Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Panorama trail (yosemite)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Panorama trail (yosemite)

Bericht door toetjero »

Ja het klopt dat je geen mail o.i.d. als bevestiging krijgt. Je moet het reserveringsnummer goed noteren en met dit nummer drie kwartier voor aanvang je melden bij een kiosk, of de dag van te voren. Wij zijn er over een paar weken.
JetteNL
Amerika-ontdekker

Bericht door JetteNL »

Hoi iedereen,

Ik heb ook een vraag over de Panorama trail. Ik heb al 2 bustickets gereserveerd voor de eerste bus op 5 september.
Wij zijn twee nachten in Yosemite. Willen 4 september vanuit SF de auto ophalen en eerst een koelbox e.d. kopen voor onze roadtrip. Daarna hadden we bedacht om naar Mariposa grove te rijden om sequoia bomen te zien. Vervolgens rijden we door naar Glacier Point en willen we daar de Sentimel Dome Trail lopen. We slapen in curry village.
De volgende dag hebben we dus de panorama trail op het programma staan en dacht ik er aan om de tunnel view aan te doen. Na de tweede nacht gaan we via tiogo road onze reis vervolgen.
Is dit een leuke indeling om Yosemite te zien? En dan vooral is de Sentimel Dome Trail ook leuk als we de dag erna al de Panorama trail doen? Ik bedacht me later dat we dan wel 2 maal op Glacier Point staan. Dus zou de eerste dag ook iets anders kunnen doen en op 5 september het uitzicht van glacier point bewonderen en dan de sentimel dome trail achterwege laten...

Af en toe wel lastig hoor, zelf een planning maken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De wandeling naar Sentinel Dome is erg leuk, maar met zo weinig tijd in Yosemite is het wel jammer om 2 keer naar Glacier Point te rijden. Het zal sowieso krap worden als je eerst nog de auto moet ophalen en boodschappen gaat doen en nog naar de Mariposa Grove wilt. Reken op een uur of 6 aan reistijd. En daar komt dan nog zeker een uur bij voor de sequoia's. En ruim een uur voor Sentinel Dome. Zorg er in elk geval voor dat je voor het donker in de vallei bent, het is daar echt donker als de zon onder is. En dat is al vroeg in september. Je hebt nauwelijks tijd voor de vallei op deze manier.
Tunnel View is niet iets om apart te plannen; je komt er langs als je via de 41 het park binnen rijdt. Kost je nauwelijks tijd. De volgende dag zou je er apart voor naar toe moeten rijden dat is niet zo handig. (Of even vanuit de bus bekijken? Ga aan de rechterkant zitten als je dat wil proberen, en dan naar rechtsachter kijken. Geen idee of je dan een goed zicht hebt.)

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer