Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Drukte in Yosemite
Re: Drukte in Yosemite
Wij vertrekken vrijdag eindelijk voor onze 1e rondreis!
Hoe is de drukte nu het echt hoog- hoogseizoen is?
De rest hebben we geregeld, maar de drukte hebben we natuurlijk niet in de hand en daar zie ik wel tegenop. In de file langs de high-lights is niet mijn idee van vakantie.
Hoe is de drukte nu het echt hoog- hoogseizoen is?
De rest hebben we geregeld, maar de drukte hebben we natuurlijk niet in de hand en daar zie ik wel tegenop. In de file langs de high-lights is niet mijn idee van vakantie.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, het zal er druk zijn, maar hoeveel last je er van hebt hangt van heel veel dingen af, zoals hoe lang ben je er, waar overnacht je, ben je er in het weekend. En wat wil je er gaan doen.
Wij zijn er al 4 keer in juli/augustus geweest en hebben nooit veel last van de drukte gehad.
Marianne
Wij zijn er al 4 keer in juli/augustus geweest en hebben nooit veel last van de drukte gehad.
Marianne
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij vonden het twee jaar geleden ook te druk in Yosemite Village, wij vonden het daarentegen heerlijk rustig en erg mooi op Tuolumne Meadows.
Bijna niets van de drukte gemerkt. Zijn op een donderdag en vrijdag geweest, waarbij de hele donderdag rond de Tioga Pass besteed. S'avonds laat kwamen we aan in El Portal en hebben de hele donderdag echt een zeer rustige dag gehad. Niet meer dan normaal lijkt me. De vrijdag in de vallei viel opzich ook erg mee, we kwamen aan rond 8:30 op de parkeerplaats (Day parking) en er waren nog maar tientallen auto's. Hele dag rond gekeken bij Mirror Lake / Yosemite Falls / Valley Tour en het viel opzich wel mee. Uiteraard lopen er hordes Japanners, maar ik heb deze lichte drukte niet als vervelend gevonden. Uiteindelijk om 18.30 weer richting El Portal gereden zonder traffic jams. Misschien is het in het weekend erger...
Wij gaan begin september naar Yosemite. We wilden eerst al in het Labor-day weekend gaan, maar na het horen van verhalen van vriendinnen ovder de weekend-drukte, hebben we dat toch maar even uit ons hoofd gezet. Nu gaan we later in die week, hopelijk is het dan rustiger.
Wij zijn er afgelopen donderdag en vrijdag geweest. We vonden het niet extreem druk inderdaad. Alleen de Bridalveil Fall was erg druk. Daar zijn we ook maar weer snel weggegaan. Ook daar leek het net alsof er 4 bussen met Chinezen waren aangekomen.t1m schreef:Bijna niets van de drukte gemerkt. Zijn op een donderdag en vrijdag geweest, waarbij de hele donderdag rond de Tioga Pass besteed. S'avonds laat kwamen we aan in El Portal en hebben de hele donderdag echt een zeer rustige dag gehad. Niet meer dan normaal lijkt me. De vrijdag in de vallei viel opzich ook erg mee, we kwamen aan rond 8:30 op de parkeerplaats (Day parking) en er waren nog maar tientallen auto's. Hele dag rond gekeken bij Mirror Lake / Yosemite Falls / Valley Tour en het viel opzich wel mee. Uiteraard lopen er hordes Japanners, maar ik heb deze lichte drukte niet als vervelend gevonden. Uiteindelijk om 18.30 weer richting El Portal gereden zonder traffic jams. Misschien is het in het weekend erger...
De tip is uiteraard gewoon om alles zo vroeg mogelijk te doen. We zaten in Mariposa voor overnachtingen en waren om 7 uur vertrokken en meteen door naar Glacier Point gereden. En dat was meer als prima te doen. Toen was het nog helemaal niet druk. Daarna gingen we naar Mariposa Grove, daar waren we om kwart over 11. En dat was al wel druk. Wij hadden mazzel dat we een parkeerplaats vonden omdat er een auto wegreed. Later toen we terugkwamen uit Mariposa Grove was de weg ook afgesloten voor verkeer.
Al met al niet te extreem druk. Maar gewoon zoals wij al hadden verwacht, erg toeristisch. Wat ook logisch is want het is een prachtig park.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik zie dit topic nu pas, maar wij zaten er dus weekend van 4th of July, dat was dus achteraf niet slim. Het was ZO verschrikkelijk druk dat we er 2uur over gedaan hebben om Yosemite Village in te komen (vanwege 2 naar 1 baan ook voor de bussen). Heel Yosemite Village stond volgeparkeerd, overal langs de weg stonden auto's, was echt niet normaal. Ik heb er foto's van op ons verslag staan. Heel jammer, want Yosemite was een van de onderdelen van onze reis waar we heel erg naar uitkeken. Vrienden van ons waren er 2 dagen later, en die zeiden dat het wel meeviel met de drukte. Dus weekend gaan we NOOIT meer hierheen, het verpestte voor ons het hele Yosemite gevoel ... Nog steeds mooie dingen gezien, maar gewoon 1 dag eerder weggegaan vanwege de drukte. Ook gewoon in de file weer Yosemite uit, echt niet normaal ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En niet alleen de parken. Toevallig zat ik gisteren onze foto's van Washington van 22 jaar geleden (omstreeks dezelfde tijd van het jaar) en dit jaar te vergelijken.Rob schreef:Alle parken worden ieder jaar drukker is onze ervaring, dat het bij Yosemite tot steeds meer file zou leiden was te verwachten, in 1999 was het soms al in een rij achter elkaar door de valley.
In andere parken zullen we dit in de (nabije)toekomst helaas ook gaan zien, Grand Canyon als eerste denk ik met Zion en Yellowstone (ondanks zijn afgelegenheid) er niet ver achter.
Bij de oude foto's van Lincoln memorial zie je dan een 10-tal mensen op de trappen zitten. Op de foto's van dit jaar is het daar een drukte van belang.
Bij de wacht bij de onbekende soldaat waren we toendertijd in ons eentje. Dit jaar moesten we over een zee van koppen een plaatje schieten.
Alleen Vietnam Memorial leek toen net zo druk bezocht als nu.
Tsja, de wereld wordt steeds kleiner en steeds meer mensen hebben de mogelijkheid om wat verder weg te gaan kijken. Ik gun het iedereen hoor, maar ben toch wel blij dat we al een en ander gezien heb zonder daarvoor in de rij te hoeven staan.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Om ons programma zo optimaal mogelijk te maken, graag jullie advies:
wij hebben de KOA-camping in Mariposa voor 3 nachten gereserveerd. We hebben dus de middag van aankomst, 2 volle dagen en willen op de 4e dag via de Tiogaroad naar Lee Vining. Mijn idee was om de 1e middag naar de Mariposagroove te gaan. De 2e dag naar Hetch Hetchy (ook om de drukte te ontlopen
). De 3e dag de vallei, uiteraard vroeg ter plekke zijn, camper parkeren en de rest met shuttles? De 4e dag de hele dag de tijd voor de Tiogaroad. Is dit wat of zijn er betere alternatieven?
wij hebben de KOA-camping in Mariposa voor 3 nachten gereserveerd. We hebben dus de middag van aankomst, 2 volle dagen en willen op de 4e dag via de Tiogaroad naar Lee Vining. Mijn idee was om de 1e middag naar de Mariposagroove te gaan. De 2e dag naar Hetch Hetchy (ook om de drukte te ontlopen

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoe lang is je camper, voor de weg naar Hetch Hetchy Reservior geld een maximum lengte van 25 ft alles daar boven is verboden en er wordt scherp op gelet.
Er staan strepen op de weg bij de ingang en als je camper daar niet tussen past kan je omdraaien.
Er staan strepen op de weg bij de ingang en als je camper daar niet tussen past kan je omdraaien.
Gister in yosemite geweest en idd niet echt veel van drukte gemerkt, tja wel even 20 min in de rij gestaan om het park zelf binnen te komen. Maar het park zelf is zo groot dat je gewoon overal kon rijden, het was er prachtig!! Heel de dag daar geweest en wilde eigenlijk niet meer weg 

Dank je Rob, dit is info waar ik wat aan heb! Onze camper is 30 ft, dus dat wordt 'm niet! Weer een dag om nog in te vullen! Heerlijk!
Inderdaad, vroeg aankomen is het advies.. ook op zaterdag. Rangers gaven aan dat om 11AM ze de visitor parking voor een korte tijd sluiten om verkeerschaos te voorkomen. Als je om 8:30AM in het park bent heb je nog parkeerruimte zat. Shuttle kan wel door de vallei door de aparte rijbaan. Mooiste vonden wij van heel Yosemite het begin van de Tioga Pass (vanuit Lee Vining): prachtige kleine meren met de sneeuw en de groene bomen. Super! Aanrader is ook nog de June Lake Loop, de Horse Shoe Tail Fall vonden wij ook prachtig.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigenlijk zou ik eerst willen adviseren om eens te kijken of je voor 1 of meerdere nachten nog een andere camping kunt vinden. Ik neem aan dat je vanuit SF komt. Voor de Mariposa Grove zit je dan de eerste nacht in Oakhurst of in Wawona beter dan in Mariposa. Een of 2 nachten in de vallei is natuurlijk helemaal mooi want dan kun je ook eens de camper laten staan.Puckiet schreef:Om ons programma zo optimaal mogelijk te maken, graag jullie advies:
wij hebben de KOA-camping in Mariposa voor 3 nachten gereserveerd. We hebben dus de middag van aankomst, 2 volle dagen en willen op de 4e dag via de Tiogaroad naar Lee Vining. Mijn idee was om de 1e middag naar de Mariposagroove te gaan. De 2e dag naar Hetch Hetchy (ook om de drukte te ontlopen). De 3e dag de vallei, uiteraard vroeg ter plekke zijn, camper parkeren en de rest met shuttles? De 4e dag de hele dag de tijd voor de Tiogaroad. Is dit wat of zijn er betere alternatieven?
Voor een volle dag in het park is de Panorama Trail een prachtige wandeling, je combineert dan een bezoek aan Glacier Point (je gaat met de bus naar boven) met een wandeling langs 3 watervallen. Het laatste deel van de PT gaat langs de Mist Trail. Deze laatste kun je ook vanuit de vallei doen. Voor Glacier Point zou je met de camper naar boven kunnen rijden, maar je loopt het risico dat je er niet kunt parkeren.
In de vallei kun je uitgebreid wandelen, fietsen, raften, zwemmen, paardrijden, of een ranger programma bijwonen.
Zie ook onze reisverslagen om ideeën op te doen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn er gisteren en vandaag geweest. Het was er druk, maar als je vroeg gaat heb je er geen last van. Gisteren zagen we 's middags wel veel file staan Yosemite in, toen wij aan het rondfietsen waren. Het raften vanochtend ging niet door wegens onweer. Volgens mij was dat de laatste dag dat ze het deden.
Hoi, op 18/7 Yosemite gedaan, van oost (Tioga Pass) naar west door het park gereden. Gelukkig in het begin van de dag flink wat tijd besteed aan de Meadows, was voor ons het mooiste gedeelte. Enkel file gehad aan Yosemite Lodge. Verder de hele dag niet teveel auto's gezien ... vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
Wij zijn net een week terug van onze rondreis door het westen. We zijn twee dagen in Yosemite geweest en de eerste dag was echt enorm druk, vooral in de shuttle bussen, echt neus aan neus. De volgende dag zijn wij naar de mariposa bomen geweest en waren er al om 08.30 uur. Dat was heerlijk, echt heel stil, we hebben echt genoten van de rust in het bos en de prachtige grote bomen. Dus, heel vroeg gaan is de enige remedie. Toen wij weer vertrokken zagen we dat er een file voor Mariposa stond van bijna anderhalf uur....
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Volgens mij is het in de weekenden altijd druk
Wij waren 4 jaar geleden in Yosemite in juni en toen vonden we t niet extreem druk..maar we waren er door de weeks
Dit jaar waren we er begin mei en ik dacht dus dat t wel rustiger zou zijn dan in juni maar t was echt onwijs druk
En we waren er nu in het weekend.
Dus volgens mij maakt t niet uit of je in t hoog- of laagseizoen gaat, als je de weekenden maar mijdt
Wij waren 4 jaar geleden in Yosemite in juni en toen vonden we t niet extreem druk..maar we waren er door de weeks
Dit jaar waren we er begin mei en ik dacht dus dat t wel rustiger zou zijn dan in juni maar t was echt onwijs druk
En we waren er nu in het weekend.
Dus volgens mij maakt t niet uit of je in t hoog- of laagseizoen gaat, als je de weekenden maar mijdt
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Graag wil ik naar Glacier point. Maar dat moet met de hikers bus. Kan je deze alleen via de telefoon reserveren? En hoe lang van tevoren moet je dat doen? Of kan het ook via internet?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat moet niet, je kunt ook met eigen vervoer naar Glacier Point. Wil je alleen naar Glacier Point of wil je daarna naar beneden lopen?
De bus kun je telefonisch reserveren of via een van de tour desks, zie ook hier.
Marianne
De bus kun je telefonisch reserveren of via een van de tour desks, zie ook hier.
Of reserveren nodig is en hoe lang van te voren dat moet, hangt af van wanneer je gaat (hoogseizoen, weekend) en welke bus je wilt nemen. Mensen die naar beneden lopen nemen meestal de eerste bus, of eventueel de tweede. De laatste bus zal minder druk zijn.Making Reservations: Once you are in the park, tour reservations may be placed at any Tour & Activity Desk or by calling x1240 from any house phone. To make reservations prior to your arrival in the Park, please call (209) 372-4FUN (4386).
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht