DAG 31, MAANDAG 21 SEPTEMBER 2009
….wat ik in m’n schoentje vind, ………
Zo blij als een kind! Als ik maandagavond thuis kom van mijn werk blijkt dat er die dag een pakketje geleverd is. Met inhoud nog wel! In 100% goede staat tref ik tasje, batterijen en fototoestel aan op tafel. Alle foto’s staan er nog op en ik ben zo blij als een kind met Sinterklaas. Dit betekent namelijk dat ik:
· niet voor niets op m’n knieën in het zand ben gaan liggen in Monument Valley
· niet voor niets 20 minuten heb staan ‘emmeren’ bij Bryce Canyon om de panoramastand goed ingesteld te krijgen
· etc
Samen met de foto’s uit de camera’s van de kids kan ik nu een mooie compilatie gaan maken. Onderstaand vinden jullie een korte foto samenvatting van onze eerste week:
Phoenix – Bumble Bee – Cordes – Montezuma Castle – Sedona – Slide Rock State Park –
Williams – Grand Canyon National Park – Painted Desert – Coal Mine Canyon –
Kayenta – Monument Valley – Mexican Hat – Valley of the Gods – Moki Dugway – Natural Bridges National Monument – Goosenecks State Park –
Page – Waterholes Slot Canyon – Glen Canyon Dam – Cottonwood Canyon Road –
Bryce Canyon National Park –
Las Vegas.
NB de onderstreepte namen geven de plaatsen aan waar we overnacht hebben

Een paar oude schuren van golfplaten en een of twee halfverlaten boerderijen vormen het geheel aan bebouwing dat 'Cordes' heet

Pa

gaat

glijden

Midden in dit oersaaie landschap ligt daar in een keer, zomaar uit het niets, alsof het door een of andere onverlaat zomaar zonder op te ruimen in het landschap is achtergelaten, Coal Mine Canyon. Een ware kakafonie aan kleuren en vormen staan in enorm contrast met de rest van de omgeving. Hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat dit hier zomaar 'ligt'?
Al met al is het verhaal van de spoorloze camera dus uiteindelijk toch nog goed afgelopen. Om de afdeling ‘lost & found’ op Tampa International Airport nog eens goed in het zonnetje te zetten, heb ik gezocht op internet naar een soort ‘Fleurop/Interflora’ service in de VS. En gevonden! Omdat in het pakketje waar onze camera in zat ook een begeleidend briefje zat, wist ik dus exact wat het kantooradres was, en daar heb ik dus een leuk bloemetje naar toe gestuurd. Als je iemand wil verrassen:
http://www.proflowers.com
De volgende aflevering: morgen!
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !