Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zijn er "onveilige buurten" in San Francisco ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Zijn er "onveilige buurten" in San Francisco ?
Het is inderdaad zeer moeilijk te mijden, de overzijde van de straat aan Union Square behoort in principe tot het "Tenderloin" district.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Maar SoMa is juist heel zonde om over te slaan. Een vriendin van mijn woonde daar, op slechts een paar minuten lopen van Market Street, en ik vond het 1 van de leukste buurten van SF! Er zitten allerlei bijzondere winkeltjes verstopt in de oude pakhuizen, als je doorloopt richting het water heb je een heel mooi uitzicht op de bay en je kunt nog langs het stadion lopen. Ik vond het een heel leuke wijk. The Mission daarentegen vond ik wat sketchy, maar moet toegeven dat we daar maar heel kort geweest zijn.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Oh ik bedoelde daarmee ook niet dat gelijk onveilig voor iedereen moet zijn. Het valt wel op dat het regelmatig terugkomt in diverse krantenartikelen. Ik ken ook iemand die zich uitstekend heeft vermaakt met een soort van dodenmanstour door Compton bij Los Angeles. Hij is 's avonds nog teruggegaan naar een van die plekken, vond het niets anders dan wat hij hier gewend is. (waarmee ik niet wil zeggen dat ik persoonlijk 's avonds in Compton wil wezen)
San Francisco: ik ben niet mega bang uitgevallen. Maar ga de problemen ook niet opzoeken. Dus heb Tenderloin met een boog proberen te vermijden. We kwamen zondagavond aan bij het Whitcomb Hotel, MarketStreet 1231, San Francisco. Met busje van vliegveld naar hotel gebracht. Hotel maakte goede indruk. Veel grandeur. Was 30 jaar geleden waarschijnlijk een topper. Gewoon chique toko. We hadden nog wat honger en aan de overkant zat een Subway en een Burgerking. De Subway zag er vettig uit. Gore ramen. Dus ik stel voor naar de Burgerking te gaan. Die was niet veel beter eigenlijk. Maar je moet wat eten dus naar binnen. Ik had besteld en moest even op de bestelling wachten. Komt er een zwerver de Burgerking binnen en die vraagt om geld. Ik heb nog geen dollars, dus heb hem paar eurocent muntjes gegeven. Die zwerver bleef maar binnen in de Burgerking, dus in plaats van daar terplekke opeten hebben we het meegenomen naar het hotel. Dat mocht, er werd zelfs aan de hotelkamer geleverd door cateraars van buitenaf. Dan was er nog een gast die had bij de Burgerking besteld, ging toen naar buiten en dacht dat die niet meer binnen kon komen, dus die begon op de ruiten te slaan. Tot hij zag dat er iemand wel gewoon naar binnen kon langs hem, en dat hij dus niet bij de deur stond, maar gewoon op een raam stond te bonken waarvan hij dacht dat het een deur was.
Dat was de eerste indruk van San Francisco.
Volgende ochtend te voet vast naar Alamo gelopen tegenover het oude Hilton. Via Market Street. Je komt eerst langs een stuk of 10 zwervers. Ook zie je dat er gewoon gedealed wordt op straat, je ziet de transactie gebeuren. Bizar. Zwervers bleven ook gewoon voor het hotel hangen. Maandagavond terug, en 's-avonds nog wat willen eten, dus weer even naar buiten en links gegaan, kijken wat we tegen kwamen. Eigenlijk niets nuttigs, tot we McDonalds zagen. Toen we daar naar binnen wilden meteen weer een zwerver die geld wilde. Dus maar omgedraaid en naar de Subway met de vettige ramen gelopen. En onderweg weer langs zo'n 10 zwervers. Sommige komen naar je toe, sommige blijven zitten. Heb afgezien van die zwerver in de Burgerking geen enkele zwerver meer wat gegeven, tot dinsdag, dat ik de auto op ging halen. Chester uit Chicago. Hij liet een pas zien dat hij veteraan was. En die gaf ik een dollar en heb er even mee gepraat. Vind het niet netjes dat veteranen zo behandeld worden. Mensen die hun leven geven voor Amerika en dan in de goot belanden. Dat moet niet kunnen. Achteraf bleek dat hij alleen in Duitsland gelegerd was in niet in oorlogsgebied was geweest, maar de dollar had ik al gegeven. Als je elke zwerver die je tegenkomt een dollar geeft, gaat het hard met je centen. is onbegonnen werk. Verder in San Francisco niets vervelends meegemaakt. Niet in Financial District, niet bij Ferry Building, niet bij CaitTower, niet bij Pier39, niet bij Russian Hill, niet in Chinatown, niet bij TwinPeaks. Nergens.
Dat was de eerste indruk van San Francisco.
Volgende ochtend te voet vast naar Alamo gelopen tegenover het oude Hilton. Via Market Street. Je komt eerst langs een stuk of 10 zwervers. Ook zie je dat er gewoon gedealed wordt op straat, je ziet de transactie gebeuren. Bizar. Zwervers bleven ook gewoon voor het hotel hangen. Maandagavond terug, en 's-avonds nog wat willen eten, dus weer even naar buiten en links gegaan, kijken wat we tegen kwamen. Eigenlijk niets nuttigs, tot we McDonalds zagen. Toen we daar naar binnen wilden meteen weer een zwerver die geld wilde. Dus maar omgedraaid en naar de Subway met de vettige ramen gelopen. En onderweg weer langs zo'n 10 zwervers. Sommige komen naar je toe, sommige blijven zitten. Heb afgezien van die zwerver in de Burgerking geen enkele zwerver meer wat gegeven, tot dinsdag, dat ik de auto op ging halen. Chester uit Chicago. Hij liet een pas zien dat hij veteraan was. En die gaf ik een dollar en heb er even mee gepraat. Vind het niet netjes dat veteranen zo behandeld worden. Mensen die hun leven geven voor Amerika en dan in de goot belanden. Dat moet niet kunnen. Achteraf bleek dat hij alleen in Duitsland gelegerd was in niet in oorlogsgebied was geweest, maar de dollar had ik al gegeven. Als je elke zwerver die je tegenkomt een dollar geeft, gaat het hard met je centen. is onbegonnen werk. Verder in San Francisco niets vervelends meegemaakt. Niet in Financial District, niet bij Ferry Building, niet bij CaitTower, niet bij Pier39, niet bij Russian Hill, niet in Chinatown, niet bij TwinPeaks. Nergens.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht