Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dude: Phoenix - Las Vegas (Dude's tweede ...)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Dude's tweede ...

Bericht door nieuwenoord »

Ook voor jullie sterkte Karin, zowel met je moeder als met de werksituatie.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

jokaluma schreef:ik nog effe off-topic.Mijn man kan wellicht ook bij de doorstart blijven ivm zijn functie.Maar het is vreselijk als je weet dat 3/4 e van je collega's weg moeten.En na 6 weken nog maar 70% van hun loon krijgen.In Belgie moet je stempelen,maar hoeveel "verdien"je dan?
Jij woont trouwens kort bij mij Bart, je werkt toch in Belgie of soms ook in Maastricht ?
In Tongeren dus op enkele kilometers van Maastricht
Terug ontopic maar zeker?

Via Capitol reef willen we via de Noton Bullfrog en de Burr trail richting UT12 rijden (het eerste deel van de UT12 missen we dan wel maar we hebben die in september al gedaan)
Zijn er op die eerste ook speciale dingen te zien of is de weg op zich de attractie? Zijn er mooie (korte) trails te lopen?
Van de burr trail heb ik een site gevonden met leuke bezienwaardigheden onderweg. Ik neem aan dat deze wel aangeduidt staan?
Nog iemand een antwoord op mijn vraagje :) ?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Dude schreef:Via Capitol reef willen we via de Noton Bullfrog en de Burr trail richting UT12 rijden (het eerste deel van de UT12 missen we dan wel maar we hebben die in september al gedaan)
Zijn er op die eerste ook speciale dingen te zien of is de weg op zich de attractie? Zijn er mooie (korte) trails te lopen?
Van de burr trail heb ik een site gevonden met leuke bezienwaardigheden onderweg. Ik neem aan dat deze wel aangeduidt staan?
Wij hebben de Notom Bullfrog Rd en Burr Trail in 2007 ook gereden. Van te voren wel geïnformeerd naar de toestand van de weg bij het visitor center in Boulder (wij reden de weg net andersom dan jij wilt gaan doen). Ik kan me niet herinneren dat er trails waren aan de Notom Bullfrog, maar de weg was echt prachtig om te rijden. In mijn weblog van 2007 (zie onderschrift) dag 29 staat een beschrijving van de route met foto's.

Karin
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Hey Karin

Vreemd dat ik nog niet eerder uw weblog ben tegen gekomen :oops:
Ik heb al een stuk gelezen maar ga zeker nog meer lezen want zag dat er nog meer dingen instaan die wij ook nog willen doen (CCR, Apache Trail)
Van de Notom bullfrog vind ik inderdaad ook niet veel qua trails dus die zullen er (bijna) niet zijn. Dan kunnen we op de burr trail wel hier en daar een stopje doen want daar zou toch een en ander te zien zijn.

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Aan de Phoenix kenners :wink:

Normaliter komen wij tegen de avond aan in Phoenix en zouden dan pas de volgende morgen (zeer vroeg) de auto willen afhalen.
Nu zijn we nog op zoek naar een simpel hotel/motel zo kort mogelijk bij de vlieghaven en bij de autoverhuur bedrijven (zaten deze niet in de gebouwen van de luchthaven ??).
Liefst op wandelafstand van de luchthaven ofwel een hotel met shuttledienst van en naar de luchthaven.
De volgende morgen willen we dan onze inkopen gaan doen in een wallmart of iets dergelijks. Is er ergens één kort te vinden aan de luchthaven?

Bart
Grts, Bart

vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik denk niet dat je een hotel zult vinden op wandelafstand van het vliegveld. Maar meerdere hotels bieden een gratis shuttle service aan. Wij hebben geslapen in Hilton Garden Inn Phoenix Airport (zo'n 5 mijl van het vliegveld). Prima hotel en inclusief een lekker ontbijt.
De volgende ochtend met de shuttle ons af laten zetten bij het verzamelgebouw van de auto verhuurbedrijven, dat op enige afstand van het vliegveld ligt. Er rijden overigens continu gratis bussen tussen dit Rental Car Center en de terminals.
Zie ook: http://phoenix.gov/skyharborairport/index.html

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik heb eens een kijkje genomen naar het Hilton.
Ziet er mooi uit maar ook vrij prijzig met prijzen vanaf 165 dollar exl tax. We zouden liever iets goedkoper starten.
Vorig jaar sliepen we trouwens in het Hilton in Sedona. Geweldig hotel maar gezien het aantal doorgebrachte uurtjes veel te duur en veel te kort om van die luxe te kunnen genieten. Daarom willen we het volgend jaar iets bescheidener te houden wat betreft hotels/motels. Vooral dus omdat we onderweg ruim onze tijd namen en dan steevast laat op onze bestemmingen aankwamen. (Soms later dan acht uur en dan moesten we nog gaan eten en douchen)

Bart
Grts, Bart

jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

het hilton in sedona is ook via priceline te winnen dus dan een heel stuk goedkoper,wellicht die in phoenix ook.Ik weet niet of je met priceline bekend bent?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik zie het ook op hun website. Blij dat wij in juni konden gaan (en waarschijnlijk ook in 2009), want dan is de prijs USD 94,- incl. prima ontbijt.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

jokaluma schreef:het hilton in sedona is ook via priceline te winnen dus dan een heel stuk goedkoper,wellicht die in phoenix ook.Ik weet niet of je met priceline bekend bent?
ik ken het van hier op het forum maar heb er nog geen gebruik van gemaakt. Maar misschien moet ik dat dan wel eens leren :wink:
In Sedona betaalden we maar liefst 220 dollar voor één nacht, meteen ook het duurste hotel van onze ganse trip.

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

vtveen schreef:Ik zie het ook op hun website. Blij dat wij in juni konden gaan (en waarschijnlijk ook in 2009), want dan is de prijs USD 94,- incl. prima ontbijt.
Had jij toen ook rechtstreeks op hun site geboekt. Dus volgens jouw zullen die prijzen nog zakken gaan? 94 dollar is natuurlijk al een heel ander verhaal, zeker als er een shuttledienst is van en naar de luchthaven en de autoverhuurbedrijven.

Bart
Grts, Bart

vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Het verschil in prijzen zal vast iets te maken hebben met de seizoenen; ook voor juni 2009 zie ik op hun site USD 94 staan.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

en in september dan plots 160 dollar :(
Mja vanaf september wordt het daar wat 'koeler' en zal het seizoen wel beginnen zeker?

Bart
Grts, Bart

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat klopt Bart, gedurende de zomer is het laagseizoen in de sunvalley (Phoenix)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik was op nog zoek naar een hotel kort bij de luchthaven van Phoenix. Ik wou dan de volgende dag de auto 's morgens vroeg ophalen.
Nu dacht ik, ik ga eens zien welk verschil dat het geeft om dezelfde avond de auto nog af te halen ten opzichte van de volgende morgen. Via usareisen blijkt echter dat dit precies hetzelfde resultaat geeft. Kan dit kloppen.
Bij deze kan ik dus beter meteen de auto afhalen en nog wat doorrijden richting Apache Junction om wat voorsprong te hebben de volgende dag. Iemand een leuk alternatief hier ergens in de buurt om te overnachten. Via TA zie ik enkele bekende ketens die daar ook een vestiging hebben. Iemand ervaringen ermee ?

Bart
Grts, Bart

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Vorig jaar hebben wij in het Days Inn Scottsdale/Fashion Square Resort in Scottsdale gezeten en dat is ons prima bevallen. Al meerdere forumleden zijn daar geweest en volgens mij naar tevredenheid.
Kan je tevens Scottsdale Old Town bezoeken en de Mall naast het hotel.

Kijk eens op dit bericht van Roland met doorlink: viewtopic.php?p=249955#p249955
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Bedankt voor de tip Marco,

Heb het hotel opgeschreven als mogelijke overnachting.
Ik ben ook eens even dieper gaan spitten en in East Mesa ligt ook nog een hotel van deze keten. Dit ligt net wat meer op de route omdat we de dag erna via Apache junction de Apache trail gaan rijden. En ook voor een mooie prijs, zo'n 68 dollar. Iemand hier ervaring mee?
Of met de eerdere vraag voor de bekende ketens in Apache Junction? Daar liggen verschillende hotels van de bekende keten als Best western, super 8, ...
Er zit ongeveer 40 minuten rijtijd tussen days inn in Scottsdale en East Mesa. Tussen Scottsdale en Apache Junction nog meer. Wat is het slimste/beste om te doen?

Bart
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Weet niet hoe laat je aankomt maar houd rekening met spits verkeer. Als je na aankomst nog naar AJ doorrijdt laat in de middag (?)zou het wel eens langer kunnen duren dan van Scottsdale de stad uit de volgende morgen.....De auto zou ik wel dezelfde dag ophalen en qua prijs maakt het idd niet uit.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Als ik kijk op inet voor de vlucht (tickets zijn nog niet geboekt) dan zouden we rond 17 uur aankomen in Phoenix.
Dit jaar landen we om 20u in LA en daar hebben we gelukkig geen files gezien. Ik ken de situatie in Phoenix niet maar het is inderdaad altijd mogelijk dat we er ook in de file terecht komen. Als we de auto nog moeten afhalen en we zouden dan ook nog even langs de Kmart of iets dergelijks langs moeten voor wat spullen onderweg, dan zal het toch alweer gauw 19 à 20 uur zijn vooraleer we richting hotel kunnen.

Bart
Grts, Bart

chari swinnen
Amerikafan

Bericht door chari swinnen »

Nadat je ev. Valley of Fire en Red Rock gedaan hebt, kan je volgens mij je auto binnenleveren. Je kan in Vegas heel gemakkelijk een taxi pakken. Niet duur! Op straat mogen taxi's in principe geen losse klanten oppikken. Je moet aan de ingang van een hotel gaan staan. Wij droppen onze auto ook altijd eens we in Vegas zijn.

Pluto :dance:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer