Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
All about LA!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: All about LA!
Kijk eens bij de AllesAmerika-hotelbeoordelingen: http://beoordelingen.allesamerika.com/2 ... oliday+Inn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben gisteren dit stuk gereden en het is inderdaad wel een mooie route, hoewel je er door de vele bochten als chauffeur niet optimaal van kunt genieten.RiverCola schreef: Roadtrips en natuur in en om LA:
-Of rij vanaf Santa Monica langs de kust en rij vervolgens de Topanga Canyon Blvd. Hier kom je in een prachtige canyon, een kronkelige weg rijd er doorheen. Hier wonen allemaal hippie-achtigen. Overal vind je vegetarische lunchrooms en staan boorden voor yogalessen. Leuk om even rond te rijden en goed te combineren met een ritje naar Malibu. Meer info over Topanga State Park en trails vind je hier: http://www.parks.ca.gov/?page_id=629
Voor degenen die dit ook willen rijden: je kunt deze route goed combineren met een bezoek aan de Paramount Ranch, en een wandeling bij Point Dume. Dit is een bekende plek om walvissen te spotten; wij hebben er meerdere gezien.
Marianne-
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@marianne
Mag je de Paramount Ranch gewoon bezoeken?
Mag je de Paramount Ranch gewoon bezoeken?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Even wat vraagjes voor de mensen die er geweest zijn. Op de site van Griffith Obs staat dat het observatory gebouw op maandagen en soms op dinsdagen gesloten is. Kun je dan helemaal niet bij dat uitkijkpunt komen of moet ik het echt letterlijk nemen dat je alleen het gebouw zelf niet in kan, maar nog wel ervoor van het uitzicht kunt genieten?
Verder heb ik een vraagje over de starlinetours (of iig zo'n hop on & off bus). Ik vind deze bussen in bv London, Barcelona en Rome ideaal als vervoer. Nu heb ik wel een idee over wat ik op de rode route allemaal wil zien. In ons geval zullen we uitstappen bij Hlw en Vine om daar wat foto's te maken van het capitol records building en dan lopend over Hollywood Blv tot we het daar wel gezien hebben.
Dan de bus in voor oa:
• Millions of Milkshakes
• Rodeo Drive
• Farmers Market & the Grove
• Paramount studios
http://www.starlinetours.com/images/SL-HH/HHmap.png
Nu zit ik naar de paarse route te kijken en daar wil ik eigenlijk alleen de Disney Concert Hall, Dodger stadium, de hoge gebouwen in het centrum en eventueel wat punten van Figuero str op foto vastleggen. Is dit ook per auto te doen, of is Downtown een hel om met de auto rond te rijden?
Verder stond hier volgens mij op dit forum ook een route om naar het Hollywoodsign te lopen, of iig er dichtbij te komen (ik hoef er niet persé boven te staan), maar ik kan die pagina niet vinden en ben zelf doordat ik mn dingen over aan het zetten ben naar een nieuwe pc mn bookmark kwijtgeraakt. Ik vind wel op internet allerlei hikessites in dat gebied, maar die zijn extreem onduidelijk of routers van 15mijlen, wat ik iets overdreven vind
Even voor de duidelijkheid... ons plan is dus om eerst hollywood/beverly hills te doen, dan if possible downtown en dan terug te rijden voor het griffith observatory. Voor ons is het nog onduidelijk of we het hollywoodsign voor of na hollywood blvd moeten doen en of het evt ook te doen is vanuit griffith obs. Het doel is gewoon er heel dichtbij te komen.
De dag erna willen we dan 's morgens tegen 9.30 naar Venice en/of santa monica beach rijden, daar wat langs de kust lopen/kijken. In de middag naar Malibu om daar te lunchen en dan via Camarillo (effe shoppen) naar Santa Barbara rijden, zodat we niet in 1 dag vanuit Hollywood naar Monterey hoeven te rijden, maar toch het gevoel hebben gehad het grootste gedeelte van noord los angeles gehad te hebben.
Verder heb ik een vraagje over de starlinetours (of iig zo'n hop on & off bus). Ik vind deze bussen in bv London, Barcelona en Rome ideaal als vervoer. Nu heb ik wel een idee over wat ik op de rode route allemaal wil zien. In ons geval zullen we uitstappen bij Hlw en Vine om daar wat foto's te maken van het capitol records building en dan lopend over Hollywood Blv tot we het daar wel gezien hebben.
Dan de bus in voor oa:
• Millions of Milkshakes
• Rodeo Drive
• Farmers Market & the Grove
• Paramount studios
http://www.starlinetours.com/images/SL-HH/HHmap.png
Nu zit ik naar de paarse route te kijken en daar wil ik eigenlijk alleen de Disney Concert Hall, Dodger stadium, de hoge gebouwen in het centrum en eventueel wat punten van Figuero str op foto vastleggen. Is dit ook per auto te doen, of is Downtown een hel om met de auto rond te rijden?
Verder stond hier volgens mij op dit forum ook een route om naar het Hollywoodsign te lopen, of iig er dichtbij te komen (ik hoef er niet persé boven te staan), maar ik kan die pagina niet vinden en ben zelf doordat ik mn dingen over aan het zetten ben naar een nieuwe pc mn bookmark kwijtgeraakt. Ik vind wel op internet allerlei hikessites in dat gebied, maar die zijn extreem onduidelijk of routers van 15mijlen, wat ik iets overdreven vind

Even voor de duidelijkheid... ons plan is dus om eerst hollywood/beverly hills te doen, dan if possible downtown en dan terug te rijden voor het griffith observatory. Voor ons is het nog onduidelijk of we het hollywoodsign voor of na hollywood blvd moeten doen en of het evt ook te doen is vanuit griffith obs. Het doel is gewoon er heel dichtbij te komen.
De dag erna willen we dan 's morgens tegen 9.30 naar Venice en/of santa monica beach rijden, daar wat langs de kust lopen/kijken. In de middag naar Malibu om daar te lunchen en dan via Camarillo (effe shoppen) naar Santa Barbara rijden, zodat we niet in 1 dag vanuit Hollywood naar Monterey hoeven te rijden, maar toch het gevoel hebben gehad het grootste gedeelte van noord los angeles gehad te hebben.
Wij waren er vorige zomer op maandag en toen konden we er helemaal niet komen volgens mij, je mocht de parkeerplaats niet op. Ik herinner me dat er een bord stond dat het op maandag gesloten is en toen bedacht ik me dat ik dat op het forum al een keer gelezen had (lekker op tijd dus).
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij warren er ook op een maandag en linden er wel gewoon gekomen. Auto gewoon langs de weg geparkeerd en laatste paar meter verder omhoog gelopen. Alleen het gebouw was gesloten, je kon er wel gewoon rond wandelen, van het uitzicht genieten en zelfs gebruik maken van de openbare toiletten.
Prachtig topic met een fantastisch overzicht aan bezienswaardigheden in LA
.
Het nadeel is natuurlijk dat je door de bomen het bos niet altijd meer ziet
.
Als jullie 1 dag in LA zouden blijven, wat zijn dan zeker de highlights die je moet meenemen?
Uiteraard heeft iedereen uiteenlopende interesses en is dit heel persoonlijk, maar ik veronderstel dat er toch een algemene lijn is over wat je juist dient te zien om LA toch een beetje te leren kennen (in 1 dag). In vele reisverslagen vind je toch terug dat er maar 1 of 2 dagen aan LA gespendeerd wordt, dus mogelijke dagplanningen lijken mij wel voor meerdere personen interessant.
In mijn geval is het de bedoeling om 2 dagen in LA te verblijven: 1 dag voor Universal Studios en Hollywood en 1dag voor "de rest" (om het wat oneerbiedig te zeggen).
Alvast bedankt!

Het nadeel is natuurlijk dat je door de bomen het bos niet altijd meer ziet

Als jullie 1 dag in LA zouden blijven, wat zijn dan zeker de highlights die je moet meenemen?
Uiteraard heeft iedereen uiteenlopende interesses en is dit heel persoonlijk, maar ik veronderstel dat er toch een algemene lijn is over wat je juist dient te zien om LA toch een beetje te leren kennen (in 1 dag). In vele reisverslagen vind je toch terug dat er maar 1 of 2 dagen aan LA gespendeerd wordt, dus mogelijke dagplanningen lijken mij wel voor meerdere personen interessant.
In mijn geval is het de bedoeling om 2 dagen in LA te verblijven: 1 dag voor Universal Studios en Hollywood en 1dag voor "de rest" (om het wat oneerbiedig te zeggen).
Alvast bedankt!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het handige aan dit topic is dat het (nog) maar 4 pagina's is en je er nog doorheen kunt komen. Sommige topics zijn 100x hetzelfde en als je dan search, omdat je soms vergeet iets te bookmarken, doet kun je het alsnog niet terugvinden.
Misschien dat in verloop van tijd wel in de openingspost van TS een soort sticky post moet komen te staan, maar dat is voor later
Het valt mij ook op dat de meeste mensen maar 1 of 2 dagen in LA verblijven, ondanks dat het zo'n megagrote stad is. Of althans de metropool LA. Nu ga ik ook pas voor het eerst, maar ik krijg bv het idee dat santa monica pier in grote lijnen net zoveel voorstelt als de pier van scheveningen (op de kermis erop na dan), van dat soort dingen.
Wat doet zo ongeveer iedereen. Een rondje hollywood/beverly hills.
Een groot deel pakt er één of meerdere pretparken bij (disney, knottsberry, hollywood studios)
Sommigen verblijven wat langer, maar dan vaak aan de kust, santa monica of venice hoor ik dan eigenlijk niet eens zo heel vaak. Meer costa mesa of long beach.
Een enkeling gaat wat meer voor cultuur en kunst, naar nv het getty center (ook mooi uitzicht als het onbewolkt is) en of disney concert hall.
Ik lees hier eigenlijk niemand over dodgers stadium/staples center/the forum/collosium/hollywood bowl of dergelijke. Verder mis ik ook een stukje pasadena (of moet ik dit niet tot LA rekenen)
Misschien dat in verloop van tijd wel in de openingspost van TS een soort sticky post moet komen te staan, maar dat is voor later
Het valt mij ook op dat de meeste mensen maar 1 of 2 dagen in LA verblijven, ondanks dat het zo'n megagrote stad is. Of althans de metropool LA. Nu ga ik ook pas voor het eerst, maar ik krijg bv het idee dat santa monica pier in grote lijnen net zoveel voorstelt als de pier van scheveningen (op de kermis erop na dan), van dat soort dingen.
Wat doet zo ongeveer iedereen. Een rondje hollywood/beverly hills.
Een groot deel pakt er één of meerdere pretparken bij (disney, knottsberry, hollywood studios)
Sommigen verblijven wat langer, maar dan vaak aan de kust, santa monica of venice hoor ik dan eigenlijk niet eens zo heel vaak. Meer costa mesa of long beach.
Een enkeling gaat wat meer voor cultuur en kunst, naar nv het getty center (ook mooi uitzicht als het onbewolkt is) en of disney concert hall.
Ik lees hier eigenlijk niemand over dodgers stadium/staples center/the forum/collosium/hollywood bowl of dergelijke. Verder mis ik ook een stukje pasadena (of moet ik dit niet tot LA rekenen)
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@ Marianne
Bedankt voor de informatie!! Ik had het al genoteerd gehad, maar wist niet of je er zo langs kon. We hebben toch
tijd genoeg in LA dus ik denk wel dat we een dagje die kant op rijden.
Bedankt voor de informatie!! Ik had het al genoteerd gehad, maar wist niet of je er zo langs kon. We hebben toch
tijd genoeg in LA dus ik denk wel dat we een dagje die kant op rijden.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
- RiverCola
- Amerika-expert
@PSV: het idee van dit topic was juist om het heersende stigma, dat op dit forum vaak speelt (dat er in LA niet zoveel te beleven is, het saai is, lelijk enzovoorts) een beetje te weerleggen en aan te geven dat er juíst heel veel te doen en te zien is. Veel mensen bezoeken inderdaad alleen Hollywood (en dan meestal alleen het über toeristische Hollywood Blvd) en een pretpark en komen dan tot die conclusie. Zelf vind ik LA een van de meest intrigerende steden waar ik ooit geweest ben! Vandaar dit overzicht met tips.
Het is dus ook niet de bedoeling een standaard 1 of 2 dagen LA tour 'voor te schrijven' maar mensen de kans te geven de openingspost door te lateen lezen (is niet zo heel lang toch?) en ze daar zelf hun 1,2 of 3 dagen LA uit te laten samen stellen!
Het is dus ook niet de bedoeling een standaard 1 of 2 dagen LA tour 'voor te schrijven' maar mensen de kans te geven de openingspost door te lateen lezen (is niet zo heel lang toch?) en ze daar zelf hun 1,2 of 3 dagen LA uit te laten samen stellen!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kennis van me is er 3.5 maand geweest en is er nog vol van
Daarom is dit topic zo handig, omdat daar juist buiten de lijntjes gekeken wordt.

Daarom is dit topic zo handig, omdat daar juist buiten de lijntjes gekeken wordt.
- RiverCola
- Amerika-expert
Martin & Marianne schreef:Wij hebben gisteren dit stuk gereden en het is inderdaad wel een mooie route, hoewel je er door de vele bochten als chauffeur niet optimaal van kunt genieten.RiverCola schreef: Roadtrips en natuur in en om LA:
-Of rij vanaf Santa Monica langs de kust en rij vervolgens de Topanga Canyon Blvd. Hier kom je in een prachtige canyon, een kronkelige weg rijd er doorheen. Hier wonen allemaal hippie-achtigen. Overal vind je vegetarische lunchrooms en staan boorden voor yogalessen. Leuk om even rond te rijden en goed te combineren met een ritje naar Malibu. Meer info over Topanga State Park en trails vind je hier: http://www.parks.ca.gov/?page_id=629
Voor degenen die dit ook willen rijden: je kunt deze route goed combineren met een bezoek aan de Paramount Ranch, en een wandeling bij Point Dume. Dit is een bekende plek om walvissen te spotten; wij hebben er meerdere gezien.
Marianne-
Nog bedankt voor de aanvulling Marianne! Die hike bij Point Dume klinkt hartstikke leuk en ga ik zeker onthouden voor een toekomstig bezoek aan LA (whenever that may be

Wij hebben vorig jaar een wedstrijd van de Dodgers bezocht, zijn naar het Staples Center geweest om daar even rond te lopen, ook al was het dicht en hebben foto's genomen bij de Hollywood Bowl.PSVwally schreef: Ik lees hier eigenlijk niemand over dodgers stadium/staples center/the forum/collosium/hollywood bowl of dergelijke.
Maar goed, dit zijn allemaal gebouwen, stadiums en hallen waar natuurlijk niet zo heel veel te doen is als je er niet voor een game of concert komt. Je zult hier vast ook rondleidingen kunnen doen, maar ik kan me voorstellen dat er andere prioriteiten gesteld worden als je in LA bent.
-
- Amerikafan
Die wedstrijd van de Dodgers, heb je dat van tevoren gereserveerd of kon je ter plekke aan kaarten komen? Lijkt ons super vet i.i.g. !
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
- RiverCola
- Amerika-expert
Wij zijn tijdens onze eerste reis ook naar een wedstrijd van de Dodgers geweest. Is inderdaad een super ervaring!!
Hoe je aan kaartjes komt precies, weet ik niet. Wij kregen de kaarten van de man van mijn nicht die met zijn bedrijf een soort business-jaarpas had.
Hoe je aan kaartjes komt precies, weet ik niet. Wij kregen de kaarten van de man van mijn nicht die met zijn bedrijf een soort business-jaarpas had.
Wij kopen meestal onze kaartjes vooraf, dit kan gemakkelijk via de site van de MLB of het desbetreffende team. Ook schaffen wij vaak tickets aan via Stubhub (officieel partner van de MLB).
In de meeste gevallen is het ook mogelijk om nog een kaartje bij het stadion te kopen. Ligt natuurlijk wel een beetje aan de wedstrijd en hoe vol het is. Maar in de meeste gevallen zal dit geen probleem opleveren. Koop wel een kaartje bij de kassa en niet bij de loslopende ticketverkopers
In de meeste gevallen is het ook mogelijk om nog een kaartje bij het stadion te kopen. Ligt natuurlijk wel een beetje aan de wedstrijd en hoe vol het is. Maar in de meeste gevallen zal dit geen probleem opleveren. Koop wel een kaartje bij de kassa en niet bij de loslopende ticketverkopers

-
- Amerikafan
- Partner van: Els (sinds 1970)
- Contacteer:
Wij checken altijd bij http://www.tripadvisor.com en hebben uitsluitend goede ervaringen met de uiteindelijke keuze. Let wel, dat zelfs bij de beste hotels zeer slechte recensies voorkomen. Soms is er een persoonlijk onplezierige ervaring geweest; dat kan. Het is de kunst om tussen de regels door te lezen. Motel 6 in LA is een goed voorbeeld: low budget, maar waar voor je geld en je kunt pech hebben van groepen back-packers in het hoogseizoen. Als je de reviews van Motel 6 in Las Vegas dan leest, word je daar erg triest van: een regelrechte nachtmerrie.markro schreef:Kijk eens bij de AllesAmerika-hotelbeoordelingen: http://beoordelingen.allesamerika.com/2 ... oliday+Inn
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)
http://elssander.waarbenjij.nu
http://elssander.waarbenjij.nu
-
- Amerika-ontdekker
Inderdaad een mooi overzicht, waarvoor heel veel dank!!!
Ik heb een vraag van een andere orde. Omdat we een hele trip voor de boeg hebben, gaan we dus aardig op de centen moeten letten.
We willen dan ook vooral besparen op overnachtingen. We vroegen ons dus ook af of het mogelijk is om in de auto te blijven slapen in LA?
Zijn er goedkope campings? Mag dat misschien op strand? Langs de baan? Is er eventueel een mogelijkheid om via de website van couch surfing,
mensen te vinden waarbij we onze auto op hun eigendom mogen zetten?
En een andere vraag: hoe zit het met parkeergelden in LA? Zijn er gratis parkings? Zoja, Zijn die veilig?
Ik hoop op reacties.
Ik heb een vraag van een andere orde. Omdat we een hele trip voor de boeg hebben, gaan we dus aardig op de centen moeten letten.
We willen dan ook vooral besparen op overnachtingen. We vroegen ons dus ook af of het mogelijk is om in de auto te blijven slapen in LA?
Zijn er goedkope campings? Mag dat misschien op strand? Langs de baan? Is er eventueel een mogelijkheid om via de website van couch surfing,
mensen te vinden waarbij we onze auto op hun eigendom mogen zetten?
En een andere vraag: hoe zit het met parkeergelden in LA? Zijn er gratis parkings? Zoja, Zijn die veilig?
Ik hoop op reacties.
- RiverCola
- Amerika-expert
Uhhh, slapen in de auto???
Je zou kunnen besparen door in natuurparken in tenten op campings te verblijven. Dan hou je wat over voor een fatsoenlijke kamer in de steden. En volgens mij mag het ook niet, slapen in je auto, zomaar langs de kant van de weg of in een parkeervak.
En waarom zou je gaan couchsurfen en dan in de auto slapen? Het principe is toch dat je voor nop bij iemand op de bank of in de logeerkamer slaapt? Dan zou ik de bank verkiezen boven een stoel!
Kijk ook eens op airbnb.com. Dat gebruik ik de laatste tijd vaker om de uitgaven te drukken in dure steden. Bijvoorbeeld in Barcelona voor 50 dollar per nacht overnacht bij iemand thuis, en heel binnenkort in Tel Aviv en Jeruzalem.
Parkeren in LA is veel goedkoper dan in Nederlandse steden. Zoek gewoon naar public parkings (van die plots met een hek eromheen, midden in de stad) of van die bewaakte parkings die je soms vind op binnenplaatsen, achter een rij winkels. Vaak betaal je maar 3 dollar ofzo voor een paar uur. Ook parkeren langs de weg is niet zo heel duur, maar lees de bordjes goed. Op sommige plekken mag je op een bepaalde dag van de week niet staan (omdat ze die dag gebruiken om schoon te maken), of mag je alleen staan als bewoner.
Je zou kunnen besparen door in natuurparken in tenten op campings te verblijven. Dan hou je wat over voor een fatsoenlijke kamer in de steden. En volgens mij mag het ook niet, slapen in je auto, zomaar langs de kant van de weg of in een parkeervak.
En waarom zou je gaan couchsurfen en dan in de auto slapen? Het principe is toch dat je voor nop bij iemand op de bank of in de logeerkamer slaapt? Dan zou ik de bank verkiezen boven een stoel!
Kijk ook eens op airbnb.com. Dat gebruik ik de laatste tijd vaker om de uitgaven te drukken in dure steden. Bijvoorbeeld in Barcelona voor 50 dollar per nacht overnacht bij iemand thuis, en heel binnenkort in Tel Aviv en Jeruzalem.
Parkeren in LA is veel goedkoper dan in Nederlandse steden. Zoek gewoon naar public parkings (van die plots met een hek eromheen, midden in de stad) of van die bewaakte parkings die je soms vind op binnenplaatsen, achter een rij winkels. Vaak betaal je maar 3 dollar ofzo voor een paar uur. Ook parkeren langs de weg is niet zo heel duur, maar lees de bordjes goed. Op sommige plekken mag je op een bepaalde dag van de week niet staan (omdat ze die dag gebruiken om schoon te maken), of mag je alleen staan als bewoner.