Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
zonnestraaltjes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: All about LA!

Bericht door zonnestraaltjes »

Je kunt ook twee of drie donkere vuilniszakken van thuis meenemen om je bagage achterin af te dekken.
Kost niets en weegt ook niets in je koffer.
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
ziggy
Amerika-ontdekker

Bericht door ziggy »

Bij aankomst in LA zullen wij (zoals de meesten wellicht) onmiddellijk boodschappen doen (frigobox, wegenkaarten, eventueel gps, drank, eten, ...).
Ik dacht gewoon een grote Walmart te zoeken, maar niet iedereen is daar even enthousiast over ... Welke supermarkt raden jullie aan ?
Wij rijden trouwens richting Hollywood Travelodge.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Walmart is prima hoor, kom er graag. Safeway, Kmart etc zijn beetje te vergelijken.
Groetjes,
Daniel
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

Hoe denken jullie over 'een dagje' heen en weer te rijden vanuit Las Vegas naar Los Angeles?
Ongeveer 4 uur heen en terug, wat kan je doen in een dag?
Bereid om een uur of 7 weg te rijden, dus 11 daar aan te komen en eventueel na middernacht weer terug te zijn in Vegas.
Waar parkeer je het beste de auto, rond de toeristische trekpleisters?
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Zou ik zelf nooit doen. Waarom zou je niet een nachtje blijven in LA dan? Als je het wel doet zou ik Griffith Observatory, Venice/Santa Monica Beach, Walk of Fame, Rodeo Drive doen bijvoorbeeld. Ik zou dan alleen geen zin meer hebben om nog ruim 4 uur terug te rijden, maar das persoonlijk. Vergis je overigens niet in het enorm drukke verkeer in- en om LA, dat gaat je veel tijd kosten.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Lijkt me ook niet nuttig, laat staan wenselijk.

Vooral die terugrit vind ik een hachelijke onderneming. Een saaie kaarsrechte weg doorheen niemandsland in het donker, hier vallen jaarlijks verkeersslachtoffers. Deze weg is veruit de dodelijkste weg van de VS.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

VinMor schreef:Ongeveer 4 uur heen en terug, wat kan je doen in een dag?
Hou er rekening mee dat 4 uur optimistisch is. Je kan niet in een keer doorrijden, tenzij je alleen van bestuurder wisselt, en dan heb je nog te maken met eventuele files, plaspauzes en andere vertragingen. Ik zou het je niet aanraden.
D--Amo
Amerika-ontdekker

Bericht door D--Amo »

Deze zomer vliegen we ook naar LA, we zullen er echter niet lang blijven. We landen op woensdagavond. Donderdag zijn we een hele dag in LA, en vrijdagochtend vertrekken we al richting SF via route 1.

We logeren in de buurt Hollywood Heights. Enkele vraagjes hierover.
Tickets voor Universal Studio's hebben we reeds aangekocht, voornamelijk voor de Studio Tour. We gaan deze meteen 's ochtends doen. Mogelijks doen we nog een extra attractie, maar het is niet de bedoeling een hele dag in het park te verblijven. Hebben jullie nog tips wat we zouden kunnen doen de rest van de dag?
Is een tripje naar Hollywood sign een optie bvb? Of wat raden jullie nog aan?

Verder willen we vrijdagochtend vroeg vertrekken, onze volgende overnachting is nl in Monterey. We willen de route 1 nemen uiteraard. Het is een stevige rit, maar we trekken er ook een volledige dag voor uit. Welke stops raden jullie aan voor onderweg? En wat eventueel te doen daar?

Alvast bedankt!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Voor tips over de PCH kun je eens hier kijken. Maar goed, kijk daar maar niet te veel naar want zonder ook maar ergens te stoppen ben je al zeven en half uur onderweg op jullie manier. En je zult af en toe moeten stoppen om te tanken, benen strekken of iets te eten. Dus dan zit je al gauw aan de negen uur rijtijd! Dat is lang hoor, vooral bij zo'n bochtige weg.

Waarom overnacht je niet halverwege de kustroute? Ter hoogte van San Simeon/Cambria bijvoorbeeld? Persoonlijk zou ik op deze manier niet de PCH rijden, maar de snellere 101. Vergis je ook niet dat je zeker en vast vertraging zult oplopen bij en om LA/Santa Monica/Malibu en dat je ook op de PCH zelf niet altijd de snelheid zal rijden die je wil. Er zit af en toe een langzame(re) camper of vrachtwagen voor je, die je niet altijd kan inhalen.
Groetjes,
Daniel
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

D--Amo schreef:Hebben jullie nog tips wat we zouden kunnen doen de rest van de dag?
Kijk eens naar de eerste twee pagina's van dit topic, daar staan heel veel tips.
D--Amo schreef:Verder willen we vrijdagochtend vroeg vertrekken, onze volgende overnachting is nl in Monterey. We willen de route 1 nemen uiteraard. Het is een stevige rit, maar we trekken er ook een volledige dag voor uit. Welke stops raden jullie aan voor onderweg? En wat eventueel te doen daar?
Het is niet te doen wat je wil. Tenzij je alleen maar wil rijden, en zo goed als niet wil stoppen behalve plaspauzes etc. Hou er ook rekening mee dat het daar vroeg(er) donker wordt en het stuk na San Simeon een bochtige bergweg is zonder straatverlichting waarbij jullie voornamelijk omhoog rijden en tegenliggers omlaag en hun lichten dus direct in jullie gezicht schijnen. Ik zou inderdaad of de 101 nemen of nog een overnachting inlassen bij bijvoorbeeld San Simeon.
En, deze is belangrijk, de tijd van Google maps is de pure rijtijd, als je de maximumsnelheid kan aanhouden. Dus de rijtijd zonder stops, files, en andere vertragingen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ben dan benieuwd hoe de rest van de route eruit ziet....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

D--Amo schreef:Deze zomer vliegen we ook naar LA, we zullen er echter niet lang blijven. We landen op woensdagavond. Donderdag zijn we een hele dag in LA, en vrijdagochtend vertrekken we al richting SF via route 1.

We logeren in de buurt Hollywood Heights. Enkele vraagjes hierover.
Tickets voor Universal Studio's hebben we reeds aangekocht, voornamelijk voor de Studio Tour. We gaan deze meteen 's ochtends doen. Mogelijks doen we nog een extra attractie, maar het is niet de bedoeling een hele dag in het park te verblijven. Hebben jullie nog tips wat we zouden kunnen doen de rest van de dag?

Verder willen we vrijdagochtend vroeg vertrekken, onze volgende overnachting is nl in Monterey. We willen de route 1 nemen uiteraard. Het is een stevige rit, maar we trekken er ook een volledige dag voor uit. Welke stops raden jullie aan voor onderweg? En wat eventueel te doen daar?

Alvast bedankt!
Ik zou je routetopic (http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 52#p960252) gebruiken voor dit soort vragen. Jammer dat je daar niet meer gereageerd hebt.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Six Flags LA heeft vanaf volgende week weer een (gerenoveerde) megacoaster erbij.
https://roadtrippers.com/stories/twiste ... .70166&z=5
SanneT
Amerika-newbie

Bericht door SanneT »

Wij vertrekken zaterdag naar LA en zijn daar dan dus met memorial day/weekend. (Hebben we helemaal niet doorgehad tijdens het boeken een half jaar geleden) Zijn er forummers die dat wel eens meegemaakt hebben? Zijn er tips over leuke evenementen en/of plekken waar we juist niet moeten komen vanwege te grote drukte?

Sanne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

SanneT
Amerika-newbie

Bericht door SanneT »

Bedankt! Pretparken hadden we sowieso niet in de planning.

Sanne
Lena78
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Lena78 »

In welke wijk kan ik het beste gaan zitten in LA?
En hoe kan ik de tijd het beste inplannen.
De eerste 2 nachten zitten wij in Anaheim omdat we de eerste dag naar Disney gaan en de volgende dag whale watchen bij Dana Point.
De walvis tour begint al om 8.30 en zal 2,5 uur duren.
We hebben dan nog de rest van de dag en de gehele volgende dag in LA.
Wat er nu op mijn lijstje staat:
- Santa Monica beach en omgeving.
- Eventueel fietsen van Santa Monica naar Venice of andersom.
- Mullholland drive (uitzicht op Hollywood sign)
- Walk of fame
- Griffith Park
- Kustweg naar Malibu
- Downtown een walking tour

Dat dit niet allemaal kan snap ik, misschien ook wel...
Wat raden jullie aan? Welke volgorde, waar overnachten etc.
Op de derde dag die ik nu niet genoemd heb vliegen we naar huis om 15.00 uur.
We hebben eerst een binnenlandse vlucht.
Zouden we deze dag ook nog iets kunnen doen als we in de buurt van het vliegveld gaan zitten?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Van waar kom je als je naar LA gaat? Misschien passeer je al langs Malibu.
Wat betreft de dag van vliegen, je moet ook zon 3 uur op voorhand je auto weer inwisselen dus je hebt enkel de korte voormiddag. En met het verkeer in LA moet je geen risico's nemen. Afhankelijk van waar je overnacht, kan je misschien wel nog Santa Monica, Venice Beach of Marina del Rey even bezoeken en iets eten. Dat is redelijk dicht bij de luchthaven.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Jullie kwamen toch van de kant van Arizona af? Laat dan het stuk naar Malibu gewoon zitten zou ik zeggen. Ik zou na de walvistocht naar Marina del Rey of naar Santa Monica rijden en daar fietsen huren en langs de kust gaan fietsen. De volgende dag heb je dan 's ochtends hollywood, dan naar downtown en wat later in de middag naar Griffith Park. Dan heb je daar ook het minste last van de smog normaal gesproken. De ochtend voor je vertrek zal je echt niet heel veel meer doen. Ik zou zeker 3u vooraf je auto inleveren en geen risico nemen met files naar het vliegveld, dus je zal wrs rond 11u al wel aanstalten maken om de terugreis te beginnen. Bij veel hotels moet je om 10u uitchecken. Ik zou ergens gaan zitten waar je nog even lekker kunt ontbijten of wat souveniers kunt kopen.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

De laatste paar berichten/vragen aangaande pretparken zijn afgesplitst naar een nieuw topic, speciaal opgezet voor alles omtrent pretparkvragen. Dit topic is hier te vinden.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer