Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lauw
Amerika-ontdekker

Re: All about LA!

Bericht door Lauw »

We zijn begin oktober (7- tot 9) in LA. We zijn er best kort, maar nu weet ik niet waar ik een hotel moet boeken. We willen graag naar de Universal Studios, dus daar graag in de buurt. Is er iemand die goede ervaring heeft met een bepaald hotel daar? Ik kan 't niet zo goed vinden.. :cry:
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Hoe moet ik dat zien? Je komt de 7e ergens op de dag aan en vertrek je de 9e gedurende de dag of de 10e 's ochtends dan weer. Je kan kijken in Glendale, Sherman Oaks of Studio City. Ik zou zelf toch eerder in Hollywood of Santa Monica kijken.
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

We komen de 7e vanuit Death Valley naar LA en de 9e vertrekken we naar Seqouia weer.. Het is er een beetje tussengepropt omdat mijn vriend toch wel heel graag naar LA wilde.
Het is misschien ook wel zonde om naar Universal te gaan. Misschien is het beter om de leuke plekjes in LA op te zoeken (zie er genoeg hier in het topic staan!) Je merkt het al, keuzes maken is niet mijn sterkste punt. ;)
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Sja, alleen voor een dag Universal zou ik het persoonlijk niet doen. Voor LA zelf hou je dan amper tijd over.
Lauw
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauw »

Klopt.. We hebben net dan ook besloten om in LA rond te kijken en het park over te slaan. Ook weinig tijd, maar goed, dat zijn de keuzes..
Ik dacht idd zelf ook aan Hollywood, vanuit daar kan je wel veel zien en doen toch?
Afbeelding
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Dan heb je prima tijd voor de Walk of Fame, Hollywood zelf, Rodeo Drive in Beverly Hills en Griffith Observatory.
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan nog wel meer doen hoor. Over het algemeen heb je bv de Walk of Fame bv vrij snel wel gezien.
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

In LA vind ik een studiotour echt een aanrader! Dat kan je combineren met daarna Walk of Fame, Rodeo Drive, Hollywood sign, enz.
bobbyjean
Amerika-ontdekker

Bericht door bobbyjean »

Heeft er iemand ervaring met het hotel Jamaica Bay inn?
De recensies die ik kan vinden zijn best goed en volgens mij is de ligging goed, maar ik zoek wat meer bevesting en info.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Wat is een mooi strand in Malibu om een paar uurtjes te luieren ?
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Zuma Beach of, vond ik nog mooier, Point Dume State Beach.
Groetjes,
Daniel
Kurt10
Amerikakenner

Bericht door Kurt10 »

Bedankt :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op sommige plaatsen in Malibu moet je even opletten dat je niet te dicht langs de huizen aan het strand mag wandelen.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

El Matador state beach kwam ik vandaag ook nog tegenop internet, wat er wel mooi uitziet met die rotsen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Kurt10
Amerikakenner

Bericht door Kurt10 »

Is dit haalbaar ? En hoe zou ik het best rijden om indien mogelijk files te vermijden ?

s' Morgens vertrekken in Laguna Beach en vervolgens het volgende doen :

Staples Center
Dodger Stadium
The Grove / Farmers Market
Rodeo Drive
Hollywood Blvd
Griffith Observatory

En slapen ergens in Hollywood of Beverly Hills

De dag erna s' morgens vertrekken vanuit ons hotel :

Santa Monica
Venice

En overnachten in Malibu.

Ik kan het even moeilijk inschatten.
Kurt10
Amerikakenner

Bericht door Kurt10 »

Niemand ?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Oh ja, ik wilde hierop reageren :wink:

Ik zou je adviseren alle plekken die je op de eerste dag wilt bezoeken eens op de kaart te zetten, zodat je weet hoe ze liggen tov elkaar.

Ik denk dat je een bijzondere interesse hebt in stadions, aangezien je naar het Staples Center en het Dodger Stadium wilt? Kun je er een tour boeken oid (want anders zie je waarschijnlijk niet zoveel)? Zelf zou ik het niet doen, tenzij je een wedstrijd wilt bezoeken. Ik ben jaren geleden naar een wedstrijd van de Dodgers geweest en vond dat enorm leuk! Vooral vanwege de totale belevenis, niet per sé vanwege het stadion.

De Farmersmarket en The Grove zijn leuk om te bezoeken. Ze liggen centraal, midden in de stad. Een gezellige plek. In The Grove vind je vooral 'mainstream shops' in een mooi aangelegde outdoor mall. De Farmersmarket ligt er tegenaan. Trek er wel een paar uurtjes voor uit, als je er komt om te winkelen en een hapje te eten. Bijvoorbeeld rondom de lunch of diner. Vouw daar de rest van je planning dan omheen. Bijvoorbeeld in de ochtend naar de Griffith Observatory (check of ze open zijn op die dag!), dan naar The Grove/Farmersmarket, einde van de middag kort bezoek aan Hollywood Blvd (stel je er niet teveel van voor!!). Rodeo Drive is mijns inziens zwaar overschat. Overal ter wereld vind je concentraties van de bekende high-end merken. Wat trekt je daarin precies aan? Ga liever voor een leuke wandeling door de Greystone Park/Mansion, je hebt er een mooi uitzicht over de lager gelegen stad en de rit ernaartoe, over Sunset Blvd is tof. Melrose Ave is ook zo'n straat die je met de auto even gereden moet hebben, met al zijn leuke, aparte winkels en leuke terrasjes.

Wat je tweede dag betreft: Ik vind Venice een stuk levendiger en aparter dan Santa Monica. In Santa Monica is er de pier om overheen te wandelen en de 3rd street promenade. Ook zijn er een aantal leuke restaurantjes. Maar Venice is veel bijzonderder. Naast de board walk (altijd wat te beleven overdag!) is Abbot Kinney blvd een heerlijke straat met leuke winkeltjes, lunchrooms en café'tjes. Een wandeling door de wijk met al zijn schattige pastelkleurige huizen is sowieso leuk. De rit met de auto via de Ocean Ave naar de Pacific Coast Highway/Malibu is geweldig met de bergen en de hoger gelegen huizen waar je op uitkijkt en niet te vergeten de oceaan aan je linkerhand. Misschien heb je nog tijd om 1 van de canyons in te rijden?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eens met Rivercola.

Ik zou alleen Griffith Observatory overigens niet in de ochtend doen. 's Ochtends hangt er vaak nog een hele laag over LA en zie je weinig.
Ik weet het niet voor het dodgers stadion, maar voor het staples center heb je een klein pleintje (daar staat ook het nokia center als dat nog zo heet) waar o.a. het ESPN café zit. Als er geen wedstrijd is, is daar alleen niet erg veel te beleven.
Vanaf de parking van het Dodger Stadion kun je wel mooie foto's maken van downtown LA. Ik kon zowel daar als bij de Rose Bowl in Pasadena verder niet echt in het stadion kijken. Omdat er een event was.

Ik heb de Grove best snel gedaan. Dat is gewoon als elk ander outdoor outlet achtig iets. Alleen heb je kans dat hier een (semi) bekende Amerikaanse presentator een show geeft. Farmers Market is leuk, maar neem hier wel de tijd voor. Sjok tussen de eettentjes en koop en proef vooral ook. En let op je portomonnee. Erg druk. Vlakbij hierbij liggen overigens ook nog de LaBrea Tarpits.

Je kan zoals Rivercola aangeeft zelf een rit door Beverly HIlls ed. maken, dan kun je op een paar plekken stoppen. Je kan ook vanaf Hollywood blv een tour maken in een jeep. Dan heb je iets meer dan 2u een rondrit door Beverly Hills, Bel Air, Hollywood, Sunset Boulevard en krijg je ook nog 20min op Rodeo Drive. Ik vond dat meer dan zat, zo heel veel stelt dat idd. niet voor.

Dag 2 zou je evt. behalve wat je op je plan hebt staan eens bij Will Rodgers State Historic Park of bij Topanga State Park kunnen kijken. Ik heb zelf helaas geen tijd gehad voor die laatste, maar bij het 1e park kun je een stuk de heuvels in wandelen en heb je een geweldig uitzicht over Santa Monica, Culver City en de kustlijn
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Voor een beetje kunst en cultuur, maar ook mooie vergezichten over de stad, kan je ook het Getty Center overwegen. Prachtig aangelegd museum aan de 405 waar je vanaf de parkeergarage met een treintje naartoe gaat. Je betaalt alleen de parkeerkosten van €15.
Afbeelding
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Het Getty Center is geweldig! Ook goed te combineren qua ligging met SM en Venice. Bijvoorbeeld de dag beginnen in het Getty Center en dan tegen lunchtijd naar Venice. Voor het begin van de avond naar Malibu rijden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer