Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Coyote en Lelie gaan op reis naar Amerika (2008)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

We hadden een cabin geboekt in Curry Village (Yosemite), maar omdat we nu een week later gaan, gaat dat helaas niet door. Er zijn alleen nog canvas tenten beschikbaar.
Aan de ene kant baal ik er een beetje van, een cabin is wel wat luxer en je mag al je bagage (en eten/drinken/toiletartikelen) gewoon meenemen en in zo'n tent kan dat niet.
Aan de andere kant, we zitten nu nog steeds IN het park en dat is ook wel fijn.

Voor hetzelfde geld komt er wel weer een cabin vrij, dus we houden het in de gaten.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

lelie schreef:We hadden een cabin geboekt in Curry Village (Yosemite), maar omdat we nu een week later gaan, gaat dat helaas niet door. Er zijn alleen nog canvas tenten beschikbaar.
Aan de ene kant baal ik er een beetje van, een cabin is wel wat luxer en je mag al je bagage (en eten/drinken/toiletartikelen) gewoon meenemen en in zo'n tent kan dat niet.
Aan de andere kant, we zitten nu nog steeds IN het park en dat is ook wel fijn.

Voor hetzelfde geld komt er wel weer een cabin vrij, dus we houden het in de gaten.
Balen hè dat het zo snel gaat daar. Maar misschien hebben jullie nog geluk en komt er wat vrij.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

lelie schreef:We hadden een cabin geboekt in Curry Village (Yosemite), maar omdat we nu een week later gaan, gaat dat helaas niet door. Er zijn alleen nog canvas tenten beschikbaar.
Je moet toch je eten/drinken etc uit de auto halen, of je nu een cabin hebt of niet. Best handig met zo'n bearbox, beschouw het maar als een extra kast :wink: .
En wie weet komt er nog wel iets vrij. Wij hebben nog wel eens een paar dagen voor vertrek iets om kunnen boeken.

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zo langzamerhand gaan we alvast wat motels vastleggen voor onze trip. Afgelopen weekend hebben we al even gekeken en de prijzen van de motels vallen ons beslist niet tegen voor 2 personen.

Als eerste hebben we onze, reeds geboekte cabin in Curry Village, gewijzigd. Dit kon heel eenvoudig telefonisch. We zitten er nu een week later. Zoals Marloes hierboven al schreef, waren er geen cabins meer vrij, alleen nog tentcabins. We zullen de site in de gaten houden in de hoop dat er binnenkort weer een gewone cabin vrijkomt.

In de openingstopic zullen we nu ook bijhouden welke motels/cabins we op het oog hebben en reeds geboekt hebben.

We hebben inmiddels al heel veel tips van jullie gehad, die gaan we zeker bij langs. Mocht iemand nog andere leuke aanraders hebben, dan horen we dat graag.

Marloes en Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

We hebben weer een cabin geboekt voor 1 nacht (Gouldings Lodge in Monument Valley). Cabins gaan vaak snel, dus we moeten er optijd bij zijn.

Wie weet er nog een leuk hotel/motel in San Francisco, als het kan onder de $100 per nacht en aardig centraal gelegen OF minder centraal maar in een mooie omgeving?
We slapen hier 3 nachten.
Silent Dream
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door Silent Dream »

Ik zie in jullie planning bueno vista motor in staan voor SF en dat is wel een aanrader. De kamers zijn best groot en de bedden zijn extreem groot (Helemaal als je twee van die bedden in je eentje ter beschikking hebt, zoals ik had).

Ik heb me daar in ieder geval goed vermaakt :)

Ook wel heel fijn dat jullie in Yosemity zitten. Wij zaten er een uur/anderhalf uur vandaan, en dat merk je echt. Erg vermoeiend is dat.

De route ziet er mooi uit en ik wens jullie veel plezier. :)
Info over mijn boeken:
http://www.suzannepeters.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Ja, wij gaan hoogstwaarschijnlijk naar het Buena Vista in SF. Ik ben daar met mijn vorige (groeps) reis al geweest en dat beviel goed.
Tenzij we nog een betere tip krijgen :wink:

Jammer dat jullie niet IN Yosemite zaten. Dat hebben ze dus blijkbaar ook veranderd. Tijdens mijn groepsreis zat ik ook in één van die tenten.

Groetjes Marloes
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:Als eerste hebben we onze, reeds geboekte cabin in Curry Village, gewijzigd. Dit kon heel eenvoudig telefonisch. We zitten er nu een week later. Zoals Marloes hierboven al schreef, waren er geen cabins meer vrij, alleen nog tentcabins. We zullen de site in de gaten houden in de hoop dat er binnenkort weer een gewone cabin vrijkomt.
Vanavond heb ik alweer een telefoontje naar Amerika gepleegd. Er bleek nu wel een CV Cabin without bath beschikbaar te zijn. :D Die heb ik gelijk geboekt en nadat ik de bevestiging per mail ontvangen had, heb ik de reeds gereserveerde tentcabin telefonisch geannulleerd. Dat ging allemaal heel vlot en de aanbetaling (USD 106,70) zal teruggestort worden op mijn creditcard.

Zo zie je maar weer dat het best kan lonen om de site dagelijks in de gaten te houden.

Wij zijn heel erg blij want een gewone cabin had onze voorkeur in Curry Village! :dance:

Roland

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Coyote schreef:[Vanavond heb ik alweer een telefoontje naar Amerika gepleegd. Er bleek nu wel een CV Cabin without bath beschikbaar te zijn. :D Die heb ik gelijk geboekt en nadat ik de bevestiging per mail ontvangen had, heb ik de reeds gereserveerde tentcabin telefonisch geannulleerd. Dat ging allemaal heel vlot en de aanbetaling (USD 106,70) zal teruggestort worden op mijn creditcard.

Zo zie je maar weer dat het best kan lonen om de site dagelijks in de gaten te houden.

Wij zijn heel erg blij want een gewone cabin had onze voorkeur in Curry Village! :dance:

Roland
Nu nog de cabin with bath en voor je het weet zitten jullie in de Ahwahnee!

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:Nu nog de cabin with bath en voor je het weet zitten jullie in de Ahwahnee!
Denk niet dat dat het gaat worden. We zijn nu $ 106 per nacht kwijt voor een Cabin en dat vind ik meer dan genoeg voor een park. :wink:

We waren voor een Cabin w/o bath gegaan (al voordat we tickets hadden) en dat hebben we nu. :lol:

Roland

Milan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Milan »

lelie schreef:We hebben weer een cabin geboekt voor 1 nacht (Gouldings Lodge in Monument Valley). Cabins gaan vaak snel, dus we moeten er optijd bij zijn.

Wie weet er nog een leuk hotel/motel in San Francisco, als het kan onder de $100 per nacht en aardig centraal gelegen OF minder centraal maar in een mooie omgeving?
We slapen hier 3 nachten.
We zitten nu in San Francisco te wachten op onze vlucht terug en hebben afgelopen vakantie in totaal 4 nachten in het Grant hotel aan Bush street geslapen. Prima hotel, prima prijs en prima locatie. In de lobby gratis draadloos internet en ook een computer ter beschikking om te skypen. 1 blok van Union Square en de cable car komt 40 meter verderop voorbij. Tegenover het hotel is een garage waar je kunt parkeren voor $19,- per 24 uur als je in het Grant hotel verblijft (normaal $30,-). Misschien is het iets.

Ik zag ook dat jullie de cabin in Gouldings hebben geboekt. Wij hadden deze ook. Stel er niet te veel van voor. Het is prachtig gelegen tussen de rotsen, maar de cabin is wel behoorlijk oud. Voor $3,- kun je bij het inchecken draadloos internet kopen voor 24 uur. Het is wel moeilijk om verbinding te krijgen, ik heb wel eens een rondje op de camping moeten lopen. Maar het is beter dan niets.

Let goed op als je de route zelf gaat rijden in Monument Valley. Wij hadden behoorlijk moeite om boven, dus dan is een 4x4 wel prettig.

Tenslotte zag ik dat jullie de cabin in Curry Village hebben geboekt. Prima keus, helaas was voor ons alleen nog een tent cabin beschikbaar, maar dit viel erg tegen.

Succes!
Januari 2014, 8 dagen New York http://newyork2014.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2010, 10 dagen Orlando Florida geweest: http://milanenmira.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2007 3 weken west-USA: http://www.everyoneweb.com/AMERIKA2007/" onclick="window.open(this.href);return false;
lelie
Amerika-expert

Bericht door lelie »

Milan schreef:Grant hotel aan Bush street. Prima hotel, prima prijs en prima locatie. In de lobby gratis draadloos internet en ook een computer ter beschikking om te skypen. 1 blok van Union Square en de cable car komt 40 meter verderop voorbij. Tegenover het hotel is een garage waar je kunt parkeren voor $19,- per 24 uur als je in het Grant hotel verblijft (normaal $30,-). Misschien is het iets.
Succes!
Dat ziet er wel goed uit. Ik kan alleen niet zien op de site wat ons dat precies gaat kosten.
Let goed op als je de route zelf gaat rijden in Monument Valley. Wij hadden behoorlijk moeite om boven, dus dan is een 4x4 wel prettig.
Wij nemen ook een 4x4. Juist ook voor dit soort wegen.

Kan iemand mij ook meer vertellen over overnachten op The Queen Mary in Long Beach? Dat lijkt me heel leuk, vooral omdat het niet een "gewoon" hotel is.
Graag hoor ik ervaringen.

Groetjes van Marloes
Milan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Milan »

lelie schreef: Dat ziet er wel goed uit. Ik kan alleen niet zien op de site wat ons dat precies gaat kosten.
Wij betaalden de eerste 3 dagen 72 dollar per nacht + tax en de laatste nacht 96 + tax omdat toen alleen nog maar een dure kamer beschikbaar was. Viel me overigens op dat het hotel bijna altijd helemaal vol zat.
Januari 2014, 8 dagen New York http://newyork2014.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2010, 10 dagen Orlando Florida geweest: http://milanenmira.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
September 2007 3 weken west-USA: http://www.everyoneweb.com/AMERIKA2007/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Milan schreef:
lelie schreef: Dat ziet er wel goed uit. Ik kan alleen niet zien op de site wat ons dat precies gaat kosten.
Wij betaalden de eerste 3 dagen 72 dollar per nacht + tax en de laatste nacht 96 + tax omdat toen alleen nog maar een dure kamer beschikbaar was. Viel me overigens op dat het hotel bijna altijd helemaal vol zat.
Bedankt voor de info. De prijs per kamer valt mij reuze mee. Je hebt dan nog wel weer parkeerkosten waardoor dit motel niet goedkoper uitkomt dan het motel dat Marloes en ik reeds op het oog hebben. :wink:

Roland

Milan
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Milan »

Coyote schreef:
Milan schreef: Wij betaalden de eerste 3 dagen 72 dollar per nacht + tax en de laatste nacht 96 + tax omdat toen alleen nog maar een dure kamer beschikbaar was. Viel me overigens op dat het hotel bijna altijd helemaal vol zat.
Bedankt voor de info. De prijs per kamer valt mij reuze mee. Je hebt dan nog wel weer parkeerkosten waardoor dit motel niet goedkoper uitkomt dan het motel dat Marloes en ik reeds op het oog hebben. :wink:

Roland
Dat klopt ook wel weer. We hadden de eerste dagen geen auto, dus dat maakte voor ons niet uit. Succes met boeken.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

lelie schreef:Kan iemand mij ook meer vertellen over overnachten op The Queen Mary in Long Beach? Dat lijkt me heel leuk, vooral omdat het niet een "gewoon" hotel is.
Graag hoor ik ervaringen.
Overnachten op de Queen Mary vonden wij in het jaar 2000 erg leuk. Het was onze eerste Amerika-overnachting ooit.
Slapen in een art-decohut, bar en restaurant aan boord, als gast kan je door en over het schip wandelen, er stonden her en der displays met foto's en teksten over waartoe het schip gediend had en wie er op meegevaren waren in voorbije tijden.
Een aparte ervaring.

In mijn reisverslag van 2000 schrijf ik er iets over aan het einde van dag 1 en aan het begin van dag 2.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Bedankt voor de toelichting Marco!

Marloes en ik zit v.w.b. de Queen Mary nog niet op één lijn. :wink: Marloes wil heel graag, voor mij hoeft het niet zo nodig. Ik "heb niets" met schepen. Besteed de extra kosten van zo'n overnachting liever in een wat luxer motel. We zijn er nog niet over uit en moeten dat met z'n tweeën nog beslissen. :D

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marloes en ik zijn alweer druk bezig geweest met onze reisplanning voor 2008 op deze 2e kerstdag. Zo hebben we de route hier en daar verfijnd en overal de (zuivere) reistijden en afstanden bij vermeld. We houden e.e.a. bij in het openingsbericht. Die zullen we steeds up to date houden.

Verder hebben we een kleine opschoning gehouden in dit topic en alle off topic berichten (incl. die van onszelf) verwijderd.

Marloes en Roland

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Jullie reistijden zijn zo hier en daar nogal optimistisch.
Dag 2: Via Apache Trail (stops Gold Field, Tortilla Flat, langs de Trail?) Zelfs met alleen maar rijden vrees ik dat je dit niet binnen 5 uur redt.
Dag 6: Ik denk dat ABQ naar Holbrook niet meer is dan zo'n 250 miles.
Dag 8: Van MV naar Page is zo'n 2.5 uur en van Page naar Zion 2 uur, plus zeker een uur voor Valley of the Gods plus de rit er naar toe. Beter iets van 6 uur totaal.
Dag 10: Met een bezoek aan Valley of Fire SP red je dat niet in 3 uur.
Ook voor veel van de andere routes denk ik dat je gerust nog wat tijd bij kan tellen.
En een fijne 2de Kerstdag nog. Kan geen betere manier bedenken om deze door te brengen dan met de reisplanning.
Yeehaw.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Yeehaw schreef:Jullie reistijden zijn zo hier en daar nogal optimistisch.
Dag 2: Via Apache Trail (stops Gold Field, Tortilla Flat, langs de Trail?) Zelfs met alleen maar rijden vrees ik dat je dit niet binnen 5 uur redt.
Dag 6: Ik denk dat ABQ naar Holbrook niet meer is dan zo'n 250 miles.
Dag 8: Van MV naar Page is zo'n 2.5 uur en van Page naar Zion 2 uur, plus zeker een uur voor Valley of the Gods plus de rit er naar toe. Beter iets van 6 uur totaal.
Dag 10: Met een bezoek aan Valley of Fire SP red je dat niet in 3 uur.
Ook voor veel van de andere routes denk ik dat je gerust nog wat tijd bij kan tellen.
Yeehaw,

Bedankt alweer voor je input.

Er zaten enkele foutjes in onze reistijden en afstanden. Van ABQ naar Holbrook is inderdaad niet 334 mijl maar 234 mijl. De reistijd op dag 8 is niet 3 u. 55 min maar 5 uur 55 min.

De reistijden zijn overigens 'zuivere' reistijden. Stops zijn hierin niet meegerekend. Ik reken altijd op die manier omdat ik zo beter kan inschatten hoe vroeg ik 's ochtends wil vertrekken en waar ik wat langer of korter kan stoppen. Het is ook niet meer dan een benadering al kan Streets & Trips de reistijden vrij nauwkeurig geven. Maar goed, die houdt natuurlijk geen rekening met tussenstops en opstoppingen (al kun je die wel opgeven). Ik pin me dus ook niet vast op de reistijden die we hier neergezet hebben. :wink:

We zijn overigens nog op zoek naar moteltips voor Monterey (of omstreken event. Big Sur), Morry Bay (de Best Western Tradewinds reeds bekend bij mij) en Santa Barbara.

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer