Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Sluiten nationale parken?!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nova1
Amerika-ontdekker

Re: Sluiten nationale parken?!

Bericht door nova1 »

nou blijkbaar is t ons niet gegund. Na het faillissement van Oad net de hele reis toch rond gekregen en nu gaan de nationale parken toch dicht. Wij zitten rond 8 oktober 2 dagen bij grand canyon en rond 14 oktober bij yosemite mariposa grove. Ik vraag me af wat voor impact dit heeft voor ons. Kunnen we nog wel het park in maar zijn er geen excursies e.d. of komen we er überhaupt niet in de buurt? Als dat laatste het geval is, overwegen we ernstig om onze hele auto rondreis toch maar te annuleren in zijn geheel... de vakantievoorpret is nu wel voldoende verpest :-( Het is onze eerste keer naar Amerika en haddenons verheugd op mooie fotoos te schieten bij half dome, GC, sequoia etc.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Ik snap je frustratie over de sluiting van de NP's. Maar je vakantie daarvoor annuleren zou ik zeker niet doen. Er is daar nog zoveel meer dan Grand Canyon en Yosemite! De stateparks zijn nog gewoon open en ook de steden gaan niet dicht.

Het is kort dag, maar zoek toch eens naar de kansen. Ipv Grand Canyon bijvoorbeeld naar Page, Monument Valley, Coal Mine Canyon enz. En misschien is half oktober alles weer opgelost?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Laura&Edwin
Amerikakenner

Bericht dubbel geplaatst. Dat is wat overdreven :geek:
Laatst gewijzigd door Laura&Edwin op 01 okt 2013, 07:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik geloof dat ik toch zelf ook liever mijn vakantie zou annuleren, als ik een tripje in de planning had staan voor de komende maand... er is inderdaad meer te zien dan de nationale parken, maar zeker als het de eerste keer is wil je toch gewoon de Grand Canyon, Zion en Yosemite zien? Daar is je hele reis omheen gebouwd. Althans, zo doen wij het wel.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de reisverzekering zit. Accepteren zij dit als een geldige reden om de reis te annuleren?

Hoe dan ook: vreselijk balen, dit - zowel voor de toeristen als natuurlijk voor de werknemers die het betreft. Echt bizar dat zoiets als dit mogelijk is. Ik las op CNN dat Amerikanen nu ook bijvoorbeeld even geen paspoort aan kunnen vragen omdat ook die instantie gesloten wordt. Ongelooflijk dat zoiets kan.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

In ZW wel heel zuur, met alle parken. Ik weet niet hoe ze het gaan effectueren? Slagbomen dicht? Of kun je wel erdoor rijden? Ik neem aan echt dicht want als er iets gebeurt met iemand zijn de rapen gaar.
Antelope Canyon en Monument Valley zijnopen, bij Moab kun je Corona Arch en Dead Horse SP bezoeken naast veel minder bekende plekje s daar. House Of Fire, wel echt wandelen. En ook scenic byway 12 zal open zijn met de SP die eraan liggen. Het vergt wel wat zoek en aanpaswerk maar er is genoeg te zien. Ook escalante nm kun je vast bekijken.

Anderzijds zullen ze in Washington zo snel mogelijk uit de impasse willen komen. Hoe langer het duurt hoe meer problemen er zijn. Wellicht duurt het maar paar dagen.

Als je zeker wilt zijn kunt het boek Photographing the South West van L. Martres kopen. Daar staan veel mooie plekken in die geen Np zijn.lees wel goed hoe je moet voorbereiden! Geen onverantwoorde dingen doen, je kunt daar lang op hulp moeten wachten (geen gsm bereik) als er wat is. Maar uit dat boek zijn wel zaken te halen die mooi zijn!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Laura&Edwin
Amerikakenner

GJ schreef: Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met de reisverzekering zit. Accepteren zij dit als een geldige reden om de reis te annuleren
Ik gok: nee.

En natuurlijk bouw je je eerste reis rond die publiekstrekkers. Hebben wij ook gedaan. Maar je moet wel dealen met de realiteit. En dan kan wat relativeren en kansen zoeken wel helpen. Ook zonder die twee parken zal de ervaring enorm zijn.

GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Dat is natuurlijk zo, het is niet het eind van de wereld. Maar op dit forum zitten natuurlijk ook veel mensen die meerdere malen die kant op gaan en dan wat meer van de gebaande paden gaan. Voor mensen die jarenlang voor een reis naar het Zuid-Westen hebben moeten sparen en weten dat het een 'once in a lifetime'-ding is, vind ik het wel echt héél zuur. Ook al is er nog zoveel ander moois te zien buiten de nationale parken...
Laura&Edwin
Amerikakenner

Helemaal eens. Ik zou ook echt enorm balen.

:offtopic: ik ben geen republikein, dus me in hun gedachten verplaatsen kost me wat moeite, maar ik heb toch het idee dat ze hun doel voorbij schieten met deze actie. De gezondheidszorg en dus ook Obamacare blijft met de shutdown gewoon draaien. Terwijl Obamacare toch de aanleiding is voor de shutdown...

Ik heb geen glazen bol, maar ik geloof nog niet dat deze shutdown lang gaat duren...

jochem05
Amerika-ontdekker

Bericht door jochem05 »

We zullen er het beste van moeten maken, maar dat relativeren is wel erg lastig hoor :|

Inderdaad ook hier spookt de optie door het hoofd om zo veel mogelijk de reis te annuleren. We vertrekken komende vrijdag voor het eerst op 'een grote reis' en we zien er erg naar uit. Gesloten parken en musea zullen de reis hoe dan ook 'minder' maken. Desondanks zal het vast een mooie ervaring blijven, maar nu overheerst toch wel een zure nasmaak, vooral omdat we oorspronkelijk in september zouden gaan, maar een beenbreuk van voor de zomer dit heeft gedwarsboomt.

De hoop is om samen met alle ervaringen en tips op dit forum toch een onvergetelijke reis ervan te maken mocht de shutdown aanblijven. En in de tussentijd blijven duimen op een stukje relativerend vermogen van de Amerikaanse politiek... :|
Hier is mijn voorsteltopic
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Afgelopen zondag was National Park day. Dat hebben ze elk jaar. Op die dag moet er in geen enkel park inkom betaald worden.
Toevallig was dat nu enkele dagen voor de shutdown.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wat wil je hiermee zeggen voor wat betreft de shutdown nu. Het gaat nu gewoon dicht.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

Wordt de begroting telkens eind september gemaakt? Dan weet ik dat ik in de toekomst best niet in oktober naar de US afreis (kans is wel klein natuurlijk moest één van de volgende jaren weer een shutdown zich voordoen)
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Echt balen voor mensen die er nu al zitten. Maar dit is geen reden om een reis zomaar te kunnen annuleren. Nu maar hopen dat het zo snel mogelijk opgelost kan worden, had niet verwacht dat het inderdaad tot een shutdown zou komen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

frederick1984 schreef:Wordt de begroting telkens eind september gemaakt? Dan weet ik dat ik in de toekomst best niet in oktober naar de US afreis (kans is wel klein natuurlijk moest één van de volgende jaren weer een shutdown zich voordoen)
Ja, altijd als einddatum 30 september.

Overigens kan het zomaar dat binnen 24 uur alles weer open is, en gemiddeld duurt een shutdown drie dagen, dus als je over een weeg gaat, niet wanhopen.
WendyD
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door WendyD »

Wij zitten op dit momen in Coos Bay (aan de kust in Oregon) onderweg naar Olympic NP waar we 4 oktober een hotel hebbenin Forks voor 3 nachten. Hét NP van onze reis dit jaar en we kunnen er misschien niet in (als dit aanhoudt). Ja... Ik baal best wel. Al is het voor veel Amerikanen natuurlijk veel erger...

De afgelopen dagen hebben we hier in Oregon 'noodweer' gehad. Storm en regen met bakken uit de lucht en de komende dagen lijkt dat niet beter te worden (al was vandaag onverwacht best goed). Morgen wordt er zelfs ook onweer verwacht. We overwegen dus nu om de prachtige Oregon en Washington Coast toch maar te laten voor wat het is en iets meer landinwaarts te gaan, maar Olympic NP wilden we echt níet missen. En de prachtige bibliotheek in Seattle. En... En... En... Pfffff.... Morgen zien we wel verder.

Groetjes,
Wendy en Marcel
2013 4de reis VS, Noordwesten. http://weblog.wenmar.org/?q=node/249" onclick="window.open(this.href);return false;
nova1
Amerika-ontdekker

Bericht door nova1 »

Ik heb ook weer even gerelativeerd inmiddels ;-) We gaan er inderdaad maar het beste van maken (ondanks dat wij wel nog de mogelijkheid hebben door het faillissement van Oad om de boel kostenloos te annuleren). Maar er is inderdaad vast nog genoeg te zien!

Ik zag net al in de buurt van Phoenix (waar wij aankomen) een state park The Lost Dutchmann (erg toepasselijk haha! maar op Google afbeeldingen ziet dat er bijv. ook mooi uit).

Als iemand nog verder zo mooie stateparks weet in de buurt van Grand Canyon (south rim) en Yosemite (mariposa Grove) hoor ik het graag. Wij vertrekken maandag a.s.

Maar inderdaad, met een beetje geluk is alles tegen die tijd misschien weer open.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de omgeving van Yosemite heb ik al wat tips gegeven, zie dit topic.
Kijk ook op http://www.ontdek-amerika.nl, daar staat veel meer in dan alleen de nationale parken. En google eens op state parks per staat.
In de omgeving van Sedona is ook meer dan genoeg te zien.

Marianne
Mart81
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Mart81 »

wat ongelovelijk zuur..

weten de ervaringsdeskundigen hoe lang dit doorgaans duurt? loopt het in dagen, weken of maanden?
wij hebben zelf een trip geboekt voor Maart 2014. Ik vermoed dat het tegen die tijd voor ons wel opgelost is maar dat biedt de mensen die nu gaan natuurlijk geen soelaas echt enorm zuur
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

nova1 schreef:
Als iemand nog verder zo mooie stateparks weet in de buurt van Grand Canyon (south rim) en Yosemite (mariposa Grove) hoor ik het graag. Wij vertrekken maandag a.s.
Geen State Park maar in de buurt van de South Rim liggen wel de Coal Mine Canyon en de Blue Canyon. (In de buurt van Tuba City)

http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html

http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html

http://www.americansouthwest.net/arizona/blue-canyon/
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Jean-Paul schreef:Geen State Park maar in de buurt van de South Rim liggen wel de Coal Mine Canyon en de Blue Canyon. (In de buurt van Tuba City)
...aanvulling : Blue Canyon : op voorwaarde dat je een SUV High Clearance hebt.
Zie hier voor onze video's van BC en CMC :
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;

Op die manier heb je al een idee wat je kan verwachten (veel :wink: )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer