Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kennen de Amerikanen de Nationale Parken niet???

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, dat is dan eerlijk. Sommige mensen, die ik ken, zowel in Nederland als in de VS overigens, houden zich expres ver van het nieuws. Ze vinden het deprimerend en hebben het gevoel er zelf geen directe invloed op te hebben. Er zit wat in.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Petra/VS schreef:Nou, dat is dan eerlijk. Sommige mensen, die ik ken, zowel in Nederland als in de VS overigens, houden zich expres ver van het nieuws. Ze vinden het deprimerend en hebben het gevoel er zelf geen directe invloed op te hebben. Er zit wat in.
Precies, ben benieuwd of wij ook zo gaan worden, hoop het wel een beetje :D
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Laten we het er op houden dat het merendeel van de mensen op aarde, of ze nou in de VS of in Nederland wonen, gewoon knap ignorant zijn zodra dingen zich niet meer in hun eigen kleine wereldje afspelen.

T klinkt misschien arrogant maar ik heb jarenlang achter een kassa gewerkt en toen is me opgevallen dat het merendeel van de mensen gewoon echt dom is!! T grappige is dan nog dat zij de kassiere automatisch voor dom aanzien (terwijl bij ons 80% van de kassieres universitaire studenten waren). Alleen dat geeft al aan hoe simpel de meeste mensen denken.......

Laatst zag ik op tv ook dat programma waarin ze op straat nederlanders naar de betekenis van bepaalde alledaagse verkeersborden vragen.....dat er dagelijks niet 600 mensen doodgereden worden, valt me nog mee.
WAT een domme antwoorden kwamen er op de meest simpele borden zeg....

Nee, ik vind dat nederlanders minstens even oppervlakkig zijn als amerikanen, ook al vinden ze zelf uiteraard van niet :D
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Iris_1982 schreef:Laten we het er op houden dat het merendeel van de mensen op aarde, of ze nou in de VS of in Nederland wonen, gewoon knap ignorant zijn zodra dingen zich niet meer in hun eigen kleine wereldje afspelen.

T klinkt misschien arrogant maar ik heb jarenlang achter een kassa gewerkt en toen is me opgevallen dat het merendeel van de mensen gewoon echt dom is!! T grappige is dan nog dat zij de kassiere automatisch voor dom aanzien (terwijl bij ons 80% van de kassieres universitaire studenten waren). Alleen dat geeft al aan hoe simpel de meeste mensen denken.......

Laatst zag ik op tv ook dat programma waarin ze op straat nederlanders naar de betekenis van bepaalde alledaagse verkeersborden vragen.....dat er dagelijks niet 600 mensen doodgereden worden, valt me nog mee.
WAT een domme antwoorden kwamen er op de meest simpele borden zeg....

Nee, ik vind dat nederlanders minstens even oppervlakkig zijn als amerikanen, ook al vinden ze zelf uiteraard van niet :D
Ik weet niet of je dom bent als de rest van de wereld je niet zo interesseerd, want je kan er toch niets aan veranderen, misschien is het juist slim, want je hoeft je ook minder zorgen te maken :D
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Zit wat in :D
Soms zou ik ook wel eens gewoon heel simpel en dom willen zijn, volgens mij is het leven dan een stuk eenvoudiger en rustiger omdat je je minder ergert aan dom gedrag van anderen (simpelweg omdat je het niet dom vind :D)
Aan de andere kant kan het misschien ook frustreren als iedereen om je heen altijd dingen snapt en jij niet.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

thornberrys schreef:
Petra/VS schreef:Wat een heerlijke generalisaties weer. "Amerikanen" kennen de nationale parken niet, "Amerikanen" zijn extreem slecht in topografie...

.

Een australise tv zender deed effe een testje

Ik vind het een filmpje met een hoge amusementswaarde, eerlijk.
De titel van het filmpje gaat echter vééél te ver en slaat daarmee de plank volledig mis. Jammer dat het dan ook door een buitenlandse zender is opgenomen. Hierdoor krijg je als Amerikaan waarschijnlijk het gevoel dat er een rechtstreekse aanval op jou wordt gepleegd. En dat slaat uiteraard nergens op. Die Australische zender heeft wat mij betreft een hoog Fox of SBS-6 gehalte. (Het maakt niet uit wat je uitzendt, als het maar goede kijkcijfers oplevert.) :twisted:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zie nu pas de titel die boven het filmpje staat :oops:
Nu snap ik meteen waarom (neder) Amerikanen zich aangevallen voelen. Die titel slaat echt helemaal nergens op.

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb het filmpje nu ook pas voor het eerst gezien. In elk willekeurig land zou je dezelfde antwoorden krijgen. Leg de mensen (het verkeerde) antwoord zowat in hun mond en ze praten je gewoon na. Komt natuurlijk nog bij dat de meeste mensen waarschijnlijk nog nooit voor een camera zijn geïnterviewd en dus sowieso zenuwachtig zijn.

Met dit soort filmpjes kan ik niets en zo kun je elk land (en volk) wel belachelijk maken.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Amerikanen kennen hun land niet?
Nederlanders ook niet, ik ben in veel landen geweest, zelfs intercontinentaal, maar was NOG NOOIT in Groningen en Friesland of op de Waddeneilanden.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Tja, en opeens komen visioenen van de bekende SBS programma's waar hollanders vor 1000 gulden de meest smerige dingen deden, Bananasplit en Showroom langs. Trouwens, denk niet dat Australiers bekend staan als wereldburgers :D Dit is gewoon makkelijke televisie en al vaak gedaan en in elk Westers land kan je zo een uur volgooien met domme antwoorden, dus de titel moet eerder zijn, Mensen zijn dom, en niet Amerikanen zijn dom.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer