Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Backpacken in het Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ozsiboy
Amerika-newbie
Contacteer:

Backpacken in het Zuidwesten

Bericht door ozsiboy »

Hey allemaal,

Ik ben bezig met een reisje rond de wereld. Momenteel zit ik nog in Australie maar over 2,5 maand is het zover en arriveer ik in de USA waar ik bijna 4 weken blijf. Nu ben ik niet zo bekend daar en vroeg ik me af hoe het is om te backpacken in Amerika. Ik heb globaal in mijn hoofd wat ik wil zien, Los Angeles (eventueel San Diego en even de Mexicaanse grens over), Grand Canyon, Bryce Canyon, Death Valley, Las Vegas, Yosemite NP en San Fransico.

Kan iemand mij vertellen wat een goedkope manier van reizen is in Amerika aangezien ik niet het geld heb om in mijn eentje een auto te huren. Had al gekeken op de site van de Greyhound maar die hebben niet bustochten naar alle gebieden waar ik heen wil. Wat zijn alternatieven? Mocht er verder iemand geinteresseerd zijn om (gedeeltelijk) samen te reizen dan hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes, Mark
chandler_saturn
Amerika-ontdekker

Bericht door chandler_saturn »

Eigenlijk kan ik alleen maar een opmerking geven die je niet graag zult horen : de meeste parken zijn verschrikkelijk slecht bereikbaar met het openbaar vervoer. Ik zou je toch echt willen aanraden om te overwegen een huurauto te nemen (die zijn eigenlijk niet zo verschrikkelijk duur in de VS), want anders ga je van je vier weken meer tijd spenderen op het openbaar vervoer dan in een natuurpark!

Voor meer informatie kunnen de Rough Guides wel interessant zijn, want die geven altijd volledige informatie over de bereikbaarheid van een park, maar die raden eigenlijk ook het bezoek van de parken zonder eigen vervoer ten stelligste af. Ook zou ik de websites van de parken zelf een keertje checken, want daar zal ook wel informatie over de bereikbaarheid te vinden zijn.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Hey, leuk bericht. Ik kom niet veel mensen tegen op het forum die vragen stellen over backpacken. Zelf heb ik de afgelopen zomer 2 maanden door de VS gebackpackt. Niet precies in de gebieden die je wilt zien, maar wel in de buurt (Washington, Oregon, Idaho, Wyoming, Utah, Colorado). Ik heb gereisd met de Greyhound, die je al noemde. Ik had een kaart voor 45 dagen. Werkt goed en je kunt in en uitstappen waar je wilt. Goedkoop eten en drinken onderweg. En als je echt krap zit kun je overnachten in de bus tijdens een nachtrit. De passagiers zijn meestal mensen die uit de wat arme klasses uit de maatschappij komen, wat mij (jonge meid in haar eentje met backpackrugzak) geen problemen heeft opgeleverd. En eigenlijk was dat ook wel leuk en interessant.
Het probleem van de Greyhound is dat het alleen op de routes komt tussen grote plaatsen en nergens anders. Het doet kleine dorpjes aan, maar dat is niet omdat die toeristisch zijn en dicht bij nationale parken liggen. Vaak zijn die nog een heel eind verder.
Verschillende manieren om er te komen zijn lokale bussen, tourbusjes van private organisaties en (wat veel mensen niet leuk zullen vinden) liften. Gelukkig ken ik een aantal park rangers in verschillende parken dus kon ik af en toe een ritje afsnoepen van bekenden, maar ik heb de andere manieren ook geprobeerd (en combinaties).
De lokale bussen zijn erg goedkoop en de mensen vriendelijk. Niet zo snel, maar comfortabel. Het probleem is dat er weinig lokale bussen zijn in gebieden die niet zo stedelijk zijn. Dus vaak is het er gewoon niet.
De tourbusjes zijn vaak erg duur, maar erg comfi en makkelijk. Maar je betaald er ook voor. En ook die zijn niet altijd aanwezig. In de zomer is van tevoren reserveren ook geen luxe.
Verder is er het liften. En door het te vernoemen zal ik niet geliefd zijn bij het grote publiek. Er bestaat liften en liften. Ik heb nooit langs de weg gestaan met een bordje of mijn duim omhoog. En dat is ook niet aan te raden in Amerika. Maar liften kan ook anders. Als je een beetje mensenkennis hebt kun je in een restaurant, bioscoop, tankstation, whatever, mensen spotten die misschien wel op weg zijn naar en erg aardig, betrouwbaar en vriendelijk zijn / lijken. Na een kort gesprek, kennismaking zou je kunnen hinten in wat je probeert. Ik ben op weg naar ... maar er rijden geen bussen. Op die manier heb je in Amerika al snel een ritje voor elkaar en heb je het nog gezellig ook. Maar ja, zoals ik zei velen zijn het niet eens met deze methode van reizen. In Amerika heeft bijna iedereen een lifters-fobie, wat te begrijpen is na de grote reclame tegen het liften dmv tv programma's en films waarin lifters mensen vermoorden op brute wijze of andersom. En ze hebben gelijk, maar je kunt het risico beperken tot een groot risico in plaats van een zekere ramp.
Amerikanen staan erg open voor reizende mensen en backpackers, als je maar vriendelijk bent en verantwoord overkomt. Ze geven je graag hulp en brengen je graag een stukje verder. En je vindt altijd wel een plaatsje om te slapen, etc als je maar vriendelijk blijft en gewoon jezelf.
Dus als je wilt backpacken in de VS kun je in principe overal komen, af en toe kost het wat moeite en soms wat geld, maar ook de nationale parken zijn te bereiken. Ben inventief. Voor mijn part ga je naar een toeristische plek in LA, etc waar veel NL's zijn en spreek je ze aan op hun volgende stop. Kun je meerijden? Mooi meegenomen. Wil je geen NL's zien, spreek Amerikanen aan. Altijd het proberen waard. Ik had natuurlijk het voordeel van het onschuldige meisje. :wink: Nog vragen, stel ze maar, wie weet heb ik een antwoord. Anders goede reis! Keep out of trouble! En veel plezier!
Eagle
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer