Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Desert view (Grand Canyon) naar Page

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Klaas C.
Amerika-ontdekker

Desert view (Grand Canyon) naar Page

Bericht door Klaas C. »

Voor het eerst op het forum. Volgend jaar 4 weken in juli met RV van El Monte (25 ft) naar The States. Vader, moeder, 2 dochters van 17 en 15.
Weet iemand hoeveel tijd je ongeveer nodig hebt om naar Page te komen vanaf Desert View?
Redden we het om rond 12.00 uur in Page te zijn als we 's ochtend nog een paar viewpoints aan de southrim bezoeken?
We slapen in Tusayan of bij Desert View. Kun je daar met een RV überhaupt overnachten?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Desert view (Grand Canyon) naar Page

Bericht door Rob »

Klaas C. schreef:Voor het eerst op het forum. Volgend jaar 4 weken in juli met RV van El Monte (25 ft) naar The States. Vader, moeder, 2 dochters van 17 en 15.
Weet iemand hoeveel tijd je ongeveer nodig hebt om naar Page te komen vanaf Desert View?
115,1 mile 2uur 18 minuten zuivere reistijd maar er zijn nog een paar mooie stops onderweg.
Redden we het om rond 12.00 uur in Page te zijn als we 's ochtend nog een paar viewpoints aan de southrim bezoeken?
We slapen in Tusayan of bij Desert View. Kun je daar met een RV überhaupt overnachten?
Bij Desert View is een (kleine first come, first served campground zonder hook-up, je kan ook in Canyon Village gaan staan daar zijn 2 campgrounds Mathers zonder hook-up en Trailer Village met full hook-up reken dan dan wel 1 á 1,5 uur extra reistijd ten opzichte van Desert View.
Klaas C.
Amerika-ontdekker

Bericht door Klaas C. »

Bedankt Rob en Annie. Na enige weekjes puzzelen hebben we de volgende route uitgezet:
3 juli vliegen op Las Vegas (NWA via Detroit)
4 juli Las Vegas
5 juli early pick up El Monte en dan reizen naar Sedona
6 juli Sedona
7 juli 's ochtends Sedona, ín de loop van de middag naar Tusayan of Desert View
8 juli naar Page (13.00 uur Antelope canyon)
9 juli Horseshoe en daarna naar Mon. Valley, aan het eind van de dag een tour daar
10 juli naar Durango
11 juli raften (Animas river) en in en om Durango
12 juli via Silverton naar Ouray
13 juli lunchen in Telluride en dan naar Moab (sunset bij Delicate Arch)
14 juli Arches NP ('s ochtends) zwemmen of zo
15 juli naar Torrey (evt. de weg door Capito Reef)
16 juli Via HW12 naar Bryce Canyon
17 juli Bryce Canyon
18 juli naar Zion
19 juli Zion
20 juli naar Beatty of Tonopah
21 juli overnachten bij Tuolomne meadows
22 juli Tiogaroad naar El Portal (Craneflat voor de seqoia's)
23 juli Yosemite valley
24 juli Glacier point en valley
25 juli naar Gilroy (outletshopping)
26 juli Naar Dublin (inleveren RV) hotel opzoeken San Fransisco
27 juli San Fransisco
28 juli San Fransisco
29 juli 15.00 uur rechtstreeks met KLM terug naar Schiphol en Hoorn

Verre reis vanwege:
25 jarig huwelijk
Wilma en Klaas 25 jaar werkzaam in het onderwijs
oudste dochter (hopenlijk) geslaagd voor HAVO-5
vermoedelijk laatste keer dat oudste dochter meegaat met ons op vakantie
We hebben er zin in en als iemand nog aan- of opmerkingen heeft op de route dan horen we dat graag.
Nog even één vraag: Is de Antelope-canyon ook in de ochtend rond 11.00 uur de moeite waard??

Groet
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Klaas C. schreef:...Wilma en Klaas 25 jaar werkzaam in het onderwijs...
...(hopenlijk)...
:offtopic:
ehm...
:shock:
Laatst gewijzigd door antonia op 21 sep 2007, 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reisverslag Zuidwesten 2007: http://josesylviausa07.blogspot.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Prachtige route Klaas en Wilma!
Voldoende tijd overal. Het enige wat ik jammer vind is dat je zo weinig tijd voor de Grand Canyon hebt uitgetrokken. Misschien wat minder lang in Sedona blijven? Een camping in Grand Canyon Village lijkt me aan te raden. Ik weet niet hoe gemakkelijk je je camper kwijt kunt, maar het kan aardig druk zijn in het hoogseizoen. Dan is het wel fijn als je op de camping staat en de shuttlebus kunt gebruiken.
Je moet echt te tijd nemen om naar Hermits Rest te gaan, en ook een stuk naar beneden lopen hoort erbij vind ik.

Voor de Grand Canyon en zeker voor Yosemite is het nodig om op tijd te reserveren. Kijk alvast op de sites van de NPS wanneer dat kan; het is 3 of 4 maanden van te voren als ik me niet vergis.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Mmm, voldoende tijd voor Moab? Ik mis Canyonlands NP en Dead Horse Point, zó geweldig mooi. Voor mij mooier dan Arches!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Klaas C. schreef: Nog even één vraag: Is de Antelope-canyon ook in de ochtend rond 11.00 uur de moeite waard??

Groet
Ja, de mooiste tijd is rond het middag uur dus als je de 11:00 uur tour pakt is zeker het laatste half uur mooi.
De route ziet er verder goed uit, als je naar Torrey gaat kom je automatisch door Capitol Reef.
Gezien de tijd zou ik de noord route nemen (191 noord, 15 west en 24 zuid/west) (zie verslag 1999 wel in omgekeerde volgorde) de zuid route vind ik mooier maar vraagt meer tijd (zie verslag 2007)
Klaas C.
Amerika-ontdekker

Bericht door Klaas C. »

El Portal is al vastgelegd evenals Bryce canyon (Ruby inn) en 2 nachten aan het begin in Sedona.
We twijfelen nog wel hoor of we de keuze moeten maken om naar Page te gaan. Misschien is een hele dag Grand Canyon toch wel leuker en gaan we daar vandaan meteen naar Monument Valley.
En ook in Moab ligt niets vast. We willen in ieder geval wel naar Delicate Arch. Of de volgende dag kort naar Arches en dan naar Canyonlands.
We zien wel.

Groet
danney
Amerika-ontdekker

desert view

Bericht door danney »

Ik kan je de campground Desert View van harte aanraden. Bij Desert View zit onder andere een Ranger Station, van waaruit men diverse wandelingen etc organiseert.
Je loopt zo naar de rand van de Canyon (de camping zit echt op de rand), iets wat je bij zonsopkomst zeker moet doen.
Wij vonden het 10x beter dan bij de village :-)
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Je zou in 1 dag van Moab naar Durango kunnen rijden, je hebt dan nog voldoende tijd om de stadjes Ouray en Silverton te bekijken. Telluride zal dan niet meer lukken. Je hebt dan wel een extra dag in Moab, om bv. naar Canyonlands te gaan en Dead horse SP, daar is 1 dag wel erg kort.

Hanny
Klaas C.
Amerika-ontdekker

Bericht door Klaas C. »

Bedankt voor jullie adviezen. We kunnen inderdaad ook en dag extra in Moab pakken. Dan niet raften in Durango maar een dagdeel in Moab en de andere helft van de dag dan benutten voor Canyonlands/Dead Horse SP.
Overnachten in Desert View gaan we nu dus zeker overwegen, Danney.
Dan 's ochtends zo rond 10.00 uur weg uit Sedona en niet via Tusayan maar bij Flagstaff weg 89 naar boven en dan linksaf naar Desert View.
De volgende ochtend dan op weg naar Page om zo rond 13.00 uur een tour in de Antelope Canyon met Tsosi.
Dan in de middag naar Gouldings in Monument Valley.
De tickets zijn inmiddels geboekt door Tioga Tours (bijzonder plezierige organisatie!)

Groet, Klaas
Pete99
Amerikafan

Bericht door Pete99 »

Ik zou, als ik jullie was, toch via Tusayan naar de Grand Canyon rijden. Het is waarschijnlijk wel een stuk drukker, maar je staat dan wel (ongeveer!) in het midden van de canyon, qua rim dan. En anders sta je "in de hoek" en dan mis je volgens mij toch wel iets van het uitzicht. Natuurlijk ook mooi, maar toch minder en daardoor minder indrukwekkend!
En als je om 10.00 uur uit Sedona vertrekt (liever eerder, maar dat is aan jullie) heb je tijd genoeg om de rim-drive te doen. Tijd om naar beneden te lopen heb je sowieso niet en dan is die rim-drive juist zo geweldig!
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Rob schreef:
Klaas C. schreef: Nog even één vraag: Is de Antelope-canyon ook in de ochtend rond 11.00 uur de moeite waard??

Groet
Ja, de mooiste tijd is rond het middag uur dus als je de 11:00 uur tour pakt is zeker het laatste half uur mooi.
De route ziet er verder goed uit, als je naar Torrey gaat kom je automatisch door Capitol Reef.
Gezien de tijd zou ik de noord route nemen (191 noord, 15 west en 24 zuid/west) (zie verslag 1999 wel in omgekeerde volgorde) de zuid route vind ik mooier maar vraagt meer tijd (zie verslag 2007)
Ben net een weekje terug, en hebben ook antelope canyon (vanuit tusayan naar page)gehad. Tour van 11.30... maar o my god!!!! wat was dat stressen daar zeg! Veel te veel man in een kleine ruimte, en iedereen loopt daar mat statieven rond om een mooie foto te maken. Gelukkig hadden wij een tour van 2 uur, waardoor we pas het laatse uur (toen het lict inderdaad minder werd). pas echt konden 'genieten' van de canyon!
Klaas C.
Amerika-ontdekker

Bericht door Klaas C. »

Zouden we echt veel missen als we Page en de Antelope-canyon gewoon helemaal overslaan? We zien tijdens deze reis genoeg geweldig mooie dingen, vermoed ik.
We hebben er niet zo veel zin om in een kleine (welliswaar mooie) ruimte
zo op elkaar te moeten staan en te moeten dringen voor een foto of stukje film.
Wat is wijsheid in deze?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kan Page/ Antelope Canyon inderdaad gemakkelijk laten vallen, hoewel A-C een schitterende ervaring is, maar dan wel een buiten het hoogseizoen indien mogelijk, wij hebben A-C in het voorjaar gedaan en waren toen met een man of 15 á 20 dan is het goed te doen.
Het is jullie 1ste trip maar naar alle waarschijnlijkheid niet de laatste, dus kom je hier vast nog wel eens :wink:
Zo krijg je wat meer rust in je trip en een mogelijkheid om ergens anders wat langer te blijven, Moab kan je gerust een dag extra gebruiken.
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

Tja... dat is een keuze die jezelf moet maken. Wij vonden het uiteindelijk na de drukte heel mooi, en hebben er schitterende foto's en herinneringen aan overgehouden. Maar het is wel heel toeristisch.

Ik moet zeggen dat ik de 'Horseshoe Bend' vlak voor page neet zo indrukwekkend vond! Eeen stuk lopen, en je ziet de hele tijd niets. En dan ineens.... :shock: prachtig!!! Deze zou ik zeker niet overslaan.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Het is toch steeds weer een kwestie van keuzes maken, zeker als dit je eerste trip is.

Ik zou in dit geval ook Page laten vallen hoewel ik er zelf meestal een aantal dagen doorbreng, zoveel is er te zien en te doen in de omgeving.

Bewaar dit voor een evt. volgende keer. Je krijgt genoeg moois te zien onderweg en je moet ook waken voor "overkill"...... :wink:

Ik zou ook adviseren om deze trip ruim de tijd te nemen om de parken en omgeving rondom Moab te bekijken.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer