Zojuist hebben wij ons aangemeld voor de loterij voor een dagje Wave in September, maar tijdens het bevestigen van de betalen hield onze geliefde Ziggo er mee op.
Nu weet ik dus niet of het goed doorgekomen is, krijg je een bevestigingsmail?
Even een vraagje: wij zijn ingeloot voor de Wave, hoera, maar ik lees nu dat je 8 mijl moet rijden om er te komen. Kan en mag dat wel met een RV van 31 ft? En zo niet, wat is het alternatief?
Ik heb me ook aangemeld voor de lotterij. We hebben twee overnachtingen in Page. Dit zijn ook onze eerste en tweede keus.
Als derde keus heb ik de dag opgegeven dat we van Bryce naar Page gaan. Dit betekent dan 's middags the wave lopen. Is dit te doen? (Is het dan te warm (eind september) of hebben we te weinig tijd?)
marmaramerika schreef:Even een vraagje: wij zijn ingeloot voor de Wave, hoera, maar ik lees nu dat je 8 mijl moet rijden om er te komen. Kan en mag dat wel met een RV van 31 ft? En zo niet, wat is het alternatief?
Zoals de weg er afgelopen september bij lag was het naar mijn idee echt niet te doen met een camper. Ik vond het met onze SUV al behoorlijk spannend. Ik heb in mijn verslag 1 foto staan van de weg, maar dat was nog niet het slechtste stuk.
Misschien is de weg beter als het langere tijd droog is geweest.
Als je het niet met de camper wilt/kunt doen zou je een auto kunnen huren.
Harriesch schreef:Ik heb me ook aangemeld voor de lotterij. We hebben twee overnachtingen in Page. Dit zijn ook onze eerste en tweede keus.
Als derde keus heb ik de dag opgegeven dat we van Bryce naar Page gaan. Dit betekent dan 's middags the wave lopen. Is dit te doen? (Is het dan te warm (eind september) of hebben we te weinig tijd?)
Het zal sowieso warm zijn tenzij je echt heel erg vroeg vertrekt. Het belangrijkste echter is dat je ruim op tijd voor het donker is weer terug bent bij de weg, je wilt daar niet verdwalen.
Ik zou me er nu nog niet druk over maken, de kans dat je inloot is niet groot, en de kans dat het je 3e keus is, is nog kleiner.
Eventueel gooi je de route om als dat mogelijk is.
Jammer jammer, gisteren 1 mei bericht dat we niet zijn ingeloot voor The Wave. Dan maar een andere mooie hike. Buckskin Gulch? White Pocket? Moeilijk kiezen hoor!
White pocket... dat is toch enkel goed te doen met een begeleider, en na een hobbelige rit van meer dan een uur?
mja, da's ook een attractie op zich natuurlijk. (maar wel wat duurder)
Wij hebben ook al bericht gekregen dat we niet zijn uitgeloot voor augustus.
Maar onze vrienden hebben nog geen bericht ontvangen ...?
wij zijn er met Terry naar toe geweest, maar de anderen die er waren (2 personen...) waren wel op hun eentje gekomen (maar wel met een goede 4x4).
Die waren zelfs in hun wagen blijven slapen om zowel een zonsondergang als zonsopgang mee te maken. Moet wel fantastisch zijn.
We kwamen op 1km van White Pocket, tot onze niet geringe verbazing, een gewone personenwagen tegen met 2 jonge kerels die het meeste plezier
van de wereld leken te hebben. Wel echt een compleet raadsel hoe die daar geraakt zijn want Terry's Jeep sleepte zelfs regelmatig met de onderkant omdat
de wielen zo diep in het zand zakten...bizar. Bovendien moest hij ook regelmatig, omwille van het diepe, mulle zand, in 4x4 schakelen.
Duurder is het zeker...maar anderzijds ben je zeker van je zaak en hoef je je geen zorgen te maken omtrent verkeerd en/of vast rijden.
Een hobbelige rit van ruim meer dan uur is het ook, maar anderzijds parkeer je de wagen wel pal aan White Pocket zodat je al je energie kan gebruiken om het vrij grote
gebied te ontdekken en bewonderen.
En bovenal : wat is het alternatief als je niet uitgeloot wordt? Right : White Pocket...
Ik zou me heel graag willen inschrijven voor de loterij maar nu heb ik nog wel even wat vragen.
We hebben maar 1 overnachting in Page. We zouden dus vanuit de Grand Canyon naar the wave kunnen rijden de wandeling doen en dan terug naar Page. Is dit te doen?
We zijn we ook 2 nachten in Zion NP volgens mij zouden we het ook vanuit daar kunnen doen.
Verder vroeg ik me af hoe zwaar het is we zouden dan in september gaan en ik heb geen idee hoe ik op de hitte ga reageren. We zijn allebei nog jong en hebben geen geweldige conditie maar volgens mij ook niet bar slecht
Nouja we moeten eerst nog maar is zien of we uitgeloot worden maar het zou zo vervelend zijn als we in de praktijk er helemaal geen tijd voor hebben...
Vrienden van ons hebben the wave gewonnen, maar ZIJ gaan dit jaar niet naar de USA
en dat toevallig op één van onze datums!!!
Heb je 'm door ???
Tuurlijk!
voor diegenen die een alternatief zoeken voor The Wave : ik heb nog een aantal extra foto's gezet op onze travelblog over White Pocket : http://kalaman0032.blogspot.com/
pas bij thuiskomst ben ik eigenlijk beginnen zoeken om één en ander op een blog te plaatsen ipv ons reisverslag dat we hier elke avond op deze site schreven. Het was wel bijzonder prettig om telkens al die enthousiaste reacties te krijgen terwijl je aan de andere kant van de wereld aan het hotsebotsen bent...
Ik heb nog enkel dagen te gaan en ben heel druk bezig om alles te posten betreffende Blue Canyon...onze volgende reisdag, 9 april.
Idem dito voor onze Flickrpagina : http://www.flickr.com/photos/kalaman0032/ en de filmpjes waar mijn zoon aan werkt (en waar ik nog met veel meer ongeduld naar uitzie...) : " onclick="window.open(this.href);return false;
We hebben maar 1 overnachting in Page. We zouden dus vanuit de Grand Canyon naar the wave kunnen rijden de wandeling doen en dan terug naar Page. Is dit te doen?
In dat geval zou ik als eerste keuze voor de loting de dag ná de overnachting in Page opgeven. Als je wordt ingeloot kan je heel vroeg vertrekken vanuit Page voor de Wave. Afgelopen zomer waren wij om 6 am bij de trailhead en om 11 am weer terug. 's Morgens vroeg is het nog lekker koel en de kleuren zijn erg mooi in het ochtendlicht. Vervolgens zijn we nog doorgereden via Kanab, en Bryce Park naar onze volgende bestemming (Cannonville).
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.