Nog even, en je kan professionele rondleidingen gaan geven in afgelegen en bijzondere gebieden
Mogen wij je dan inhuren?
Wij willen ook mee!!!
Marjan, je maakt het ons wel heel erg moeilijk met onze planning hoor Little Finland ligt net te ver uit de route die we voor volgend jaar in gedachten hebben, maar door jouw foto's zijn we toch weer aan het twijfelen gebracht....
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Marjan, je maakt het ons wel heel erg moeilijk met onze planning hoor Little Finland ligt net te ver uit de route die we voor volgend jaar in gedachten hebben, maar door jouw foto's zijn we toch weer aan het twijfelen gebracht....
Misschien moeten we eens iets met elkaar organiseren?.....
Zo hebben wij deze vakantie ontzettend veel gehad aan jouw beschrijving van de Castle Valley Loop evenals Esmée, las ik in haar verslag.
Met de uitgeprinte beschrijving in de hand hebben we van deze dag genoten. We hebben toen ook de hartelijke groeten overgebracht aan Henk en Harrie.......
Met de uitgeprinte beschrijving in de hand hebben we van deze dag genoten. We hebben toen ook de hartelijke groeten overgebracht aan Henk en Harrie.......
Geweldig En, ging het goed met ze??
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's. http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Wat een schitterende foto's Marjan!
En dan ook nog zo'n uitgebreid verslag erbij.
Ik denk haast wel dat wij volgend jaar ook gaan proberen de weg naar Little Finland te vinden. Het ziet er echt prachtig uit.
Toevallig (wat heet toevallig als je in maart zo'n tip van Marjan krijgt en in juli zelf in de buurt bent) zijn wij gisteren naar Little Finland geweest.
De nieuwste update van Marjan hadden we dan ook niet. Het was echter heel goed te vinden. (We hebben ook nog aan de hand van mijl-points en herkenbare dingen onderweg een routebeschrijving gemaakt.)
Het was een prachtig gebied waar je echt lang rond kunt lopen. In eerste instantie moest ik wel even "leren kijken" naar de formaties. Maar wat zijn ze mooi. We schokken wel erg hoe fragiel deze stenen zijn. Dit zou accuut beschermt gebied moeten worden anders blijft er niets meer van over.
Zijn jullie ook nog naar het achterste gebied geweest met die soort van honingraten in het steen?
Na alle mooie foto's en berichten zullen wij over een aantal weken een poging wagen om het te vinden.
De plaats waar het zich bevindt is nu goed bekend alleen de conditie van de Wash is een vraag waar we alleen uit komen door hem ter plekke te onderzoeken.
Ons bezoek staat gepland in de laatste week van september dus ik hoop dat het niet gaat regenen tegen die tijd.
Maar Marjan zoals je merkt staat deze plaats nu ook al op menige lijst van dingen om te zien in Amerika en ik hoop dat er nog veel meer van dit soort bizarre dingen te vinden zijn die je op normale trips niet tegen komt.
Het is al vreemd dat dit gebied bijna nog helmaal niet bekend is ,ook niet via het internet.
Maar door de trips die nu enkelen hebben gedaan gaat dat snel veranderen.
Groetjes Erika.
EvdB schreef: We schokken wel erg hoe fragiel deze stenen zijn. Dit zou accuut beschermt gebied moeten worden anders blijft er niets meer van over.
Groetjes,
Esmee & Jos
Hier ben ik het helemaal mee eens, hopelijk blijven de wegen die er naar toe leiden nog langs zoals ze nu zijn dat houdt de grote toeristenstroom nog tegen.
Als ze dit gebied zouden ontsluiten (met een asfaltweg) is het binnen een jaar verwoest vrees ik.
Bij deze dus een oproep aan al diegene die hier naar toe gaan/willen behandel het gebied met respect zodat we er nog lang van kunnen genieten.
Bij deze dus een oproep aan al diegene die hier naar toe gaan/willen behandel het gebied met respect zodat we er nog lang van kunnen genieten.
Hier sluit ik me graag bij aan!
EvdB schreef: We schokken wel erg hoe fragiel deze stenen zijn. Dit zou accuut beschermt gebied moeten worden anders blijft er niets meer van over.
Hier ben ik het helemaal mee eens, hopelijk blijven de wegen die er naar toe leiden nog langs zoals ze nu zijn dat houdt de grote toeristenstroom nog tegen.
Als ze dit gebied zouden ontsluiten (met een asfaltweg) is het binnen een jaar verwoest vrees ik.
Ook ik onderschrijf dit van harte. Deze prachtige natuur zou idd beschermd gebied moeten worden evenals bijvoorbeeld met de Wave gebeurt. Ook ik wil graag een oproep doen aan degenen die er naar toe gaan om dit gebied met respect te behandelen.
Ik heb via pbtjes en persoonlijke mails een aantal verzoeken gehad om een verslag te maken over onze trip naar dit unieke gebied. Ik heb er echter ook enigszins over getwijfeld of ik wel onze ervaringen met de daarbijbehorende globale routebeschrijving naar Little Finland zou plaatsen. Aan de andere kant is het zo dat ik niets meer en niets minder over de route heb opgeschreven dan al bekend en op internet te vinden was. Evenals wij hebben ook Esmée en Jos het gevonden met deze weinige informatie.
Ik kan me ook niet voorstellen dat er een asfaltweg aangelegd zal worden naar dit wonder van de natuur. Ik hoop en vertrouw er in elk geval op dat dit mooie gebied ongeschonden blijft.
Ik denk dat dit gebied de grootste kans op overleven heeft omdat dit gebied vrij ver uit het normale gebaande terrein ligt verwacht ik niet dat er enorme stromen mensen zullen komen.
Zou het kort bij een grote weg liggen is de kans groter op grote invasie toeristen.
De mensen die er dus wel naar toe gaan zullen er bewust komen en zullen genieten van het natuurschoon.
Het zal anders worden waneer de commercie er op in speelt dus laat die maar mooi weg blijven.
Het ligt grotendeels aan de mensen zelf om het te behouden zoals het nu is,je kunt er overal proberen boven op te klimmen en te heisteren of je doet het andere en je neemt alleen mooie foto's mee naar huis en een goede herinnering aan een vreemd schouwspel.
Dus de mensen hebben het zelf in de hand helaas, gelukkig zie ik liefst zoals het nu is en zal niets vernielen maar er van genieten zoals het bedoeld is.
Het enige wapen wat ik bij me heb is een Canon,en daar kan ik alleen maar mooie foto's mee knallen.
Net zoals ik heb genoten van de Wave waar alleen voetstappen en zweetdruppels zijn achter gebleven en ook dit gebied met zorg heb gerespecteerd.
Maar eerst moeten we het maar zien te vinden maar dat zou moeten lukken.
Maar ik hou me aan de regel om niets te vernielen, erewoord.
Maar de mensen moeten zelf het fatsoen hebben niets te willen vernielen of vervuilen.
Groetjes Erika
Laatst gewijzigd door Erika op 31 jul 2007, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hoop ook dat dit gebied met respect wordt behandeld, maar volgens mij ontkom je niet aan "vandalisme" zodra de bekendheid van een gebied stijgt.
Ik heb me enorm verbaasd over de verhalen van een ranger in Yellowstone, die vertelde dat veel van de prachtig gekleurde water-holes in de grond (noemen ze dat een pothole? Ik ben de naam vergeten....) elk jaar moesten worden schoongezogen omdat toeristen er allerlei troep ingooien. Ze halen er van alles uit, natuurlijk geld (zo raar om overal muntjes in te gooien, ik vraag me af waar die gewoonte vandaan komt), maar ook blikjes en etensresten. De gebieden worden zwaar beschadigd daardoor.
Waar is dat goed voor? Wat bezielt die mensen?
:dunno:
Het is nu eenmaal realiteit dat de mensen tegen zichzelf beschermd moeten worden, en helaas de natuur ook. Hoe jammer dat ook is!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino schreef:Ik hoop ook dat dit gebied met respect wordt behandeld, maar volgens mij ontkom je niet aan "vandalisme" zodra de bekendheid van een gebied stijgt.
Het hoeft niet Jacqueline. Het heeft alles te maken met massatoerisme. In Yellowstone komen miljoenen mensen per jaar, bij de Wave bijvoorbeeld maar 20 mensen per dag. Ik vond het opvallend hoe respectvol mensen zich in dit laatste gebied begeven. Niks geen kapotgetrapte zandsteen of losse rommel.
Net zoals de Wave ligt ook Little Finland een behoorlijk eind van de bewoonde wereld in de middle of nowhere. Je moet moeite doen om er te (kunnen) komen en de meeste mensen zullen het geen pretje vinden om in die verzengende woestijnhitte te hiken. Het is hier ook nog heter als bij de Wave en er is geen enkele schaduw.
Volgens mij moet je een echte natuurliefhebber zijn om hier heen te gaan en in echte natuurliefhebbers heb ik meer vertrouwen dan in massatoerisme.
Ik heb voor de trip naar de Wave me ruim driekwart jaar zitten verheugen en nu dit mooie gebied in zicht komt zit ik me weer te verheugen om het te kunnen zien.
Ik zie graag dit soort dingen omdat de mens er totaal niets mee te maken heeft gehad om te komen tot wat het is en ik hoop van ganser harte dat de mens het ook in de toekomst niet zal veranderen.
Laat het zoals het is en geniet van wat je geboden krijgt,wat wil je nog meer.
Erika
Jasmino schreef:Ik hoop ook dat dit gebied met respect wordt behandeld, maar volgens mij ontkom je niet aan "vandalisme" zodra de bekendheid van een gebied stijgt.
Het hoeft niet Jacqueline. Het heeft alles te maken met massatoerisme. In Yellowstone komen miljoenen mensen per jaar, bij de Wave bijvoorbeeld maar 20 mensen per dag. Ik vond het opvallend hoe respectvol mensen zich in dit laatste gebied begeven. Niks geen kapotgetrapte zandsteen of losse rommel.
Net zoals de Wave ligt ook Little Finland een behoorlijk eind van de bewoonde wereld in de middle of nowhere. Je moet moeite doen om er te (kunnen) komen en de meeste mensen zullen het geen pretje vinden om in die verzengende woestijnhitte te hiken. Het is hier ook nog heter als bij de Wave en er is geen enkele schaduw.
Volgens mij moet je een echte natuurliefhebber zijn om hier heen te gaan en in echte natuurliefhebbers heb ik meer vertrouwen dan in massatoerisme.
Marjan
Je hebt waarschijnlijk gelijk, het massatoerisme is er minder, en dat scheelt in vandaliseme. Maar de Wave is ook nog beschermd door de permits, en dat draagt ook extra bij aan het verantwoordlijkheidsgevoel van mensen. Ze moeten nu veel meer moeite doen om iets te kunnen zien, en de gemiddelde toerist heeft dat er niet voor over wellicht.
Ik hoop dat jullie gelijk hebben!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
hekkie schreef:
Ik heb er echter ook enigszins over getwijfeld of ik wel onze ervaringen met de daarbijbehorende globale routebeschrijving naar Little Finland zou plaatsen
Ik kan me dit echt voorstellen hoor Marjan. Zelfs wij hadden dit even. Het gaat niet om het principe van niet willen delen, maar dit fragiele gebied maakt zoveel indruk en je voelt je op een bepaalde manier nu toch verantwoordelijk voor de behoud er van.
De reden dat wij aantekeningen etc over de weg hebben gemaakt is dat ik zoveel aan routes van anderen heb gehad; bijvoorbeeld van jou Marjan want zonder jou kende ik dit gebied niet, de extra info per mail van Erika over de Wave en de vele printjes van Henriette dat we het leuk zouden vinden om ook iets terug te kunnen doen.
Erika schreef:
De mensen die er dus wel naar toe gaan zullen er bewust komen en zullen genieten van het natuurschoon.
en dat was dus het schikbarende. Als ik op dit moment zou zeggen: volg de lege bier flesjes en blikjes zou je heel dicht in de buurt komen van Little Finland. 5 meter van dé palmboom had iemand zijn hele hebben en houden uit de auto gekieperd. Er lagen plastic bordjes, bekers, flesjes etc. Ook al is er een geen prullebak te vinden: dit doe je niet (althans dat dacht ik, de prakijk is dat mensen het dus wel doen )
EvdB schreef:Ik kan me dit echt voorstellen hoor Marjan. Zelfs wij hadden dit even. Het gaat niet om het principe van niet willen delen, maar dit fragiele gebied maakt zoveel indruk en je voelt je op een bepaalde manier nu toch verantwoordelijk voor de behoud er van.
Precies, Esmée, dat bedoel ik. Ook de Duitse sites hebben een aantal jaren de route naar de Wave geheim gehouden. Nu BLM dit zelf openbaar maakt, is daar geen enkele reden meer voor. Ergens hoop ik dat BLM of een andere instantie Little Finland ook in bescherming gaat nemen.
en dat was dus het schikbarende. Als ik op dit moment zou zeggen: volg de lege bier flesjes en blikjes zou je heel dicht in de buurt komen van Little Finland. 5 meter van dé palmboom had iemand zijn hele hebben en houden uit de auto gekieperd. Er lagen plastic bordjes, bekers, flesjes etc. Ook al is er een geen prullebak te vinden: dit doe je niet (althans dat dacht ik, de prakijk is dat mensen het dus wel doen
Onvoorstelbaar, ben ik toch weer te goed van vertrouwen.....
Helemaal een reden om hier evt. een gecontroleeerd gebied van te maken.
Wat een prachtige foto's Marjan en bedankt voor het uitgebreide verslag.
Volgend jaar hopen we (wederom) richting zuid-west USA te gaan en ik heb deze topic inmiddels bij de favorieten gezet!!!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.