Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ReisGerben: weer retour

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jta
Amerika-expert

Re: ReisGerben: Observation Point Zion

Bericht door jta »

je hebt gelijk Bart, miles en kms door mekaar gehaspeld.

Observation Point is 13 km , Angels landing 5 miles = ongeveer 8km, totaal dus 21 km met een hoogteverschil van 1200 m.
Te vergelijken met Bright Angel Trail naar Platteau Point : 19,5 km met 929 m hoogteverschil.

Zware kost maar mits een vroege start, niet de ,,echte" hitte en indien je er de hele dag voor neemt toch te doen voor iemand die veel wandelt.

Jacques
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Het wordt morgen toch ´gewoon´ Angels L en Narrows. Gelukkig vandaag koffer alsnog ontvangen, want die had KLM weer eens op Schiphol laten slingeren..........net toch maar nieuwe hikeschoenen gekocht in Vegas.. :evil:

Grtz from Utah
Gr, Gerben
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Hallo,

twee totaal verschillende (super)wandelingen op één dag, dat is niet zomaar een ,,gewone" dag. Veel plezier.

Jacques
Gerben Steeg
Amerikakenner

Re: ReisGerben: Zion

Was zeker super. Vriendin en kind waren er nu niet bij, eerst Angels Landing tot de top, daarna op het gras bij de Lodge. Vervolgens dikke 3,5 uur Narrows en aan het eind nog de Upperpool. Wat een dag, 5 liter water op, maar een geweldige herinnering rijker. Van de werkzaamheden aan de oostzijde bijna geen last gehad, de weg is nog steeds open van 8am tot 8 pm.
Gr, Gerben
Gerben Steeg
Amerikakenner

Re: ReisGerben: Fisher Tower/ut 128

Toch even gemeld dat de Fisher Tower hike idd erg de moeite waard was! Dit is in die regio (naast de NP's natuurlijk) een absolute aanrader.
Gr, Gerben
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Was het zwaar Gerben? Hoe lang deden jullie er ongeveer over ?

wij zijn over een paar dagen in Moab en denken er ook over om deze hike te doen als het niet te heet is.

Marjon
Gerben Steeg
Amerikakenner

Marjon,

de hike is echt niet zwaar en als je gewoon wandelt doe je er ong 3,5 uur over (heen en terug). Mocht het tzt heet zijn, dan kan dat de hike wel wat zwaarder maken, maar zou me daardoor zeker niet laten tegenhouden! Wellicht kunnen jullie deze hike 's morgens inplannen. Zelf moesten we overigens wat haasten want er kwam (weer..) regen aan.
Lees ook even de info op de voor ons bekende site: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... owers.html
Dat de route heel envoudig te vinden is ben ik niet helemaal mee eens; je moet soms toch wel even opletten. Dit wordt ook aangegeven op het infobord parkeerplaats: goed kijken naar de stapeltjes steentjes. Verdwalen kan je evenwel niet. Tijdens de hike geen andere mensen gezien, vergeleken met bijv Angels L weer eens wat anders.
Je zou ook kunnen overwegen tot The Titan te lopen; ook dat wordt op het infobord op de parkeerplaats aangegeven. Dat is ong 3 miles (totaal heen en terug), je mist dan wel de mooie view over Castle Valley..dus...gewoon doorlopen!

De dirtroad vanaf de ut-128 naar de parkeerplaats is in goede conditie en geen enkel probleem voor een gewone auto, laat staan SUV.

Veel plezier en laat maar weten hoe jullie het vonden!

Gr, Gerben
Gr, Gerben
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt voor de info Gerben. Ik weet nog niet of we het gaan doen want ik heb wat last van mijn hiel en de volgende morgen staat Fiery Furnace op het programma.
Maar nu weet ik in ieder geval wat de afstand is, en kunnen we ter plekke beslissen.

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Prachtig daar Marjon, en inderdaad je kunt gewoon steeds terug als het te lang is, of met dreigend onweer, zoals bij ons. Geen idee tot hoeve we zijn gekomen, dat weet Marjan wel. Ik zag alleen maar dreigende donkere wolken itt tot de rest die caches wilde vinden :shock:
Terug heb je dan een mooi uitzicht over het Coloradodal en dat vond ik op dat moment ook geweldig :)
IMG_0477.JPG
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Misschien gaan we het wel proberen dan. Wij hebben natuurlijk gewoon mooi weer als we in Moab zijn (zei de optimist 8) ) en we hebben vandaag naar Dream Lake gelopen in RMNP. Die hike was behoorlijk steil maar ik ging nog net niet huppelend omhoog zo goed is mijn conditie geworden door de sportschool.

Ger daarentegen heeft last van zijn achillespees.
Dus we zien wel hoe het dan gaat.

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Nou ik kon het ook dus dat moet lukken :roll: en dan moet je me nu zien :twisted:
Gerben Steeg
Amerikakenner

thuul schreef:Nou ik kon het ook dus dat moet lukken en dan moet je me nu zien
Thuul, toch geen spierpijn van de Fisher hike??? Daar schrik je Marjon weer mee af....Nou ja, 'voordeel': je kan altijd omkeren als je denkt dat het teveel wordt. Vergeleken met bekende hikes als bijv Double O of Angels is de Fisher een hike met 2 vingers in de neus..Zelfs de Delicate zou je zwaarder kunnen noemen vanwege steigings%. Het feit dat je het parcours vrijwel voor jezelf hebt is ook een plus.
Gr, Gerben
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

De Delicate arch heb ik gelopen in de brandende zon met een hele slechte conditie. Dus deze zou dan moeten lukken als ik het goed begrijp.
Leuk.

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Zeker weten moet je het dan lukken Marjon.

Nee Gerben als ik nu nog spierpijn zou hebben van die hike, dat is meer dan 2 maanden geleden. Hoewel, ik had toen al wat last van m'n rug. :roll: ......
Gerben Steeg
Amerikakenner

Re: ReisGerben: Retour

Trip zit er weer op; opnieuw te kort, maar opnieuw krachtig. Aangezien ik geen weblog oid bij hou hier een kort verslagje.

(Opnieuw) gezien/gedaan: oa Vegas, Rt 66 (Oatman & Crookton Rd/Ash Fork), DValley toch maar weer.., Zion (Angels L, Narrows, Upperpool), Antelope Lower, VotGods, Muley Point, Moab met al zn geweld: Fisher Towers, Arches (nu ook ’s avonds), Corona Arch, La Sal M Loop; Needles (CanyonL NP), Wupatki NM (grappig, maar geen highlight), CdChelly NM, Flagstaff.
Uiteindelijk niet gedaan: 4 Courners en de Shafer T (hadden deze al eerder gedaan, maar wilden van de andere kant komen). Ook de B Gulch (=LWHCanyon+Narrows???) niet gedaan ivm de tijd...

Start was LA, einde Phoenix. Op de weg naar Phoenix de zwaarste regen ooit meegemaakt. Wat een bak water kan daar op je motorkap vallen…je ziet auto’s aan alle kanten schuiven.

Alles zelf via internet geregeld. Hotels over het algemeen Best Western. Auto: Jeep.

Highlight: hele vakantie eigenlijk..maar de Zion-dag was erg super.

Tegenvaller: KLM, koffer 4 dagen te laat; hierdoor te veel tijd kwijt aan saaie winkels..Op zich wel weer netjes dat die koffer in St George wordt geleverd.
Tegenvaller was ook The View, zat al zover van tevoren volgeboekt. ‘Meevaller’ was dat het keihard regende die dag en je dus eigenlijk veel te weinig view had…………

Zijn nu 3x in deze regio geweest en willen bij leven en welzijn in 2012 wat hoger om daar oa uitgebreid Yellowstone en Yosemite te bezoeken. Wellicht een keer met een camper; praktisch met een kindje van tzt 2 jaar oud.

Iedereen die weer even de tijd heeft genomen mee te denken weer bedankt!

Grtz, Gerben
Bijlagen
angelsL.jpg
Laatst gewijzigd door Gerben Steeg op 29 jul 2010, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Gerben
Yeehaw
Amerika-expert

Re: ReisGerben: weer retour

Bericht door Yeehaw »

Welkom thuis Gerben. Yell en GTNP (en vergeet ook niet de Black Hills/Badlands NP area) wachten op jullie! Gefeliciteerd met kleine (als ik het goed inschat ;)) Wat viel er zo tegen aan The View?
Yeehaw
Gerben Steeg
Amerikakenner

Thanx Yeehaw. Yell, Yos, GT en wellicht Glaciers; zal tzt weer dit forum toucheren!
Kleine nu 3 maanden....!

Heb het denk ik niet duidelijk geformuleerd..bedoelde dat The View al in april vol zat; dat was dus een tegenvaller. Ze moeten er gewoon nog 3 etages opbouwen, winst maken ze toch wel daar! Maar de meevaller was dan weer dat het heel slecht weer was (zie foto
rain at MV
rain at MV
) en je dus, mocht je in The View zitten, amper een view had die dag...scheelde mij dus wat dollars.. :mrgreen:
Gr, Gerben
Gerben Steeg
Amerikakenner

Rain at The View............
Bijlagen
Hotel View
Hotel View
Gr, Gerben
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Regen...heeft ook zijn charme :( We zijn al zo vaak in MV geweest dat we er zeker niet nog een keer naar toe gaan dus The View zal onze klandizie moeten missen. Misschien proberen we het nieuwe Moenkopi hotel in Tuba city in november....
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Wij hebben Moenkopi Inn geboekt voor een dagje begin sept., Yeehaw. Ik zal t.z.t hier op 't forum laten weten hoe het is bevallen!

Ik vind die foto's van MV in de regen wel leuk, lekker atmosferisch en weer eens wat anders dan die strakke blauwe lucht.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer