Over kl$#@%^$te fotografen gedrag... ik heb dat niet zo ervaren. Soms wachtte ik op mensen die ook een tour maakten en soms vroeg ik hen om even te wachten. Uiteindelijk heeft iedereen evenveel recht om een foto te maken. Vaak moest ik ook even wachten als iemand bezig was of als er net mensen staan. Tja ik had de tijd. Maar dat heeft meer met mentaliteit te maken.
Ik kom net als die mensen meestal voor het eerst en misschien het laatst en dan wil je toch mogelijkheid op een plaatje.. iedereen. En dat moet kunnen; geef elkaar de ruimte en tijd. Letterlijk heb ik dat ook gezegd tegen mensen "Ga je gang, ik wacht wel even, jij maakt net als ik jouw foto's van deze vakantie.."
Overigens kwamen we wel regelmatig Fransen tegen (paar keer dezelfde) die zelf overal voor gingen staan en niet meer aan de kant gingen en die zelfs hun auto zo parkeerden dat ik sommige plaatjes niet kon maken en de keer erna konden we niet weg (hwy 12). Maar ja Fransen in USA zijn geen touristtrap

alleen vervelend.
En ik ben het helemaal eens met Tipsy over het feit dat ik niet veel op heb met de Navajo's. Ze waren weinig vriendelijk maken er een rommeltje van... enfin. Jammer het zou zo anders kunnen als je samen iets organiseert. Je zou toch veel betere begeleiding kunnen doen de wegen herstellen.. Maar het lijkt er op (misschien heb ik een heel fout beeld, dat kan ook!) dat ze weinig gemeenschapszin hebben om met elkaar de boel te draaien. Het is nu meer ieder voor zich die de $$ wil verdienen.