Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

branden in west amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: branden in west amerika

Bericht door Izognoeg »

Toch begin ik me nu ook wat zorgen te maken, helemaal niets vergeleken met de problemen voor de bewoners daar, maar toch...
Zaterdag vliegen we naar Denver om zondag naar het Villa Motel in Manitou Springs te rijden.
Volgens de planning vertrekken we daar woensdag dan weer, maar ik twijfel nu erg of ik het één en ander niet moet gaan aanpassen.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Kreeg net bericht van een vriendin die tegenover ons woont (Nou ja, tegenover, er zit een gigantisch veld tussen en een grote weg maar toch, als we goede verrekijkers hadden zouden we naar elkaar kunnen zwaaien) en er was brand in ons veld maar gelukkig was het redelijk snel geblust. Dat was toen wij naar de bibliotheek waren voor het wekelijkse voorleesuurtje. Maar jeminee, hartaanvalmoment toen ik het onderwerp van haar berichtje zag!

Ben al een paar weken bang dat er brand in het veld zal zijn want er zijn dagelijks ofroaders aan het spelen, tienertjes lopen daar rond met hun sigaretten, kinderen spelen er met vergrootglazen enz enz enz. Is eigenlijk een wonder dat er nog geen rampen zijn gebeurd daar. (diepe zucht) ging het maar eens flink regenen!
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Izognoeg schreef:Toch begin ik me nu ook wat zorgen te maken, helemaal niets vergeleken met de problemen voor de bewoners daar, maar toch...
Zaterdag vliegen we naar Denver om zondag naar het Villa Motel in Manitou Springs te rijden.
Volgens de planning vertrekken we daar woensdag dan weer, maar ik twijfel nu erg of ik het één en ander niet moet gaan aanpassen.

Groetjes,
Paul
Welke route vanaf Manitou Springs? Highway 24 is op het moment afgesloten ten westen van Manitou Springs.

Manitou Springs is op het moment veilig. De inwoners zijn weer terug en zoals ik al zei we zijn er gisteren uit eten geweest.

De dierentuin in Colorado Springs is ook nog open. Is onlangs tot de top-5 van Amerikaanse dierentuinen gekozen.
Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

We vertrekken die woensdag naar Montrose, dus gaan de 'veilige' kant op.
Zag wel op Colorado Wildfire Updates dat alles wat wij willen bezoeken gesloten is, zoals Garden of the Gods, Pikes Peak Highway en Manitou Cliff Dwellings.

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Waldo Canyon Fire.jpg
De Waldo Canyon Fire, met de Air Force Academy in the foreground.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Pffff wat een ellende daar.
Het was hier vanavond ook op het nieuws, de ergste branden in de geschiedenis van Colorado, met beelden van de evacuatie.
Ik hoop dat jullie gevrijwaard blijven van evacuatie of laat staan erger :?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Volgens de nieuwste berichten zijn minimaal 300 huizen verloren gegaan tot nu toe, en het is nog niet voorbij. Het aantal is nog onbevestigd, maar gelet op de beelden zou het me verbazen als het minder blijkt te zijn...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Izognoeg
Amerikakenner

Bericht door Izognoeg »

Heb na heel wat twijfelen de knoop doorgehakt.
Had heel graag Pikes Peak Highway gereden en de Garden of the Gods bezocht, maar het schijnt niet te mogen zijn.
De route is nu aangepast en we rijden rechtstreeks naar Salida.
Vandaar kunnen we ook naar de Royal Gorge (opstapkaarten heb ik al) en gaan we nu de Great Sand Dunes bezoeken.
Vooral dat laatste was wel niet de eerste keuze, maar mijn problemen zijn toch wel een stuk minder dan de bewoners van dat gebied.
Voor een ieder daar: heel veel sterkte!

Groetjes,
Paul
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Luchtfoto's van het rampgebied in Colorado Springs:

http://blogs.denverpost.com/captured/20 ... ings/5735/
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Wat verschrikkelijk! :(
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Izognoeg schreef:Heb na heel wat twijfelen de knoop doorgehakt.
Had heel graag Pikes Peak Highway gereden en de Garden of the Gods bezocht, maar het schijnt niet te mogen zijn.
De route is nu aangepast en we rijden rechtstreeks naar Salida.
Vandaar kunnen we ook naar de Royal Gorge (opstapkaarten heb ik al) en gaan we nu de Great Sand Dunes bezoeken.
Vooral dat laatste was wel niet de eerste keuze, maar mijn problemen zijn toch wel een stuk minder dan de bewoners van dat gebied.
Voor een ieder daar: heel veel sterkte!

Groetjes,
Paul
Als je wat tijd over hebt kun je wellicht ook 'even' langs de Molly Kathleen Gold Mine (bij Cripple Creek, CO). De rondleidingen worden door heuse (hoewel part-time) mijnwerkers geleid die echt laten zien hoe de machines en boren gebruikt worden (vingers in je oren!). En met 9 man in een lift van 1x1 meter 800 meter naar beneden is een avontuur op zich...

http://www.goldminetours.com

Reviews: http://www.tripadvisor.com/Attraction_R ... orado.html
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

De bedoeling is dat se pikes peak cog railway vandaag (do 28 juni) weer open gaat!

dit staat op hun eigen website. Als het gevaar weer toeneemt sluiten ze weer.
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Big Al schreef:Luchtfoto's van het rampgebied in Colorado Springs:

http://blogs.denverpost.com/captured/20 ... ings/5735/

Indrukwekkende foto's. Vanochtend stond er hier in De Volkskrant ook een foto van de brand in de krant. IK hoop dat jij, Dento en de andere forumleden in de omgeving de ellende bespaart blijft.

Martin
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

hallucinante foto's, vreselijk voor iedereen die zijn (t)huis zo bedreigd ziet

Weet er iemand hoe het zit met de dieren in die natuurgebieden? zouden die zelf veiligere oorden gevonden hebben?
sandra_R
Amerikafan

Bericht door sandra_R »

Dento,

We blijven eerst 2 dagen in Denver en gaan hierna via Scotssbluff naar Custer. Als ik het goed heb gaan we dan verder weg van de brandhaarden, toch?

Gr,
Sandra
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Izognoeg schreef:Toch begin ik me nu ook wat zorgen te maken, helemaal niets vergeleken met de problemen voor de bewoners daar, maar toch...

Groetjes,
Paul
Ik zou zeggen, controleer dagelijks http://inciweb.org/ . Dit is de brand die momenteel voor jou het probleem is: http://inciweb.org/incident/2929/

Ik land over 2 weken ook in Denver maar vertrek gelukkig in noordelijke richting om pas 3 weken later via Durango, Gunnison & Colorado Springs naar Denver te rijden. Toch hou ik dagelijks de zaken in de gaten. Ons hotel ligt net buiten de evacuatiezone aan de andere kant van de I-25 (The Academy Hotel)...
We blijven eerst 2 dagen in Denver en gaan hierna via Scotssbluff naar Custer. Als ik het goed heb gaan we dan verder weg van de brandhaarden, toch?
Ja, maar ook in South Dakota zijn er branden. Details weet ik niet, maar meer info is te vinden op de website die ik hierboven heb geplaatst.
Ook op deze kaart: http://google.org/crisismap/2012_us_wil ... 9&promoted
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Volgens de site is de brand bij Rapid City "slechts" 20 acres, en is het een Type III Incident brand, wat wil zeggen dat het niet een bijzonder ernstige en/of snel om zich heen grijpende brand is. De grote branden in Colorado zijn allemaal Type I's.

De brand bij de grens met Wyoming is blijkbaar wat groter, en moeilijker te bestrijden vanwege het terrein, maar ook dat is een Type III brand.

De derde brand wordt als '100% contained' aangeduid, en levert dus ook geen gevaar op.

Ik zou me over de branden in South Dakota dan ook geen zorgen maken.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Kaart met alle actieve bosbranden in de VS:

http://www.geomac.gov/viewer/viewer.shtml

(N.B.: dit is een trage website)
sandra_R
Amerikafan

Bericht door sandra_R »

bedankt voor de uitleg. Ik ben er nu geruster op en we zullen tijdens de vakantie gewoon een beetje opletten op nieuws.

Sandra
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht