The Wave

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MotorGuy76
Amerikafan
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 jan 2005, 15:18
Locatie: bij Eindhoven

Bericht door MotorGuy76 »

Kan iemand vertellen waarom de Coyote Buttes North al een half jaar van tevoren helemaal volgeboekt is en de South niet? Is deze niet de moeite waard of hoe komt dit?
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...

** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

Bericht door jta »

ik denk dat er 2 redenen zijn:
1. the Wave ligt in North
2. South is moeilijker te bereiken. Voor North is het ongeveer 6 km wandelen vanaf wire pass trailhead dat bereikbaar is via house valley road met een ,,gewone" auto (tenminste indien het niet geregend heeft). Het trailhead voor South is enkel te bereiken met een 4WD.
,,You should be an experienced driver since you must drive four-wheel-drive roads through deep sand where there is a good possibility of getting stuck. However, there are many lovely rock formations of photographic potential here. It is just hard to get to and the formations are not as well documented. There is no overnight camping in either unit. Days are booked quickly for the fall and spring slots, but you may have better luck getting a winter reservation. Summers are much too hot. The best formations, however, are in Coyote Buttes North. ".
jacques
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Bericht door markro »

Op 1 april 2005 om 12 uur ’s middags (Denver - Mountain Standard Time) werden de kaarten (permits) beschikbaar gesteld voor de maand oktober van dit jaar voor de wandeling naar de “Wave” op de grens van Utah en Arizona. Genoemd tijdstip was bij ons in Nederland 21.00 uur.
Via de website https://www.az.blm.gov/paria/ zijn de kaarten te bestellen.
Deze website heb ik de hele dag in de gaten gehouden en ik zat om 21.00 uur klaar om in te loggen. Ik kwam op de site, de kalender van de maand oktober werd zichtbaar en voor een stuk of twee data waren al geen kaarten meer beschikbaar. Aan het begin van de maand, als wij daar in de buurt zullen zijn, nog wel. Ik snel al de gevraagde gegevens ingetypt en na een muisklik om naar de volgende pagina te gaan, kreeg ik de melding dat de server niet te bereiken was.
In de volgende 10 minuten heb ik herhaaldelijk geprobeerd opnieuw in te loggen, hetgeen niet lukte. Steeds weer de melding, dat de server niet te bereiken was. Om 21.12 uur kwam ik weer op de site, mijn eerst ingevulde datum gaf aan dat alle kaarten voor die dag vergeven waren, een andere datum gekozen, snel weer alle gegevens ingetypt en weer kreeg ik de melding dat de server niet te bereiken was. Opnieuw geprobeerd en toen ik het kalendertje opnieuw zag, waren alle data, die wij begin oktober daar kunnen zijn, uitverkocht. Dus na ongeveer een kwartier was het bekeken.
Jammer, het is mij dus niet gelukt om kaarten voor een wandeling naar de Wave te bemachtigen. Of ik voor de deur ga liggen bij het bureau van de BLM bij de ingang van de Wave om mee te doen met de dagelijkse verloting in de hoop alsnog kaarten te kunnen krijgen, weet ik nog niet.
Echter niet getreurd, er is genoeg te zien en te doen, dus onze vakantieplanning krijg ik wel vol.
Toen ik een uurtje later nog eens inlogte op de website en het kalendertje zag, bleek dat er voor de hele maand oktober geen kaart meer te verkrijgen was. Je moet dus wel heel veel geluk hebben om op deze manier aan kaarten te komen.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

geluk

Bericht door jta »

allo,
spijtig....
nu ik uw verhaal lees besef ik dat ik heel veel geluk gehad heb. Op 1 januari om 20u00 onze tijd heb ik op enkele minuten tijd voor 2 dagen permits bekomen voor juli. misschien zo vlot omdat het nieuwjaar was. 2 dagen want moest voor de eerste dag de weg onberijdbaar zijn hebben we nog de tweede dag om te gaan. de eventueel overbodige permits zijn intussen al overgenomen door het reisbureau in kanab.
jacques
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat jammer dat het niet gelukt is Marco.
Als ik jouw verhaal zo lees moet je ook wel heel veel geluk hebben om aan een permit te komen.

Marjon
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

reservewandelingen

Bericht door jta »

de kans is eerder klein maar zelfs als je permits hebt ben je nog niet zeker dat je naar de wave kunt: als het regent is de weg naar het trailhead onberijdbaar. daarom heb ik een paar ,,reservewandelingen" voorzien, misschien info die markro interesseert.
-een korte wandeling (1 km) naar Toadstool hoodoo. trailhead is even voorbij het paria ranger station richting page.
- een lange wandeling naar wahweap hoodoos. trailhead te bereiken via big water (op weg kanab-page, tussen mile marker 7 en 8). dit is een wandeling van in totaal 9 miles.
jacques
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9258
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: reservewandelingen

Bericht door markro »

jta schreef:... daarom heb ik een paar ,,reservewandelingen" voorzien, misschien info die markro interesseert ...
Hoi Jacques,

hartelijk dank voor het meedenken en de suggesties voor de alternatieve wandelingen, die wij eventueel in dit gebied kunnen maken. Ik zal dit zeker meenemen in ons reisschema. :doublethumb:

Zelf ben ik ook nog een beetje deze streek aan het uitkammen op het internet. Er is zo veel te zien en te doen.
Zo kwam het idee in mij op, om eventueel permits te boeken voor het zuidelijke deel van de Coyote Buttes, en dan gewoon het avontuur aangaan. Niet dat ik risico's wil nemen met een normale personenauto op een dirt-road, maar zo zat ik te kijken naar wat een huur-4x4-auto kost in Page voor een paar dagen. Of misschien proberen wij bij het verhuurstation van Alamo in Denver wel een (goedkope?) upgrade te verkrijgen voor een 4x4 voor de hele vakantie. Ach ja, er ontstaan allerlei ideeën.

:offtopic:

Er zijn ook nog allerlei wandelingen te maken in de hoek van de highways 191 (Mexican Hat naar Moab) en 95 (Blanding naar Hite), zoals bijvoorbeeld http://climb-utah.com/CM/butler.htm . Of proberen de route door de Valley of the Gods te doen.
En Moab zit ook in de planning en daar is ook zo veel moois in de natuur.
Zo is er nog veel meer thuis te onderzoeken en eenmaal in de VS te wandelen. Ons reisschema moet ik verder nog uitwerken, maar ik heb nu al het idee, dat ik meer wil doen, dan dat er in 4 weken past.
Wij zullen ons echt niet vervelen.

Nogmaals dank en als je nog meer ideeën hebt, laat ze maar horen. :wink:

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo Marco,
Heel erg jammer voor jullie dat het niet gelukt is met de permit voor de Wave, maar ik zou het zeker niet zo maar aan de kant zetten.
Ten eerste kun je altijd nog een gokje wagen om 's morgens vroeg bij het BLM-kantoortje een walkin-permit te krijgen voor de volgende dag en ten tweede kun je ook 's middags op de dag van aankomst in Page of Kanab nog naar dit kantoor gaan. Het is nl helemaal niet gezegd dat alle walk-in permits van die ochtend uitgegeven zijn. Deze tip kreeg ik zelf. Het schijnt vaker voor te komen dat er NIET 10 of meer mensen geweest zijn die ochtend. Natuurlijk moet je hier geluk mee hebben, maar n.m.m. een gokje waard en zover is het niet rijden naar deze BLM.
Wij gaan het in ieder geval zeker proberen.

Verder ben ik ook bezig deze omgeving "uit te kammen" en heb ook de Wahweap Hoodoos ( zoals Jacques al aangaf) "ontdekt" en op ons lijstje gezet. Hier wat meer info erover
http://www.synnatschke.de/wh/wh.html

Ik heb nog wel meer, maar dat moet ik nog even op een rijtje zetten. Ik kom er nog op terug.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
jta
Amerika-expert
Berichten: 2067
Lid geworden op: 14 jan 2005, 11:13
Locatie: sint pieters leeuw belgië

kanab

Bericht door jta »

allo,
in kanab en omgeving ziet onze planning er momenteel zo uit:
dag 1: van bryce naar kanab. late namiddag/vooravond eventueel squaw trail (in kanab zelf, uitzicht), coral pink sand dunes.
dag 2: the wave, of vervangende wandelingen (toadstool, wahweap hoodoos)
dag 3: met dreamland safari tours prive tour naar toroweap point (grand canyon).+ wandelingen onderweg. doen het met reisagentschap wegens het vele rijden op slechte wegen en ondertussen rusten we uit na de wave-dag;
dag 4: opnieuw naar wire pass trailhead (zelfde als voor de wave) voor bezoek aan wire pass slot canyon en buckskin gulch slot canyon.
wie nog toffe wandelingen (kort en lang) kent in omgeving kanab: laat maar komen.
jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer