Noodweer Californië

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anita

Noodweer Californië

Bericht door Anita »

Hai!

Wie weet hoe het nu in Californië is? Ik hoorde dat het er vreselijk weer is en dat er boven de 2000 meter in de Sierra Nevada zelfs 6 meter sneeuw gevallen is! Hoe is het nu in de bekende plaatsen, zoals LA, San Diego, San Francisco en in de NP's? Ben benieuwd...

Groetjes!
Anita
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi Anita,

Ja, het is bijzonder slecht weer in Californië (geweest?).
Veel regen, modderstromen, kolkende rivieren, wegen onbegaanbaar, huizen en auto's weggevaagd, zelfs doden.
En in het Tahoe/Sierra Nevada-gebied is erg veel sneeuw gevallen.
Ik heb er een klein stukje over op mijn web-log (zie link hieronder) gezet. Daarin ook een paar linken naar nieuwsberichten, ook met video's.

Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Marceljesse
Amerikakenner
Berichten: 878
Lid geworden op: 07 sep 2004, 16:04

Bericht door Marceljesse »

Aardverschuiving in Californië 11-01-'05


Bij een aardverschuiving in de Amerikaanse staat Californië zijn drie mensen om het leven gekomen. Zeker tien mensen raakten gewond, twaalf anderen worden nog vermist.

De aardverschuiving in het stadje La Conchita is een direct gevolg van de aanhoudende regenval in het gebied. Door alle neerslag veranderde een anders onbeweegbare berg in een grote stroom vloeibare aarde.

De inwoners van la Conchita, zo'n 100 kilometer ten noordwesten van Los Angeles, werden volledig verrast door de aardverschuiving. Tientallen huizen en auto's zijn verwoest.

Reddingswerkers hebben drie mensen levend onder het puin vandaan weten te halen en zoeken nog steeds naar andere overlevenden. Wel moesten ze hun werk kortstondig onderbreken omdat er kans was op een tweede aardverschuiving.

Het slechte weer in Californië heeft tot nu toe in totaal aan elf mensen het leven gekost.
Gebruikersavatar
PBa
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 04 jan 2005, 13:28
Locatie: Vollenhove
Contacteer:

Bericht door PBa »

hmm... das lekker..... Ik ga over 2 weken voor het eerst die kant op :cry:
Marceljesse
Amerikakenner
Berichten: 878
Lid geworden op: 07 sep 2004, 16:04

Bericht door Marceljesse »

Ik ga de 28e daarheen
Zal mijn rode kaplaarsjes maar meenemen
Makki
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 08 sep 2003, 13:57

Bericht door Makki »

Ben pas terug uit LA.
Sedert 27 december heeft het er bijna onophoudelijk ge(stort)regend.
Gisteren zouden er (eindelijk) opklaringen komen.

Makki
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer