Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Page en omgeving

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Page en omgeving

Bericht door tcoppers »

PriscillaMartin schreef:Even een kort vraagje; zijn Antelope, Horseshoe Bend en Glencanyon Dam te doen op één dag of kunnen we beter één van deze dingen laten vallen?

De dag ervoor hebben we de Wave bezocht, dus de beentjes kunnen wel wat rust gebruiken denk ik ;)

Groetjes, Pris
Priscilla,

deze 3 dingen zijn goed te doen op een dag vanuit Page. Als je vroeg op de morgen naar Horseshoe Bend gaat, dan is het nog niet zo warm. Dan de 11:30 uur tour door Antelope Canyon. Dan heb je nog de hele middag om Glenn Canyon Dam te doen en de omgeving. Het ik vorig jaar ook op een dag gedaan.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

tcoppers schreef:
PriscillaMartin schreef:Even een kort vraagje; zijn Antelope, Horseshoe Bend en Glencanyon Dam te doen op één dag of kunnen we beter één van deze dingen laten vallen?

De dag ervoor hebben we de Wave bezocht, dus de beentjes kunnen wel wat rust gebruiken denk ik ;)

Groetjes, Pris
Priscilla,

deze 3 dingen zijn goed te doen op een dag vanuit Page. Als je vroeg op de morgen naar Horseshoe Bend gaat, dan is het nog niet zo warm. Dan de 11:30 uur tour door Antelope Canyon. Dan heb je nog de hele middag om Glenn Canyon Dam te doen en de omgeving. Het ik vorig jaar ook op een dag gedaan.

Groet Theo
Helemaal top; dan hoeven we niks te missen :)
Ik bedacht me net ineens dat de lichtinval eind oktober misschien wel helemaal niet meer zo mooi is in Antelope Canyon. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zoou het zonde vinden op $70 (2 pers.) uit te geven aan iets dat tegen gaat vallen.
Jamie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jamie »

PriscillaMartin schreef: Helemaal top; dan hoeven we niks te missen :)
Ik bedacht me net ineens dat de lichtinval eind oktober misschien wel helemaal niet meer zo mooi is in Antelope Canyon. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zoou het zonde vinden op $70 (2 pers.) uit te geven aan iets dat tegen gaat vallen.
Geen ervaring met Antelope in oktober, maar hou er vooral rekening mee dat de lichtinval (ook) afhankelijk is van het moment van de dag. Misschien nog wel meer dan van het moment in het jaar, dat kan ik niet beoordelen. Als de zon niet redelijk recht boven de canyon staat, vallen de beroemde lichtbundels ook niet naar binnen. Dan nog blijft de canyon mooi, maar het meest spectaculaire beeld mis je wel.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Jamie schreef: Geen ervaring met Antelope in oktober, maar hou er vooral rekening mee dat de lichtinval (ook) afhankelijk is van het moment van de dag. Misschien nog wel meer dan van het moment in het jaar, dat kan ik niet beoordelen. Als de zon niet redelijk recht boven de canyon staat, vallen de beroemde lichtbundels ook niet naar binnen. Dan nog blijft de canyon mooi, maar het meest spectaculaire beeld mis je wel.
We wilden voor het middaguur gaan. Maar ik neem aan dat, net als in NL, de zon niet meer heel hoog en dus 'bovenop' de canyon komt te staan.
Als het dan niet meer mooi is, zou het zonde zijn. Misschien zit ik er wel helemaal naast? :)
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

PriscillaMartin schreef:
Jamie schreef: Geen ervaring met Antelope in oktober, maar hou er vooral rekening mee dat de lichtinval (ook) afhankelijk is van het moment van de dag. Misschien nog wel meer dan van het moment in het jaar, dat kan ik niet beoordelen. Als de zon niet redelijk recht boven de canyon staat, vallen de beroemde lichtbundels ook niet naar binnen. Dan nog blijft de canyon mooi, maar het meest spectaculaire beeld mis je wel.
We wilden voor het middaguur gaan. Maar ik neem aan dat, net als in NL, de zon niet meer heel hoog en dus 'bovenop' de canyon komt te staan.
Als het dan niet meer mooi is, zou het zonde zijn. Misschien zit ik er wel helemaal naast? :)
Ik zou altijd voor de tor van 11:30AM gaan. Je bent dan nl. in de Canyon op het moment dat de zon op zijn hoogste punt staat. Het hoogste punt is niet afhankelijk van de tijd in het jaar. Alleen komt de zon in oktober niet meer zo hoog als bv. eind juni. Ik was er vorig jaar op 6 september en heb er absoluut geen spijt van. Ik zou het niet willen missen en ik heb er ook in september nog heel mooie foto's kunnen maken. Zie mijn Avatar die is ook gemaakt in Antelope Canyon.

Groet Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Groetjes, Pris
Als je in Page slapen kan je op de Wave dag gelijk Glen Canyon Dam meenemen je komt er toch langs.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij waren in 2004 in de canyon op 5 oktober, de tijd dat de lichtbunder nog in de canyon viel duurde toen nog slechts 5 minuten. Net genoeg voor een foto, maar het hield niet over. Ik denk daarom dat eind oktober de bundel niet meer te zien in. Maar: de canyon is meer dan de moeite waard om te bezichtigen, zonder de lichtbundel! Het is erg mooi, met de rood/oranje rotsformaties en het mooie licht. Ik zou het niet overslaan.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Thanks voor de reacties! :)

We gaan 'm toch in het schema houden!

@ Rob; goede tip! Als we er toch langs komen kunnen we idd gewoon stoppen onderweg.
Gwendy
Amerika-ontdekker

Bericht door Gwendy »

Hoe laat ga je in augustus het best naar Horseshoebend overlook kijken?

bedankt!

gwendy
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hoe laat? Daar is niet iedereen het over eens. Ik vind van 10-12 's morgens omdat ik het mooi vind dat de oost/zuid wallen in de schaduw liggen en je meer persprectief krijgt maar wil je alles zonovergoten hebben dan zou je rond de middag moeten gaan.
Neem water mee, er is geen schaduw, draag een hoed met een brede rand en smeer volop sunscreen op. Het zal er bloedheet zijn in augustus.
Yeehaw.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Aan onze foto's te zien waren we er rond 13u15. Ik vond dit wel mooi omdat er ook een aantal wolken waren die een speciale schaduw gaven.

Persoonlijk zou ik nooit naar een plaats trekken tegen een bepaald uur omdat het dan het mooiste zou zijn. Vergeet niet dat al die dingen ALTIJD mooi en indrukwekkend zijn :D. Geniet gewoon in alle rust van je vakantie zou ik zeggen :-).
RuudvB
Amerika-newbie

Bericht door RuudvB »

Wij zijn zojuist terug gekomen van een prachtige reis. We waren ook in Page. De Canyons kun je ALLEEN in met een guided tour door een Navajo indiaan. Afgezien van de (hoge) kosten, kregen wij bij wat navragen nog wat andere informatie. Het blijkt zo ontzettend druk te zijn bij die guided tours, dat je voetje voor voetje achter elkaar aan moet lopen.... De dame van de tourist office die het vertelde was er zelf geweest er daardoor behoorlijk teleurgesteld. Ook vertelde ze dat veel toeristen nadien bij haar kwamen klagen.... wij hebben er maar vanaf gezien.

Overigens vonden wij Page en Lake Powell behoorlijk tegen vallen. We hebben een tour gemaakt in de afsluitdam, da's aardig maar ik had de Hoover dam al eens bezocht. Verder hebben we de omgeving verkend en dat viel nogal tegen. Je kunt nergens naar Lake Powel om wat foto's te maken of je gaat (fors, 15,00 per auto) betalen.

Mijn ervaring in de US is dat als er mooie flyers en brochures van gemaakt zijn het altijd een hoop geld kost, en het vaak niet bijster veel voorsteld. Terwijl je vaak spontaan zaken tegenkomt die leuk, interessant of in elk geval boeiender zijn dan hetgeen op de flyers wordt aangeboden. En die dingen zijn meestal goedkoop of gratis. Ik hoef niet eens nederlander te zijn om mijn keuze te maken. :)
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Lake Powell kom je gewoon binnen met je nationale park pass hoor. Ik heb nergens moeten betalen.
Ik vind de omgeving er super. Die oranje rotsformaties (net allemaal lagen op elkaar) zijn erg mooi.
Antylope Canyon is idd erg duur, maar zeker het geld waard. Voor het dubbele was ik nog naar binnen gegaan. De tours zijn inderdaad erg druk, maar dat los je op door snel als eerste van de tour de canyon in te gaan en dan lekker door te lopen zonder gids (hij zegt toch niks). Dan ben je lekker de hele tijd alleen.
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je hebt de omgeving niet goed genoeg bezocht Ruud.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

RuudvB schreef:De Canyons kun je ALLEEN in met een guided tour door een Navajo indiaan.
De Lower Antelope Canyon zijn we zonder gids binnengegaan hoor. We kregen aan de kassa een plannetje te zien met de aanduiding van de ingang en de woorden "het is zo'n 10min wandelen". Na 2min stonden we al aan de ingang en zijn we de hele canyon doorgewandeld. Heen en terug. Wij zijn er rond een uur of vier in de namiddag aan begonnen en buiten een Amerikaanse dame en nog 4 andere toeristen was er niemand :-).
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

In 1997 zijn 11 mensen verdronken in de Lower en de tours zijn guided, maar de gidsen hebben zo hun eigen idee over "guided"" bij de Lower Canyon...In de Upper kan je ook gewoon rond gaan lopen zonder gids maar die gaat wel met je mee naar binnen (of zou dat wel moeten doen...).
RuudvB
Amerika-newbie

Bericht door RuudvB »

Baia schreef:Lake Powell kom je gewoon binnen met je nationale park pass hoor. Ik heb nergens moeten betalen..
Da's knap, voor zover ik weet is het GEEN NP. Wij hebben een NP pass, maar daar kom je state parks echt niet mee in; gewoon dokken.
Baia schreef:Ik vind de omgeving er super. Die oranje rotsformaties (net allemaal lagen op elkaar) zijn erg mooi.
Dat heb ik ook niet gezegd, de natuur is inderdaad erg fraai. Ik bedoelde aan te geven dat het verkennen zelf nogal tegen viel.
Baia schreef:Antylope Canyon is idd erg duur, maar zeker het geld waard. Voor het dubbele was ik nog naar binnen gegaan. De tours zijn inderdaad erg druk, maar dat los je op door snel als eerste van de tour de canyon in te gaan en dan lekker door te lopen zonder gids (hij zegt toch niks). Dan ben je lekker de hele tijd alleen.
Ja, da's lekker; als iedereen dat doet ben je nog nergens. Ik ga er gewoon van uit dat je je als toerist correct gedraagt. Natuurlijk, als het niet anders is ga ik ook zulke kunstjes uithalen, maar dat zou niet nodig moeten zijn. Zeker niet als je even naar de prijzen kijkt.
Laatst gewijzigd door RuudvB op 23 aug 2008, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
RuudvB
Amerika-newbie

Bericht door RuudvB »

Doockles schreef:
RuudvB schreef:De Canyons kun je ALLEEN in met een guided tour door een Navajo indiaan.
De Lower Antelope Canyon zijn we zonder gids binnengegaan hoor. We kregen aan de kassa een plannetje te zien met de aanduiding van de ingang en de woorden "het is zo'n 10min wandelen". Na 2min stonden we al aan de ingang en zijn we de hele canyon doorgewandeld. Heen en terug. Wij zijn er rond een uur of vier in de namiddag aan begonnen en buiten een Amerikaanse dame en nog 4 andere toeristen was er niemand :-).
Fijn voor je dat je het op deze wijze hebt kunnen doen, maar de officiele lezing is dat een gids verplicht is. Voor zover ik begrijp is 4 uur niet zo'n gunstige tijd. De voordeligste belichting schijnt tussen 10:00 en 13:00 te zijn. En laat het dan precies stervensdruk zijn.
Nog een 2e reden om 4 uur niet, en zeker niet alleen te gaan. De zogenaamde afternoon thunderstorms barsten vaak vanaf die tijd los..... als het je treft overleef je dat waarschijnlijk niet. Wij waren er 2 dagen en beide dagen zware thunderstorms gehad.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

RuudvB schreef: Da's knap, voor zover ik weet is het GEEN NP. Wij hebben een NP pass, maar daar kom je state parks echt niet mee in; gewoon dokken.
Met de America the Beautiful Pass kun je gewoon het Glen Canyon National Recreation Area in zonder te betalen. Wij hebben dat vorig jaar ook gedaan.

http://www.nps.gov/glca/planyourvisit/entrance-fee.htm
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Klopt Ruud, je kan met de AtB pass naar binnen. Missertje? Er is trouwens niets mis met gewoon de canyon binnenlopen hoor. Dat heeft niets met correct gedrag te maken. Je moet alleen ervoor zorgen op tijd weer terug te zijn. Ik denk er nog niet over om bij een groep de blijven en die gidsen maakt het helemaal niets uit.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer