Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe druk is Los Angeles?
Re: Hoe druk is Los Angeles?
De route die jij aangeeft is al 33 minuten zonder file. Knap als je dat binnen een half uur doet door LA.
Al die alternatieve routes die jij aangeeft, moet je ook maar weten te vinden, als je totaal vreemd bent in een stad.
Al die alternatieve routes die jij aangeeft, moet je ook maar weten te vinden, als je totaal vreemd bent in een stad.
Joh, zelfs een half uur is fors overdreven.
Het enige knelpunt was rechtsaf slaan vanaf Venice blvd de 1 op, met een lange rij voor het verkeerslicht. En dan heb je op de 1, langs Marina Del Ray nog een paar verkeerslichten. Maar je kunt wat afsnijden zonder verkeerslichten (via Washington Way, Abbot Kimney en Washington ave) om die drukte te vermijden.
Ik was hier vorig jaar nog en ben toen ook vanuit Venice naar LAX gereden, midden in de avondspits op een woensdag. Even gecheckt: volgens de bonnen heb ik om 05.59pm afgerekend bij de Subway recht achter Venice beach en om 6.28pm de auto ingeleverd bij Alamo op LAX. Auto stond 500m verderop geparkeerd. Dat is 29 minuten, waarvan nog zeker 5 a 6 minuten lopen naar de auto en nog een stop bij de benzinepomp om de tank af te vullen.
Google geeft voor dit ritje 18 minuten aan. Dat klopt dus vrij aardig.
Het enige knelpunt was rechtsaf slaan vanaf Venice blvd de 1 op, met een lange rij voor het verkeerslicht. En dan heb je op de 1, langs Marina Del Ray nog een paar verkeerslichten. Maar je kunt wat afsnijden zonder verkeerslichten (via Washington Way, Abbot Kimney en Washington ave) om die drukte te vermijden.
Ik was hier vorig jaar nog en ben toen ook vanuit Venice naar LAX gereden, midden in de avondspits op een woensdag. Even gecheckt: volgens de bonnen heb ik om 05.59pm afgerekend bij de Subway recht achter Venice beach en om 6.28pm de auto ingeleverd bij Alamo op LAX. Auto stond 500m verderop geparkeerd. Dat is 29 minuten, waarvan nog zeker 5 a 6 minuten lopen naar de auto en nog een stop bij de benzinepomp om de tank af te vullen.
Google geeft voor dit ritje 18 minuten aan. Dat klopt dus vrij aardig.
-
Pascal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Wat ik ook al een paar heb voorgehad- eerder toeval dan zo gepland- dat ik in de usa aankom tijdens een verlengd weekend.
Zo ben ik in 2015 geland op LAX daags voor memorial day.
Na aankomst in het hotel nog gaan eten. De snelwegen waren heel kalm.
Op memorial day zelf rond 8u op weg gegaan. Het leek wel of er geen autos meer waren in LA. Nog nooit zoveel beton gezien zonder autos. Echt leeg was het.
Ook in 2012, maar dan september, zo in Seattle kunnen rondtoeren. Zelfs straatparkeren was geen probleem.
Wat me logisch lijkt is dat zo een verlengd weekend dient om aan te komen en niet om te vertrekken. Want dan op vrijdag of zaterdag gaan rijden of vliegen is superdrukte gegarandeerd.
Zo ben ik in 2015 geland op LAX daags voor memorial day.
Na aankomst in het hotel nog gaan eten. De snelwegen waren heel kalm.
Op memorial day zelf rond 8u op weg gegaan. Het leek wel of er geen autos meer waren in LA. Nog nooit zoveel beton gezien zonder autos. Echt leeg was het.
Ook in 2012, maar dan september, zo in Seattle kunnen rondtoeren. Zelfs straatparkeren was geen probleem.
Wat me logisch lijkt is dat zo een verlengd weekend dient om aan te komen en niet om te vertrekken. Want dan op vrijdag of zaterdag gaan rijden of vliegen is superdrukte gegarandeerd.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Waar haal je het allemaal joh?ohjajoh? schreef:@VerstiJ
Als ik jou was zou ik om 14/14:30 richting LAX rijden vanuit Venice Beach. Reken op een uur a 1,5 rijtijd.
Als je je auto inlevert, wordt je met een bus naar het vliegveld gebracht.
Zorg wel dat je weet vanuit welke terminal je vertrekt, dat moet je weten als je mee wilt met de bus.
Venice Beach naar de rental cars facilities op LAX is een afstand van ongeveer 11 kilometer. Inderdaad rondom Marina Del Rey heen en via de "1", daar ga je ongeveer een half uur overdoen en dan mag er best al wat verkeer zijn. Vrij eenvoudige route, ik zie het probleem niet.
Als je weet met welke Airline je moet dan weet men ook wel op welke terminal je moet zijn, maak je daar dus al zeker niet druk over. Voor een vertrek om 19h15 zou ik zelfs maar om 16 uur in Venice vertrekken. Maar goed, geef het nog een beetje marge en vertrek dan om 15 uur 30, maar zeker geen 1,5 uur van tevoren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Tik het anders even in op Google maps dan zie je dat de route van Psvwally 33 minuten is zonder file. Ik verzin het niet hoor.
Ik geef aan houd rekening met een rijtijd van 1 a 1,5 uur. Maar goed, zal wel aan mij liggen. Verkeer in LA stelt niks voor joh, geen enkele file, je kan overal zo doorrijden.
Ik heb er vanaf San Diego 1,5 uur stil gestaan op de snelweg zonder 1 meter vooruit te komen. Maar ach, dat zal ik ook wel gedroomd hebben.
Het verkeer in LA is een en al ellende, maar ik zal waarschijnlijk wel gewoon pech hebben gehad.
En nee, met alleen de airline weet de chauffeur van de bus niet in welke terminal je moet zijn. Niet iets om je druk over te maken, maar wel makkelijk als je weet in welke bus je moet stappen.
Ik geef aan houd rekening met een rijtijd van 1 a 1,5 uur. Maar goed, zal wel aan mij liggen. Verkeer in LA stelt niks voor joh, geen enkele file, je kan overal zo doorrijden.
Ik heb er vanaf San Diego 1,5 uur stil gestaan op de snelweg zonder 1 meter vooruit te komen. Maar ach, dat zal ik ook wel gedroomd hebben.
Het verkeer in LA is een en al ellende, maar ik zal waarschijnlijk wel gewoon pech hebben gehad.
En nee, met alleen de airline weet de chauffeur van de bus niet in welke terminal je moet zijn. Niet iets om je druk over te maken, maar wel makkelijk als je weet in welke bus je moet stappen.
- Big-AL
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zodra ik in de shuttle naar LAX stap bij de car rental geef ik aan de chauffeuse door dat ik met KLM vlieg en ze stopt precies voor de juiste terminal. Ik heb nog nooit meer hoeven doorgeven dan de vliegmaatschappij.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Ik weet niet welke Google Maps jij gebruikt, maar bij mij is het gewoon 22 minuten rijden tot de rental cars facility. Ik heb zelf deze route ook al gereden rond dat tijdstip. OK verkeer is er uiteraard, maar tenzij er iets bijzonders gebeurd is ga je over 10 kilometer echt geen 1 tot 1,5 uur doen !
Het is niet omdat je eens pech gehad hebt en 1,5 uur stilgestaan hebt dat zoiets dagelijkse kost is. Overigens vanaf San Diego, dat zal dan de 405 zijn, ja, dat is natuurlijk "DE" snelweg om in file te staan.
Wie slim is gebruikt "WAZE", deze brengt je wel omheen de files.
En met alleen de airline weet de chauffeur van de bus echt wel genoeg, dat is overigens wat ze meestal ook vragen : "which airline" en als ze aan de terminals komen roepen ze zelfs af voor welke airline je moet uitstappen. Denk je misschien dat de airlines van terminal naar terminal verhuizen ?
Het is niet omdat je eens pech gehad hebt en 1,5 uur stilgestaan hebt dat zoiets dagelijkse kost is. Overigens vanaf San Diego, dat zal dan de 405 zijn, ja, dat is natuurlijk "DE" snelweg om in file te staan.
Wie slim is gebruikt "WAZE", deze brengt je wel omheen de files.
En met alleen de airline weet de chauffeur van de bus echt wel genoeg, dat is overigens wat ze meestal ook vragen : "which airline" en als ze aan de terminals komen roepen ze zelfs af voor welke airline je moet uitstappen. Denk je misschien dat de airlines van terminal naar terminal verhuizen ?
Goeie chauffeuse had jij dan. Die van mij wist het niet, althans hij zei dat hij het niet wist.
Ik had blijkbaar niets dan pech in LA, damn!
En blijkbaar was november 2016 helemaal de verkeerde tijd om in LA te zijn.
Ik stond er nl elke dag in de file.
Maar natuurlijk ook erg dom dat ik niet allerlei alternatieve routes wist. Wie kent Waze nou niet?
Die kent natuurlijk iedereen die voor de 1e keer in een stad komt. Idd niet slim van me.
Ik had blijkbaar niets dan pech in LA, damn!
En blijkbaar was november 2016 helemaal de verkeerde tijd om in LA te zijn.
Ik stond er nl elke dag in de file.
Maar natuurlijk ook erg dom dat ik niet allerlei alternatieve routes wist. Wie kent Waze nou niet?
Die kent natuurlijk iedereen die voor de 1e keer in een stad komt. Idd niet slim van me.
Laatst gewijzigd door ohjajoh? op 13 jul 2017, 22:29, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Was het een specialleke misschien ?
Ik heb eigenlijk op een shuttle bus nog nooit iets anders moeten geven dan de luchtvaartmaatschappij.
Ik heb eigenlijk op een shuttle bus nog nooit iets anders moeten geven dan de luchtvaartmaatschappij.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik kom op 19min waar ik vandaan kwam, met een beetje file. Ik heb er zelf met tanken iets meer dan 25min over gedaan. Ik nam het al ruim met 30/45min als je vanaf de boardwalk vertrekt. Maar 1.5u is echt niet nodig.ohjajoh? schreef:Tik het anders even in op Google maps dan zie je dat de route van Psvwally 33 minuten is zonder file. Ik verzin het niet hoor.
Niemand zegt hier dat je in LA geen file kan hebben. Maar MIJN ervaring, op in ieder geval elke dag van de week in LA is dat IK het tot nu toe niet erger vind dan wat ik hier meemaak. Ja, het zijn meer banen die vast staan, maar in mijn ervaring rijdt het daar meer door dan hier elke dag in de spits. Ik heb tot nu toe maar 1x vastgestaan en dat was toen ik met mijn stomme kop dacht in de spits via downtown LA, over de snelweg, naar Griffith Park te rijden. Maar ook daar reed ik meer dan dat ik stilstond.
Heel ander verhaal dan waar het hier over ging. De discussie waar ik op reageerde ging over jouw reactie over de route van Venice naar LAX.ohjajoh? schreef:Ik heb er vanaf San Diego 1,5 uur stil gestaan op de snelweg zonder 1 meter vooruit te komen. Maar ach, dat zal ik ook wel gedroomd hebben. Het verkeer in LA is een en al ellende, maar ik zal waarschijnlijk wel gewoon pech hebben gehad.
Ik ken mensen die meer dan 2u hebben gedaan om van Santa Monica naar Universal te komen. Ik heb meer drukte op de 405 ervaren rond Costa Mesa/Newport Beach richting Long Beach/Anaheim en door de San Fernando Valley dan in LA zelf. Maar dat betekent niet dat het geen dramaverkeer kan zijn. Ik ken ook de verhalen en foto's wel van 12 banen 20km file hoor. Maar van die cynische opmerkingen als van dat zal ik wel gedroomd hebben.. sja.. kan ik weinig mee zal ik maar zeggen
Behalve dat ik niet snap wat je bedoelt met 'in welke bus je moet stappen'. Er rijdt immers maar 1 bus, die tussen het verhuurbedrijf en LAX. Is wederom MIJN ervaring dat de buschauffeur voor vertrek door de bus loopt, of bij het instappen en aan alle passagiers de luchtvaartmaatschappij vraagt en deze omroept bij aankomst bij de juiste terminal.ohjajoh? schreef:En nee, met alleen de airline weet de chauffeur van de bus niet in welke terminal je moet zijn. Niet iets om je druk over te maken, maar wel makkelijk als je weet in welke bus je moet stappen.
Daarom geef ik ze juist, om te gebruiken. Daar is oa dit forum voor....Al die alternatieve routes die jij aangeeft, moet je ook maar weten te vinden, als je totaal vreemd bent in een stad.
Doe ermee wat je wilt voor een volgende keer zou ik zeggen.
Is allemaal prima joh. Zoals ik al zei ik zal die tijd in LA wel gewoon vette pech hebben gehad of jullie erg veel geluk.
Ik herinner me LA alleen maar als 1 lange file. Niet alleen 's morgens, gewoon de hele dag door. Zelfs 's nachts op weg naar mijn hotel vanaf het vliegveld.
Elke dag hetzelfde liedje, ik had na 2 dagen helemaal geen zin meer om nog ergens naartoe te gaan.
Zelfs naar NYC is minder druk op de snelweg. Daar was ik vorige week nog met de auto. Zo druk heb ik nog nooit ergens meegemaakt.
En nee ik kende niet allerlei alternatieve routes helaas. Ik tikte mijn bestemming in op mijn tomtom en begon te rijden.
Verder doet iedereen maar wat die zelf het beste vindt. Ik zou wel een ruime marge aanhouden.
Toen ik mijn auto had ingeleverd stonden er 4 bussen. Ik kon helaas niet online inchecken dus ik wist niet in welke terminal ik moest zijn.
In de 1e bus gevraagd en de chauffeur wist het niet. Dus op internet vlucht opzoeken en toen de bus genomen naar terminal C geloof ik.
Als jullie het een overbodige tip vinden om het van tevoren na te kijken, ook prima, doe je het niet.
Maar voor de 5e keer, ik had waarschijnlijk alleen maar pech in LA.
Normaal zal het er wel heel anders aan toe gaan.
Ik herinner me LA alleen maar als 1 lange file. Niet alleen 's morgens, gewoon de hele dag door. Zelfs 's nachts op weg naar mijn hotel vanaf het vliegveld.
Elke dag hetzelfde liedje, ik had na 2 dagen helemaal geen zin meer om nog ergens naartoe te gaan.
Zelfs naar NYC is minder druk op de snelweg. Daar was ik vorige week nog met de auto. Zo druk heb ik nog nooit ergens meegemaakt.
En nee ik kende niet allerlei alternatieve routes helaas. Ik tikte mijn bestemming in op mijn tomtom en begon te rijden.
Verder doet iedereen maar wat die zelf het beste vindt. Ik zou wel een ruime marge aanhouden.
Toen ik mijn auto had ingeleverd stonden er 4 bussen. Ik kon helaas niet online inchecken dus ik wist niet in welke terminal ik moest zijn.
In de 1e bus gevraagd en de chauffeur wist het niet. Dus op internet vlucht opzoeken en toen de bus genomen naar terminal C geloof ik.
Als jullie het een overbodige tip vinden om het van tevoren na te kijken, ook prima, doe je het niet.
Maar voor de 5e keer, ik had waarschijnlijk alleen maar pech in LA.
Normaal zal het er wel heel anders aan toe gaan.
Wij herinneren LA ook vooral met file. Om de stad uit te komen de 2e dag. En terug aan het einde van de vakantie naar Anaheim uren vast gestaan.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Big-AL
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ohjajoh?, jij hebt lijkt wel echt pech gehad met de drukte. Zonde, want dat drukt zeker een stempel op je vakantie.
Ik heb in totaal nu 1 maand elke dag door heel LA gereden en ik heb welgeteld 1 keer lang stil gestaan.
Op de terugweg van Malibu richting Hollywood heb ik rond 6 uur 's-avonds een half uur stil gestaan.
De drukte die hier gemeld wordt heb ik nooit zo ervaren (gelukkig).
Tuurlijk is het druk, het is een stad (of meer, stadsdelen) waar meer dan 16 miljoen mensen wonen die allemaal met de auto overal heen gaan. En persoonlijk vind ik dat ze allemaal redelijk relaxed rijden. Zo goed als nooit bumperkleven, en het keep your lane principe werkt ook perfect.
Maar ik ga zoveel mogelijk over de binnenwegen ipv de highways. Santa Monica Blvd is een goed alternatief.
Ook La Cienega Blvd. Dit zijn brede doorgangswegen vanaf de highways richting Hollywood. Hier heb je alleen met stoplichten te maken.
Ik heb in totaal nu 1 maand elke dag door heel LA gereden en ik heb welgeteld 1 keer lang stil gestaan.
Op de terugweg van Malibu richting Hollywood heb ik rond 6 uur 's-avonds een half uur stil gestaan.
De drukte die hier gemeld wordt heb ik nooit zo ervaren (gelukkig).
Tuurlijk is het druk, het is een stad (of meer, stadsdelen) waar meer dan 16 miljoen mensen wonen die allemaal met de auto overal heen gaan. En persoonlijk vind ik dat ze allemaal redelijk relaxed rijden. Zo goed als nooit bumperkleven, en het keep your lane principe werkt ook perfect.
Maar ik ga zoveel mogelijk over de binnenwegen ipv de highways. Santa Monica Blvd is een goed alternatief.
Ook La Cienega Blvd. Dit zijn brede doorgangswegen vanaf de highways richting Hollywood. Hier heb je alleen met stoplichten te maken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat komt ook omdat NYC een veel beter openbaar vervoer systeem heeft dan LA. In NYC hebben veel mensen niet eens een auto. In LA hebben veel gezinnen meerdere auto's. In de top10 van drukste autosnelwegen ter wereld (qua intensiteit) staan 3 snelwegen die door LA lopen. Dat zegt al wel iets.Zelfs naar NYC is minder druk op de snelweg.
Ik denk niet dat hier iemand moeite mee heeft. Zeker als je nog een vlucht binnen Amerika hebt. Anders zit je volgens mij sowieso in de Bradley international terminal. Ik zoek dat ook altijd vooraf uit en schrijf dit in het roadbook. Alleen gaat het roadbook op de dag van de terugweg altijd of in de prullenbak of in de reistas. Ik zoek vooraf zelfs uit of ik bij landingen beter links of rechts in het vliegtuig kan zitten. En dan baal ik als de meestgebruikte landingsroutes ineens door de wind gedraaid zijn en ik dus aan de 'verkeerde' kant zit.Als jullie het een overbodige tip vinden om het van tevoren na te kijken, ook prima, doe je het niet.
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Tuurlijk mag men dit nakijken, maar je doet het gewoon uitschijnen dat als je het niet weet je de pineut bent en er nooit geraakt.ohjajoh? schreef:Als jullie het een overbodige tip vinden om het van tevoren na te kijken, ook prima, doe je het niet.
Er is per verhuurder slechts 1 bus die naar de terminals rijdt, t'is te zeggen, natuurlijk heeft elke verhuurder er wel meer dan één, maar die rijden gewoon om beurten hetzelfde rondje.
De terminals op LAX zijn genummerd van 1 tot en met 8, met uitzondering van terminal B (Tom Bradley) waar de Europese maatschappijen komen.
Ik heb al meer file gehad om NYC binnen te rijden dan ik ooit in LA meemaakte. Ik heb eens 1,5 uur staan aanschuiven aan de Lincoln tunnnel. Laat staan van de verschrikkelijke files rondom Chinatown bijvoorbeeld.Zelfs naar NYC is minder druk op de snelweg.
-
VerstiJ
- Amerika-ontdekker
Bedankt allemaal 
Ik heb wel dit nog gevonden op site van Alamo, zou dit ook van toepassing zijn van rental location naar LAX:
*** Traveler Warning ***
Due to ongoing construction related traffic congestion both inside the LAX roadway and on the surrounding streets, travelers may experience delays of up to 30 additional minutes when traveling between the terminal and the rental location.
Ik heb het zo genoteerd, corrigeer maar indien nodig
- Vertrek ten laatste om 15h30 van Venice Beach
- rondom Marina Del Rey heen en via de "1" rijden
- Auto Droppen
- Shuttle bus nemen en zeggen dat ik met Lufthansa vlieg
Ik heb wel dit nog gevonden op site van Alamo, zou dit ook van toepassing zijn van rental location naar LAX:
*** Traveler Warning ***
Due to ongoing construction related traffic congestion both inside the LAX roadway and on the surrounding streets, travelers may experience delays of up to 30 additional minutes when traveling between the terminal and the rental location.
Ik heb het zo genoteerd, corrigeer maar indien nodig
- Vertrek ten laatste om 15h30 van Venice Beach
- rondom Marina Del Rey heen en via de "1" rijden
- Auto Droppen
- Shuttle bus nemen en zeggen dat ik met Lufthansa vlieg
2010: NY
2013: NY
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten + New York
2019: Yellowstone & The Rockies
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Eind april hebben we er inderdaad een half uurtje over gedaan om van de Avis verhuurlocatie naar de Tom Bradley terminal te komen. Wij vlogen ook met Lufthansa, heerlijk vlucht gehad. 
Misschien zou je toch een keer kunnen lezen. Ik zal het nog even heel langzaam herhalen speciaal voor jou.Marcopstal schreef:Tuurlijk mag men dit nakijken, maar je doet het gewoon uitschijnen dat als je het niet weet je de pineut bent en er nooit geraakt.ohjajoh? schreef:Als jullie het een overbodige tip vinden om het van tevoren na te kijken, ook prima, doe je het niet.
Na het inleveren van mijn auto kwam ik bij de bus en zei: Hi Mr driver, I'm flying to London with British Airlines, can you tell me which terminal I should go to? Driver: sorry sir, I don't know.
Dus ik moest het nakijken op mijn telefoon, anders was ik er inderdaad of niet aangekomen, of waarschijnlijk bij de verkeerde terminal.
Was ook nog vrij lastig want er was geen wifi en ik had geen internet op mijn telefoon.
Helaas was ik niet op de hoogte van het hele terminal en shuttle gebeuren op LAX, zoals jij dat natuurlijk wel bent van elke luchthaven in de VS.
Dat maakt het natuurlijk allemaal een stuk makkelijker.
Doe verder met mijn tip wat je wilt.
Zelfs als je op de verkeerde plek uitstapt is dat echt geen ramp, je kunt ook gewoon naar de juiste terminal wandelen. Worse case scenario is 8 naar B ofzo, en dat is misschien 10 minuutjes wandelen.
@Verstij: voor Lufthansa moet je bij B uitstappen.
De bus van de verhuurder rijd gewoon het rondje 1 - 2 - 3 - B - 4 - 5 - 6 - 7 - 8. Nadat ze iedereen gedropt hebben doen ze nog een keer hetzelfde rondje voor de pickup.
En nogmaals, je zit in Venice zo'n beetje om de hoek bij het vliegveld. Geen snelwegen meer, alleen een stukje van de oude 1 met wat verkeerslichten. Hoe druk het ook is, dat rijdt gewoon door. Daarom is het juist een ideale plek om voor je vlucht nog even lekker van het strand en de zee te genieten. Je bent echt in ca 20 minuten bij de verhuurder. Vermijd alleen in de spits het kruispunt van de 1 met Venice blvd, daar staat een forse rij om rechtsaf te slaan en dat verkeerslicht werkt niet echt mee. Vergelijk het met vanaf Hoofddorp naar Schiphol rijden. Dan sta je in de spits ook even voor het verkeerslicht bij het kruispunt met de A4, maar kun je lekker achterdoor over Schiphol Rijk rijden.
Als je om 19.15u vliegt dan sluit de check-in om 18.30u. Met een half uur marge wil je dus zo rond 18.00 in de terminal zijn. Reken op 30 minuten voor het busje, dan zit je ruim. Normaal doen ze er nog geen 10 minuten over. Je wilt dus om 17.30 je auto ingeleverd hebben. Reken daar ook nog eens ruim de tijd voor, 10 minuten om je auto leeg te halen. Dan wil je dus om 17.20 bij de verhuurder zijn. Met tanken erbij moet je dan dus uiterlijk om 16.50u wegrijden in Venice. In dat schema zit dus al een marge gestapeld van een minuut of 50. Elke minuut die je eerder weg rijdt geeft je meer marge. Als je 16.30u aanhoudt zit je echt ruim en sta je denk ik om 17.30u voor de incheckbalie (die dan net een kwartier open is).
Om 15.30u wegrijden, tanken, inleveren en met het busje naar de terminal betekent dat je waarschijnlijk al rond 16.15u voor een (dan nog een uur gesloten) check-in balie staat. Ik zou nog een uurtje op het strand blijven liggen.
@Verstij: voor Lufthansa moet je bij B uitstappen.
De bus van de verhuurder rijd gewoon het rondje 1 - 2 - 3 - B - 4 - 5 - 6 - 7 - 8. Nadat ze iedereen gedropt hebben doen ze nog een keer hetzelfde rondje voor de pickup.
En nogmaals, je zit in Venice zo'n beetje om de hoek bij het vliegveld. Geen snelwegen meer, alleen een stukje van de oude 1 met wat verkeerslichten. Hoe druk het ook is, dat rijdt gewoon door. Daarom is het juist een ideale plek om voor je vlucht nog even lekker van het strand en de zee te genieten. Je bent echt in ca 20 minuten bij de verhuurder. Vermijd alleen in de spits het kruispunt van de 1 met Venice blvd, daar staat een forse rij om rechtsaf te slaan en dat verkeerslicht werkt niet echt mee. Vergelijk het met vanaf Hoofddorp naar Schiphol rijden. Dan sta je in de spits ook even voor het verkeerslicht bij het kruispunt met de A4, maar kun je lekker achterdoor over Schiphol Rijk rijden.
Als je om 19.15u vliegt dan sluit de check-in om 18.30u. Met een half uur marge wil je dus zo rond 18.00 in de terminal zijn. Reken op 30 minuten voor het busje, dan zit je ruim. Normaal doen ze er nog geen 10 minuten over. Je wilt dus om 17.30 je auto ingeleverd hebben. Reken daar ook nog eens ruim de tijd voor, 10 minuten om je auto leeg te halen. Dan wil je dus om 17.20 bij de verhuurder zijn. Met tanken erbij moet je dan dus uiterlijk om 16.50u wegrijden in Venice. In dat schema zit dus al een marge gestapeld van een minuut of 50. Elke minuut die je eerder weg rijdt geeft je meer marge. Als je 16.30u aanhoudt zit je echt ruim en sta je denk ik om 17.30u voor de incheckbalie (die dan net een kwartier open is).
Om 15.30u wegrijden, tanken, inleveren en met het busje naar de terminal betekent dat je waarschijnlijk al rond 16.15u voor een (dan nog een uur gesloten) check-in balie staat. Ik zou nog een uurtje op het strand blijven liggen.
-
VerstiJ
- Amerika-ontdekker
Krijg ik dan geen extra dag aangerekend als ik de auto later inlever dan vermeld op de voucher?
Beetje off topic vraag mssn maar welke maatijd krijg je op een avond vlucht? Diner of ontbijt?
Ik had ook tijd ingecalculeerd om iets te eten op de luchthaven
Beetje off topic vraag mssn maar welke maatijd krijg je op een avond vlucht? Diner of ontbijt?
Ik had ook tijd ingecalculeerd om iets te eten op de luchthaven
2010: NY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen