Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dude: Phoenix - Las Vegas (Dude's tweede ...)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: Dude's tweede ...

Bericht door Dude »

Ik ben er aan het denken om op de totaal reis één dag aan te plakken en van de eerste dagen Las Vegas twee dagen af te doen. Dus in totaal één dag minder in Vegas, maar wel twee dagen extra vóór Las Vegas.
Dit vooral om het weekend te vermijden in Las Vegas. Nu is het het zo op de laatste dagen:

dag 19: Zion - Las Vegas (donderdag 1 okt)
dag 20: Las Vegas (vrijdag 2 okt)
dag 21: Las Vegas (zaterdag 3 okt)
dag 22: Las Vegas (zondag 4 okt)
dag 23: Las Vegas (maandag 5 okt)
dag 24: Las Vegas - Brussel (dinsdag 6 okt)

en indien we alles opschuiven zou ik de vrijdag kunnen vermijden en krijg ik iets zoals dit.

dag 20: Zion - Las Vegas (zaterdag 1 okt)
dag 22: Las Vegas (zondag 4 okt)
dag 23: Las Vegas (maandag 5 okt)
dag 24: Las Vegas (dinsdag 6 okt)
dag 25: Las Vegas - Brussel (woensdag 7 okt)

Is dat voldoende om gaan te schuiven qua prijsverschillen? Zoja heb ik dus twee extra dagen ter beschikking.
Waar zouden jullie deze invullen indien het bovenstaande een goed idee is. Eigenlijk is het zowiezo een goed idee want dan ben ik een dag langer terplaatste :D . Dus dat even buiten beschouwing gelaten dan ...
Ook de wederhelft moet ik wel nog zien te overtuigen hiervan.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zo hou je nog 1 dure nacht over, zaterdag op zondag :wink:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

ja ik weet het maar dat is er al één minder. En een dag extra in Amerika :wink:
Maar misschien is het de moeite niet om het te veranderen want die extra nacht zal waarschijnlijk weer evenveel kosten dan de nacht wat ik zou uitsparen op vrijdag.

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als ik dat even in routes omzet krijg je dit:
originele route:

1. Brussel -Phoenix
2. Phoenix - Holbrook
(via apache trail)
3. Holbrook - Chinle (petrified forrest)
4. Chinle - Cortez (CdC)
5. Cortez (Mesa Verde)
6. Cortez - Moab
7. Moab (arches)
8. Moab (raften, paardrijden ...)
9. Moab (canyonlands)
10. Moab - Torrey (Goblin Valley, Capitol reef)
11. Torrey (Cathedral Valley Loop)
12. Torrey - Escalante (via Bullforg road en burr trail, peekaboo, hole in the rock road, ... ?)
13. Escalante (kodachrome basin, calf creek falls ... ?)
14. Escalante - Page (via cottonwood canyon road, yellow rock)
15. Page (the wave??, Rainbow bridge, waterholes slot canyon ... ? )
16. Page (the wave??, Rainbow bridge ... ?)
17. Page - springdale (Zion NP)
18. Zion NP
19. Zion NP - Las Vegas
(little Finland)
20. Las Vegas (Hooverdam of Red rock Canyon)
21. Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas
24. Las Vegas - Brussel

eventuele nieuwe route:

1. Brussel -Phoenix
2. Phoenix - Holbrook
(via apache trail)
3. Holbrook - Chinle (petrified forrest)
4. Chinle - Cortez (CdC)
5. Cortez (Mesa Verde)
6. Cortez - Moab
7. Moab (arches)
8. Moab (raften, paardrijden ...)
9. Moab (canyonlands)
10. Moab - Torrey (Goblin Valley, Capitol reef)
11. Torrey (Cathedral Valley Loop)
12. Torrey - Escalante (via Bullforg road en burr trail, peekaboo, hole in the rock road, ... ?)
13. Escalante (kodachrome basin, calf creek falls ... ?)
14. Escalante - Page (via cottonwood canyon road, yellow rock)
15. Page (the wave??, Rainbow bridge, waterholes slot canyon ... ? )
16. Page (the wave??, Rainbow bridge ... ?)
17. Page - springdale (Zion NP)
18. Zion NP
19.
20.

21. Zion NP - Las Vegas (little Finland)
23. Las Vegas (Hooverdam of Red rock Canyon)
23. Las Vegas
24. Las Vegas
25. Las Vegas - Brussel

Waar zouden jullie deze 2 extra dagen inplannen? Zelf dacht ik aan Sedona omdat dat goed in de route in te passen. Of één dag Sedona en dan één dag Flagstaff. Coal Mine Canyon staat ook in mijn lijstje maar lijkt me moeilijker in te plannen in onze route. Maar misschien kan het ergens anders beter ingepland worden. Is het de moeite om naar Sante Fe te rijden en dan via Durango naar Mesa Verde of zijn die 2 dagen te kort voor die omweg. Of beter nog ergens langer blijven op de route die we nu hebben? Ik weet het eigenlijk zelf niet meer. :(
Iemand goede ideeën?

Bart
iemand een goede optie?

Bart
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Bart,
Santa Fe lijkt me wat ver uit de route. Een overnachting in Sedona is mooi, en dan misschien wat meer tijd tussen Mesa Verde en Moab, via Durango, Silverton en Grand Junction? En vergeet dan niet de scenic byway tussen Cisco en Moab (SR 128)
Zie voor het stuk tussen Moab en Cortez ook dit topic

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hey Marianne,

alvast bedankt weer voor het meedenken. Dat was een optie waar ik nog niet bij stil gestaan had en leukt me wel leuk.
In Sedona hebben we vorige reis een nacht doorgebracht en wilden er wel eens terug langs rijden maar misschien is uw optie beter. Of is dat stuk te lang om op te delen in twee dagen?
In Sedona wouden we eigenlijk langs gaan maar enkel omdat we er graag wilden overnachten in dit resort http://www.foresthousesresort.com/ maar dat kan enkel als je er twee nachten boekt.

Bart
Grts, Bart

vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Je zou ook nog een overnachting kunnen inlassen in/bij Bryce Canyon.
Dus:
Page - Bryce
Bryce (ochtend in Bryce) - Springdale
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Bryce canyon hebben we dit jaar bezocht en ondanks het prachtige park, wellicht het mooiste, hebben we niet meteen de behoefte om al volgend jaar terug te gaan.
We deden er de navajo loop trail overgaande in de queens garden trail. Werkelijk prachtig en ook hier meer dan waarschijnlijk de mooiste trail van onze reis.
Maar dus volgend jaar liefst wat anders :wink:

Bart
Grts, Bart

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bart,

Er ook aan gedacht om New Mexico mee te nemen?

Plekken die je zou kunnen bezoeken zijn:

- White Sands NM
- Kasha Katuwe Tent Rocks (tussen Santa Fe en Albuquerque)
- Albuquerque
- VLA (Very Large Array nabij Socorro).

Je route zul je hiervoor wel moeten aanpassen maar zou, gezien jullie begin- en eindpunt, wel moeten lukken.

New Mexico wordt nog niet heel veel bezocht door de forumleden is mij opgevallen maar is zeker de moeite waard. Ben er zelf nu 3x geweest en vind het een leuk gebied.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Je kunt Coal Mine Canyon tussenvoegen door er vanuit Holbrook via Winslow (al geweest?) naar toe te rijden.
Eventueel overnachten in Tuba City. Dag 2 is nu overigens een flinke rit.
Ik ben ook even aan het puzzelen geweest met New Mexico, maar om daar echt iets van te maken dan zou je minder tijd aan Las Vegas (en misschien zelfs Moab) moeten besteden... New Mexico is namelijk meer dan Santa Fe, maar zeker de moeite waard. Vooral White Sands en Bisti Badlands vond ik hoogtepunten.
Johan
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

hey Johan

Omdat ik steeds open sta voor alle ideeën ben ook ik ben nog steeds aan het puzzelen maar krijg het er niet in verwerkt. Vooral White sands ligt behoorlijk uit de buurt. Vanaf Moab zou ik liever niets meer veranderen. Ik deed hier zelf al het voorstel om een dag af te doen bij Las Vegas (van 4 naar 3) terwijl ik de wederhelft in het begin 5 dagen beloofde. Dus nog een dag af doen betekend thuisblijven denk ik haha.
Ben ook even gaan kijken naar de dingen waar Roland over sprak en ze lijken me inderdaad de moeite waard maar moeilijk met de tijd die ik overheb. Tenzij we Petrified Forrest en CdC laten schieten en die twee dagen in te vullen in New Mexico.
En dat NM meer is dan Santa Fe kan ik goed geloven :wink:
Is er trouwens een Oostingang aan Bisti Badlands ? Anders zou ik iets kunnen krijgen als volgt

1. Brussel - Phoenix
2. Phoenix - Holbrook
3. Holbrook - Chinle
4. Chinle - Albuquerque
5. Albuquerque - Santa Fe (bezoek Kasha Katuwe Tent Rocks)
6. Santa Fe - Durango (bezoek Bisti badlands)
7. Durango
8. Durango - Moab
9. ...

Ofwel Marianne haar voorstel om via Durango en Grand Junction naar Moab te rijden

1. Brussel - Phoenix
2. Phoenix - Holbrook
3. Holbrook - Chinle
4. Chinle - Cortez
5. Cortez
6. Cortez - Grand Junction
7. Grand Junction - Moab
8. ...
zo heb ik nog één dag over om elders in te plannen.
Grts, Bart

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Dude schreef:Is er trouwens een Oostingang aan Bisti Badlands ? Anders zou ik iets kunnen krijgen als volgt ...

6. Santa Fe - Durango (bezoek Bisti badlands)
Nee helaas, voor zover ik weet is er geen oostingang aan Bisti Badlands. Er lopen wel onverharde wegen tussen State Route 550 en State Route 371, je kan dus wel een stuk afsnijden, maar ik ben bang dat het je toch te veel tijd zal kosten om dit allemaal op een dag te doen.

Trouwens leuk dat jullie Yellow Rock op de planning hebben staan! Wij willen die tijdens onze komende reis ook gaan doen, als ik het durf tenminste :oops: Ik zal vast wel omhoog durven klimmen, maar of omlaag ook gaat lukken???
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik vrees ook dat het allemaal niet in te passen is. Misschien als we eerder stoppen in Farmington ofzo? Ben niet zo in de regio gewend te zoeken dus de kenners zullen nog volgen met de commentaren.

De tip van Yellow rock heb ik trouwens van jouw site gehaald, waarmee ik ook dacht dat je er al geweest was :wink:

Bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Farmington Is een goede overnachtingsplaats voor (of na) Bisti.
Van Farmington naar Durango is trouwens maar 50 mile dus dat valt ook wel mee.
Om het nog wat moeilijker te maken :lol:
Op de rit van Durango naar Grand Junction kom je kort langs Black Canyon of the Gunnison NP (klein stukje over de US 50 bij Montrose).
Dan heb je bij Grand Junction ook nog het Colorado NM ook een eigenlijk niet te missen park.
Voor beide parken zie ons verslag van 2007 :wink:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Dude schreef: De tip van Yellow rock heb ik trouwens van jouw site gehaald, waarmee ik ook dacht dat je er al geweest was :wink:
Nee, nog niet. We hebben 'm wel zien liggen toen we vanaf de Brigham Plain Road terugreden naar de Cottonwood Canyon Road, en het staat hoog op ons verlanglijstje. Ik heb toevallig net vandaag een oude broek gered van 'de zak van Max', die broek gaat nu speciaal vanwege Yellow Rock mee naar Amerika. Ik vrees namelijk dat de helling zo steil is dat ik niet omlaag zal durven lopen, ik ga gewoon op m'n achterwerk zitten en ik schuif dan naar beneden. Dan kan die broek daarna die avond ergens in 'n motel in de vuilnisbak!

Farmington is inderdaad een prima overnachtingsplaats als je naar Bisti Badlands wilt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dude schreef:Omdat ik steeds open sta voor alle ideeën ben ook ik ben nog steeds aan het puzzelen maar krijg het er niet in verwerkt. Vooral White sands ligt behoorlijk uit de buurt. Vanaf Moab zou ik liever niets meer veranderen. Ik deed hier zelf al het voorstel om een dag af te doen bij Las Vegas (van 4 naar 3) terwijl ik de wederhelft in het begin 5 dagen beloofde. Dus nog een dag af doen betekend thuisblijven denk ik haha.
Ben ook even gaan kijken naar de dingen waar Roland over sprak en ze lijken me inderdaad de moeite waard maar moeilijk met de tijd die ik overheb. Tenzij we Petrified Forrest en CdC laten schieten en die twee dagen in te vullen in New Mexico.
Je zou eens een route kunnen maken waarbij je vanaf Phoenix via Apache Trail naar Tucson (eventueel nog Saguaro NP bezoeken?) gaat en de dag erop naar White Sands NM. De dag daarop richting Kasha Katuwe Tent Rocks. De dag daarop heel vroeg deze hike maken. Zo zijn wij afgelopen zomer ook begonnen. Kijk voor een volledige route en een verslag van de eerste week hier. In dat geval Petrified Forrest en Canyon de Chelle laten vallen. Gewoon eens proberen of dat wat is. Beslissen hoef je nu toch nog niet en misschien wil je toch liever je oude route aanhouden. Zou wel mooi zijn als je toch New Mexico kon aandoen. :D

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wat is er in Albuquerque stad te zien? indien hier niet veel speciaals te zien is sla ik hier een overnachting over om korter bij Bisti Badlands te komen ?

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Coyote schreef: Je zou eens een route kunnen maken waarbij je vanaf Phoenix via Apache Trail naar Tucson (eventueel nog Saguaro NP bezoeken?) gaat en de dag erop naar White Sands NM. De dag daarop richting Kasha Katuwe Tent Rocks. De dag daarop heel vroeg deze hike maken. Zo zijn wij afgelopen zomer ook begonnen. Kijk voor een volledige route en een verslag van de eerste week hier. In dat geval Petrified Forrest en Canyon de Chelle laten vallen. Gewoon eens proberen of dat wat is. Beslissen hoef je nu toch nog niet en misschien wil je toch liever je oude route aanhouden. Zou wel mooi zijn als je toch New Mexico kon aandoen. :D

Roland
Na wat opzoekwerk over New Mexico toch weer mooie nieuwe dingen tegen gekomen. White Sands en Bisti Badlands lijken me werkelijk prachtig. Ook de vriendin heeft er zin in :)
Ik heb de afgelopen dagen heel wat afgepuzzeld en het zou iets als dit kunnen worden als ik NM erbij neem:

1. Brussel -Phoenix
2. Phoenix - Tucson
(via apache trail)
3. Tucson - Siver City (via Tombstone en Bisbee)
4. Silver City - Alamogordo (Gila Cliff Dwelling, zonsondergang white sands)
5. Alamogordo - Santa Fe (white sands, valley of fires state park)
6. Santa Fe (Kasha Katuwe Tent Rocks en Bandelier NM)
7. Santa Fe - Farmington (bisti badlands)
8. Farmington - Chinle (Canyon de Chelly)
9. Chinle - Cortez (Mesa Verde)
10. Cortez - Moab
11. Moab (arches)
12. Moab (raften, paardrijden ...)
13. Moab (canyonlands)
14. Moab - Torrey (Goblin Valley, Capitol reef)
15. Torrey (Cathedral Valley Loop)
16. Torrey - Escalante (via Bullforg road en burr trail, peekaboo, hole in the rock road, ... ?)
17. Escalante - Page (via cottonwood canyon road, yellow rock)
18. Page (the wave??, Rainbow bridge ... ?)
19. Page - springdale (Zion NP)
20. Zion NP
21. Zion NP - Las Vegas (little Finland)
23. Las Vegas (Hooverdam of Red rock Canyon)
23. Las Vegas
24. Las Vegas
25. Las Vegas - Brussel

26. Aankomst Brussel

Even snel in mapvorm gegoten krijg je dan dit:

Afbeelding

Wat is er veranderd?
Eén dag Page minder en een dag Escalante. Voor de rest er dus één dag aangeplakt en Petrified forrest eruit gelaten. Ook in Mesa Verde een dag geschrapt maar dat is volgens Marianne haar reisverslag wel te doen met één overnachting. :wink:
Moab valt nu met zijn drie dagen netjes in het midden zodat we daar drie dagen kunnen 'rusten'. Waarmee ik bedoel: niet te veel autorijden en koffers zeulen.
Dag 3 zou eventueel rechtstreeks van Tucson naar Alamogordo kunnen. Die dag kan dan elders ingepland worden?
Enig waar ik nog wat een rare kronkel heb is van Santa Fe naar Farmington voor Bisti Badlands en de dag erna opnieuw naar beneden om via overnachting bij CdC opnieuw noordwaarts te gaan voor Mesa Verde. Dat zou ook langs boven kunnen maar dan rij ik twee maal dezelfde route en dat is ook zonde. Dat kan misschien nog beter maar veel voorzieningen zijn er blijkbaar niet? Misschien kan ik op het einde van dag 6 toch al richting Bisti rijden om de dag erna wat meer tijd te hebben voor Bisti zelf. Zijn er voldoende overnachtingsmogelijkheden in bv. Grants?
Wat denken jullie? doenbaar of is de eerste route beter?

De datums staan nu wel vast en dat wordt vertrekken op 13 september en weer terug op 7 oktober.

Alvast weer bedankt
Bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Grants heeft genoeg motels om te overnachten.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dude schreef:[9. Chinle - Cortez (Mesa Verde)
10. Cortez - Moab

Wat is er veranderd?
Ook in Mesa Verde een dag geschrapt maar dat is volgens Marianne haar reisverslag wel te doen met één overnachting. :wink:
Ja, het kan wel met maar 1 overnachting, maar wij zaten wel IN het park, dat scheelt toch weer. Ik zou echt voor de Lodge in het park gaan en niet in Cortez gaan zitten. Wij hadden op die manier wel een hele middag en ochtend. Ik vond het stuk van Cortez naar het visitor center geen prettig stuk om te rijden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer