Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mike001
Amerika-ontdekker

Antelope Canyon

Bericht door mike001 »

Hey iedereen,

Wij zouden graag Antelope Canyon doen (via http://www.antelopecanyon.com), en lijkt me best om al op voorhand te reserveren nee? We zijn immers maar één middag in Page.

We hebben qua startuur van de tour keuze uit 11u30, 13u30 of 15u30 (de vroegere zullen we misschien niet halen omdat we vanuit Monument valley komen). ik dacht misschien eerder aan 15u30, omdat de lichtinval dan zachter/aangenamer begint te worden? iemand raad?

thanks,

Mike
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Antelope Canyon moet je nou net op het middaguur bezoekn voor de mooiste lichtinval.
De tour van 11:30 is voor foto's dus de mooiste.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

De tour van 11.30 uur is idd de beste keus met het oog op de lichtinval. Ik weet niet precies wanneer jullie gaan, maar toen wij er waren (21 juli) was het op dat tijdstip dan ook ontzettend druk.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Wij waren er op 23 juli en hadden niks geboekt.
We zijn naar de parkeerplaats gereden en hebben ter plekke betaald voor een tour en per toeval kwamen we rond 12 uur in de canyon aan.
Het was inderdaad ontzettend druk, echt dringen om een foto te maken.
Maar het was wel heel erg mooi, dat maakte heel veel goed.
Omdat het heel druk was bij de kassa, hebben ze extra jeeps opgeroepen en zo kwam iedereen toch nog snel aan de beurt.
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Als amateur fotograaf :wink: : iemand nog tips voor de canyon, met name de lichtbundels die zo mooi op alle foto's staan? Ik weet dat je dan rond het middaguur moet komen, maar hebben er mensen hier ook gebruik gemaakt van speciale foto tours of gewoon zelf gegaan?
Foto tours beloven een langere tijd in de canyon, met begeleiding voor handige foto plekken en tips en truuks, maar dit valt waarschijnlijk wel tegen....

Iemand ervaring? :?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Vegasgirl schreef:Als amateur fotograaf :wink: : iemand nog tips voor de canyon, met name de lichtbundels die zo mooi op alle foto's staan? Ik weet dat je dan rond het middaguur moet komen, maar hebben er mensen hier ook gebruik gemaakt van speciale foto tours of gewoon zelf gegaan?
Foto tours beloven een langere tijd in de canyon, met begeleiding voor handige foto plekken en tips en truuks, maar dit valt waarschijnlijk wel tegen....

Iemand ervaring? :?
Zelf gaan kan/mag niet je moet met een tour mee.
Wij hebben een 2 uur fototour gedaan en kregen heel veel uitleg voor het maken van mooie foto's.
Niet alleen van de gids want wij hedden het geluk dat in onze groep van 8 personen 4 beroepsfotograven zaten, maar ook onze gids gaf heel goede tips en we kregen ook ruim die 2 uur de tijd.
antonia
Amerikakenner

Bericht door antonia »

Wij hadden de mazzel dat we achter de fototour aanliepen en daardoor alle mooie fotoplekjes konden "afkijken" en de tips konden horen. :D
De belangrijkste tip de we van onze eigen gids kregen was: geen direct zonlicht fotograferen.

Wat me wel opviel bij die fototour was dat ze elkaar alleen maar in de weg stonden met hun driepoten. Ze waren erg ehm "fanatiek", die profs... :wink:
mike001
Amerika-ontdekker

Bericht door mike001 »

ok, beslist dus, we nemen die van 11u30!! wist dat ik me aan jullie moest richten! bedankt aan iedereen!
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

antonia schreef: Wat me wel opviel bij die fototour was dat ze elkaar alleen maar in de weg stonden met hun driepoten. Ze waren erg ehm "fanatiek", die profs... :wink:

hahaha nou dan vrees ik het ergste, ik zeul ook zo'n log geval mee :D Helaas valt er anders op zo'n donkere plek niets te schieten, mijn handen zijn niet echt anti-tril :wink:

Maar met zelf gaan bedoelde ik eigenlijk gewoon nr de ingang van het reservaat rijden, ipv zo'n georganiseerde tour vanuit Paige. Dacht dat dit misschien goedkoper zou zijn dan zo'n foto tour.

Maar nog wat tips qua camera instellingen? Diafragma, sluitertijd?
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Vegasgirl schreef:Maar nog wat tips qua camera instellingen? Diafragma, sluitertijd?
Belangrijkste: GEEN flits gebruiken!
Diafragma F8 of F11 (voor landschapsfotografie, je wil de hele foto scherp) en dan wordt de sluitertijd automatisch lang. Stel de camera in op 100 iso of op maximaal 200 iso, voor zo weinig mogelijk ruis.

Je hebt dus wel een statief nodig, maar de foto's worden geweldig!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Bedankt voor de tips! Ja manfrotto gaat mee en ik speciaal een enorme groothoeklens besteld (niet perse voor de antelope canyon), die ligt al te wachten bij mijn familie :D :D

Kan niet wachten hoe die de GC en Horseshoe bend erop gaat zetten!!!

Nog meer tips specifiek voor de light beams? Volgens mij is dat nl het moeilijkste!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Vegasgirl schreef:Nog meer tips specifiek voor de light beams? Volgens mij is dat nl het moeilijkste!
Ja, hopen/bidden dat het zonnetje er is anders zie je er niets van :lol:
Ik heb mijn foto's van Antelope Canyon trouwens los uit de hand genomen, van de ruim 100 foto's heb ik er maar 5 weg moeten gooien i.v.m. bewogen heb wel een vaste hand.
Het voordeel van digitale fotografie veel foto's nemen en later selecteren.
Vince22
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Vince22 »

Nou wij zijn nu in Page en gister is hier zo'n verschrikkelijke onweersbui met dito regen geweest dat de lower canyons waarschijnlijk de komende 5-10 dagen dicht zullen zijn. Wij hadden dit voor vandaag in de planning, maar moesten dit dus schrappen door de regenbui van gister.
Onze USA reis 2014: http://www.vpontour.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Vegasgirl schreef:Nog meer tips specifiek voor de light beams? Volgens mij is dat nl het moeilijkste!
Er moet iemand zijn die op een verborgen plekje gaat staan (voor de foto onzichtbaar) en die dan wat zand van de bodem omhoog gooit in die zonnestraal, dan zie je de straal heel goed op de foto. Verder is het niet moeilijk, instellingen zoals hierboven genoemd.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Jasmino schreef:
Er moet iemand zijn die op een verborgen plekje gaat staan (voor de foto onzichtbaar) en die dan wat zand van de bodem omhoog gooit in die zonnestraal, dan zie je de straal heel goed op de foto. Verder is het niet moeilijk, instellingen zoals hierboven genoemd.
Bij ons deed de gids dat allemaal gewoon. Hij legde ook uit hoe je het best foto's moest nemen, en waar je op moest letten enzo. Ik denk dat hij minstens 100 keer heeft gezegd om geen flits te gebruiken, maar er waren mensen bij die het toch nog bleven doen...
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Vegasgirl schreef: Maar met zelf gaan bedoelde ik eigenlijk gewoon nr de ingang van het reservaat rijden, ipv zo'n georganiseerde tour vanuit Paige. Dacht dat dit misschien goedkoper zou zijn dan zo'n foto tour.
Je kunt gewoon bij de ingang een tour nemen. Wij waren hier 's ochtends naar toe gegaan en hebben toen de tour geboekt van 11 uur.

Elly
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Wij zijn op zaterdag 8 september in Page.
Wat denken jullie, is vooraf boeken nodig?
En zo ja is de korte tour genoeg (45 min) of moeten we de lange toer nemen (1.5 uur)?
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

doe lekker lower antelope canyon zonder gids
Wij hebben zelf bijna 3 uur rondgelopen in deze prachtige canyon en zijn welgeteld 5 mensen tegengekomen.
Heb tientallen prachtplaten gemaakt omdat ik zeeenvan tijd had om overal rustig te gaan staan zonder hordes toeristen en fototours die voor m'n neus liepen...heerlijk
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Of nog beter, doe ze lekker allebei :D
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

doe lekker lower antelope canyon zonder gids
Wij hebben zelf bijna 3 uur rondgelopen in deze prachtige canyon en zijn welgeteld 5 mensen tegengekomen.
Heerlijk Iris, dat je het zo lekker rustig hebt gehad in Lower Antelope Canyon. Toch is het helaas niet altijd zo stil daar, wij hebben Lower bezocht op een zondagochtend in mei, en het was toen haast nog drukker dan in Upper Antelope Canyon. Ik denk dat wij gewoon pech hebben gehad, want je hoort toch meestal dat het daar niet zo druk is. Misschien telt het mee dat wij er in het weekend waren??
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer