Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Prijs gemiddelde hotelovernachting ZW
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Prijs gemiddelde hotelovernachting ZW
Ik was gemiddeld per nacht afgelopen 2 reizen in het ZuidWesten 65 dollar ( was toen 50 euro) kwijt. Van mij hoeft een superdeluxe kamer niet. Ik gebruik een kamer om te slapen en te douchen en spuerdeluxe is voor mij niet besteed maar het moet er wel een beetje fatsoenlijk uit zien.
Ik ben meestal rond de 125 dollar per nacht kwijt (Hampton etc.). Het moet er weel een beetje uitzien, ik ben tenslotte op vakantie.
Het wordt wel duurder ja, leve de inflatie en zakkende euro
.
Sommige plekken met relatief weinig keus (in de omgeving) en onderlinge prijsafspraken worden echt duur (Page, Carlsbad, etc.). Daar zie ik soms al 200 dollar voorbij komen.
Het wordt wel duurder ja, leve de inflatie en zakkende euro

Sommige plekken met relatief weinig keus (in de omgeving) en onderlinge prijsafspraken worden echt duur (Page, Carlsbad, etc.). Daar zie ik soms al 200 dollar voorbij komen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hebben persoonlijk met de Best Western in Zion een zeer slechte ervaring gehad! Hebben eigenlijk nog nooit zo een smerige kamer gehad. Eén van de twee bedden was zelfs niet ververst en zat vol vlekken, badkamer VOL haren, om nog maar te zwijgen over de WC!
Zijn meteen aan de receptie ons beklag gaan doen maar er waren geen andere kamers vrij en het poetspersoneel was al weg!
En dat dan voor die prijs.
Kan natuurlijk juist een tegenvaller geweest zijn maar toch...
Volgens mensen die we daar waren tegenkomen was het bij Flannigan's wel heel netjes en OK. Weet wel niet welke prijsklasse dit is, maar misschien wel even het uitvissen waard!
In Page hebben we geslapen in de Courtyard by Marriott, deze was zalig, ik geloof dat de prijs rond de 100 euro was.
Hebben nu alles uitgezocht via Booking.com en Connections, en op die manier vergeleken. Dit was het toch wel waard want bij sommige hotels krijgt Connections gewoon veel betere prijzen. Om even te vergelijken: het Curtis hotel in Denver kost via Booking.com 206 euro voor één nacht, via Connections is dit maar 117 euro voor een nacht. Dus toch wel een verschil hé! Ook de Holiday Inn's waren een stuk goedkoper. Zaten gemiddeld rond de 80 euro per nacht.
Zijn meteen aan de receptie ons beklag gaan doen maar er waren geen andere kamers vrij en het poetspersoneel was al weg!

Volgens mensen die we daar waren tegenkomen was het bij Flannigan's wel heel netjes en OK. Weet wel niet welke prijsklasse dit is, maar misschien wel even het uitvissen waard!
In Page hebben we geslapen in de Courtyard by Marriott, deze was zalig, ik geloof dat de prijs rond de 100 euro was.
Hebben nu alles uitgezocht via Booking.com en Connections, en op die manier vergeleken. Dit was het toch wel waard want bij sommige hotels krijgt Connections gewoon veel betere prijzen. Om even te vergelijken: het Curtis hotel in Denver kost via Booking.com 206 euro voor één nacht, via Connections is dit maar 117 euro voor een nacht. Dus toch wel een verschil hé! Ook de Holiday Inn's waren een stuk goedkoper. Zaten gemiddeld rond de 80 euro per nacht.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
sofie1983 schreef:Hebben persoonlijk met de Best Western in Zion een zeer slechte ervaring gehad! Hebben eigenlijk nog nooit zo een smerige kamer gehad. Eén van de twee bedden was zelfs niet ververst en zat vol vlekken, badkamer VOL haren, om nog maar te zwijgen over de WC!
Zijn meteen aan de receptie ons beklag gaan doen maar er waren geen andere kamers vrij en het poetspersoneel was al weg!En dat dan voor die prijs.
Daarom altijd eerst even de kamer checken voor je betaald.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dan denk ik dat je net pech hebt gehad. Ik heb er ook al eens geslapen en was er zeer tevreden over. Zoals ik het lees hebben ze jullie een kamer gegeven die niet eens schoongemaakt was. Niet netjes maar hadden ze in mijn ogen terplekke moeten oplossen door de kamer alsnog schoon te maken. Dan het poetspersoneel maar terugroepen.sofie1983 schreef:Hebben persoonlijk met de Best Western in Zion een zeer slechte ervaring gehad! Hebben eigenlijk nog nooit zo een smerige kamer gehad. Eén van de twee bedden was zelfs niet ververst en zat vol vlekken, badkamer VOL haren, om nog maar te zwijgen over de WC!
Zijn meteen aan de receptie ons beklag gaan doen maar er waren geen andere kamers vrij en het poetspersoneel was al weg!En dat dan voor die prijs.
Hebben ze nog enige compensatie aangeboden?
Roland
-
- Amerikafan
Nee, eerst wou de receptioniste zelf komen poetsen... dit hebben we dan maar geweigerd!
De dag nadien zou de manager het er met ons over hebben, maar, dag nadien geen manager te bespeuren... Hebben nadien nog een paar mails gestuurd, maar zonder resultaat natuurlijk.
Inderdaad, je zal op zo'n rondreis altijd wel ergens pech hebben zeker. Als je dan weet hoeveel het kost is dit soms wel frusterend!
De dag nadien zou de manager het er met ons over hebben, maar, dag nadien geen manager te bespeuren... Hebben nadien nog een paar mails gestuurd, maar zonder resultaat natuurlijk.
Inderdaad, je zal op zo'n rondreis altijd wel ergens pech hebben zeker. Als je dan weet hoeveel het kost is dit soms wel frusterend!
Vorige april waren we gemiddeld $60 p.n kwijt ($67.50 incl. tax). Luxe is aan mij niet echt besteed, maar aan de andere kant slaap ik ook niet graag in Super 8 e.d.
De duurste overnachting was bij de Grand Canyon; bijna $100 voor een kamer in de Maswik Lodge.
De goedkoopste was in Las Vegas; $27 voor een gigantische suite in het Imperial Palace.
De duurste overnachting was bij de Grand Canyon; bijna $100 voor een kamer in de Maswik Lodge.
De goedkoopste was in Las Vegas; $27 voor een gigantische suite in het Imperial Palace.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat is er mis met Super 8 e.d.?guinevere schreef:maar aan de andere kant slaap ik ook niet graag in Super 8 e.d.
Ik slaap er vaak en in de regel zijn het prima kamers. Gebeurt niet vaak dat ik ontevreden ben. Als een kamer netjes en schoon is ben ik tevreden. En de keren dat er iets loos was is het steeds netjes opgelost.

Roland
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dan is het, sorry dat ik het zeg, je eigen schuld.sofie1983 schreef:Nee, eerst wou de receptioniste zelf komen poetsen... dit hebben we dan maar geweigerd!
Dat de kamer blijkbaar niet gereinigd was, dat is hun schuld, maar als de poetsploeg er niet is & de receptioniste wil het zelf doen voor jullie, dan had je dat gewoon kunnen aanvaarden. Dat wil niet zeggen dat de kamer nadien niet minder schoon moest zijn dan anders, maar ze hebben naar mijn mening toch een oplossing aangeboden voor het probleem & deze hebben jullie geweigerd.
Reisblog: thisisfraa.be
Super 8 heeft vaak wel erg twijfelachtige reviews. Luxe hoeft echt niet, maar ik wil wel gewoon met een gerust hart op vakantie ...het zal 9 van de 10x wel meevallen uiteindelijk, maar een beetje peace of mind is me die extra $10 voor de Days Inn o.i.d. wel waard.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dus de reden dat ik vrijwel nooit een review lees.guinevere schreef:Super 8 heeft vaak wel erg twijfelachtige reviews.

Dat snap ik niet. Was toch een goed aanbod? Dan was ik een uurtje Springdale ingegaan en had je bij terugkomst een nette kamer.sofie1983 schreef:Nee, eerst wou de receptioniste zelf komen poetsen... dit hebben we dan maar geweigerd!

Roland
100% mee eens.Coyote schreef:Dat is dus de reden dat ik vrijwel nooit een review lees. In de praktijk is het nl. vaak heel anders. Van al die honderden motels waar ik geslapen heb kun je de motels op één hand tellen waarvan ik achteraf dacht 'hmm...had liever een ander gehad'.
Mijn ervaring is dat de leeftijd van het hotel een grotere rol speelt dan de "merknaam" op de gevel.
Hoe nieuwer een hotel is, hoe beter.
Je kunt beter een nieuwe Econolodge of Super8 hebben dan een oud hotel met meer "sterren"
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Het scheelt ook heel veel in welke reisperiode je gaat en hoe duur de kamers zijn. In juli/augustus zijn ze toch duurder.
Wat me wel opviel was dat ik onze hotels in september 2011 al geboekt had en in december en later keek ik nog eens en waren dezelfde kamers al 600 dollar duurder te samen.
Wij hebben ook vaker in Super 8 of Travelodge geslapen, maar die zijn tot nu toe altijd nog goed geweest.
Wat me wel opviel was dat ik onze hotels in september 2011 al geboekt had en in december en later keek ik nog eens en waren dezelfde kamers al 600 dollar duurder te samen.
Wij hebben ook vaker in Super 8 of Travelodge geslapen, maar die zijn tot nu toe altijd nog goed geweest.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Amerikafan
Sorry, maar als dit de enige "oplossing" was die ze te bieden hadden (het hotel zat namelijk helemaaaaal niet vol!), dan hoefde dit voor mij ook niet!Fraa schreef:Dan is het, sorry dat ik het zeg, je eigen schuld.sofie1983 schreef:Nee, eerst wou de receptioniste zelf komen poetsen... dit hebben we dan maar geweigerd!
Dat de kamer blijkbaar niet gereinigd was, dat is hun schuld, maar als de poetsploeg er niet is & de receptioniste wil het zelf doen voor jullie, dan had je dat gewoon kunnen aanvaarden. Dat wil niet zeggen dat de kamer nadien niet minder schoon moest zijn dan anders, maar ze hebben naar mijn mening toch een oplossing aangeboden voor het probleem & deze hebben jullie geweigerd.
En het vuil dat er overal zat, was niet van de kamer na het vertrek van de vorige niet te poetsen. De boel was flink onderkomen en het vuil was effectief aangekoekt, geloof het of niet, maar liegen hierover is niet mijn ding. We hebben namelijk nog nooit zo'n vuile kamer gehad.
Als je dan de receptioniste gaat halen, en zij begint meteen met haar nagels de vlekken van de lakens te krabben, met de opmerking dat het waarschijnlijk toch maar "food" is, nee, dan hoefde deze dame mijn kamer niet te poetsen! Op dat moment weet je gewoon dat ze je met een kluitje het riet proberen in te sturen, maar hey, ieder zijn mening hé!
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ging er dan ook van uit dat er geen enkele kamer meer ter beschikking was, want dan was dit wel degelijk een correcte oplossing.
Ik zeg ook niet dat je liegt, maar soms lees je nogal eens "reviews" van hotels die zwaar overdreven zijn, dat was mijn punt.
Maar nee, als ze zo reageert dan hoeft 't voor mij ook niet hoor, maar die info kregen we natuurlijk ook niet in je vorige post
Ik zeg ook niet dat je liegt, maar soms lees je nogal eens "reviews" van hotels die zwaar overdreven zijn, dat was mijn punt.
Maar nee, als ze zo reageert dan hoeft 't voor mij ook niet hoor, maar die info kregen we natuurlijk ook niet in je vorige post

Reisblog: thisisfraa.be
-
- Amerikafan
Ja, en dit dan nog na een lange dag! Dat was toen even teveel. Ondanks de vuile kamer toch geslapen als een roos
!!!
Als het hotel echt vol zat had ik haar reactie nog begrepen, maar dit was dus niet het geval.
En toen zei ze nog: "voel zelf maar eens aan de vlek, dan zie je dat het voedsel is geweest"!!!! Onbegrijpelijk niet? Alsof ik ook maar enigszins zin had om aan een vieze vlek te gaan krabben!
Maar OK, dit weegt niet op tegen al de leuke kanten aan een rondreis door de states! En ook, de prijs die je betaald stemt soms niet overeen met de service die je krijgt. Hebben voor 2013 de Discovery Lodge geboekt vlakbij RMNP. Veel goedkoper als andere. Daags na mijn reservatie via booking.com kreeg ik van het hotel zelf een mailtje met de bevestiging van onze reservatie, etc. Leuk toch? Geen van de andere hotels hebben dit gedaan en de Discovery Lodge was zeker één van de goedkopere...

Als het hotel echt vol zat had ik haar reactie nog begrepen, maar dit was dus niet het geval.
En toen zei ze nog: "voel zelf maar eens aan de vlek, dan zie je dat het voedsel is geweest"!!!! Onbegrijpelijk niet? Alsof ik ook maar enigszins zin had om aan een vieze vlek te gaan krabben!
Maar OK, dit weegt niet op tegen al de leuke kanten aan een rondreis door de states! En ook, de prijs die je betaald stemt soms niet overeen met de service die je krijgt. Hebben voor 2013 de Discovery Lodge geboekt vlakbij RMNP. Veel goedkoper als andere. Daags na mijn reservatie via booking.com kreeg ik van het hotel zelf een mailtje met de bevestiging van onze reservatie, etc. Leuk toch? Geen van de andere hotels hebben dit gedaan en de Discovery Lodge was zeker één van de goedkopere...
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik was weggegaan, dan maar een stuk rijden naar een volgend hotel.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Heb ook wel eens meegemaakt dat ik in een kamer terecht kwam die niet geserviced was om het zo maar te stellen. Of dat ik in de namiddag in mijn kamer terug kwam en erachter kwam dat de roommaid nog niet langs geweest was. Gek genoeg maak ik zoiets alleen mee in Amerika, en een keer in Canada.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geheel tegen mijn gewoonte in net geboekt voor de eerste twee nachten San Francisco, hotel in Redwood City voor 60 euro per nacht, redelijk goedkoop voor Bay Area.
Het is wel wat verder rijden naar SF, minuut of 30 denk ik, maar we zitten nu wat dichter bij Mountain View waar we een vriend bezoeken, en SF doen we toch maar 1 dag, dus de afstand is geen bezwaar.
Los daarvan waren de goedkopere hotels in SF vol voor volgende week, en ik ga echt geen 400 euro per nacht betalen!
Wel even hier gezocht: http://www.airbnb.com naar betaalbare alternatieven, maar ik ben niet zo van bij mensen in huis slapen, geef mij maar een anoniem hotel.
Misschien wel een tip voor anderen, je kan een week in SF zitten voor de prijs van een nacht ergens anders! (of waar dan ook, site is wereldwijd)
Het is wel wat verder rijden naar SF, minuut of 30 denk ik, maar we zitten nu wat dichter bij Mountain View waar we een vriend bezoeken, en SF doen we toch maar 1 dag, dus de afstand is geen bezwaar.
Los daarvan waren de goedkopere hotels in SF vol voor volgende week, en ik ga echt geen 400 euro per nacht betalen!
Wel even hier gezocht: http://www.airbnb.com naar betaalbare alternatieven, maar ik ben niet zo van bij mensen in huis slapen, geef mij maar een anoniem hotel.
Misschien wel een tip voor anderen, je kan een week in SF zitten voor de prijs van een nacht ergens anders! (of waar dan ook, site is wereldwijd)
- Nathalie21
- Amerikakenner
Gisteren terug gekomen van onze geweldige rondreis, we hebben gemiddeld € 95,00 per nacht betaald.
Hier zaten duurdere nachten tussen in de Nationale Parken, luxe hotel in LA, SFO en Las Vegas. Daarnaast hebben wij vaak ook gekozen
voor een net wat duurder hotel dan bijvoorbeeld een Super 8 of Motel 6 omdat wij ons hier prettiger bij voelde.
Wij hebben de volgende bedragen betaald per nacht:
€ 66,98
€ 105,09
€ 105,09
€ 66,35
€ 66,35
€ 49,80
€ 78,93
€ 86,95
€ 55,90
€ 126,00
€ 129,85
€ 44,97
€ 177,88
€ 128,45
€ 86,65
€ 134,00
€ 65,00
€ 126,56
€ 126,56
€ 126,56
€ 86,62
€ 89,56
€ 69,44
Hier zaten duurdere nachten tussen in de Nationale Parken, luxe hotel in LA, SFO en Las Vegas. Daarnaast hebben wij vaak ook gekozen
voor een net wat duurder hotel dan bijvoorbeeld een Super 8 of Motel 6 omdat wij ons hier prettiger bij voelde.
Wij hebben de volgende bedragen betaald per nacht:
€ 66,98
€ 105,09
€ 105,09
€ 66,35
€ 66,35
€ 49,80
€ 78,93
€ 86,95
€ 55,90
€ 126,00
€ 129,85
€ 44,97
€ 177,88
€ 128,45
€ 86,65
€ 134,00
€ 65,00
€ 126,56
€ 126,56
€ 126,56
€ 86,62
€ 89,56
€ 69,44
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 6105 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 4 Reacties