Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijna een maand in San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Bijna een maand in San Francisco

Bericht door RiverCola »

Iris_1982 schreef:
@RiverCola: ik ben gisteren in SoMa geweest naar aanleiding van jouw tip! Leuk wijkje inderdaad, vooral als je van fotograferen houdt. Er is verder niet bijzonder veel te doen maar juist dat industriele sfeertje vond ik wel erg lekker. Heb net mn blog ge-update met wat foto's van de buurt dus mocht je het leuk vinden :-)
Ze zijn geweldig Iris!!! Leuk buurtje he? Mijn vriendin woont op 4th maar dan ten zuiden van de Bay Bridge. Ik vond die wijk ook een hele verrassing en zou er zo kunnen wonen.

Ik heb ook een koffer bij Ross gekocht, van JanSport. Koste echt maar 60 dollar inderdaad. Helaas hebben mijn wieltjes het vrij snel begeven. We hebben ze wel weer een beetje op hun plek kunnen krijgen maar het rolt niet meer 100% goed :cry:
Laatst gewijzigd door RiverCola op 11 mei 2011, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik heb gisteren ook een gave rol tas van Tommy gekocht bij Marshalls (zusje van Ross) trouwens. Ook 60 dollar.
Vond het wel grappig toen ik het las bij je op het blog.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

haha wat grappig dat jullie ook allemaal koffers bij Ross hebben gekocht
Ja ik twijfelde heel erg want ik had die van Swiss al op het oog, mooi ding met lekker veel vakken.
Maar toen kwam eergisteren opeens dé rode Samsonite trolley binnen die ik in Nederland al zo mooi vond, maar waar ik geen 250 euro voor wilde betalen.
En hier stond hij voor 60 dollar!! Echt ongelofelijk gewoon.
Maar ja.....ik had die van Swiss al op het oog en die was eigenlijk veel praktischer en er kan meer in (gezien mijn shopping gedrag hier ook niet geheel onbelangrijk) dus ik heb toch maar verstandig gedaan :mrgreen:

Gisteren ben ik in het Alamo Square district geweest...daar was ik raar maar waar, nog nooit eerder geweest. Denk omdat het een beetje uit de richting ligt
Maar ik ben er helemaal heen gelopen dus ik heb echt weer geen benen meer over vandaag. :mrgreen:
Wel echt een superleuk buurtje zeg!! Superschattig allemaal, zou er zo kunnen wonen...en weer een lekker contrast met SoMa gisteren :-)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Iris, ik had je blog niet gevolgd, volg gewoon op dit moment erg weinig, zeg ik eerlijk. Maar ik ben er net even doorheen 'gefietst', val bijna van mijn stoel van je foto's. Zo mooi! Wou ik toch even zeggen :-)
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

:oops: :D Ga er helemaal van blozen! Dank je wel voor het compliment!
Altijd leuk om te horen dat mensen er van genieten natuurlijk!!

De tijd begint nu te dringen, ik heb donderdag en vrijdag nog ter "vrije besteding"
Zaterdag gaan we naar Reno en zondag naar Lake Tahoe
Maandag vlieg ik alweer naar huis ..snif snif

Maar ik moet dus even bedenken wat ik met die 2 laatste dagen ga doen. De stad heb ik inmiddels wel binnenste buiten gekeerd, maar toch heb ik de drang om er nog een dag naartoe te gaan....gewoon omdat het nu nog kan!! :mrgreen: Zou nog een lekker fotodagje willen doen (in de stad), maar weet even niet meer waar......dus als er nog mensen met goede tips zijn hier........
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Iris, ik geniet iedere keer van jouw verhalen en prachtige foto's. Dank voor het mogen meegenieten van jouw uitgebreide bezoek aan San Francisco.

Ben jij al in het Golden Gate Park geweest? Dat kan je ondere andere per fiets bezoeken.
Je kan er buffels zien, er staan aan de westkant molens, er is een Japanse theetuin, er zijn sportmogelijkheden, musea en een botanische tuin. Ik denk dat daar best wel fotogenieke plekjes zijn.
In het westen de oceaan en aan het strand is een restaurant.

Op deze website lees je er meer over en daarop staat een klein landkaartje met de highlights aan te klikken.
Zie tevens: http://www.golden-gate-park.com/biking.html

Nog heel veel plezier tijdens jullie verdere trip.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Bedankt voor de tip maar ik ben idd al in het park geweest (per fiets!). Daar heb ik trouwens ook een blog over geschreven :wink:

Het leuke is dat het hier sinds ik er ben nog geen dag slecht weer is geweest. Die knalblauwe luchten in mijn foto's zijn niet gephotoshopt maar gewoon echt.
De week voor ik hier kwam was het erg regenachtig en voor maandag als ik weg ga is er ook weer regen voorspelt, dus ik denk dat ik het mooie weer mee heb genomen :-)

Gisteravond hebben we in het Alamo Square district gegeten, wat is het daar 's avonds sfeervol zeg!!
We hebben ook echt een superleuk en lekker restaurantje ontdekt: de Alamo Square Seafood Grill op 803 Fillmore, 1 blok onder het parkje.
Een restaurantje met enorm veel sfeer en binnen alleen maar locals.
En dan het eten.......ik heb nog nooit zulke lekkere vis gegeten!

Het leuke is ook dat de bediening totaal niet amerikaans is. De eigenaar is gewoon superrelaxed en komt niet om de 5 minuten vragen "if you're doing okayyyyyy???!"
We hebben daar voor Amerikaanse begrippen echt lang aan tafel gezeten (zo'n 1,5 uur).

echt een aanrader met hoofdletter A (ze hebben trouwens ook andere gerechten dan vis, maar vis overheerst wel op de kaart)
Hier en foto:

Afbeelding

Ik ben net gedoucht en ik ga denk ik zo toch maar weer met de BART naar de stad.....beetje rondlopen met mn camera, ik zie wel waar ik uitkom :mrgreen:
willemb89
Amerika-ontdekker

Bericht door willemb89 »

Is iets verder weg, en niet per BART bereikbaar, maar Pacifica vind ik zelf erg leuk. Er is een trail langs de coast, waar je zeker weten erg mooie foto's kan maken!

Waar je ook zeker interessante foto's kan maken is in de Tenderloin, maar dat raad ik je toch maar niet aan ;)
Mission District kan wel, als je maar op de hoofdstraten blijft. Leuke buurt, met veel goede plekken om te eten. En veelkleurig, dus interessante foto-spot.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Je hebt het goed naar je zin. Mooie foto's! Bedank je vriend wel voor de CC, wat een mooie ervaring. :thumbup:
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Tja, geen foto's meer dus............ben overvallen op Alamo Square vandaag :cry:
Onvoorstelbaar, maar waar
Voor het hele verhaal zie mijn topic op het off-topic forum...
viewtopic.php?f=6&t=34533

ben echt helemaal in shock even
Laatst gewijzigd door kastelke op 13 mei 2011, 01:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link toegevoegd
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Iris_1982 schreef:Ik ben net gedoucht en ik ga denk ik zo toch maar weer met de BART naar de stad.....beetje rondlopen met mn camera, ik zie wel waar ik uitkom :mrgreen:
Wrang om dit nu te lezen, nadat ik zojuist je ervaringen heb gelezen :(
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ja raar zijn dat soort dingen dan opeens achteraf he?
Net als de opmerking van Willem hierboven dat hij me Tenderloin maar beter niet aanraadt.....waarschijnlijk was me daar niks gebeurt :)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Had je al je foto's al op je computer gezet?

Hoe naar het ook is dat je je camera kwijt bent, je hebt werkelijk fantastische foto's gemaakt tot nu toe. Ik had je ook al willen adviseren om voor de resterende tijd een compact camera'tje te kopen. Gewoon om niet constant dat gemis te voelen. Maar gelukkig had je die al bij je.

You Go Girl!!! :thumbup:
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

:-) Alle foto's staan op mijn laptop, die heb ik netjes elke avond of elke ochtend van mn kaartjes gehaald en er dan een aantal uitgezocht voor op mn blog.
De enige foto's die ik nu kwijt ben zijn de 20 die ik er nog net gemaakt had voor de beroving.
Zat ook niet echt iets bijzonders tussen dus dat is iig geen zorg!!

Ik heb net even wat foto's gemaakt van onze leefomgeving hier, die ga ik er maar opzetten nu :) Moet toch iets he?
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Hoi Iris, met veel plezier de reisverslagen gelezen. en met verwondering naar de geweldig mooie foto's gekeken, mijn comlimenten. Uit al de verhalen kan ik ook zeker wel wat tips halen voor het laatste stukje van mijn reis als ik vanuit SF weer terug naar huis vlieg in december. helaas ben ik er maar 4 dagen.
hartelijk dank daarvoor en een goede vlucht home.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer