anders als volwassenen. Het is natuurlijk niet zo dat ik zonder mijn kinderen er niks aan zou vinden :!:
Ik ben ervan overtuigd dat we het heel leuk vinden omdat we al eens eerder in de States zijn geweest (ik was toen zwanger van de eerste, dus 11 jaar geleden). Wij hebben toen een fly drive (incl. de hotels) geboekt bij Jan Doets en we trokken door Florida.
Toen deed je dat zo, omdat er nog geen internet was zoals nu. Nu heb je gewoon geen reisorganisatie meer nodig. Zeker niet als zij een aanbieding doen voor vliegtickets die 600 euro meer is, dan ik zelf op internet heb gevonden :!: :!:

En Sanny je hebt gelijk, je kan niet alles zien. Een eindje terug in dit item staat heel uitgebreid mijn reisschema. Hier zitten ook een aantal dingen niet in. Geen San Diego en geen Monument Valley bijvoorbeeld. Maar daarentegen doen wij in Page de Antelope Canyon wel weer. Het is een kwestie van keuzes maken. Ik had bijv. graag ook naar Arches N.P. willen gaan, maar wat hadden we dan weer moeten laten vallen.

Op deze manier blijft er ook nog iets om voor terug te komen :wink:

Groeten
Wendy en familie

Franka
Amerika-ontdekker

Bericht door Franka » 18 feb 2004, 16:11

Hi Vana en Wendy,

Leuk dat jullie beiden in Ruby's Inn slapen (it's a small world after all...). Ik heb daar oktober vorig jaar geslapen en dat was prima. Zorg er alleen wel voor dat je bijtijds in de rij staat voor het avondeten en het ontbijt, want er kan een lange rij wachtenden staan. Wij hadden overigens niet van te voren een kamer geboekt, maar dat was in oktober niet nodig. Tip: bezoek Bryce na zonsopgang. Ik weet dat je het officiele park dan niet meer in mag, maar het onofficiele deel wel (ik weet alleen niet meer hoe dit heet). Je mag hier in zonder 'pass' en als je geluk hebt (zoals wij hadden) is het een heldere sterrennacht met volle maan! Fantastisch uitzicht en een stilte..... Tot mijn vriend per ongeluk de 'panic button' van de afstandsbediening van de auto indrukte :oops:

Groetjes, Franka

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 18 feb 2004, 16:34

Hoi Franka,

Heb je geen reisverhaal met plaatjes op internet staan? Ik vind het heerlijk om al die reisverslagen te lezen en de plaatjes van een ander te bekijken :lol:
Wat betreft Rubys : wij hebben wel gereserveerd, omdat wij in het hoogseizoen reizen. Wij zitten niet in het motel, maar in de cabin op de campground van Rubysinn.
Die tip heb ik gekregen van mensen die in 2002 deze reis (ook met kids) gemaakt hebben.
De kinderen vonden het daar prachtig omdat er zo een leuk zwembad bij is. Ontbijten zullen wij dus gewoon in of voor de cabin doen.

Groeten
Wendy

Franka
Amerika-ontdekker

Bericht door Franka » 19 feb 2004, 10:18

Hi Wendy,

Nee, helaas ben ik nogal ouderwets wat dat betreft en heb ik gewoon een fotoboek in de kast staan. Niks digitaal, ik vind het heerlijk door die boeken heen te bladeren in plaats van achter de pc te kruipen. Sorry :(

Made in Holland
Amerikafan

Ruby's Inn Bryce Canyon

Bericht door Made in Holland » 19 feb 2004, 11:41

Wendyjol,

Ziet er inderdaad leuk uit, deze cabins of zo'n tipi (wig-wam).
Houdt het in mijn achterhoofd.

Leon

Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry » 19 feb 2004, 13:10

Wij hebben geboekt via americanestates.nl en die doen vast wel zaken met Belgie. Keurig bedrijf.

Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks » 19 feb 2004, 16:33

Hoi Leon, vana, wendy en iedereen,

Ik heb eindelijk vandaag mijn uitgebreide routekaart binnen.

En ik wilde ff tegen Leon zeggen dat we waarschijnlijk toch jou tip gaan volgen. (Kings en Sequoia) Het blijkt dat we een dag over hebben. Verder willen we route laten zoals hij is.

Wendy,
Ik had je route gezien. We gaan toch naar veel dezelfde plaatsen. leuk.

We zijn toch aan het overwegen om slaapplaatsen te boeken bij de N.P's Aangezien wij ook in het hoogseizoen gaan en het toch snel vol zit.

Weten jullie trouwens of je bij de meeste motels gratis kan parkeren? En weten jullie ook wat benzine ongeveer kost? (even voor het kostenplaatje) Ik weet dat het vergeleken met NL supergoedkoop is. Ook omdat het per gallon gaat.

Ik hoop van jullie te horen

groetjes Sanny

Made in Holland
Amerikafan

Slaapplaatsen bij N.P.

Bericht door Made in Holland » 19 feb 2004, 18:03

Sanny,

Volgens mij zijn de slaapplaatsen in of in de buurt van N.P. juist duurder dan ergens waar minder toerisme op af komt. Vergelijk maar met NL: een hotel van dezelfde klasse in Amsterdam zal normaal gesproken duurder zijn dan die in Den Helder (met alle respect voor Den Helder).

In drukbevolkte gebieden (waar parkeerruimte schaars is) zal er bij veel hotels een toeslag worden gevraagd voor de overnachting van je auto (v.b. San Francisco $20 - $30 per nacht !!!).
(zie ook onderwerp in dit forum over "vragen over het boeken van een hotel / motelkamer".

De brandstof prijs is per gallon (1 US gallon is 3.785 liter).
Voor actuele brandstofprijzen heb ik de volgende link gevonden:
http://www.fueleconomy.gov/feg/gasprices/index.shtml

Groeten,

Leon

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana » 19 feb 2004, 19:55

Wendy,

Had jij mijn vraag van de 17e nog gelezen over dat hotel in Millbrae?

Groetjes Vana.

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 19 feb 2004, 21:19

Sorry Vana,

Ja, wij hebben al geboekt in Millbrae, maar bij ons gaf het boeken geen probleem.
Onze credit card is dan ook iets langer geldig. Anders probeer je het toch eerst met een gewone mail?

Groeten en succes
Wendy

Sanny Rocks
Amerikafan

Bericht door Sanny Rocks » 20 feb 2004, 16:43

Hoi Leon,

Erg bedankt voor je info.

We willen eigenlijk kamperen in de N.P's

Volgens mij is dat goedkoper dan in een hotel.

Groetjes Sanny

hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert » 21 feb 2004, 09:31

Hallo wendy
Eind mei vliegen mijn vrouw en ik voor een rondje Grand Canyon naar Las vegas. De route is zoals velen Zion , Bryce, Grand Canyon n rim, Page, Grand Canyon z rim, Williams, Las Vegas. Onderweg naar Bryce noem jij de Wave. IK kan die plek op mijn kaart niet vinden.Waar moet ik dat zoeken??
Harm

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 21 feb 2004, 10:50

Dat is nou juist het leuke van de wave Harm :twisted:

Het is een stukje in de Coyote Buttes, vlak bij de grens van Arizona met Utah (iets ten westen van Page). Het staat haast op geen enkele kaart aangegeven, omdat de Wavegeen officiele naam is.
Je mag er ook niet zomaar naar toe. Je moet van te voren bij het bureau of landmanagement een permit aanvragen. Hiervan worden er maar 10 per dag uitgegeven. Ze zijn dus altijd heel snel uitverkocht.
Ik heb zelfs in een amerikaans forum gezien dat er mensen zijn die er meer geld voor bieden. (Jij hebt niets aan onze permits, want die zijn geldig op 27 juli).
Enfin, als je even "googled" bij de afbeeldingen, dan kun je wat foto's zien!! Er heeft trouwens ook niet zo heel lang geleden een foto van in het blad Reizen (van de ANWB) gestaan.

Veel plezier (al in mei :cry: wij moeten nog wachten tot juli!!)

Groeten
Wendy

wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol » 21 feb 2004, 10:53

Sorry Harm,

Ik moet natuurlijk wel volledig zijn.

Bij google afbeeldingen, moet je intypen : - the wave coyote buttes

Succes
Wendy

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana » 22 feb 2004, 22:34

Eindelijk hebben we de auto geboekt voor onze rondreis. Bij Alamo en voor de hele periode. We leveren hem dus niet eerder in als we in San Francisco zijn. Wel duurder maar dan hebben we alle vrijheid.

Nu gaan we dus verder met de volgende fase en dat brengt mij op een nieuwe vraag.

We brengen drie nachten in Los Angeles door.
We willen de eerste dag Disneyland bezoeken en de tweede dag Universal.
Een hotel dicht bij allebei is moeilijk te vinden, dus willen we overnachten in Anaheim.

Is het vanaf Anaheim erg ver rijden naar Universal?
Is iemand bekend met het Ramada Inn in Anaheim?

groetjes Vana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer