Super initiatief!
Ik heb me gelijk geabonneerd op je afspeellijst.
Heerlijk topic om inspiratie op te doen voor komende vakantie.
Wij zijn zelf ontzettende muzieklief hebbers, dus er gaat zeker een usb-stickie mee aan mp3-tjes.
En ik vrees ook dat we met een berg cd's thuis komen.
Binnenkort komen we ook met een leuk lijstje hier.
Ben vooral op zoek nu naar muziek uit de jaren 50/60 die ik voor m'n opa op cd kan zetten.
Ik ben de lijst nog steeds aan het aanvullen met leuke nummers
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon
Nee dat kan niet, want zo zou je het kunnen verspreiden. En dat druist juist in tegen het hele idee achter spotify. Je kan nummers en afspeellijsten wel downloaden op je device (tablet/telefoon) en zodoende kun je nummers luisteren zonder internetverbinding en kost je het je ook geen data (wel dowloaden als je op Wifi zit dan he ). Kost je overigens wel ruimte op je telefoon/tablet.
Tip: Het nummer Hollywood van Madonna is ook heerlijk als je door LA rijdt.]
Iron Lion Zion van Bob Marley als je naar Zion gaat.. (het lied zelf gaat over Ethiopie maar goed, er zit Zion in de titel en een lekker nummer!)
Onze USA reis 2014: http://www.vpontour.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Celine Dion - I drove all night (altijd goed voor bij de film, ik spreek uit ervaring)
I like to be in America - West Side Story
99 miles from LA - Albert Hammond
Hooray for Hollywood - Doris Day
Airport - Motors
Picture Postcards from LA - Joshua Kedison
Filmmuziek doet het ook altijd goed. Op internet is hier een hoop van te vinden.
Veel plezier.
Mrvanilla schreef:Nee dat kan niet, want zo zou je het kunnen verspreiden. En dat druist juist in tegen het hele idee achter spotify. Je kan nummers en afspeellijsten wel downloaden op je device (tablet/telefoon) en zodoende kun je nummers luisteren zonder internetverbinding en kost je het je ook geen data (wel dowloaden als je op Wifi zit dan he ). Kost je overigens wel ruimte op je telefoon/tablet.
Vorig jaar kon downloaden wel bij Google Play Music via een omweg. Weet niet of dat nog zo is. Na een gratis proefperiode ben ik toch maar teruggekeerd naar Spotify. Zie verder: http://www.nu.nl/tech/3636310/muziek-go ... orden.html
martijn76 schreef:ik ben het in grote lijnen wel met je eens. Te harde muziek kan afleiden. Ik ben zelf een echte hardrocker maar als ik door het Zuidwesten rijd maak ik altijd een aparte playlist aan op mijn ipod met echte "roadtrip" liedjes. Dit zijn wat rustiger en/of vrolijker liedjes die vooral de sfeer doen verhogen. Oude klassiekers van Creedence Clearwater, the Monkees, Crowded House, Warren Zevon, The Kinks, Beatles, Rolling Stones enz. En daar kan ik zo intens van genieten! Als er wat minder te zien is dan gooi ik wel weer eens wat harders er in, al is het maar om mij goed wakker te houden.
Ik heb eens wat nummers gedownload en moet zeggen dat je een goede smaak hebt! Als je in de buurt van St George rijdt, kan je ook eens Radio The Hawk proberen op 95.9 MHz. (Of via streaming via deze site:) http://959thehawk.com/ Heerlijk rock station dat met de nodige kilowatten in de wijde omtrek van St George te horen is. Verder had ik rond Denver en een heel stuk richting Nebraska "The Mountain" aanstaan op 99.5 MHz. http://www.995themountain.com/
Het laatste station was tot voor kort ook via internet in Nederland te beluisteren maar recent hebben ze vanwege bepaalde muziekrechten het streamen buiten de USA en Canada gestaakt. Dit is wel weer te omzeilen door middel van een proxy server in de USA maar het wordt allemaal wat omslachtiger.
ZZ Top - Viva Las Vegas
Alicia Keys - Empire State of Mind
The Killers - Sam's Town
A Tribe Called Quest - I left my wallet in El Segundo
The road ahead - ben de namen kwijt van die 2
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Re1gnman schreef:ZZ Top - Viva Las Vegas
Alicia Keys - Empire State of Mind
The Killers - Sam's Town
A Tribe Called Quest - I left my wallet in El Segundo
The road ahead - ben de namen kwijt van die 2
The Road Ahead is van City to City
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon
martijn76 schreef:ik ben het in grote lijnen wel met je eens. Te harde muziek kan afleiden. Ik ben zelf een echte hardrocker maar als ik door het Zuidwesten rijd maak ik altijd een aparte playlist aan op mijn ipod met echte "roadtrip" liedjes. Dit zijn wat rustiger en/of vrolijker liedjes die vooral de sfeer doen verhogen. Oude klassiekers van Creedence Clearwater, the Monkees, Crowded House, Warren Zevon, The Kinks, Beatles, Rolling Stones enz. En daar kan ik zo intens van genieten! Als er wat minder te zien is dan gooi ik wel weer eens wat harders er in, al is het maar om mij goed wakker te houden.
Ik heb eens wat nummers gedownload en moet zeggen dat je een goede smaak hebt! Als je in de buurt van St George rijdt, kan je ook eens Radio The Hawk proberen op 95.9 MHz. (Of via streaming via deze site:) http://959thehawk.com/ Heerlijk rock station dat met de nodige kilowatten in de wijde omtrek van St George te horen is. Verder had ik rond Denver en een heel stuk richting Nebraska "The Mountain" aanstaan op 99.5 MHz. http://www.995themountain.com/
Het laatste station was tot voor kort ook via internet in Nederland te beluisteren maar recent hebben ze vanwege bepaalde muziekrechten het streamen buiten de USA en Canada gestaakt. Dit is wel weer te omzeilen door middel van een proxy server in de USA maar het wordt allemaal wat omslachtiger.
Dank je en bedankt voor de radiotips. Ik mocht willen dat ik binnenkort weer rond St George zou zijn. Helaas zit het er niet in momenteel. Ik zal vanavond als ik tijd heb nog wat mooie road trip nummers opschrijven. Alvast een hint: geen Celine Dion en City to City
Een fantastisch roadtripliedje is "Waiting Around To Die" van de Be Good Tanyas (het origineel is van Townes van Zandt, maar de cover is vele malen beter).
Het gaat eigenlijk over Tenessee, Alabama en Oklahoma, maar dat mag de pret niet drukken .
Ik kwam toevallig Stu Larsen met San Francisco tegen vandaag. Ik vind hem een beetje tuttig, maar het gaat wel over San Francisco. Mooie beelden in de clip van Highway 1:
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.