Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Is dit te doen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
aspers
Amerikafan

Is dit te doen?

Bericht door aspers »

Hebn even een vraag of dit te doen is. We willen in onze vakantie vanuit DeathValley naar Mammoth Lakes rijden. Nu kom ik in een aantal verslagen tegen, dat die weg vrij saai is, en dat je rond de middag al bij Mammoth Lakes bent. Is het dan te doen om 'even' door te rijden naar Mono Lake en Bodie? Dan kunnen we rond de avond terug naar het hotel in Mammoth Lake....

Zou mooi zijn, want dan kunnen we de volgende dag meteen de TiogaPass op naar Yosemite!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad makkelijk te rijden in een dag, maar er is het nog wel wat te zien onderweg. In Death valley kom je nog langs de sand dunes; heel mooi om 's morgens vroeg even naar toe te lopen (en daarna ontbijten bij Stovepipe Wells). Leuk om alle sporen te zien van de beesten die daar 's nachts rondlopen.
Bij Lone Pine kun je een uitstapje maken naar de Alabama Hills. Rijd eventueel eerst naar het visitor center voor informatie over de fims die daar opgenomen zijn.

Als je dan toch nog erg vroeg bij Mammoth Lakes bent kun je inderdaad naar Mono Lake. Maar dan ligt een overnachting in Lee Vining meer voor de hand.
Bodie lijkt me wel veel voor die dag; check in elk geval even de openingstijden; het staat mij bij dat je daar na 17.00 niet meer naar toe kunt.

Marianne
aspers
Amerikafan

Bericht door aspers »

We vertrekken vanuit StovePipe en willen inderdaad even naar de sanddunes!

We hebben helaas onze hotelreservering al vastliggen voor mammoth lakes. Ik zag dat bodie tot half septemeber tot 7 uur open is, daarna tot 6.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Hallo,

ik heb de weg omgekeerd gedaan. Van Mammoth Lakes naar Death Valley. Ik ben meteen van Mammoth Lakes doorgereden naar Death Valley, maar zo kon ik in Death Valley al het een en het ander bezoeken. Maar op de weg is idd wel het één en het ander te bezoeken.

De dag ervoor was ik ook al redelijk vroeg in Mammoth Lakes, maar de tijd daar heb ik gebruikt om even te shoppen.

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

aspers schreef:We vertrekken vanuit StovePipe en willen inderdaad even naar de sanddunes!

We hebben helaas onze hotelreservering al vastliggen voor mammoth lakes. Ik zag dat bodie tot half septemeber tot 7 uur open is, daarna tot 6.
In dat geval moet het nog wel lukken. Mammoth Lakes - Lee Vining is ook geen grote afstand, maar je rijdt het wel 3 keer als je vanuit Mammoth Lakes naar Bodie gaat.

Reserveringen kunnen altijd ongedaan gemaakt worden, of is het via een reisbureau geboekt?

Marianne
jjjdebrouwer
Amerika-ontdekker

Bericht door jjjdebrouwer »

Bodie was 3 weken terug maar tot 5 uur open, wij hadden hetzelfde idee, zijn vanuit Furnace Creek langs Stovepipe naar Lee Vining gereden, daar Mono Lake bekeken, toen in Lee Vining een motel geboekt, bij navraag daar bleek Bodie maar tot 5 uur open te zijn. Rond een uur of 8 aangereden en rond kwart voor 4 waren we in Lee Vining. Trouwens na Death Valley is een prachtige weg om te rijden vonden wij.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer