Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wij willen naar San Francisco in 2008..

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ChantalmvRomy
Amerika-newbie

Wij willen naar San Francisco in 2008..

Bericht door ChantalmvRomy »

Volgend jaar willen ik m'n man en dochtertje van dan 3 jaar naar Amerika SF op vakantie gaan.
Het is de bedoeling dat we 2 weken naar SF gaan.

Mijn man is al is een keertje eerder naar SF geweest (2005) voor het eerst en hij vond het echt helemaal geweldig!!
Door alle verhalen en foto's heb ik ook zoiets van ik wil en zal daar ook heengaan... :wink:
Het was de bedoeling om dit jaar eigenlijk te gaan maar jammer helaas ging de auto kapot en moest er een nieuwe aangeschaft worden :x

Volgend jaar gaan we hoe dan ook!!

Zelf heb ik al een beetje zitten surfen op het net maar een vakantie naar Amerika boeken vind ik toch niet zo makkelijk als een vakantie naar Griekenland ofzo boeken..misschien ligt dat wel aan mij.. :wink:

Ik hoor van vrienden en kennissen dat het verstandig is als je een beetje een planning maak...Ja daar komt het ik heb geen flauw idee wat je zoal moet doen en zien in SF.

Kan iemand daar misschien bij helpen???

Waar boek je de voordeligste reizen en vliegtickets ??

Zelf heb ik 3 hotelletjes gevonden, graag wil ik van jullie weten of die wel in de "goeie buurt" van SF ligt en of het wat is.

Holiday Inn Hotel Airport North

Holiday Inn SF Civic Center

Holiday Inn SF Golden Gateway

Jeetje nou heb ik nog een vraag...maakt het uit wanneer je een vakantie boek? Zo vroeg mogelijk of zo laat mogelijk (last minute)

Alvast bedankt die al mijn vragen wil en kan beantwoorden..
Groetjes van Chantal
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

San Francisco is een fantastische stad (en ik kan het weten want ik woon hier al meer dan een jaar en ik ben er nog steeds niet op uitgekeken)! Als je vragen hebt, laat je het maar weten.

De hotels die je opnoemt zijn niet direct aan te raden: het ene ligt bij de luchthaven en niet in de stad (zodat je dus alle dagen naar de stad zou moeten reizen met Bart), het andere ligt zogezegd op Civic Center maar eigenlijk in de Tenderloin (en da's niet de leukste buurt van SF, veel daklozen en drugsgebruikers), en het derde ligt op Van Ness Avenue (wat een van de drukste straten van SF is, en niet gezellig). Als je graag bij Holiday Inn logeert, zou ik eerder kijken naar de 2 die op Fisherman's Wharf liggen (al vind ik Fisherman's Wharf een toeristenval, d'er zijn wel winkeltjes en restaurantjes in de buurt, en het is vrij goed gelegen). Ik zou eens kijken op de website van het Chancellor Hotel (http://www.chancellorhotel.com), daar heb ik zelf al gelogeerd en de prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend (ongeveer 100 dollar per nacht, maar als je zo lang blijft, kan je ongetwijfeld een betere rate krijgen). De ligging is perfect (aan Union Square, echt het centrum van de stad).

Als je nog kan kiezen welke periode je naar hier komt, zou ik midden september tot midden oktober aanraden. De grootste hoop toeristen is dan weg, en het weer is veel beter dan tijdens de zomer.

En als je 2 weken hier bent, zou ik toch aanraden om enkele dagen ergens anders naartoe te rijden ook. De wine country, Yosemite, Santa Cruz, Monterey,... liggen hier allemaal vlakbij en zijn zeker de moeite waard.
Living the American Dream? Volg onze avonturen in San Francisco.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wij willen naar San Francisco in 2008..

Bericht door markro »

ChantalmvRomy schreef:Ik hoor van vrienden en kennissen dat het verstandig is als je een beetje een planning maak...Ja daar komt het ik heb geen flauw idee wat je zoal moet doen en zien in SF.

Kan iemand daar misschien bij helpen???
Kijk eens op deze website, daar kan je van alles vinden over wat er te doen is in San Francisco en omgeving.
ChantalmvRomy schreef:Waar boek je de voordeligste reizen en vliegtickets ??
Vraag eens een offerte aan bij WRC-Reizen.
En bij Exit Reizen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Ik weet niet of een pakketreis het meest voordelig uitvalt. Maar het is natuurlijk wel makkelijk.

Connections heeft meestal redelijk geprijsde tickets (http://www.connections.be). Als je daar een prijs opzoekt en dan gaat kijken op de website van de luchtvaartmaatschappij vind je meestal nog een iets goedkoper ticket. Zo boeken wij meestal.

En hotels kan je (denk ik) best rechtstreeks boeken bij het hotel zelf. Dan heb je sowieso een betere kamer.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

San Francisco: :doublethumb:

Net wat Marijke zegt, ik zou ook een paar dagen (2 of 3) naar Yosemite gaan. Leuke afwisseling.

Groetjes van Marloes
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Met een kind van drie mag je Monterey eigenlijk niet missen. Een fantastisch aquarium en zeehonden, die lekker in het haventje liggen te zonnen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook zeker proberen ook buiten San Francisco wat te bekijken. Yosemite is een must voor enkele dagen, ligt op een halve dag rijden. Ook Monterey is goed te doen vanuit SF.

Wat een hotel betreft: wij zijn zelf ook nog op zoek naar iets in de stad, maar misschein is het voor jullie niet eens zo gek om iets buiten de stad te zoeken.
Wij hebben al meerdere keren in de buurt van het vliegveld overnacht (Best Western el Rancho Inn in Millbrae). Voordeel van een motel buiten de stad is dat je vaak goedkoper zit, je kunt gratis parkeren, hebt vaak een zwembad, en het weer is beter. Wij hebben al eerdere keren meegemaakt dat we in Millbrae zo bij het zwembad konden zitten en dat we in SF een trui aan hadden.

Bij El Rancho Inn heb je ook suites met een keuken. Misschien dat je dat ergens anders ook hebt, dat is misschien wel handig. Zoek eens op extended stay.

Marianne
ChantalmvRomy
Amerika-newbie

Bericht door ChantalmvRomy »

Bedankt voor alle berichtjes..thanks!!

Nou ben me nu een beetje aan het orienteren.

Ik heb net gekeken op WRC reizen, hier hebben ze leuke aanbiedingen en is goed betaalbaar.
Ook heb ik gekeken op exit reizen, deze heeft ook leuke aanbiedingen en deze site zal ik in de gaten blijven houden.

Nooit geweten dat je nu al voor september en oktober 2008 kan boeken..haha!!

@Marijkedb, het Chancellor hotel ziet er erg goed uit..helaas mag je hier maar met zijn 2 op een kamer..in dit hotel kunnen we dus niet overnachten. Bij de andere 2 Holiday Inn hotels heb ik kunnen zien wat het daar per nacht kost..rond de € 200,00 per nacht.

Weet iemand misschien nog leuke en goede hotels te zitten in SF.
Wel in een goeie wijk uiteraard.

Ik ga weer ff verder met surfen..

Doeggg
Groetjes van Chantal
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Ik ken veel leuke en goede hotels in San Francisco. Helaas zijn ze allemaal onbetaalbaar. ;-) SF is een heel dure stad wat overnachtingen betreft (of je nu huurt, koopt of logeert, je bent gigantisch veel geld kwijt), maar je kan hier wel heel lekker eten voor weinig geld en ook heel veel shoppen voor veel minder geld dan in Europa.

Het is voor jullie misschien interessant om buiten de stad te logeren (al mis je dan natuurlijk wel het gevoel van echt in SF te logeren). Het openbaar vervoer van en naar de luchthaven is erg goed (voor 5,15 dollar per persoon sta je in de stad).

Laat me anders effe weten welke hotels in die pakketreizen zitten. Dan ga ik wel effe kijken hoe die eruit zien. En hoor ik eens op mijn vrijwilligerswerk (de toeristische dienst) of die hotels goed zijn.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Wij hebben het Best Western Civic Center Motor Inn (9th street) op het oog voor september volgend jaar.
De prijs rond 10 september is € 100.

Marijke: enig idee of dit hotel gunstig genoeg ligt?

Reny
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Het Buena Vista Motor Inn (SF) is op 10 september $104,00 misschien is dat wat? Ik was er wel tevreden over, ook qua ligging (Lombardstreet).

http://www.buenavistamotorinn.com/

Ken je dit hotel Marijke (onze SF expert :wink:) , en wat vind je ervan?
Laatst gewijzigd door lelie op 10 okt 2007, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ziet er leuk uit Lelie, bedankt voor de tip.

Even kijken of Marijke reageert :wink:

Reny
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ik heb de link er even bijgezet :wink:
marijkedb
Amerikafan

Bericht door marijkedb »

Als ik tussen deze twee hotels zou moeten kiezen, dan kies ik voor het Buena Vista Motor Inn. Deze beslissing is enkel gebaseerd op de ligging van de hotels, en heeft niks te maken met de faciliteiten.

Het Best Western Civic Center Motor Inn ligt (zoals de naam aangeeft) in de Civic Center buurt, en dat is niet de beste buurt van San Francisco. D'er lopen daar heel veel daklozen rond, en het is er ook heel makkelijk om aan drugs te geraken (het wordt gewoon aangeboden op straat). D'er zijn ook niet veel mensen op straat 's avonds (behalve dan de daklozen en drugsdealers). Om eerlijk te zijn, wij hebben vrienden die op 8th Street en Mission wonen, en wij wandelen van daar wel terug naar de metro, en d'er is ons nog nooit iets overkomen. Positief is wel dat Civic Center slechts 2 muni-stops (openbaar vervoer) van Union Square verwijderd is, je zou dus op 5 minuutjes in het centrum van de stad staan. (We hebben op de toeristische dienst vorige week een meisje gehad die ons kwam vragen een ander hotel te zoeken omdat ze zich niet veilig voelde in het Best Western. Maar da's natuurlijk een subjectief gevoel.) En d'er liggen plannen op tafel om de problemen in deze buurt aan te pakken, maar ik weet natuurlijk niet of het resultaat daarvan dan al merkbaar zal zijn.

Het Buena Vista Motor Inn is niet zo centraal gelegen, maar ligt wel in een betere buurt (ik zeg niet dat het de gezelligste buurt van San Francisco is, maar het is een pak leuker dan Civic Center). Geen daklozen (of misschien eens een enkele) en geen drugsdealers. Je kan makkelijk wandelen naar leuke buurten (Cow Hollow, Marina,...) met fijne restaurantjes en d'er is genoeg openbaar vervoer in de buurt zodat je naar het centrum van de stad kan zonder de auto te moeten nemen (je bent dan wel iets langer onderweg naar Union Square, zo'n 20 minuutjes met de bus (maar da's leuk want je ziet altijd wel iets interessants op de bus). Als het 's avonds laat wordt, sta je voor 10 dollar ook met de taxi terug aan het hotel.

Als je het Buena Vista aan 104 dollar per nacht kan boeken, zou ik niet twijfelen en ervoor gaan. Ik zou hen ook nog effe bellen en vragen of er een special rate gegeven kan worden omdat jullie zo lang blijven. Vragen kost niks!
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Bedankt Marijke!

Bij het Buena Vista Motor Inn kun je trouwens gratis parkeren en ze hebben gratis ontbijt, maar dat stelde niet veel voor (hoewel, ze hebben fruit en flesjes sinaasappelsap e.d.)

Wij gaan er hoogstwaarschijnlijk volgend jaar weer heen.
JGK
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JGK »

Marijke,

Wij kregen de tip om volgend jaar de 2 nachten in het San Francisco Whitcomb Hotel door te brengen. Wat weet jij van dit hotel?

Of zijn er andere leden van het Forum die dit hotel kennen?

Bedankt alvast.
Jan Gijs
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

ex klant van Civic Center

Bericht door jmvdc »

Wij hebben tweemaal in het Holiday Inn Civic Center geweest. In 2000 (11 nachten) en 2001 (7 nachten) toen zijn we getrouwd in SF.

Het Civic Center ligt vlakbij een tram-bushalte, waar ook de oude trammetjes rijden. Er zijn verschillende eetgelegenheden in de buurt, van fast food tot "buitnelandse restaurantjes"
Je bent direct in één vd hoofdstraten en op een kleine tien minuten wandelen van union Square.

Persoonlijk vind ik het een uitstekend hotel, met een mengelmoes van zakenmensen en toeristen.
De buurt valt best mee, s avonds zie je wel wat zwervers, maar die laten je gerust, en de voetpaden zijn zo breed dat je ze héél makkelijk kan mijden.

Veel succes
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Dank je Marijke, we gaan op zoek naar een ander hotel!

Reny
paula58
Amerika-expert

Re: ex klant van Civic Center

Bericht door paula58 »

jmvdc schreef:Wij hebben tweemaal in het Holiday Inn Civic Center geweest. In 2000 (11 nachten) en 2001 (7 nachten) toen zijn we getrouwd in SF.

De buurt valt best mee, s avonds zie je wel wat zwervers, maar die laten je gerust, en de voetpaden zijn zo breed dat je ze héél makkelijk kan mijden.
Veel succes
Misschien dat er in die jaren toch wel het één en ander veranderd is, we zijn er dit jaar 3 nachten geweest en zou het niemand aanraden.
Je struikelt er over de zwervers en vooral 's avonds voel je je daar niet veilig.
Als je 's ochtends even naar de Starbucks loopt om de hoek verga je van de pislucht en moet je je echt door de zwervers wurmen.
Niet helemaal mijn idee van een relaxte wandeling :?
walravens
Amerikafan

Bericht door walravens »

Hallo,

Misschien dit hotel: http://www.jdvhotels.com/carlton/

Echt de moeite en recent vernieuwd! Twee blokken van Union Square....

San Fransisco is de top voor mij!!!! Staat nog wel eens op het programma.

Wij hebben er het laatst ook eens Muir Woods NP gaan bezoeken. Van daaruit zijn mooie wandelingen te maken en je krijgt al enkele mooie exemplaren van bomen te zien.....

Succes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer