Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Opening Tioga Pass 2017 (update 29 Juni open)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Opening Tioga Pass 2017
Als je uit het westen komt heb je niets met de Tioga Road te maken. Wel is nu een deel van de 120 aan de westkant tijdelijk afgesloten maar dat zal in juni wel opgelost zijn vermoed ik. Kijk daarvoor naar de alerts op de NPS-sites onder Big Oak Flat Road. Kijk ook eens op een kaart van het park voor de wegen.
Vanuit Colterville maakt het niet heel erg veel uit welke route je neemt. Het is hoe dan ook een flink eind rijden naar de vallei. Waarom kijk je niet naar iets dichter bij het park of in het park? Dat scheelt je 3 tot 4 uur rijden per dag.
Marianne
Vanuit Colterville maakt het niet heel erg veel uit welke route je neemt. Het is hoe dan ook een flink eind rijden naar de vallei. Waarom kijk je niet naar iets dichter bij het park of in het park? Dat scheelt je 3 tot 4 uur rijden per dag.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
En dan te bedenken dat Yosemite me niet eens echt trekt, maar de andere drie reisgenoten wel. Ben meer een Death Valley, Arches of Monument Valley "kind of person" . Zand, zon en rotseneoms schreef:*mompelt iets met ezel en steen*laanvdj schreef:Wij zijn er op 2/6, de Tioga pass is not going to happen. [...] Net als in 2011, toen ook al onderlangs moeten gaan.

- goldenhills
- Amerika-expert
Het sneeuwt weer momenteel in de Sierra's... Storm en regen hier, het lijkt wel herfst! 

- Drive 5-7
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Oh, ik dacht dat de hele 120 door YNP 'Tioga Road' genoemd werd. We hebben wel verder gezocht naar dichter bij het park, maar de prijzen stijgen dan ook exponentieel. $ 200 tot $ 300 per overnachting vonden we een beetje te gek worden ...Martin & Marianne schreef:Als je uit het westen komt heb je niets met de Tioga Road te maken. Wel is nu een deel van de 120 aan de westkant tijdelijk afgesloten maar dat zal in juni wel opgelost zijn vermoed ik.
En, zoals vorige keer, een stukje rijden vinden we niet erg, stukje lopen ook niet. Een stevige wandeling zit er echter niet in.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk eens naar een tent in Half Dome Village; nog niet goedkoop maar wel minder dan 200 dollar en je bespaart ontzettend veel reistijd. Nog ene keer terug gaan omdat je weer te weinig tijd had, is duurder.
Of kijk eens naar de Yösemite Bug.
Marianne

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik zal dus maar alle hoop opgeven voor 1 Juni
Had een route voorzien van Lone Pine naar Mammoth lakes, en daarna via de tioga richting Mariposa.
Bodie stond ook nog op het programma.
Zou Mammoth lakes en Bodie wel te bereiken zijn, en daarna via de Sonora Pass richting Mariposa?
Of wordt dat ook Tricky?
Of via Lone pine richting bakersfield, en dan 2 nachten Mariposa?

Had een route voorzien van Lone Pine naar Mammoth lakes, en daarna via de tioga richting Mariposa.
Zou Mammoth lakes en Bodie wel te bereiken zijn, en daarna via de Sonora Pass richting Mariposa?
Of wordt dat ook Tricky?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Wij hebben het zelfde probleem. Ik denk dat de Sonora Pass ook niet open is. Als ik op de hierboven genoemde site kijk, zie ik dat ze bijna driekwart meer sneeuw hebben dan normaal. Blijft koffiedik kijken. Wij gaan ook van Mammoth Lakes naar Mariposa op 3 juni. Maar onderlangs is wel een saaie route die we al een keer gereden hebben. Misschien moeten we nog noordelijker proberen. Maar het sneeuwt er nog steeds 
En de 4? Lijkt korter dan de 88 maar op Google Maps scheelt het maar een paar minuutjes

En de 4? Lijkt korter dan de 88 maar op Google Maps scheelt het maar een paar minuutjes
-
- Amerika-ontdekker
Ofwel vanaf Lone Pine, naar Three Rivers, en dan Seqoia bezoeken?
Maar dat is al een rit van 4u.30 dus ik weet niet of het de moeite loont om een halve dag Sequoia te doen?
Maar dat is al een rit van 4u.30 dus ik weet niet of het de moeite loont om een halve dag Sequoia te doen?
- xlies
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij rijden op 9-7 van Lee Vining naar Yosemite. Is de kans groot dat de Tioga pass dan open is? Of moeten we toch vast een alternatief bedenken?
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
De kans is groot dat ie open is maar het kan geen kwaad om rekening te houden met een alternatief. Niemand kan het precies voorspellen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- xlies
- Amerikafan
- Contacteer:
En wat zou in dat geval het beste alternatief zijn?
Sonora pass? We moeten naar Yosemite Village/Upper pines

Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is hier al meerdere keren aangegeven; de Sonora Pass is de beste oplossing, zeker als je van Lee Vining of Mammoth Lakes komt en zeker in jullie periode. Je kunt het ook eens op een kaart bekijken (schaf bijvoorbeeld de Hallwag nr 5 aan); dan gaat het veel meer spreken. En op googlemaps kun je de reistijden bekijken.
Marianne
Marianne
Lees even de thread hierboven door, daar wordt veel advies gegeven. De Sonora Pass zal wel open zijn tegen die tijd. Dus dan moet je iets omrijden, maar hoef je niet veel aan te passen qua overnachtingen. Succes! 

Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat de 4 niet veel eerder zal opengaan dan de Sonora Pass. De 88 is een mooie route. Zie hier voor de openingsdata van de passen in de afgelopen jaren.laanvdj schreef: En de 4? Lijkt korter dan de 88 maar op Google Maps scheelt het maar een paar minuutjes
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, een opening op of voor 1 juni gaat hem niet worden lijkt mij zo, ook voor de Sonora Pass niet.Big6230 schreef:Ik zal dus maar alle hoop opgeven voor 1 Juni![]()
Of wordt dat ook Tricky?
Als je naar Bodie wilt (en het is open) dan is de CA88 een optie.
Heb je nu zowel een overnachting in Lone Pine als in Mammoth Lakes gepland? en dan 1 nacht Mariposa?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik haeb nu een overnachting Lone Pine - mammoth lakes - en 2 nachten Mariposa
Ik zou eventueel Lone pine - Bridgeport - Mariposa kunnen doen, maar als bodie gesloten is is die route misschien ook nie zo interessant?
Dan kan ik misschien beter langs ondergaan.
Vb lone pine - bakersfield (of iets in de buurt) - mariposa
Ik zou eventueel Lone pine - Bridgeport - Mariposa kunnen doen, maar als bodie gesloten is is die route misschien ook nie zo interessant?
Dan kan ik misschien beter langs ondergaan.
Vb lone pine - bakersfield (of iets in de buurt) - mariposa
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom Bakersfield, dat heeft niet zoveel zin. Heb je een routetopic? Stel daar je vragen dan eens, want het is zo wat lastig om te adviseren zonder kennis van de rest van de route. Als je bijvoorbeeld maar 1 nacht hebt voor Yosemite - en dan ook nog ver van het park - zou ik proberen zoveel mogelijk tijd bij Yosemite te voegen.
Marianne
Marianne
Jammer dat de Tioga Pass nog niet geopend zal zijn tijdens onze eerste Amerika reis, we zullen er eind mei zijn.
We gaan nu vanuit Las Vegas naar Lone Pine, om van daaruit naar Oakhurst te gaan (hier verblijven we 2 nachten) om Yosemite NP te bezoeken.
Zoals ik het op google maps kan zien is het voor ons het snelste om onderlangs te rijden.
Maar zou het een idee zijn om de overnachting in Lone Pine te vervangen door een overnachting in Bakersfield? Dat zou ons namelijk tijd kunnen winnen op de dag dat we naar Oakhurst willen gaan?
We gaan nu vanuit Las Vegas naar Lone Pine, om van daaruit naar Oakhurst te gaan (hier verblijven we 2 nachten) om Yosemite NP te bezoeken.
Zoals ik het op google maps kan zien is het voor ons het snelste om onderlangs te rijden.
Maar zou het een idee zijn om de overnachting in Lone Pine te vervangen door een overnachting in Bakersfield? Dat zou ons namelijk tijd kunnen winnen op de dag dat we naar Oakhurst willen gaan?
2017: rondreis Westkust
2019: New York
2019: New York
Vanuit Las Vega zouden we naar bishop gaan, ook wij hebben bakersfield als backup voor als het dicht is.
Wij gaan onderlangs mocht het dicht zijn. En overnachten daarna 2 nachten in Oakhurst via Airbnb, dichter bij Yosemite Valley is voor ons helaas te duur.
Wij gaan onderlangs mocht het dicht zijn. En overnachten daarna 2 nachten in Oakhurst via Airbnb, dichter bij Yosemite Valley is voor ons helaas te duur.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat zou je dan tussen Bakersfield en Oakhurst willen doen?SRings schreef: Maar zou het een idee zijn om de overnachting in Lone Pine te vervangen door een overnachting in Bakersfield? Dat zou ons namelijk tijd kunnen winnen op de dag dat we naar Oakhurst willen gaan?
Je komt van Las Vegas? En wil je door Death Valley rijden?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 6327 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-