Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite welke hike - Panorama of Four Mile

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite welke hike - Panorama of Four Mile

Bericht door Martin & Marianne »

@Sandra,
Misschien wat kort door de bocht geformuleerd, maar het was absoluut niet onaardig bedoeld hoor! Het is alleen het beste advies wat je hier kunt geven: lezen, lezen en lezen. Het is inderdaad erg veel, daarom geef ik aan waar je het beste kunt zoeken. Zelf iets uitzoeken is naar mijn idee beter dan iets voorgekauwd krijgen.
Voor hulp ben je hier aan het goede adres; ik dacht dat ik toch ook wel geholpen had. :?
Op mijn site en ook op yosemitehikes.com staat aangegeven wat de lengte en het hoogteverschil is, dus daar heb je wel iets aan lijkt me. Verder is het lastig adviseren wat je wanneer zou kunnen doen als we niet weten waar je het park binnenkomt, waar je overnacht en waar je het park verlaat. De wandelingen langs de Tioga Road bijvoorbeeld kunnen door de hoogte wat lastiger zijn als je net van zeeniveau komt. Maar als je vanuit het oosten het park binnenkomt is het wel zo logisch om daar te beginnen. En heb je 3 volle dagen of zit daar nog reistijd bij?

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

wookie schreef:is het eigenlijk te doen om op één dag mono lake te bezoeken, de Tioga pass te doen en dan nog Mariposa Grove erbij te doen om de giant sequoia's te zien? We logeren 's avonds in El Portal.
Het hangt er helemaal van af hoeveel tijd je voor alles wilt nemen. Qua reistijd zul je ruim 4 uur kwijt zijn. Reken op een half uur voor Mono Lake, en een paar uur voor de Tioga road als je daar een wandeling en een aantal viewpoints wilt doen. Ik zou gewoon kijken hoe ver je komt. Voor de Mariposa Grove moet je toch ook wel op een of twee uur rekenen, en vandaar is het ruim een uur rijden naar El Portal. Je kunt op googlemaps de rijtijden bekijken.
Als je van Yosemite naar SF rijdt zou je de Mariposa Grove ook op die dag kunnen doen, dan hoef je er niet voor heen en weer te rijden.

Marianne
wookie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door wookie »

tot hoe laat is het nog te doen om in Mariposa Grove te wandelen? Hoelaat begint daar de zon onder te gaan int begin van Juli?
Afbeelding
MatthijsW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MatthijsW »

Wij zitten in september ook in Yosemite. We komen ergens in de middag aan vanuit San Francisco en overnachten 2 nachten in Curry Village.
Vandaar uit vertrekken we uiteindelijk naar Death Valley. Effectief hebben we dus 2 volle dagen. We willen zo weinig mogelijk afhankelijk zijn van shuttlebussen, dus rondwandelingen zijn het handigst. Wat zou voor ons logisch zijn?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom niet de shuttlebussen gebruiken? In de vallei is dat de beste manier om ergens te komen. Het park, maar ook de vallei, is te groot om rond te lopen. Als je wilt wandelen zul je vaak met de auto of bus naar de trailheads moeten. Kijk eens wat je allemaal wilt doen, bijvoorbbeeld op http://www.nps.gov/yose onder plan your visit, of kijk op http://www.ontdek-amerika.nl of kijk naar het artikel over Yosemite op de AA-site.
Op mijn wandelsite en op http://www.yosemitehikes.com vind je informatie over wandelingen in het park.
Zie ook onze reisverslagen; begin deze maand waren wij 3 nachten in Curry Village.

Marianne
joenep
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door joenep »

sorry dat ik dit topic weer omhoog schop, maar ik om er niet helemaal uit.

wij willen graag met de bus naar glacier point, ik begrijp dat daar een bus heen rijd die er 4 uur over doet, de glacier point tour.
maar als wij dit niet willen doen en gewoon direct naar glacier point willen bestaat er dan een andere mogelijkheid om met een bus te gaan?
wij willen namelijk naar beneden lopen om de PT te doen.

ik zie dat er gebeld moet worden naar de tour operator van glacier point tour, maar welk nummer moet ik draaien? zit daar nog een net nummer voor?

ik haal dit van de site af.
Making Reservations: Once you are in the park, tour reservations may be placed at any Tour & Activity Desk or by calling x1240 from any house phone. To make reservations prior to your arrival in the Park, please call (209) 372-4FUN (4386). For groups larger than 20 people, special rates may apply. Please call (801) 559-4944

Alvast bedankt voor een reactie, en sorry als de vraag al 1000 gesteld is.
8 juli 2013 tot 27 juli 2013
van Las vegas naar San Fransisco met omweg via een aantal nationale parken

weblog: http://jeroenenevelien.reislogger.nl
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Die 4 uur is een roundtrip, inclusief stop op Glacier Point.
Je kan perfect de helft van de rit meemaken en vanaf Glacier Point terug naar de vallei wandelen.
Het nummer (209) 372-4FUN (4386) draai je vanaf B of NL via 00-1-209-372-4386 of + 1 209 372 4386

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die 4 uur is inderdaad heen en terug. Als je kijkt op de site waar je je informatie vandaan hebt gehaald zie je ook (onder additional information) dat het mogelijk is een one-way ticket te nemen. Een one-way duurt ongeveer 1,5 uur.
Als je vanuit de VS belt draai je het nummer zoals het er staat (met de 209 als je buiten Yosemite bent), anders is het zoals Luc zegt.
Waar overnacht je? In het park? Zo nee, neem dan voldoende tijd om naar het beginpunt van de bus te komen.

Marianne
joenep
Amerika-ontdekker

Bericht door joenep »

Top!!

bedankt voor de snelle reactie.
wij zitten heel iets buiten het park, (cedar logde in el portal)

dan moet ik zo mijn telefoon even er bij pakken om te bellen.
ik kan alleen erg slecht engels, dat dit niet per mail kan ofzo...

maakt het nog uit welke dag je pakt? zijn er rustigere dagen of maakt het geen verschil tussen zondag en maandag bv.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je meerdere dagen hebt voor Yosemite zou ik buiten het weekend gaan, maar ik denk dat het op een zondag op de PT ook nog wel mee zal vallen.
Bellen lijkt eng, maar valt altijd erg mee is mijn ervaring. Oefen van te voren even wat je wilt zeggen. Als je mailt moet je toch ook je vraag in het Engels kunnen formuleren? Je hebt nog evne de tijd, ze zullen nog niet wakker zijn daar.

Op een zondag zal het wel drukker zijn om het park binnen te komen. Reken op ruim ene half uur vanaf Cedar Lodge. En dan nog parkeren. Officieel mag dit niet bij de Lodge. Ga op de grote parking staan. Vandaar moet je daar nog de shuttlebus nemen naar de lodge. Dit kost ook allemaal tijd. Je kunt ontbijten bij de Lodge, dat is misschien handiger dan ontbijten in el Portal. Of neem zelf iets mee.

Marianne
joenep
Amerika-ontdekker

Bericht door joenep »

He dat is een handige tip,
wij komen maandags aan vanaf mammoth lakes, en willen graag op tijd weg vanuit mammoth lakes aangezien wij dat als tussenstop zien tussen LV en Yosemite.

wij zullen maandags dus gewoon rond kijken wat er mogelijk is om die dag te doen.
dinsdags willen wij dan graag PT gaan doen aangezien wij woensdags alweer richting SF gaan.

wat is een betere tijd, half 9 of 10 uur? half 9 qua temperaturen, maar qua afstand kan 10 uur ook goed toch? 13 uur lijkt me te laat.

ik wou idd net bellen maar toen bedacht ik me, oja het is nu nog nacht. vanaf hoelaat kun je het beste bellen? 18 uur?

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Gisteren hebben we PT en Mist Trail gedaan en, behalve de verschroeiende hitte, was het :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Peter & Ann
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Peter & Ann »

Wij hebben vorige maandag (14/06) de Four Mile Trail naar Glacier Point gelopen, daarna de Panorama Trail en dan via de Mist Trail terug de vallei in.
De zwaarste inspanning is de FMT maar vanaf dan is het nog een heel end lopen voordat je terug in de vallei staat.
Over de hitte kunnen we niets zeggen want toen wij hem liepen regende het en was het koud.
We hebben er +/- 10 uur over gedaan maar hebben wel 1 uur bij Glacier Point binnen gezeten om iets te eten en vooral om iets warm te drinken. Maar ondanks het slechte weer hebben we enorm van deze tocht genoten.

Peter & Ann.
joenep
Amerika-ontdekker

Bericht door joenep »

zo gebeld, was nog een mogelijkheid om 10 uur.

kunnen wij het iets rustiger aan doen en ook niet vroeg ons nest uit.
denk dat wij nu mooi de dag al vol hebben.

denk dat maandags als wij aankomen de grote en dikke bomen gaan opzoeken in het park, die willen wij ook graag zien.

nu wachten op volgende week maandag! dan vertrekken wij naar Las vegas! :) wooohooow

Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

Ook wij hebben vorig jaar de combinatie 4MT en PT gedaan. Voor ons absoluut een van de hoogtepunten van onze reis. Onderweg hebben we zelfs oog in oog met een beer en haar 2 jongen gestaan! Absoluut onvergetelijk! Het verslag en foto's kan je hier vinden : http://turbotrent.wordpress.com/reisver ... -yosemite/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer