Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat doen/zien in Monument Valley?
-
- Amerika-expert
Re: Wat doen/zien in Monument Valley?
hallo,
zonder een tour te doen : MV binnenrijden ( asfaltweg) , betalend, tot aan de parking en Navajo Market. Sta je een beetje op een hoogte en heb je mooi overzicht op heelwat van die kolosale rotsen.
Rijdend op de weg tussen Kayenta en Mexican Hat heb je ook mooie zichten op MV, de stand van de zon kan wel parten spelen.
En dan heb je natuurlijk nog ,,het" beroemde punt aan milepaal ????? met die lange rechte weg die naar MV loopt, een prachtige fotoplek
Het ideale zou zijn dat je eens 'smorgens en een keer 's avonds langs die weg zou kunnen rijden.
Jacques
zonder een tour te doen : MV binnenrijden ( asfaltweg) , betalend, tot aan de parking en Navajo Market. Sta je een beetje op een hoogte en heb je mooi overzicht op heelwat van die kolosale rotsen.
Rijdend op de weg tussen Kayenta en Mexican Hat heb je ook mooie zichten op MV, de stand van de zon kan wel parten spelen.
En dan heb je natuurlijk nog ,,het" beroemde punt aan milepaal ????? met die lange rechte weg die naar MV loopt, een prachtige fotoplek
Het ideale zou zijn dat je eens 'smorgens en een keer 's avonds langs die weg zou kunnen rijden.
Jacques
Hoi!
Wij hebben in April de dirtroad gereden met een gehuurde Ford Escape. Je moet inderdaad voorzichtig rijden, maar dat is niet erg, want dan heb je alle tijd om wat te zien.
We overnachtten in een Cabin op Gouldings Campground en dat ligt praktisch tegenover Monument Valley. Na het inchecken rond een uurtje of drie, zijn we meteen Monument Valley ingegaan. Tot vlak voor zonsondergang hebben we rondgereden en daarna gegeten in The View. Lekkere Burgers, en geen bier
Cabins zijn prima, niet luxe, maar alles werkte naar behoren.
's Ochtends waren we zoals de hele vakantie vroeg wakker en zagen de zon door het gordijntje piepen; zonsopkomst!! Naar buiten gerend en vanaf de Campground een prachtig zicht op de buttes en mesas en de opkomende zon. 's Ochtends lekker op de veranda ontbeten, en genoten van de rode rotsen.
De rest van de omgeving is een beetje doods, vonden we. Maar het is leuk voor een nachtje. Langer hoef je er niet te zijn.
In ons reisverslag staat alles!
Wij hebben in April de dirtroad gereden met een gehuurde Ford Escape. Je moet inderdaad voorzichtig rijden, maar dat is niet erg, want dan heb je alle tijd om wat te zien.
We overnachtten in een Cabin op Gouldings Campground en dat ligt praktisch tegenover Monument Valley. Na het inchecken rond een uurtje of drie, zijn we meteen Monument Valley ingegaan. Tot vlak voor zonsondergang hebben we rondgereden en daarna gegeten in The View. Lekkere Burgers, en geen bier

Cabins zijn prima, niet luxe, maar alles werkte naar behoren.
's Ochtends waren we zoals de hele vakantie vroeg wakker en zagen de zon door het gordijntje piepen; zonsopkomst!! Naar buiten gerend en vanaf de Campground een prachtig zicht op de buttes en mesas en de opkomende zon. 's Ochtends lekker op de veranda ontbeten, en genoten van de rode rotsen.
De rest van de omgeving is een beetje doods, vonden we. Maar het is leuk voor een nachtje. Langer hoef je er niet te zijn.
In ons reisverslag staat alles!
Volg ons tijdens de pre-honeymoon in Zuidwest USA en onze trouwpartij op Maui!
http://ralphlaura.blogspot.com

http://ralphlaura.blogspot.com

Je moet idd je eigen bier of wijn meenemen naar Monument Valley, want 't hotel serveert geen alcohol.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Opgelet, je bent in een Indianenreservaat waar bier in de auto verboden is.Je moet idd je eigen bier of wijn meenemen naar Monument Valley, want 't hotel serveert geen alcohol.
Zelfs in de kofferbak !
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Zal allemaal wel loslopen. En we lieten de lege flesjes gewoon voor housekeeping staan op de hotelkamers. Geen commentaar op gehad. Zullen ongetwijfeld meer toeristen doen die er op tijd van op de hoogte waren.
- newbie82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
is al een wat ouder topic, maar is volgens mij wel de plek om hier mijn vraag de stellen,
ik heb al het e.e.a. gelezen over wat nou precies off-road rijden is, maar even voor de zekerheid:
heeft iemand hier ervaring met het rijden van een huurauto over die valley drive. Wordt niet echt aangeraden omdat huurmaatschappijen niet willen dat je off-road gaat...maar is die weg niet gewoon een zandweg, of is het ECHT NIET TE DOEN.
onze huurauto is hopelijk een dodge charger sedan...dus niet echt een 4x4
mijn idee van off-road is veel losse stenen ect..
alvast bedankt!
ik heb al het e.e.a. gelezen over wat nou precies off-road rijden is, maar even voor de zekerheid:
heeft iemand hier ervaring met het rijden van een huurauto over die valley drive. Wordt niet echt aangeraden omdat huurmaatschappijen niet willen dat je off-road gaat...maar is die weg niet gewoon een zandweg, of is het ECHT NIET TE DOEN.
onze huurauto is hopelijk een dodge charger sedan...dus niet echt een 4x4
mijn idee van off-road is veel losse stenen ect..
alvast bedankt!
2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Op Youtube zul je ongetwijfelt filmpjes kunnen vinden. Het verhuurbedrijf heeft het rijden op dirtroads verboden, maar dat weerhoudt de meeste huurders niet om de drive toch te rijden.
Met name het eerste stuk is moeilijk en schijnt er nu erg slecht bij te liggen: veel kuilen en mul zand. Ik zou ter plekke kijken wat ik zou doen als ik een sedan had, zoals jij. Of voor save gaan en een tour pakken. Zie je ook meer, omdat je niet achter het stuur zit en alle risico's zijn weg. Nadelen: prijs e kans op zandhappen (open lucht). Nog een voordeel is dat je verder kan kome dan bij de selfdrive.
Twee jaar geleden hebben wij met een Dodge Nitro 4wd de selfdrive gedaan. Ook toe mul zand en auto's die vastliepen (2 Mustangs). Het is dus wel te doen, maar het is niet de beste dirtroad: mul zand, kuilen, harde ondergrond en hier en daar wat keien. Met de grootste moeilijkhdid dus in het begin (en op het eind) met de afdaling/helling.
Met name het eerste stuk is moeilijk en schijnt er nu erg slecht bij te liggen: veel kuilen en mul zand. Ik zou ter plekke kijken wat ik zou doen als ik een sedan had, zoals jij. Of voor save gaan en een tour pakken. Zie je ook meer, omdat je niet achter het stuur zit en alle risico's zijn weg. Nadelen: prijs e kans op zandhappen (open lucht). Nog een voordeel is dat je verder kan kome dan bij de selfdrive.
Twee jaar geleden hebben wij met een Dodge Nitro 4wd de selfdrive gedaan. Ook toe mul zand en auto's die vastliepen (2 Mustangs). Het is dus wel te doen, maar het is niet de beste dirtroad: mul zand, kuilen, harde ondergrond en hier en daar wat keien. Met de grootste moeilijkhdid dus in het begin (en op het eind) met de afdaling/helling.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- newbie82
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ook, bedankt voor je reactie, dan voor de zekerheid maar evt. Een tour nemen 

2013 = LV @ NV - 2014 = Rondje zuidwesten - 2015 = LA naar SFO via HW1
In Monument Valley hebben wij met 'n Hyundai Santa Fé rondgereden (géén 4wd) en dat was prima te doen. We zagen zelfs mensen met campers op die dirtroad. Dat vind ik dan weer wat overdreven. Zou zeker niet met 'n tour meegaan, je wordt volgens mij doof van het geschreeuw van die gidsen in 'n microfoon. Echt zonde. Dit landschap moet je zonder stoorzenders op je in laten werken. En met je eigen auto kun je overal stoppen en foto's maken waar je wil en zolang je wil. Je gaat waarschijnlijk meermaals per dag een rondje rijden (zonsopkomst, gewoon midden op de dag en zonsondergang) En huur ook 'n paard bij Roy Black als je écht het western gevoel wil krijgen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wij hebben de bekende dirtroad in 2013 gedaan. Achteraf is het goddank dat het zonder kleerscheuren goed is verlopen maar onze huurauto (Chevrolet Captiva) werd vooral aan het begin (dus ook het einde) (te) zwaar op de proef gesteld. Als we daar schade hadden was de pret van de vakantie direct verdwenen. Ik zou het nu zeker niet meer doen, geen enkele dirtroad trouwens meer. Je bent niet verzekerd, je pleegt contractbreuk met de verhuurder ... en dan een onvoorziene kans op schade. Mij niet meer gezien. Monument Valley was een absoluut hoogtepunt in onze rondreis, je gelooft het beeld op je netvlies niet. Zo indrukwekkend. Maar nooit meer die dirtroad. Ga de wandeling maken zoals eerder in het topic is beschreven en laat de auto (verzekerd) staan. Loopt een stuk rustiger.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3147 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 15 Reacties